تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816574548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وفاداری کامل در اقتباس ناممکن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - فرزاد موتمن سینمای اقتباسی سابقه‌ای طولانی درسینمای ایران دارد و شاهد خلق آثار شاخصی در این زمینه بوده‌ایم که «ناخدا خورشید» ناصر تقوایی، «پری»، «سارا» و «پستچی» داریوش مهرجویی از بهترین نمونه‌های این جریان هستند. در سال‌های اخیر به دلایل مختلف مثل پایین بودن تیراژ کتاب، کمبود مشتری سینمایی برای آثار ادبی وبحران‌های مختلف اقتصادی ساخت این فیلم‌ها کمتر شده است. در اقتباس از آثار ادبی معمولاً وفادار ماندن به اثر اولیه ممکن نیست ادبیات بافت و معماری خاص خود را دارد و در ساخت فیلم نمی‌توانیم زیاد درگیر اصول ادبی شویم، وظیفه کارگردان این است که ایده اولیه را بگیرد و بر‌اساس آن به ساخت و پرداخت اثر بپردازد. باعث تأسف است که بعضی از کارگردان‌ها و نویسندگان این‌طور فکر می‌کنند که آثار اقتباسی فاقد ارزش هستند. وقتی اثری بر‌اساس متون مکتوب مقابل دوربین می‌رود ذکر منبع را نقطه ضعف می‌دانند و از آن پرهیز می‌کنند. خوشبختانه در ایران صاحب نویسندگان شاخصی هستیم، آثار نویسندگانی مثل محمد محمدی قابلیت تصویری بالایی دارد. اگر نویسندگان داوطلب تبدیل آثارشان به فیلمنامه شوند واین بخش را به عهده بگیرند به دلیل حذف بخشی از هزینه تولید فیلم حتماً تهیه‌کنندگان از این جریان استقبال نمی‌کنند. به دلیل از بین رفتن اعتماد و اطمینان میان نویسندگان و فیلمسازان و شتابی که در تولید فیلم وجود دارد، رابطه میان ادبیات و سینما از بین رفته است. امیدواریم به زودی با ایجاد اطمینان متقابل میان نویسندگان و فیلمسازان شاهد آشتی میان این دو قشر فرهنگساز جامعه باشیم.  




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن