واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آيا بوسيدن آستانه قباب أئمه و حاجت خواستن از قبور ائمه شرك است؟ همه به خوبي مي دانند يكي از عقايد ثابته الهين عقيده به حيات بعد از موت است. آدمي كه مي ميرد بر خلاف حيوانات جسم عنصري از كار مي افتد ولي روح و نفس ناطقه اش باقي و پايدار و بر ابداني شبيه و مماثل با همين ابدان منتها لطيف تر در عالم برزخ زنده متنعم و يا معذب خواهد بود. مخصوصا شهدا و كشته شدگان راه خدا كه آنها با مزاياي بيشتري زنده و متنعم به نعم الهي و مسرور و شادمان به پاداشان خود مي باشند چنانچه صريحاً در آيه 163 سوره آل عمران مي فرمايد "البته نپندار كه شهيدان راه خدا مردگانند بلكه زنده به حيات ابدي شدند و در نزد خدا متنعم و روزي داده مي شوند در حالتي كه به فضل و رحمتي كه از خداوند نصيبشان گرديده شادمانند و به آن مومنان كه هنوز به آنها نه پيوسته اند و بعد در پي آن ها خواهند شتافت مژده دهند كه از مردن هيچ نترسند و محزون نباشند" آيا اخذ روزي و سرور و شادماني و استفاده از فضل و كرم پروردگار از لوازم اموات است يا احيا علاوه بر آنكه صريحا مي فرمايد احياء عند ربهم يرزقون. يعني آنها زنده هستند و در نزد خدا روزي مي خورند. آيا اين اشخاص چگونه زنده هستند و چگونه روزي مي خورند پس از همان جايي كه دهان روزي خوردن دارند گوش حرف شنيدن هم دارند و جواب هم مي دهند منتها پرده طبيعت جسماني روي گوشهاي ما را گرفته صداي آنها را نمي شنويم. چنانچه از روي انصاف و با ديده علم و عقل و منطق كتب فريقين (الهي و طبيعي) را مطالعه نماييد بالقطع و اليقين تصديق خواهيد نمود كه تن و بدن آدمي چون مخلوق از عناصر عالم خلق است فاني و متلاشي مي گردد ولي روح كه مخلوق عالم امر است زنده و پايدار و هرگز نمرده و نمي ميرد و مخصوصا شهدا و كشته شدگان راه حق و حقيقت توحيد كه به حكم كتب آسماني و تعاليم رحماني علاوه بر جنبه روحاني از جهت جسماني زنده و داراي گوش شنوا و چشم بينا مي باشند. چنانچه در زيارت حضرت سيد الشهداء عليه الصلوة و السلام وارد است "اشهد انك تسمع كلامي و ترد جوابي" يعني شهادت مي دهم كه تو كلام مرا مي شوني و جواب مرا مي دهي. آيا خطبه 83 نهج البلاغه را اهل تسنن نخوانده اند آنجايي كه عترت طاهره رسول اكرم(ص) را معرفي مي نمايد مي فرمايد "ايها الناس خذوها من خاتم النبيين صلي الله عليه و آله و سلم انه يموت من مات منا و ليس بميت و يبلي من بلي منا و ليس ببال" (يعني اي مردم اين مطلب را از خاتم النبيين بگيريد يعني فرموده است كه از ما هر كه بميرد در حقيقت مرده نيست و از ما هر كه به ظاهر بپوسد در حقيقت پوسيده نيست) يعني پيوسته در عالم انوار و ارواح زنده و پايداريم چنانچه ابن ابي الحديد و ميثمي و شيخ محمد عبده مفتي معروف ديار مصر در شرح اين كلمات گويند كه اهل بيت پيغمبر مانند ديگران در حقيقت مرده نيستند. پس اگر ما ظاهراً در مقابل قبور ائمه معصومين از عترت رسالت مي ايستيم مقابل قبور اموات نمي ايستيم و با مرده حرف نمي زنيم بلكه در مقابل احيا و زندگان ايستاده ايم و با زندگان حرف مي زنيم پس ما مرده پرست نيستيم بلكه خدا پرستيم چون خدا روح و جسم آنها را زنده نگاه مي دارد. آيا اهل تسنن حضرت امير المومنين علي بن ابيطالب و يا حضرت سيد الشهداء أبا عبد الله الحسين عليهما السلام و شهدا بدر و حنين و احد و كربلا را فدائي هاي دين و جان بازان راه حق نمي دانيد كه در مقابل ظلم خانمان سوز قريش و بني اميه و يزيد و يزيديان كه منتها درجه فعاليتشان انكار حقايق دين و محو آثار آن بوده قيام نمودند و جان خود را در راه دين مقدس اسلام و كلمه طيبه "لا اله الا الله" فدا نمودند. همان طوري كه قيام صحابه رسول الله و جانبازي هاي شهدا بدر و احد و حنين سبب برطرف شدن شرك و كفر و اعلاء كلمه لا اله الا الله گرديد قيام و جان بازي حضرت ابا عبد الله الحسين براي تقويت دين مقدس اسلام اثر بجائي بخشيد. اگر قيام آن حضرت نبود يزيد عنيد اساس دين را از ميان برده و كفريات باطن و عقايد فاسده خود را در جامعه مسلمين لباس عمل مي پوشانيد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1838]