تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798114202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیچ و مهره صنعتی و پیچ و مهره سازه


واضح آرشیو وب فارسی::

پیچ و مهره و جوش فلزات دو روش برای اتصال سطوح محسوب می شوند که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. پیچ و مهره ها در قرار گیری دنده ها و روزه ها در داخل یکدیگر بصورت پیشرونده استفاده کرده و اصطکاک سطحی بین رزوه ها سبب بسته ماندن اتصال می شود. البته در مواردی که پیچ و مهره ها بر روی ماشین آلات دینامیکی بسته می شوند بر اثر ارتعاشات احتمال باز شدن اتصال پیچ و مهره وجود دارد و در این شرایط از مهره قفلی و واشر فنری برای بسته ماندن اتصال پیچ و مهره استفاده می شود.

در واقع در مقایسه اتصالات پیچ و مهره و جوش می توان به مزایای بسیاری برای اتصالات پیچ و مهره ای اشاره نمود که مهمترین آنها قابلیت اتصال دو سطح با جنس و متریال مختلف و حتی سطوح غیر فلزی با پیچ و مهره می باشد و این در حالی است که در پروسه جوش کاری عملیات جوش تنها بین دو سطح با متریال یکسان قابل اجرا می باشد. تنها مشکلی که برای اتصالات پیچ و مهره صنعتی می توان نام برد نیاز به ایجاد سوراخ سطحی می باشد که عامل ایجاد تمرکز تنش در سازه ها می شود. البته در طی پروسه جوشکاری نیز اغلب به سبب دمای بسیار زیادی که در طی پروژه بوجود می آید و دمایی که بسیار بالاتر از دمای عملیات حرارتی قطعات فلزی من جمله پیچ و مهره ها می باشد افت تنسایل در این قطعات اتفاق می افتد.

نقش واشر فنری در اتصال پیچ و مهره

در اتصالات پیچ و مهره های صنعتی از جمله پیچ و مهره شش گوش، پیچ آلن و استاد بولت و البته در اتصالات پیچ و مهره های سازه از دو نوع واشر با قابلیت های مختلف استفاده می شود. از واشر تخت تقریبا در تمامی انواع اتصالات پیچ و مهره استفاده می شود که وظیفه آن ایجاد نشیمن گاه برای قرار گیری مهره در اتصال می باشد که اولا سبب حرکت بهتر مهره در آخرین رزوه ها در حین اتصال می شود و ثانیا از آسیب رسیدن به دیگر اجزا جلوگیری می کند. اما نقش واشر فنری در اتصالات پیچ و مهره حتی مهمتر نیز می باشد. واشر فنری که در زبان انگلیسی Split washer یا واشر بریده شده نیز نامیده می شود بر خلاف واشر تخت در زمان اتصال پیچ و مهره دچار تغییر موقعیت و نزدیک شدن دو سر برش خورده در واشر می شود که این امر نه تنها تنش اتصال را در پیچ و مهره به شدت بالاتر می برد بلکه برای اتصالات دینامیک پیچ و مهره ها بر روی ماشین آلات صنعتی دینامیک که با ارتعاشات زیادی روبرو هستند استفاده از این واشر آلات سبب تغییر طول آنی واشر فنری شده و از باز شدن اتصال پیچ و مهره استفاده می شود.

پیچ و مهره سازه

در سازه های سنگین ساختمانی، معدنی و نیروگاهی از انواع پیچ و مهره های صنعتی استفاده می شود. پیچ و مهره سازه در واقع دسته ای از پیچ و مهره های صنعتی را تشکیل می دهند که در سایز برابر با دیگر انواع پی شش گوش دارای وزن بیشتر و گل بزرگتری هستند و در سد سازی ها، پل سازی ها و ساخت انواع معادن و نیروگاه ها از آنها استفاده می شود. پیچ و مهره سازه هم در دستگاه استاندارد بین المللی و با دنده های متریک و هم در دستگاه استاندارد آمریکایی با دنده های اینچی تولید می شوند. در دستگاه متریک پیچ و مهره متریک را با استاندارد DIN6914 Class 10.9 HV تولید می کنند که دارای تنسایل مقاومتی بالایی بوده و گل درشتی داشته و همراه با مهره استاندارد DIN6915 بسته می شود. در دستگاه آمریکایی پیچ و مهره سازه که طبق استاندارد ASTM تولید می شود را در استاندارد های A490 , A320, A325, L7 که هر یک دارای مشخصات شیمیایی و مکانیکی متفاوتی است استفاده می کنند که پر طرف دار ترین آنها برای کاربری های معمولی پیچ استاندارد A490 و برای کاربری در مناطی فوق سرد که پیچ و مهره های عادی بر اثر ضربه دچار شکست می شوند از استاندارد L7 استفاده می شود.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن