تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828682440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت و شاخصه‏های دولت ابرار


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
دولت و شاخصه‏های دولت ابرار
دولت و شاخصه‏های دولت ابرار ءمحمدبن ابی عمیر می‏گوید: از امام هفتم‏پرسیدم، چرا «حی علی خیرالعمل‏» از اذان‏کنار گذاشته شد. حضرت فرمود: علت ظاهری‏این کار را می‏خواهی یا علت واقعی و باطنی‏را؟گفتم هر دو را فرمود: علت ظاهری این بودکه مردم به اتکای اینکه نماز «خیرالعمل‏»است از جهاد دست نکشند و اما علت واقعی‏آن بود که خیرالعمل: ولایت «پیوند با رهبری‏صالح اسلامی‏» است آن را حذف کردند، تا دراذان هر روز، این اصل مهم یادآوری نشود ومردم به آن دعوت نشوند. (1) آرمان تاریخی شکل‏گیری، دولت کریمه، دولت ابرار،حکومت اسلامی، نظام الهی، دولت صالحان وامامت متقین، یکی از اهداف همه پیامبران،امامان معصوم‏علیهم السلام و انسان‏های مؤمن درتاریخ پرفراز و نشیب بشریت و در جای، جای‏کره خاکی بوده و هست و خواهد بود. همیشه‏انسانهای سالم و صالح در آرزوی روزی‏بوده‏اند که قدرت، راه قداست پیش گیرد و«حکومت‏» در جاده «حکمت‏» قدم بر دارد.«عدالت‏»، بر «هوسها» فرمانروا شود و سپاه‏«علم و آگاهی‏» عفریت «جهل و بی خبری‏» را ازتخت‏سلطنت‏به زیر کشد. فرشته ایمان،شیاطین کفر و نفاق را از حوزه اقتدار براند و مرکزفرماندهی بشر در اختیار پارسایان قرار گیرد. امکان دولت ابرار بدون تردید، شکل‏گیری «دولت ابرار»آرزویی محال نیست. تحقق دولت پارسایان‏آرمان فطری و مشترک همه انسانهای حق‏جوو عدالت‏خواه جهان است. اگر تشکیل «دولت‏ابرار» مقدور نبود، هرگز عشق پیدایش وشکل‏گیری آن در نهاد انسان نمی‏رویید.تحقق و پیدایش دولت داوود پیامبر، حکومت‏حضرت سلیمان‏علیه السلام اقتدار یوسف‏علیه السلام وحکومت موسی‏علیه السلام و حکومت الهی رسول‏گرامی اسلام و حکومت نج‏ساله‏امیرالمؤمنین علی‏علیه السلام بهترین شاهد امکان وتحقق دولت مقربان و ابرار در صحنه زمین‏است که با تمام موانع و مشکلات در مقطعی ازتاریخ و محدوده‏ای از جغرافیای بزرگ زمین،صالحان و پاکان دولتی الهی و انسانی پدیدآوره‏اند. حکومت هایی که هیچ مسلمانی درسلامت و قداست آن تردید ندارد. و هیچ‏تاریخ دانی در عینیت تاریخی آن شک نکرده‏است. علاوه‏بر دولت‏های انبیاء ومعصومین‏علیهم السلام حکومت‏های شایسته ودولت‏های صالحی در نقاط گوناگون عالم‏شکل گرفته، مدت‏ها تداوم یافته و خدمات‏ارزشمندی به دین و دنیای مردم تقدیم‏داشته است. دولت مختار ثقفی، حکومت آل‏بویه و صاحب بن عباد، دولت آل حمدان وبنی مزید دولت علویان طبرستان، حکومت‏سربداران، دولت تیپوسلطان در هند،تعدادی از سلاطین صفویه، برخی ازادریسیان مغرب و حکومت‏های محدود وموقت فراوانی در گوشه و کنار جهان پدیدآمده که عینیت تاریخی «دولت صالحان‏»و«حکومت ابرار» را اثبات می‏کند. دوران‏حدودا دهساله رهبری امام خمینی‏قدس سره برایران اسلامی که اکثریت قاطع مردم جامعه ماقبول دارند و تداوم آن بزرگترین گواه بر امکان‏و تحقق تاریخی «دولت ابرار» است. صدها آیه‏و حدیث‏با نوید «حکومت عدل جهانی‏» امام‏زمان حضرت بقیة‏الله‏علیه السلام افق روشن آینده رافراروی بشریت قرار می‏دهد و شکل‏گیری‏دولت ابرار را نه به صورت ملی و منطقه‏ای‏بلکه به صورت جهانی و فرامرزی نشان‏می‏دهد. و به عینیت پیوستن آرمان دولت‏ابرار و مقربان را قطعی و فراگیر و دراز مدت‏اعلام می‏دارد. خصومت‏با حکومت اسلامی دولت ابرار همیشه مخالفان و دشمنانی‏داشته و دارد و هیچگاه تمام اشخاص واحزاب و گروهها، به بلوغ ایمانی، اخلاقی،علمی، و سیاسی اجتماعی همزمان‏نمی‏رسند. خصومت‏با شکل‏گیری و تداوم‏«دولت ابرار» ریشه در دو نوع بیماری روانی وقکری دارد. الف - بیماری ناآگاهی و بینش غلط نسبت‏به انسان و جهان ب - بیماری فزون‏خواهی و حرص واستکبار روحی و اجتماعی تا روزی که مبانی فکری «کفر وشرک‏» درجهان وجود دارد و آگاهانه و ناآگاهانه از طریق‏رسانه‏های تصویری و مکتوب و شفاهی‏توسط «خودی و بیگانه‏» تبلیغ می‏شود، این‏بیماری‏ها، قابل درمان نیست. عملکردنادرست مولود بینش‏ها و اخلاق و عادات‏نادرست است. هجوم فرهنگی به اندیشه‏های‏الحادی شرط حیات «دولت ابرار» است ونرمش و سازش با کفر و شرک جهانی تنها بر«آزمندی‏» و «گستاخی‏» آنان می‏افزاید و هر روزدولت صالحان را با توطئه‏ای نوین روبرومی‏سازد. امام علی‏علیه السلام که همه امت اسلامی در الهی‏بودن و اسلامی بودن دولت او وحدت نظردارند، از درون و برون با انواع «توطئه‏ها»مواجه بود و خود صریحا اعلام کرد:الا وانی‏اقاتل رجلین: رجلا ادعی ما لیس له و آخرمنع الذی علیه (2) من با دو گروه می‏جنگم: الف - گروهی که بیش از حق خویش‏می‏خواهند. ب - گروهی که از انجام وظیفه خودداری‏می‏کنند. دشمنی با نظام اسلامی و «دولت ابرار»«توهم‏» نیست. «واقعیت‏» است. تا خوی‏«حرص و استکبار» در بشر وجود دارد. تاروحیه فزون خواهی و سلطه جوئی در جامعه‏بشری حکومت می‏کند. تا اندیشه‏های‏پیامبران و انوار ایمان قلب افراد و احزاب رافتح نکرده است دشمنی و خصومت‏با «دولت‏ابرار» و امامت پارسایان قطعی است. امام خمینی‏قدس سرهم فرموده است: دو طایفه به‏شما توجه دارد یک طایفه مستکبرین وسودجوها. و طوایفی که به آنها وابسته‏هستند، آنها را توقع نداشته باشید با شماصلح کنند، آنها صلح نخواهندکرد. اونها همه‏شان همه برنامه فرعون‏ها را دارند که سرسازش با شما ندارند و یک دسته هم‏مستضعفین جامعه هستند که اکثریت‏محروم هستند و این دسته با شما هستند (3) مطالبات مردم مطالبات مردم و دولت از یکدیگر دوسویه‏است. مطالبات از وظایف جدا نیست. آنها که‏از مطالبات ملت‏یا ولت‏سخن می‏گویند ووظایف را به فراموشی می‏سپارند، آگاهانه یاناآگاهانه مانع تحقق «دولت ابرار»اند. تعبیر«مطالبات‏» در روابط دولت و امت‏اسلامی‏عبارتی انحرافی است. دولت اسلامی از ملت‏جدا نیست، همفکری و همکاری و همدلی وهمراهی بر ملت و دولت‏حاکم است. ملت ودولت را در برابر هم قراردادن نیرنگ‏«استکبار جهانی‏» است. روابط دولت و ملت‏روزی روابط سالم و سازنده و مهرآمیز خواهدبود که هر دو، حقوق و وظایف خویش رابشناسند و به وظایف خویش اقدام کنند.جریان «حق‏» و «وظیفه‏» جریانی پایاپای ودوطرفه است. و منشاء همه حقوق و وظایف‏هم خداست آنها که منهای ایمان و دین،سخن از حقوق و وظایف می‏گویند،باید بدانندکه بدون ایمان به خدا، نه حقی وجود دارد و نه‏وظیفه‏ای و حقوق و مطالبات ملت‏بدون‏ایمان به خدا و قوانین او هیچ گونه پشتوانه‏منطقی و عاطفی ندارد. و چه زیباست‏خطبه‏شورانگیز امام علی‏علیه السلام در قلمرو حقوق که درخطبه 216 نهج البلاغه آمده است. اما بعدفقد جعل‏الله سبحانه لی علیکم حقا بولایة‏امرکم و لکم علی من الحق مثل الذی لی‏علیکم‏پس از حمد ثنای الهی براستی خداوندبرای من نسبت‏به شما حقی قرار داده و برای‏شما بر من همین گونه. رعایت‏حقوق دولت و ملت رشته الفت ملی‏و عامل عزت و اقتدار دینی است. آمریکا وشیطان داخلی و خارجی نه برای ملت‏حقی‏قائل است و نه برای دولت. نه به «جمهوریت‏»معتقدند ونه اسلامیت و جنگ جمهوریت و«اسلامیت‏»، جنگی زرگری و به سفارش‏«استکبار جهانی‏» است تا جامعه از سایه چترامنیت آفرین توحید بگریزد و خود به تخریب‏قلعه از درون بپردازد و شکار شیطان شود. تا پرچم قرآن و عترت‏علیهم السلام بر سر مردمی سایه‏افکن است آنان در دژ استوار و امن الهی قراردارند و استثمار مردم امکان‏پذیر نیست.ستیز با دیانت و خصومت‏با ولایت فقیه وروحانیت تلاش برای ایجاد رخنه در چترمصونیت آفرین امت‏بزرگ اسلامی است. حفظ اقتدار دولتمسخره کردن مسؤولان و کارگزاران نظام‏اسلامی - مثل برنامه شبکه 11 که صبح‏ساعت 7 از کانال یک سیمای جمهوری‏اسلامی پخش می‏شود. به هر بهانه که انجام‏گیرد، چه در مطبوعات و چه در صدا و سیما بافرهنگ اقتدار و قداست دولت مردمی -مکتبی همخوانی ندارد و از زیان بخش‏ترین‏برنامه‏هاست که به بهانه تفریح و تفرج و طنز وکاهش فشار روانی تولید و پخش می‏شود. این‏گونه برنامه‏ها شاید در رابطه با دولت مردان‏حکومت‏های فریب و زور مفید باشد. ولی دردولت اسلامی با مسؤولان به عنوان دلقک‏برخورد کردن و وزیران و وکیلان را مسخره‏نمودن صد در صد اشتباه است. شکستن جایگاه حقوقی مسؤولان زمینه‏به مسخره گرفتن امور جدی جامعه است. القای این مطالب که به بهانه طنز، حماقت‏و بی تفاوتی و خیانت و... مسؤولان دولت‏اسلامی را نشان دهد اگر راست‏باشدفاجعه‏ای است که باید با این گونه مسؤولان‏مبارزه کرد و اگر دروغ است‏باید برنامه سازان‏و مسخره کنندگان و مسؤولان پخش سیما رااز خواب غفلت‏بیدار نمود. هراس و عقب نشینی در برابرجوسازی‏های بین المللی، و غوغا سالاری‏رسانه‏های داخلی و خارجی، داد و ستد و کنارآمدن با قاچاقچیان و آدم‏ربایان و مذاکره بامجرمان و تغییر سریع مقررات و مسؤولان، ازدیگر عوامل شکستن اقتدار دولت هاست.«سرمایه‏داران‏» و «رسانه‏داران‏» و«اسلحه‏داران‏» نباید بتوانند با زر و زور و تزویربا قانون بازی کنند و از کیفر جنایت‏خویش‏بگریزند. اقتدار دولت، سرمایه ملی است. این‏سرمایه را بر باد ندهیم و به اقتدار دولت‏بیشتر بیاندیشیم. وظایف مهم دولت مردان دولت اسلامی، «دولت ابرار» و مقربان است.کارگزاران آن، مجریان فرمان خدا و پیامبران‏در جامعه جهانی و قلمرو حکومت‏خویشند«دولت اسلامی‏» نهاد امامت پارسایان است‏«تقوا و توکل‏» از مهمترین شاخصه‏های‏کارگزاران دولت مردان نظام اسلامی است اگر«تقوا» نباشد کارگزاران از درون می‏پوسند واگر «توکل‏» نباشد، مسؤولان از برون ضربه‏می‏پذیرند نیروی تقوا - رعایت واجبات ودوری از محرمات - مسؤولان و کارگزاران را دربرابر هوسهای درونی و نفس اماره مصونیت‏می‏بخشد و نیروی توکل و اعتماد به خدا وقدرت و حکمت و رحمت او ریشه پاسداری ازاستقلال مسلمین در برابر تهدید و تطمیع‏خارجی است دولتمردان «مرعوب‏» و«مجذوب‏» زرق و برق دنیوی و قدرتهای‏پوشالی، جایگاهی در دولت کریمه و ابرارندارند. «و لا تمدن عینیک الی ما متعنا به‏ازواجا منهم زهرء الحیوة الدنیالنفتنهم فیه‏و رزق ربک خیر و ابقی‏» (4) دولت مردان اسلامی از گناه می‏گریزند، باباطل می‏ستیزند و از فشار و هیاهوی خارجی‏بیم به دل راه نمی‏دهند. مهمترین وظیفه‏دولت ابرار پاسداری از «ابراربودن‏» خویش‏است. چه بسیار ابراری که در جذر و مدحوادث سر به آستان اشرار ساییدند و چه‏بسیار اشراری که به سوی حق بازگشتند وعاقبت‏به خیر شدند. «دولت ابرار» و صالحان،تا روزی دولت مشروع و مردمی است که درکلیه قوانین مقررات، بخشنامه‏ها، آئین‏نامه‏ها، و قراردادهای داخلی و خارجی درچارچوب قرآن و سنت و رهنمودهای‏عترت‏علیهم السلام گام بردارد و مطیع فرمان نایب امام‏زمان (عج) باشد. تصدی حکومت، تداوم‏حکومت و عملکرد قدرت در چارچوب‏شریعت‏باشد. بدون رهبری فقیه عادل وفقهای جامع شرائط «دولت ابرار» تاسیس‏نمی‏شود و ادامه نمی‏یابد. دولتی، دولت اسلامی است، که آرمانش‏اجرای احکام‏الله و یاری عبادالله ودستیارانش مسلمانانی متعهد و فداکارباشند. شاخصه‏های دولت ابرار دولت ابرار، دولت توحید است. دولت عشق‏به خداست. دولت عبادت است وخدمت;عبادت خدا و خدمت‏به مردم، بندگان‏خدا. دولت ابرار دولت مسجد و نماز است‏دولت نیایش و دعاست. دولت قرآن و حدیث وفقاهت است. دولت صداقت و دانش و اخلاص‏و ایثار است. دولت رجائی‏ها و باهنرهاست‏دولت ابرار، به استقلال مسلمانان می‏اندیشد،از تولیدات داخلی حمایت می‏کند،مصرف‏گرایی را ترویج نمی‏کند. صرفه جویی را از زندگی کارگزاران و نهادهای دولتی آغازمی‏کند. بی‏جهت‏باج و خراج نمی‏گیرد وبی‏مورد انعام و صله و جایزه نمی‏پردازد. مسلمانان در آن احساس عزت و سرافرازی‏می‏کنند و منافقان در آن حقیر و زبون اند. خداترسی، مردم دوستی، تلاش و جهاد وپاسداری از معروف و نبرد با منکر ازویژگی‏های دولت ابرار است. دولت ابرار، بیش‏از آنچه به دنیا بیندیشد به آخرت می‏اندیشد. بیش از آنچه به خواست‏بین المللی ارج‏نهد به نیاز داخلی فکر می‏کند. بیش از آنچه به پرستیژ و ابهت کاذب فکرکند به واقعیت و مشکلات و نیازهای مردم‏توجه می‏کند. دولت ابرار، دولت محرومان، دولت‏دینداران و دولت مؤمنان است. دولت ابرار، دولت کار و تلاش است، دولت‏احرار و آزادگان است. دولت ابرار، دولت عفو و گذشت از خطاهای‏مؤمنان و مردم داخل جامعه اسلامی و دولت‏صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان مکتب وملت است. دولت ابرار در برابر انحراف‏ها، مدام دقیق وحساس است. از لذتهای شخصی و هوای‏نفس می‏گذرد. رفاقت را بر حقیقت مقدم‏نمی‏دارد. رو دربایستی‏ها او را به بیراهه‏نمی‏کشد. توقعات بی‏جا و بیم سرو صداها او رااز مسیر وظیفه به کژراهه نمی‏برد. دولت ابرار فقط به دنیای مردم نمی‏اندیشدهم به دنیا و هم به آخرت مردم فکر می‏کند. دولت ابرار، اجرای قوانین خدا را برای‏نجات و کامیابی و رفاه، بشریت کافی می‏داند.«الیس الله بکاف عبده‏» «و من یتوکل علی‏الله فهو حسبه‏»دولت ابرار، وعده‏های خدا را راست می‏داندو بر وعده‏های الهی بیش از تلاش و برنامه‏ریزی خویش و محاسبات عقل حسابگربرنامه ریزان اطمینان دارد. دولتمردان دولت ابرار، بیش از آن که باسرمایه داران بنشینند با فقیران و تهیدستان‏می‏نشینند و با خانواده شهدا و جانبازان وآزادگان و ایثارگران معاشرت دارند. بیش ازآن که برای سرمایه داران حرمت قائل باشند،برای مؤمنان احترام قائل اند. بیش از آن که به امنیت‏سرمایه‏ها بیندیشدبه امنیت ایمان و جان مؤمنان و شخصیت‏مسلمانان فکر می‏کند. در حدیث امام‏حسین‏علیه السلام آماده است که بدترین خصال‏حاکمان سه چیز است. «شرخصال الملک‏الجبن من الاعداء و القسوه علی الضعفاء والبخل عندالاعطاء. (5)امام حسین‏علیه السلام فرمود:بدترین خصال زمامداران سه چیز است: 1 - ترسیدن از دشمنان 2 - بی‏رحمی برضعیفان 3 - و بخل به هنگام بخشندگی آفات و خطرها مسؤولان و دست اندرکاران دولت اسلامی،نه فرشته‏اند و نه شیطان. انسان اند و مثل هرانسان دیگر تحت تاثیر تبلیغات بیرونی وهوسهای درونی قرار می‏گیرند. چه بسا، یک‏مدیر و مسؤول در دولت اسلامی به مرور زمان‏کارگزار شیطان درون و برون شود و اهداف‏الهی و انگیزه‏های معنوی را فراموش نماید وقبله‏ای دیگر برگزیند و لذا حراست از آنان بانماز و دعا و نیایش و تلاوت قرآن و یاد خدا ومعاد، و حضور در محضر پارسایان از فرایض‏مهم خود آنان و مدیران ارشد نظام است. چه‏بسیار نیکانی که چون بر اسب سرکش ریاست‏نشستند، در مسیر جهنم به مسابقه‏پرداختند. مسؤولان، وزیران، و وکیلان و عالمان دین‏و استانداران و فرمانداران و بخشداران هم‏نیاز به خودسازی و تزکیه و تذکر مداوم‏اخلاقی و معنوی دارند. و اگر توجه و یاد خدا وذکر معاد را فراموش کنند، گرفتار دام و دانه‏شیطان خواهند شد. از یک سو خودسازی‏برای «دولت مردان‏» ضروری است و از سوی‏دیگر نظارت و انتقاد خیرخواهانه، نقددلسوزانه و آگاهانه و انجام امر به معروف و نهی‏از منکر در برابر مدیران سطوح میانی و حتی‏مدیران سطوح بالای نظام هم نه تنها حق‏مردم بلکه وظیفه مردم است. زیرا امام ابرارفرمود: «اعینونی بمناصحة خلیة من الغش،سلیمة من الریب.»; (6) مرا با ارائه دیدگاه‏های خیرخواهانه خویش‏یاری کنید. اظهار نظری که از آمیزه‏های ناپاک‏«اهداف و انگیزه‏های دیگر» نهی و از تردید وشک و ناآگاهی مصون باشد. پی نوشت ها :1 - سفینة البحار، ج 1، ص 66 2 - نهج البلاغه صبحی صالح، خطبه 173 3 - در جستجوی راه از کلام امام دفتر اول ص 169 4 - طه، آیه 131. 5 - فرهنگ جامع سخنان امام حسین(ع)، کلام 899. 6 - نهج البلاغه، صبحی صالح، خطبه 118. برگرفته از : کوثر ؛ شماره 42 منبع: http://www.hawzah.net/خ
#دین و اندیشه#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 412]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن