تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802809873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وظايف منتظران ظهور (3)


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
وظايف منتظران ظهور (3)
وظايف منتظران ظهور (3) بیانات مقام معظم رهبری : كسب آمادگى براى ظهور حضرت لزوم ارتباط قلبى با امام دعا كنيد. نافله بخوانيد. توجه پيدا كنيد. متذكر باشيد. در شبانه‏روز يك ساعت را براى خودتان و خداى خودتان قرار بدهيد. از كارها و اشتغالات گوناگون خودتان را بيرون بكشيد؛ با خدا و اولياى خدا و با ولى‏عصر (عجل الله تعالى فرجه و ارواحنا فداه ) مأنوس بشويد. با قرآن مأنوس باشيد و در آن تدبر بكنيد. (1) ويژگى‏هاى شيعيان حقيقى اهل‏بيت (ع) خصوصيات شيعه‏ى اهل‏بيت و مكتب اهل‏بيت در چيست ؟ اين خصوصيات ، بايد در تمام محافل و مجامع و جوامع شيعى ترويج شود. اولش توسل به پروردگار و محو شدن در راه اراده‏ى پروردگار و بالاتر از همه چيز ، داشتن معرفت و محبت الهى است. (2) لزوم انس و پيوند با امام زمان از راه دعا در اين راه، لطف پروردگار و دعاى مستجاب ولى‏عصر ) عجل الله تعالى فرجه الشريف ( پشتيبان ماست و ما بايد خود را با آن حضرت و با يادش هر چه بيشتر آشنا كنيم. امام زمان را فراموش نكنيم. مملكت ما، مملكت امام زمان است. انقلاب ما، انقلاب امام زمان است ؛ زيرا انقلاب اسلام است. ياد ولى الله اعظم را در دل‏هاى خودتان داشته باشيد. دعاى » اللهم انا نرغب اليك فى دولة كريمة « را با همه‏ى دل و با نياز كامل بخوانيد. هم روحتان در انتظار مهدى باشد، هم نيروى جسمى‏تان در اين راه حركت بكند. (3) پيوند عميق با امام زمان (عج) ترجمان روح بسيج بسيجيان ، ارتباط خاصى با اين نقطه‏ى اساسى عواطف دل‏هاى شيعيان و مسلمانان دارند... . بسيج به معنى حضور و آمادگى در همان نقطه‏اى است كه اسلام و قرآن و امام زمان ( ارواحنا فداه) و اين انقلاب مقدس به آن نيازمند است؛ لذا پيوند ميان بسيجيان عزيز و حضرت ولى‏عصر( ارواحنا فداه ) - مهدى موعود عزيز - يك پيوند ناگسستنى و هميشگى است. (4) عمل‏گرايى ، تعالى‏بخش آرمان‏گرايى در مهدويت هر چند اعتقاد به حضرت مهدى ( ارواحنا فداه) يك آرمان والاست و در آن هيچ شكى نيست؛ اما نبايد مسأله را فقط به جنبه‏ى آرمانى آن ختم كرد - يعنى به عنوان يك آرزو در دل، يا حداكثر در زبان، يا به صورت جشن - نه ، اين آرمانى است كه بايد به دنبال آن، عمل بيايد. (5) آمادگى معنوى ، سرآمد ويژگى‏هاى منتظران هيچ كس نمى‏تواند بگويد كه ظهور مهدى (عج)در آينده‏ى نزديكى نيست . ما نمى‏دانيم . شايد در آينده‏ى نزديكى بود . شايد در زمان حيات ما بود. شايد اين توفيق ، براى مردم اين نسل وجود داشت. مگر مى‏شود با آلودگى، با ضعف نفس و با اصلاح نكردن نفس ، با آن بزرگوار در دوران دولت حق و حكومت الهى او رابطه برقرار كرد؟ ! بايد خود را آماده كنيم. هر كس بايد احساس كند كه وظيفه دارد خود را آماده كند. اين آمادگى، معنوى و روحى است ، آمادگى ايمانى است. (6) ارتباط قلبى با امام عصر (عج)، آماده كننده‏ى منتظران هر كس بايد سعى كند يك رابطه‏ى شخصى ميان خود و ميان ولى الله الاعظم ( ارواحنا فداه)، به وجود آورد. همه بايد ميان قلب و روح خود و آن وجود مقدسى كه مظهر اسماء و صفات الهى ، مظهر قدرت و علم الهى و وعاى كامل معرفت الله است، ارتباطى به وجود آورد؛ با توجه ، با توسل ، با سخن گفتن ، با اظهار ارادت كردن، خود را آماده نگه دارد.(7) تحصيل آمادگى در زمان غيبت، عامل نزديك شدن ظهور هر كس بايد سرمايه‏ى عظيمى از اميد و ايمان و نورانيت در خود ايجاد كند، تا شايسته‏ى اين شود كه از نزديكان و خواص آن حضرت، از ياران آن بزرگوار، از همكاران او در حركت عظيم جهانى‏اش قرار گيرد. اگر از نزديكان او نشديم، اگر از پيروان او نشديم، آن وقت شقاوتى بالاتر از اين نيست. پس، بايد خودمان را آماده كنيم. اين جاست كه بعد تربيتى و سازندگى اين فكر هم، خود را نشان مى‏دهد. كدام عامل مى‏تواند انسان را به اين اندازه و با اين قدرت بسازد ؟ ! (8) مقاومت در شدايد، از شروط تعجيل در فرج شايد در آن لحظه‏اى كه آزادگان عزيز ما در اردوگاه‏هايى با نگهبانان غلاظ و شداد دشمن روبه‏رو بودند و ايستادگى مى‏كردند، بعضى از آن‏ها اميدى هم به آزادى خودشان نداشتند. شايد در ميان آن‏ها كسانى هم بودند كه خسته مى‏شدند و مى‏گفتند: تا كى ؟ اما سنت الهى اين است كه « فان مع العسر يسرا ، ان مع العسر يسرا» .(9) اگر سختى‏ها را تحمل كرديد، خداى متعال درهاى فرج را خواهد گشود. اگر مجاهدت در راه خدا را بر جسم و نفس خودتان هموار كرديد، خداى متعال روشنايى فرج را به شما نشان خواهد داد و درهاى فرج را به روى شما باز خواهد كرد : « و من يتق الله يجعل له مخرجا و يرزقه من حيث لا يحتسب ». (10) خداى متعال به بركت مجاهدت و به شرط ايستادگى ، بيرون از دايره‏ى محاسبه‏ى معمولى عقول بشرى ، درها را باز و راه‏ها را هموار مى‏كند. (11) انتظار ظهور، انتظار گشايش رحمت الهى انسان‏ها بايد به طور دايم در حال انتظار باشند؛ انتظار فرج الهى ، فتوح از طرف پروردگار ، گشايش ابواب رحمت و معرفت و سرازير شدن چشمه‏هاى معرفت بر دل انسان است. (12) انتظار فرج، انتظار معرفتى بى‏منتها يكى از عمومى‏ترين نمونه‏هاى انتظار فرج، اين است كه انسان در عالم معنويات، به هيچ چيز قانع نباشد. همه‏ى افراد بشر ممكن است در معرض لطف الهى قرار گيرند، و خداى متعال، سرچشمه‏ى معارف و هدايت خودش را به دل‏هاى آن‏ها باز كند و آن‏ها را به كسانى تبديل نمايد كه به مقام معرفت حق رسيده‏اند. چنين مقامى، خيلى والاست. همين معرفت حق است كه موجب مى‏شود انسان، منقطع الى الله شود :« هب لى كمال الانقطاع اليك» كمال منقطع شدن به پروردگار، يعنى بريدن از همه‏ى علايق و موانع مادى كه انسان را احاطه كرده‏اند و نمى‏گذارند او در راه كمال حركت كند و سير الى الله، توجه به خدا، وصول به معرفت كامل و قرب كامل الى الله را مورد همت خود قرار دهد و براى آن به تلاش بپردازد، كه تلاشى تمام نشدنى هم هست . بشر در حد انبياء و اولياء هم كه مى‏رسد ، براى رسيدن به اين حالت، به عبادت و تلاش مى‏پردازد - حد پيغمبر اكرم و ائمه ( عليهم‏السلام) - شب زنده‏دارى مى‏كند و توسلات و توجهات و تضرعاتش در آن سطح و در آن پايه انجام مى‏گيرد. وادى عجيبى است كه مردان خدا و اولياى حق، در آن وادى، خودى هستند و راه را مى‏شناسند. البته كسانى هم هستند كه از دور، چيزهايى شنيده‏اند. امثال ما، بيگانه از اين عوالم و معارف هستيم. ما مگر كلمات و الفاظى را از كسانى كه اهل اين معانى هستند، يك وقت بشنويم و چيزى از آن بفهميم يا نفهميم؛ اما اين راه، جلو آحاد بشر ، باز است. آحاد بشر مى‏توانند اين راه را بپيمايند و سلوك كنند. بالاترين انتظار فرج‏ها، اين است. (13) مختصات منتظر واقعى اگر ما سرباز امام زمانيم، بايد خود را براى مبارزه با اين‏ها آماده كنيم. منتظران امام زمان بايد صالح باشند. بزرگ‏ترين وظيفه‏ى منتظران امام زمان اين است كه از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پيوندهاى دينى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنين و همچنين براى پنجه درافكندن با زورگويان، خود را آماده كنند. كسانى كه در دوران دفاع مقدس ، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شركت مى‏كردند، منتظران حقيقى بودند. كسى كه وقتى كشور اسلامى مورد تهديد دشمن است، آماده‏ى دفاع از ارزش‏ها و ميهن اسلامى و پرچم برافراشته اسلام است، مى‏تواند ادعا كند كه اگر امام زمان بيايد ، پشت سر آن حضرت در ميدان‏هاى خطر قدم خواهد گذاشت . اما كسانى كه در مقابل خطر ، انحراف و چرب و شيرين دنيا خود را مى‏بازند و زانوانشان سست مى‏شود؛ كسانى كه براى مطامع شخصى خود حاضر نيستند حركتى كه مطامع آن‏ها را به خطر مى‏اندازد ، انجام دهند ؛ اين‏ها چطور مى‏توانند منتظر امام زمان به حساب آيند ؟ كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينه‏هاى صلاح را آماده سازد و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بايستد .(14) تلاش براى حفظ دين، عامل رضايت امام عصر (عج) در اين زمانه‏ى وانفسا، براى حفظ دين خود چه كنيم كه مورد تأييد امام زمان باشيم ؟ همين كارهايى كه الان مى‏كنيد، خوب است ؛ توجه به دين، به نماز ، به سياست ، پايبندى به نظام، حضور در اجتماعات بزرگ و حضور در صحنه‏هاى نظام. (15) لزوم استفاده از شيوه‏هاى هنرى در تعميق ايمان به امام عصر (عج) برادران عزيز ! مسأله‏ى مهدويت مسأله‏اى مهم و اساسى است. اثبات مهدويت كار بسيار آسانى است. اثبات اصل مهدويت در يك محفل علمى با مخاطبانى كه اهل علم و اهل تفكر و استدلال‏اند، جزو آسان‏ترين كارها است. در اين هيچ ترديدى نيست.ايمان و اعتقاد مردم هم خوب است . منتها تعميق اين ايمانى كه مردم به امام زمان ) ارواحنا فداه ( دارند، كار بسيار ظريفى است . بايد در اين قضيه با شيوه‏هاى هنرمندانه‏ى تبليغى وارد شد. (16) لزوم تعميق اعتقاد به امام عصر (عج)در بين عموم خصوصا جوانان اگر شما بتوانيد اين عشق و محبت و سوز و گداز را كه مردم ما به طور طبيعى نسبت به حضرت دارند، در سطح عموم مردم به خصوص جوانان با يك نگاه عالمانه و آگاهانه همراه كنيد، بركات اين كار لاتعد و لاتحصى خواهد شد. نفس وجود اين پشتوانه‏ى عظيم، هر انسانى را چنان مستحكم مى‏كند كه مى‏تواند در همه‏ى ميدان‏هاى دشوار وارد شود.(17) اعتقاد به مهدويت، عامل تحولى عظيم در جامعه هنر بزرگ اين است كه بتواند اين مقوله را با زبان هنرمندانه‏ى اثرگذار به ذهن مخاطبان جوان و دانا و آگاه منتقل كنيد، تا اين جزء وجودشان شود. آن وقت تحول عظيمى در زندگى انسان‏ها به وجود خواهد آمد. (18) پى نوشت ها : 1- سخنرانى در ديدار با مسؤولان و كارگزاران نظام جمهورى اسلامى ، 23/5/70 2- در ديدار مهمانان كنفرانس جهانى اهل‏بيت در روز نيمه شعبان، 8/11/72 3- در مكتب جمعه ، ص 251، 29/3/60 4- همزمان با هفته بسيج و روز ولادت حضرت مهدى (عج)، 3/9/78 5- در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان در مصلاى تهران، 30/7/81 6- در ديدار ميهمانان كنفرانس جهانى اهل‏بيت، 8/11/72 7- همان 8- همان 9- انشراح (95) / 5و6 10- طلاق (65) 2 و 3 11- در ديدار ايثارگران ، در سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامى ، 29/5/76 12- بيانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نيمه شعبان، 6/10/75 13- بيانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نيمه شعبان ، 6/10/75 14- در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان در مصلاى تهران، 30/7/81 15- بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتى ، 22/2/82 16- فصلنامه انتظار ، تابستان و پاييز 82، ش 8 و 9 ، ص 7 17- فصلنامه انتظار، تابستان و پاييز 82، ش 8 و 9، ص 7 18- فصلنامه انتظار، تابستان و پاييز 82، ش 8 و 9 ، ص 7 منابع : http://farsi.khamenei.ir www.entizar.ir/ج
#دین و اندیشه#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 500]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن