واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: خبرگزاري فارس: كارگردان فيلم «سفر مرگ» با بيان اين نكته كه به ضعفهاي فيلم خود اشراف دارم، گفت: من شاگرد «كيانوش عياري» هستم و به مدت 12 سال با او در پروژههاي مختلف همكاري داشتهام، او استاد ساده نگاه كردن است اما من نتوانستم بهخوبي در اين فيلم نگاهي ساده داشته باشنم و سادهنگاري كنم. به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، شامگاه يكشنبه 24 مرداد ماه نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «سفر مرگ» با حضور «حسن آقاكريمي» (كارگردان)، «غلامرضا رمضاني» (نويسنده فيلمنامه)، «فريماه ارباب» (بازيگر) و «رضا درستكار» (مجري و منتقد) در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد. ** فيلمنامه خوب «غلامرضا رمضاني» مهمترين انگيزه ساخت اين فيلم بود بر اساس اين گزارش، در ابتدا «رضا درستكار» از «حسن آقا كريمي» در مورد انگيزه ساخت فيلم سينمايي «سفر مرگ» سؤال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: مهترين دليلي كه من راغب شدم و به من انگيزه داد تا اين فيلم را بسازم، فيلمنامه خوب «غلامرضا رمضاني» بود اما من به ضعفهاي كار خودم اشراف دارم و معتقدم كه نتوانستم اين فيلمنامه خوب را به يك فيلم خوب هم تبديل كنم. ** «سفر مرگ» هم به نوعي در ادامه دغدغههاي گذشته من بود به گزارش فارس، در ادامه اين نشست «رضا درستكار» از «غلامرضا رمضاني» در مورد نوع و ژانر اين كار سؤال كرد كه وي در پاسخ، خاطرنشان كرد: به هر حال من مجموعه نوشتههايم و سوژههايم را جمع ميكنم و بعد خودم آنها را ميسازم. وي در ادامه افزود: من اكثرا در ژانر كودك فيلم ساختهام اما در مورد فيلم سينمايي «سفر مرگ» هم به نوعي در ادامه دغدغههاي گذشته من بود. من اين طرح قديمي را كامل كردم و سپس «حسن آقا كريمي» آن را ساخت. ** «سفر مرگ» مهر ماه در گروه آزاد اكران ميشود در ادامه اين نشست، «رضا درستكار» از «حسن آقاكريمي» در مورد نحوه اكران اين فيلم سؤال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: اكران عمومي اين فيلم قطعي شده اما سر گروه نميگيرد چرا كه ميگويند فيلم مخاطب عام را جذب نميكند و داراي مخاطب خاص است. به همين علت، قرار شده تا فيلم مهر ماه به صورت اكران آزاد به روي پرده رود. ** به هيچ وجه قصد توهين تماشاگران را نداشتم به گزارش فارس، در ادامه اين نشست يكي از حضار از «حسن آقاكريمي» در مورد روايت مخدوش فيلم پرسيد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: به هيچ وجه قصد توهين تماشاگران را نداشتم و اين كه روايت فيلم «سفر مرگ» مخدوش است، اين نظر شما است. ** در فيلم «سفر مرگ» هيچ حادثهاي رخ نميدهد وي در ادامه افزود: فيلم سينمايي «سفر مرگ» قصهاي بسيار ساده دارد كه در بطن اين قصه، سه نفر در جريان يك سفر كوتاه مدت هستند اما اين سفر كوتاه شبانه تبديل به يك كابوس ميشود، چرا كه هر سه اين كاراكترها احساس ناامني ميكنند و به توهم ميرسند اما در اين فيلم، هيچ حادثهاي اتفاق نميافتد و كابوس اين سه كاراكتر را نمايش ميدهد. ** «سفر مرگ» شرايط ناامن جامعه را بازگو ميكند به گزارش فارس در ادامه اين نشست «غلامرضا رمضاني» فيلمنامهنويس «سفر مرگ» در پاسخ به همين سؤال و شرايط شكلگيري فيلمنامه، گفت: چيزي كه در اين فيلم مدنظر من بود، اين است كه ما در جامعه با هم گفتوگو نميكنيم در صورتي كه با برقرار كردن گفتوگو خيلي از مشكلاتمان برطرف ميشود و ديگر منظور من بازگو كردن شرايط ناامن جامعه بود. به گزارش فارس، در ادامه اين نشست «رضا درستكار» از «فريماه ارباب» در مورد نقش خود سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: فيلم سينمايي «سفر مرگ» اولين كار بلند من در سينما است و افتخار ميكنم كه در اين پروژه در خدمت «حسن آقاكريمي» بودهام. ** «سفر مرگ» از عدم فضاسازي رنج ميبرد در ادامه يكي از حضار از «حسن آقاكريمي» در مورد اشكالات فيلم سؤال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: اشتباه من اين بود كه خيلي روي اطلاعات مخاطبان حساب باز كردهام و فيلم از فضاسازي لطمه ميخورد. وي در ادامه افزود: مشكل بعدي فيلم من عدم وجود قهرمان و ضد قهرمان است و ديگر اين كه توهم در اين فيلم زياد است. ** بازيگران را بر اساس فيزيك بدني انتخاب شدهاند در ادامه يكي از حضار از «حسن آقاكريمي» در مورد چيدمان بازيگران سؤال كرد كه وي در پاسخ، خاطرنشان كرد: در انتخاب بازيگران، آن چيزي كه مدنظر من بود، در كنار توانايي، فيزيك بدني اين سه كاراكتر بود كه «آتيلا پسياني» به عنوان راننده قوي هيكل است، «پرويز پورحسيني» لاغراندام و «مهرداد صديقيان» تكميلكننده قواي جسماني «پرويز پورحسيني» بود. ** «سفر مرگ» فاقد پايان خوش است به گزارش فارس، در ادامه يكي از حضار از «حسن آقاكريمي» در مورد پايانبندي سؤال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: اين اتفاقات مداوم در ذهن اين سه شكل ميگيرد اما فيلم فاقد پايانخوش است و در پايان كار يك جور ناتمامي در اتفاقات را مشاهده ميكنيم. ** ژانر كار بين اجتماعي و پليسي در نوسان است وي در ادامه افزود: تدوين كار را نيز «مستانه مهاجر» انجام كرد تا فيلم را نجات دهد اما اشتباه من در نوع ژانر كار است كه در بين ژانر اجتماعي و پليسي در نوسان است. ** من به ضعفهاي فيلم خود كاملا اشراف دارم بنابراين گزارش، آقاكريمي در پايان، اظهار داشت: رفت و برگشت زماني و نحوه روايت فيلم «سفر مرگ» را مخدوش كرده و من به ضعفهاي فيلم خود اشراف دارم. من شاگرد «كيانوش عياري» هستم و به مدت 12 سال با او در پروژههاي مختلف همكاري داشتهام، او استاد ساده نگاه كردن است اما من نتوانستم سادهنگاري كنم. به گزارش فارس، اين مراسم با اهدا لوح تقدير به مدعوين به اتمام رسيد. .farsnews.com
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 506]