تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836189600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگردان ايتاليايي كاربرد «دست»


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: خبرگزاري فارس: سومين روز از كارگاه‌هاي آموزشي دوازدهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران مبارك با حضور داور و كارگردان ايتاليايي با موضوع كاربرد «دست» در نمايش عروسكي در تالار قشقايي برگزار شد. به گزارش خبرگزاري فارس، «استفانو گيونجي»، كارگاه آموزشي خود را با عنوان «دست انسان، مادر دراماتورژي عروسكي» است برگزار كرد. وي در اين كارگاه آموزشي با توضيح كاربردهاي دست در تئاتر عروسكي،گفت: دست به مانند يك زبان زنده و با حركاتي ساده عمل مي‌كند كه انتقال مفهوم در آن به راحتي اتفاق مي‌افتد و مي‌توان آن را مادر دراماتورژي در تئاتر عروسكي به‌حساب آورد. وي همچين با اشاره به آموزه‌هاي خود در تئاتر عروسكي و قواعد اساسي كه در تمامي هنرها به كار مي‌رود، خاطرنشان كرد: بعد از تحقيق در عرصه هنر، دير يا زود فهميدم كه قواعد اصلي تمامي هنرها در تمام دنيا و نزد تمامي هنرمندان و هنرجويان يكسان است كه بر اساس آن در تئاتر عروسكي نيز همين اتفاق مي‌افتد ، لذا در آموزش تئاتر عروسكي، هيچ‌گاه نبايد از همان ابتدا به سراغ تاريخ عروسك‌گرداني، افسانه‌ها و تئوري‌ها رفت بلكه بايد كار را با دست، شناخت و توانايي‌هاي آن آغاز كرد. «گيونجي» در اين كارگاه آموزشي، از شركت‌كنندگان درخواست كرد تا از صندلي‌هاي خود بلند شوند و به مدت يك دقيقه دست‌هايشان را بالا بگيرند. بعد از انجام اين تمرين متوجه مي‌شويم كه هركدام از ما به لحاظ فيزيكي در چه سطح از توانايي هستيم ، زيرا كه اين تمرين تنها يك دقيقه از كار يك عروسك‌گردان است . اين هنرمند ايتاليايي توضيح داد: اگر بعد از اين يك دقيقه تمرين خسته شديد، بهتر است كه هيچ‌گاه سراغ فراگيري تئاتر عروسكي نرويد، چون مجبور هستيد روزانه چندين ساعت چنين تمريني را انجام دهيد. وي در ادامه با اشاره به توانايي‌هاي دست و كاربرد انگشتان يادآورشد: همه ما انسان‌ها دست داريم ، پس اين دست مي‌تواند مفهومي مشترك را براي ما داشته باشد، زيرا كه تداعي‌كننده بدن انسان است و مخاطب به راحتي با آن ارتباط برقرار مي‌كند. «گيونجي» يادآور شد: دست انسان حركات محدودي را انجام مي‌دهد و از اين جهت قدرت بيان و چگونگي استفاده از دست براي يك كارگردان عروسكي كاري محدود است و اگر كمي در كاربرد آن دچار اشتباه شويم ، به‌همين راحتي مخاطبان خود را از دست مي‌دهيم. حركات دست اگر به درستي استفاده شود، مفهومي يكسان را براي مخاطب و هنرمند تداعي كند، ولي اگر همين حركات به اشتباه منتقل شود ، مخاطب خسته مي‌شود ،پس اگر بخواهيم كار عروسكي را شروع كنيم بهتر است كه از آموزش دست و قابليت‌هاي آن آغاز كنيم. وي تصريح كرد: كار كردن با دست به معني فراگرفتن نوشتن است ولي براي اين‌كه اثري چون «هملت» خلق كنيم، بايد شكسپير باشيم، يعني بعد از اولين آموزه‌هاي تئاتر عروسكي بايد سراغ مراحل حرفه‌اي‌تر برويم و قواعد آن را بشناسيم. وي كه كارگاه آموزشي خود را در تالار قشقايي برگزار كرد، در پايان گفت: وقتي مخاطبي براي اولين‌بار نمايشي عروسكي را مي‌بيند و با مفاهيم آن ارتباط برقرار مي‌كند، اين عكس‌العمل‌ها براي عروسك‌گردان خيلي جذاب است، هرچند كه عروسك‌هاي مختلف تكنيك‌هاي متفاوتي دارند و به روش‌هاي گوناگوني مفاهيم خود را منتقل مي‌كنند.اما برقراري ارتباط با تماشاگر به معناي موفقيت نمايش است. انتهاي پيام/




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 433]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن