تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834907301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غرق شدن در قاب‌های جادویی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - این فیلم از آن آثاری است که می‌توانید فارغ از قصه و مضمونش عاشق آن شوید و یکی از عمیق‌ترین قصه‌ها را درباره رابطه دو مرد تک‌افتاده در جهان امروز دارد. نزهت بادی: فیلم هفته پیش «محرمانه لس آنجلس» ساخته کرتیس هنسون بود که لذت تماشای آن می‌تواند مثل  دریافت یک هدیه غافلگیرکننده ما را سرحال بیاورد. برای بعضی از فیلم‌ها آدم می‌تواند همه عشقش را وسط بگذارد چون این جور فیلم‌ها هرگز به ما خیانت نمی‌کنند. فیلم این هفته یکی از همین نمونه‌های استثنایی است. قبل از اینکه فیلم به دستم برسد و آن را ببینم خیلی انتظارش را کشیده بودم، کلی نقد و یادداشت و گفت‌وگو درباره‌اش خوانده بودم، از همه داستان با نکات ریز و درشتش باخبر بودم، می‌دانستم صحنه‌های معرکه‌اش کدام است و یا کی قرار است با آن قاب‌بندی‌های بی‌نظیر استاد روبرو شوم.شاید به نظر برسد با این وضعیت نباید تماشای فیلم جذابیتی داشته باشد، اما تجربه فوق‌العاده‌ای بود. در هنگام دیدنش مدام می‌ترسیدم فیلم تمام شود و من به اندازه کافی از لحظاتش لذت نبرده باشم. این فیلم از آن آثاری است که می‌توانید فارغ از قصه و مضمونش عاشق آن شوید، هرچند یکی از عمیق‌ترین قصه‌ها را درباره رابطه دو مرد تک‌افتاده در جهان امروز دارد، همان تم مورد علاقه فیلمساز محبوبمان. ولی موقع تماشای فیلم چیزهای دیگری است که هوش از سرتان می‌پراند، مثل سبک بصری خیره کننده فیلم. مثلا اصلا نمی‌توانید آن نماهای اسلوموشن و یا کلوزآپ‌های چهره شخصیت‌ها در قاب خالی را از یاد ببرید. بعد از فیلم بیشتر دوست دارید درباره میزانس‌های گرافیکی و یا  تنهایی شخصیت‌ها در پس‌زمینه‌ای از لانگ شات شهر حرف بزنید.  درباره قدم زدن راسل کرو در فاصله کمی از آل پاچینو در لانگ شاتی رو به دریا در صحنه‌ای که نمی‌تواند درست تصمیم بگیرد و یا حس صورت پاچینو در پسزمینه ای از پنجره رو به شهر خاکستری در صحنه‌ای که می‌فهمد کاملا تنهاست. آن زمین چمن پر از توپ گلف زیر نور نئون ها در دل شب را که یادتان هست؟ شک ندارم که موسیقی فیلم دیوانه‌تان می‌کند، قطعاتی که لیزا جرارد و پیتر بروک برای فیلم ساخته‌اند معرکه است، مخصوصا جایی که راسل کرو در حصار ماشین پس از ادای شهادت در دادگاه دور میدانی می‌چرخد و به ماشین آتش گرفته وسط آن خیره می‌شود. اما صحنه برگزیده مان جایی است که پاچینو و کرو تلفنی با هم درباره کمبود قهرمان در دنیا حرف می‌زنند و وقتی گفت‌وگویشان تمام می‌شود پاچینو را چون نقطه کوچکی در زمینه‌ای از دریای سبز و آسمان آبی می‌بینیم که در دل آب فرو رفته و بعد خدا را شکر می‌کنیم که این دو مرد تنها شانس این را داشتند که یکدیگر را در این اجتماع محافظه‌کار و بی‌خاصیت پیدا کنند. حواستان هست که داریم درباره فیلمی از فیلمساز محبوب دورانمان حرف می‌زنیم که به عنوان یک داستان‌پرداز درجه یک قصه‌اش را از دل تصاویر تاثیرگزارش بیرون می‌کشد، کسی که مثل قهرمانانش قدرت این را دارد که فردیت خود را در میان اجتماع حفظ کند و در دل همان سیستم هالیوودی فیلم‌های شخصی‌اش را بسازد. هیچ فیلمسازی را نمی‌توانید بیابید که همچون او بتواند نوآرهای مدرن درباره متروپلیس‌های امروزی بسازد و به همان چیزهای واقعی و معمولی اطرافمان جلوه‌ای اسطوره‌ای ببخشد. حیف که دیگر جا ندارم تا درباره ایده‌های تماتیک و بصری فوق‌العاده استاد بنویسم. بقیه کار را به شما می‌سپارم. این بار برایم خیلی مهم است که ببینم در دوست داشتن آثار فیلمساز عزیزم چقدر هم‌سلیقه هستیم. پس دست به کار شوید.54




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 369]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن