تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804617864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احكام ازدواج موقت


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: حدود صيغه محرميت تا چه اندازه مي باشد ، و ربواط و محدوده حجاب تا حدي از لحاظ شرعي مجاز مي باشد ؟ صيغه محرميت همان عقد موقت است كه زن در روابط مثل زوجه است . آيا دختر و پسر كه با هم ارتباط دارند خودشان مي توانند صيغه محرميت بخوانند ؟ با اجازه پدر يا جدّ پدري اشكال ندارد . ايا ميتوان دختري را كه بدليل خطا بكارت خود را از دست داده بدون اذن پدر صيغه كرد ؟ اذن لازم است. در ازدواج موقت با زنان اهل كتاب حكم صيغه بايد خوانده شود چون آنها كه اين حكم را نمي دانند ؟ و آيا ازدواج موقت با فواحش در صورت عدم دخول جايز است ؟ 1 ـ خواندن صيغه و لو به زبان غير عربي بهر حال لازم است و به طرف مقابل بايد معناي ازدواج موقت تفهيم بشود . 2 ـ اگر از زناني باشد كه مشهور به زنا است به احتياط واجب قبل از توبه با او ازدواج نكند حتي اگر قصدش عدم دخول باشد . آيا ميشود صيغه عقد را به زبان فارسي بيان كرد؟ وفقط به عنوان مثال گفت : من تورا به مدت 1 ساعت ميخواهم به مبلغ فلان مقدار؟ اگر عربي بلد نباشيد اشكال ندارد ودر اينصورت زن به مرد ميگويد : تورا به ازدواج خود در آوردم براي يك ساعت (مثلا ً) به فلان مبلغ وسپس مرد ميگويد : قبول كردم. 1 ـ براي فردي كه در يك كشور غربي زندگي مي كند آيا متعه يك زن غير مسلمان حلال است ؟ چنانچه وي تمايل به اسلام پيدا كرد : 2 ـ چه نكاتي را در عمل به ازدواج موقت بايد رعايت نمود تا به گناه آلوده نشود ودر عين حال نياز شرعي خود را نيز بر آورده ساخت ؟ 3 ـ آيا با توجه به در دسترس نبودن روحاني براي خواندن صيغه خود فرد ميتواند اقدام كند . 4 ـ آيا جمله خاصي لازم است گفته شود ؟ 5 ـ آيا بايد به زبان عربي باشد يا به زبان ديگر هم كفايت مي كند ؟ 1 ـ اگر همسر دائمي مسلمان نداشته باشد با زن مسيحي ويهودي جايز است . 2 ـ پس از تشخيص جواز ازدواج با مورد خاص وتعيين مهر ومدت با دقت مي تواند به زن بگويد با توازدواج موقت مي كنم به اين مقدار مهر وتا اين مدت زمان واوبگويد پذيرفتم واگر به زبان عربي نمي تواند به غير عربي بگويند اشكالي ندارد . 3 و4 و5 ـ جواب روشن شد . اگر دختر و پسر ندانند كه اجازه ي پدر دختر براي عقد موقت لازم است و بعد از جاري شدن عقد متوجه آن موضوع بشوند عقد آنها چه حكمي دارد ؟ عقد باطل است . ايا در ازدواج موقت با زن اهل كتاب عده نگه داشتن لازم است؟ بله لازم است. آيا ازدواج موقت به زبان فارسي نيز قبول است يا نه؟ خير بايد سعي كند به عربي خوانده شود و اگر نتوانست كلمه (قبلت) را به عربي بگويد. آيا صحيح است كه اگر دختري بالغ باشد از نظر فكري وسني ، مي تواند بدون اطلاع پدر صيغه پسري شود كه بعد ها قصد ازدواج دارند؟ صحّت ندارد واذن پدر لازم است حتي اگر مستقل در شؤون زندگي باشد بنابر احتياط واجب در اين صورت. آيا زن و مرد مي توانند دو بار صيغه عقد دائم را جاري سازند؟ يك بار خودشان و بعد از مدتي با ثبت و موازين قانوني؟ اشكال ندارد، عقد دومي صوري وظاهري است. ازدواج با زنان اهل كتاب چه حكمي دارد؟ عقد دائم به احتياط واجب جايز نيست وعقد موقت اشكال ندارد. من دختري 23 سال هستم كه كه مدت 6سال است خواستگاري دارم كه 24 سال دارد و هر دو نسبت به هم داراي عشق پاكي هستيم و فقط به ازدواج فكر مي كنيم اما چون در حال حاضر سرباز است و نمي توان تا 6 ماه آتي به صورت رسمي مطرح كرد آيا ميتوان بدون آگاهي پدر صيغه محرميت بخوانيم اما شرط شود كه باكره بمانم در ضمن مادرم در جريان ميباشد راهنماييم كنيد? بدون رضايت پدر حرام است جايز نيست ، و چيزي به نام صيغه محرميت نداريم . اگر دختر و پسر ندانند كه اجازه ي پدر دختر براي عقد موقت لازم است و بعد از جاري شدن عقد متوجه آن موضوع بشوند عقد آنها چه حكمي دارد ؟ عقد با طل است . آيا زني را كه زنا كرده است را ميتوان به عقد غير دائم خود در اورده يا بايد ان زن عده نگه دارد ؟ آيا زني كه به مدت يك يا دو ساعت به عقد غير دائم درايد عده دارد ياخير؟ 1-عده لازم نيست ولي اگر زن از زنهاي مشهور به زنا است به احتياط واجب وي را عقد نكند مگر بعد از توبه كردن. 2-اگر اين عمل بعد از عقد شرعي بوده عده دارد . 3-اگر با وي نزديكي بشود عده دارد . آيا من ميتوانم وقتي كه به شهر يا كشور ديگري براي مدت يك هفته ميروم در آنجا خانمي را براي مدت 1 ساعت صيغه كنم ؟حتي اگر به شهر ها يا كشورهاي زيارتي بروم؟ اشكال ندارد ولي اگر شما همسر مسلمان داريد نميتوانيد زني را كه از اهل كتاب است مثلا مسيحي صيغه كنيد و اگر همسر شما هم به آن راضي باشد به احتياط واجب نبايد اين كار را بكنيد. با چه شرايطي ميتوان زن غير مسلمان را صيغه كرد ؟ در صورتي كه مرد زن مسلمان نداشته باشد و بقيه شرايط كه در عقد موقت با زن مسلمان معتبر است در عقد با وي هم لازم است . آيا صيغه دختره باكره بدون اذن پدر با شرط عدم ودخول ضمن عقد جايز است يا خير ؟ جائز نيست حتي اگر دختر مستقل در شوًون زندگي باشد بنابر احتياط واجب در اين صورت . در چه صورت و شرايطي اذن والد نياز نيست در ازدواج موقت ؟ دختره باكره اگر در شؤون زندگي مستقل نباشد اذن لازم است و اگر مستقل باشد هم بنابر احتياط واجب لازم است . براي شخصي كه مقدمات ازدواج به هيچ وجه برايش فراهم نيست و پيدا كردن زن عفيفه براي متعه ازدواج موقت كردن هم مقدورنيست آيا متعه با زني كه مشهور به فساد است جايز است؟ ازدواج با زن مشهور به زنا به احتياط واجب جايز نيست و ميتوانيد در اين مساله به اعلم بعد رجوع كنيد . آيا خواندن صيغه توسط مرد و زن كافي است يا بايستي شخص ديگري صيغه را جاري كند ؟ خواندن صيغه چگونه است؟ خود زن و مرد بخوانند كافي است و اگر عربي بلد نيستند ميتوانند به زبان ديگر بخوانند بعد از تعيين مدت و مبلغ مهر به طور دقيق زن ميگويد :زوجتك نفسي في المده المعلومه علي المهر المعلوم سپس مرد ميگويد :قبلت . ضمن سلام نظر حضرت عالي در مورد عده زنان فاحشه را بفرمائيد ايا ازدواج موقت با انها مشكل دارد ؟ ازدواج با انها بنا بر احتياط واجب جايز نيست ولي زنا عده ندارد . بازني كه در ازدواج موقت ديگري بوده ازدواج كرده و دخول صورت گرفته بدون آنكه از همسر داشتن او خبر داشته باشم آيا بعدا ً مي توانم با اوازدواج كنم؟ بنابر احتياط واجب بر شما حرام ابدي شده است. آيا مي توان با دختري كه قبلا به طور رسمي ازدواج نكرده و در جايي ثبت نشده و اينكه آن دختر باكره نباشد ازدواج موقت كرد ؟ اگر ازدواج سابق شرعي بوده براي عقد دوم اذن پدر لازم نيست . من با دختري دوستم ميتوانم فقط براي گفتن و خنديدن او را عقد كنم يعني نه براي قصد جنسي فقط براي اينكه بتوانم با او راحت بگويم و بخندم . با اذن پدر يا جدّ پدري اشكال ندارد . چه نكاتي را در عمل به ازدواج موقت بايد رعايت نمود تا به گناه آلوده نشود و در عين حال نياز شرعي خود را نيز بر آورده ساخت ؟ پس از تشخيص جواز ازدواج با مورد خاص و تعيين مهر و مدت با دقت مي تواند به زن بگويد با تو ازدواج موقت مي كنم به اين مقدار مهر و تا اين مدت زمان و او بگويد پذيرفتم و اگر به زبان عربي نمي تواند به غير عربي بگويند اشكالي ندارد . براي فردي كه در يك كشور غربي زندگي مي كند آيا متعه يك زن غير مسلمان حلال است ؟ اگر همسر دائمي مسلمان نداشته باشد معه با زن مسيحي و يهودي جايز است . بنده در كشور ژاپن زندگي مي‌كنم كه اكثر مردم آن يا بودائي هستند يا ديني‌ ندارند. من براي‌ اينكه به گناه نيفتم نياز شديد به ازدواج موقت دارم. لذا با عرض معذرت به سوالات زير پاسخ دهيد: ۱ - آيا لازم است كه قبل از ازدواج در مورد دينشان سوال شود؟ ۲ - آيا لازم است كه سوال شود و جواب دادند كه ديني‌ انتخاب نكرده ام چه بايد كرد؟ ۳ - اگر گفتند بودائي هستم چه حكمي‌ دارد؟ ۴ - آيا در صورت منفي‌ بودن سوالات فوق ميتوان آنها را بعنوان كنيز براي مدت مشخصي خريد؟ (خود آنها راغب هستند). ۱ - اگر مسيحي يا يهودي بودن وي ثابت نشود - و لو به اعتراف خود - ازدواج موقت با وي جايز نيست. ۲ - جايز نيست مگر اينكه عرفاٌ مسيحي‌ يا يهودي‌ باشد. ۳ - جايز نيست. ۴ - جايز نيست. آيا كسي مي تواند با خواهر زن خود به صورت موقت يا دائم ازدواج كند ؟ بعد از طلاق همسر خود و گذشت عدّه وي مي تواند با خواهر او ازدواج دائم يا موقت بكند و قبل از آن جايز نيست و عقد باطل است . اگر زن و مرد بخواهند متعه كنند و در متعه شرط نمايند كه هر نوع تلذذ از همديگر را داشته باشند به استثناء دخول آيا در اين نوع متعه اذن پدر لازم است ؟ لازم است اگر بكر باشد . آيا متعه با كسي كه نمي خواهيم با او نزديكي كنيم و فقط براي ايجاد محرميت متعه مي كنيم به اجازه ولي نياز دارد ؟ اگر بكر باشد اجازه ولي دراينصورت هم لازم است . در چه صورتي اجازه پدر براي زن در صيغه عقد موقت لازم است ؟ در هر عقدي اجازه پدريا جد پدري در ازدواج زني كه ازدواج نكرده لازم است و اين حكم در صورتي كه زن در شئون زندگي مستقل باشد مبني بر احتياط است . آيا اگر زن بگويد كه شوهر ندارد كفايت مي كند يا بايد تحقيق كرد ؟ كفايت مي كند . آيا زن و مرد خودشان مي توانند صيغه عقد موقت را جاري كنند ؟ مي توانند . آيا براي صيغه عقد موقت شاهد لازم است؟ لازم نيست . آيا صيغه عقد موقت را مي توان به فارسي خواند ؟ اگر بتوانند به احتياط واجب بايد عربي بخوانند و اگر نتوانند به زبانهاي ديگر اشكال ندارد مثلاً پس از تعيين دقيق مهر و زن به مرد بگويد خود را به ازدواج تو درمدت يادشده معلوم به مهر يه ياد شده معلوم در ميآورم ومدر بگويد قبول كردم . آيا در صيغه عقد موقت رضايت ظاهري طرفين بدون جاري كردن صيغه كافي است ؟ يا بايد صيغه عقد موقت خوانده شود ؟ بايد صيغه عقد موقت خوانده شود . لطفاً مفهوم عده متعه را بيان فرماييد. عده متعه بنابر احتياط واجب دو حيض كامل است و اگر مقصود معناي عدّه و متعه است ، عده يعني مدتي كه زن پس از مفارقت شوهر يا آميزش شبهه بايد از ازدواج دوري كند و احكام عده را مراعات نمايد . و متعه يعني ازدواج موقت . در مذهب مسيحيت طلاق را به رسميت نمي شناسند. ازدواج موقت با زن مسيحي كه قانوناً مطلقه است چه حكمي دارد ؟ اگر در عرف آنها به عنوان مطلقه شناخته شود جايز است . آيا با خواهر زن مي توان صيغه موقت خواند ؟ جايز نيست تا وقتي كه خواهر او همسريا درعدهٌ شما است . ازدواج دائم يا موقت با اهل كتاب (مسيحي، يهودي)چگونه است؟ ازدواج دائم مرد مسلمان با اهل كتاب بنابر احتياط واجب جايز نيست ولي ازدواج موقت جايز است مشروط بر اينكه همسر مسلمان نداشته باشد و گرنه بدون رضايت او صحيح نيست بلكه با رضايت هم بنابر احتياط واجب جايز نيست. اگر دختري پدر وجدّ پدري اش فوت كرده باشند آيا مي توان آن دختر را صيغه كرد (در صورت رضايت خود دختر) يا نه ؟ اگر دختر داراي رُشد فكري باشد يعني مصلحت خود را تشخيص مي دهد مانعي ندارد . اگر ضمن عقد منقطع، شرط نفقه شده باشد آيا اين شرط صحيح است و بر فرض صحت تاييديّه نفقه از ناحيه زوج وتحقق تخلف شرط آيا زوجه مي تواند تقاضاي انحلال نكاح را بنمايد؟ شرط صحيح است وبر زوج واجب است بپردازد واگر نپرداخت زوجه مي تواند با مراجعه به حاكم شرع بلكه به محاكم عرفي او را ملزَم به پرداخت كند ولي نمي تواند عقد را فسخ كند. اگر دختر و پسري بخواهند با هم ازدواج كنند ولي براي شناخت و آشنايي بخواهند قبل از ازدواج دائم ازدواج موقتي داشته باشند ولي پدر دختر اجازه ندهد آيا دختر و پسر مي توانند بدون اذن پدر دختر به عقد موقت يكديگر در ايند ؟ جايز نيست و عقد باطل است . ازدواج موقت و يا دائم مرد و يا زن مسلمان شيعه با زن و يا مرد زرتشتي چه حكمي دارد ؟ ازدواج زن مسلمان با مرد زرتشتي جايز نيست و همچنين ازدواج مرد مسلمان با زن زرتشتي بنا بر احتياط واجب جايز نيست . آيا مي شود با زن فاحشه ازدواج موقت كرد؟ مانعي ندارد ولي بنابر احتياط واجب بعد از توبه اش باشد وتوبه اش به اين معلوم ميشود كه او را به زنا دعوت كني اگر قبول نكرد توبه كرده است. لطفاً متن خطبه ازدواج موقت را بفرماييد. (بنده را وكيل كرده اند). اگروكيل شده ايد كه زن را براي خود عقد موقت كنيد كافي است با تعيين مهر و مدت به وكالت از زن بگوئيد (انكحت موكلتي نفسي في المدة المعلومة علي الصداق المعلوم) سپس از طرف خود بگوييد (قبلت النكاح لنفسي في المدة المعلومة علي الصداق المعلوم) البته در هر دو طرف بايد با قصد انشاء عقد موقت و قبول آن باشد. واگر وكيل ازطرفين هستيد بگوئيد (انكحت موكلتي موكلي في المدة المعلومة علي الصداق المعلوم ) سپس بگوئيد (قبلت النكاح لموكلي كذلك). آيا مي شود با رضايت دختر ازدواج موقت كرد؟ اذن ولي دختر (پدر يا جد پدري) لازم است و اگر دختر در شؤون زندگي خود مستقل است اذن ولي او ـ بنابر احتياط واجب ـ لازم است. آيا با زنان غير اهل كتاب بدون هرگونه متعه نزديكي كرد؟ جايز نيست. اگر با زني كه شوهر ندارد نزديكي كند و با اين نيت كه صيغه بخواند و اگر فراموش كند در صورتي كه هر دو راضي باشند آيا حكم زنا دارد؟ و اگر دارد راه بخشش آن چيست؟ اگرخواندن صيغه را فراموش كند وطي به شبهه است و اگر نه زنا است و بايد توبه كند. خانمي را به عقد موقت خود درآورده ام قبل از عقد پرسيدم در عقد يا عده كسي نيست با صراحت تمام جواب منفي داد. الان شك دارم كه شايد با كسي رابطه داشته است كه از زمان و كيفيت آن اطلاعي ندارم اما به گمان غالب اگر رابطه اي داشته بدون عقد بوده است آيا عقد من درست است؟ عقد صحيح است. بدليل مسافرتهاي خارجي متعدد اضطراب از به گناه افتادن دارم آيا مي توانم بدون اذن همسرم در مسافرتها ازدواج موقت با اهل كتاب بكنم ؟ جايز نيست مگر آنكه مسلمان شود . بنده به علت شغل 3 ماه بدون همسرم بايد در كشور ژاپن زندگي كنم . جنابعالي صيغه زن غير اهل كتاب را جايز ندانسته ايد و صيغه اهل كتاب را با رضايت همسر دائمي جايز دانسته ايد آيا در شرايط اضطرار صيغه زن كافر بدون رضايت همسر جايز است يا خير ؟ ايشان در عقد موقت با اهل كتاب براي مرداني كه با رضايت همسر مسلمان خود قصد ازدواج موقت دارند احتياط واجب مي كنند شما مي توانيد در اين مساله به غير (با مراعات الاعلم فالاعلم) مراجعه كنيد . مي توان زن شوهردار را صيغه كرد ؟ جايز نيست و از گناهان بزرگ است وحرمت ابدي مي آورد. آيا متعه كردن دختر بالاي 22 سال و مستقل به شرط عدم زوال بكارت جايز است ؟ جايز است و بنا برا احتياط واجب اذن پدر با جد پدري لازم است . آيا مي شود با يك دختر ازدواج موقت كرد و اگر با يك دختر در مكان خلوت باشيم و احتمال گناه برود آيا مي شود بدون اجازه والد دختر او را صيغه كرد ؟ اذن پدر حتي در فرض سوال لازم است . آيا براي ازدواج موقت در صورتيكه هر دو طرف بالغ باشند لزومي دارد كسي شاهد باشد يا حضور دو طرف كافي است ؟ در عقد موقت و دائم حضور شاهد لازم نيست ولي درازدواج با دختري كه شوهر نكرده اذن ولي شرط است . آيا دختري كه سن آن 31 سال است و از نظر مالي مستقل است را به شرط عدم دخول ميتوان صيغه كرد بدون اجازه پدر ؟ بنا بر احتياط واجب جايز نيست . من يك ايراني هستم كه در خارج از كشور زندگي مي كنم آيا مي شود با زني با مشخصاتي مانند زني مسيحي كه حدود يك سال از شوهرش جدا شده ولي از نظر قانون آن كشور هنوز منتظر طلاق مي باشد ولي از نظر مذهبي خودشان جدا شده اند مي شود ازدواج متعه كرد ؟ اگر از نظر شرع آنها و عرف مطلقه مي باشد مانعي ندارد بشرطي كه شما همسر مسلمان نداشته باشيد . خواندن صيغه عقد در ازدواج موقت با زنان يهود و يا مسيحي در صورتي كه دسترسي به زبان انگليسي و يا زبان هاي ديگر جايز است يا خير ؟ مانعي ندارد بلكه درصورت امكان بايد صيغه بعربي خوانده شود واز زن وكالت گرفته شود واگر ممكن نشد به زبان ديگر صيغه را بخوانند. من دختري را به عقد موقت خود در اورده ام آيا بدون دخول با مادرش محرم هستم يا خير ؟ بلي محرم هستيد و نظر ايشان هم همين است . ازدواج موقت با زن بودائي چه حكمي دارد ؟ جايز نيست . ازدواج متعه يعني چه ؟ يعني ازدواج موقت كه مانند ازدواج دائم است از نظر احكام به استثناء بعضي از آنها . اگر دختر و پسري بخواهند با هم ازدواج كنند ولي براي شناخت و آشنايي بخواهند قبل از ازدواج دائم ازدواج موقتي داشته باشند ولي پدر دختر بدليل فرهنگ غلط جامعه اجازه ندهد آيا دختر و پسر مي توانند بدون اذن پدر دختر به عقد موقت يكديگر در ايند ؟ جايز نيست و عقد باطل است . در شرح كتاب شريف (من لا يحضره الفقيه) در ذيل ازدواج مو قت مسأله اي را بدينگونه طرح گشته است كه اگر ازدواج موقت انجام گيرد با دختري باكره و قيد شود كه تلذذ جسمي و دخول صورت نپذيرد و صرفاً به صحبت و گفتگو بسنده شود ديگر نيازي به اذن پدر نيست. نظر حضرتعالي در اين مورد چيست؟ حضرت آيت الله اذن پدر را شرط مي داند مطلقاً. آيا مرد مي تواند در مسافرت بدون اجازه زن دايم خود زني را صيغه نمايد؟ مي تواند زن مسلمان را متعه نمايد. آيا در صيغه اجازه همسر لازم است؟ خير. آيا تفاوتي بين صيغه و ازدواج موقت است؟ خير. 1 ـ در ازدواج موقت مي توان لفظ صيغه را فارسي خواند و به چه صورت خوانده مي شود؟ 2 ـ آيا دختر را مي شود صيغه موقت كرد. 1 ـ در صورت عدم تمكن از عربي خواندن ، فارسي خواندن ايرادي ندارد. 2 ـ ازدواج موقت با دختر بايد با اجازه پدر يا جد پدري باشد هرچند اگر دختر در شؤون زندگي خود مستقل باشد (بنابر احتياط در اين صورت). آيا احكام رجوع عقد دائم و موقت يكي است؟ مثلا : اگر مدتي از زمان متعه باقي باشد ومرد بدلايلي زمان باقي مانده را ببخشد آيا مي تواند مجددا رجوع نمايد و نيت رجوع كافي است يا اينكه بايد دو باره صيغه عقد جاري شود؟ رجوع در متعه مورد ندارد و بايد عقد جديد خوانده شود. آيا متعه با زني كه دين ندارد جايز است ؟ متعه با زني كه كافر است چه حكمي دارد ؟ با كافر غير كتابي جايز نيست وهمچنين با زردشتي بنابر احتياط واجب ومُتعه كردن با زن يهودي و مسيحي جايز است به شرط آنكه همسر مسلمان نداشته باشد . در ازدواج موقت بعد از بذل مدت يا انقضاي مدت براي نكاح با خواهر چنين زني آيا لازم است عده به پايان برسد يا نيازي به پايان رساندن عده نيست ؟ بنابر احتياط واجب بايد عده منقضي شود. اگر بانوان از راههاي جلوگيري از قبيل ( قرص، آمپول، كاندوم و ...) استفاده كنند به طوري كه مسلماً حامله نشوند آيا لازم است در ازدواج موقت عده نگه دارند؟ برفرض تحقق دخول بلي عده لازم است حتي اگر از حامله شدن جلوگيري كنند. منبع خبر: پايگاه اطلاع رساني ايت الله سيستاني




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1613]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن