تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798148322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
نقد و بررسی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom "به قلم علیرضا رزمجویی" نقش‌آفرینیِ شاهانه اواخر نسل هفتم، مصادف با عرضه‌ی عنوانی شاخص به نام Ni no Kuni : Wrath of the White Witch بود. عنوانی که با همکاری استدیوی Level 5 و همینطور استدیوی انیمیشن‌سازیِ محبوب Studio Ghibli عرضه شد و توانست بسیاری از هواداران سبک JRPG را تحت‌تاثیر قرار داده و غافل‌گیر کند. حالا پس از 5 سال شاهد روایتی دیگر در دنیای Ni no Kuni هستیم. روایتی که سالها پس از اتفاقات نسخه‌ی قبل، بازگو می‌شود و با اینکه ارتباطی با داستان نسخه‌ی قبل ندارد، اما بر پایه‌ی ویژگی‌های دلنشین نسخه‌ی قبل بنا شده است و از همان سبک و سیاق خیره‌کننده و دنیای دلنشین‌ بهره می‌برد. نقش‌آفرینی کردن به عنوان یک پادشاه، به اندازه‌ی کافی وسوسه‌کننده و منحصربفرد است اما می‌توان گفت که بزرگترین شاخصه‌ی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom، ارائه دادنِ تمام زوایایِ زندگی یک پادشاه در قالب گیم‌پلی است. شاید اولین تصویری که از زندگیِ روزمره‌ی یک شاه به ذهن‌تان خطور می‌کند، نشستن بر تاج و تخت و دستور دادن به زیردستان باشد؛ اما استدیوی Level 5 سیستمی جاه‌طلبانه را خلق کرده است که چشم‌اندازی از اداره‌ی یک امپراطوری و به غایت رساندنِ آن را به تصویر می‌کشد. عنصری که در نگاه اول باعث می‌شود، شیفته‌ی این ایده و مجموعه‌ی هماهنگ شوید اما همینطور کنجکاوتان می‌کند تا مشتاق دیدنِ نتیجه‌ی این رویکرد باشید و خود را با King Evan همراه کنید تا بیینید استدیوی Level 5 تا چه حد در خلق این ماجراجوییِ اشرافی، موفق بوده است.

Evan پسربچه‌ای بی‌تجربه است که پس از مرگ پدرش به پادشاهیِ Ding Dong Dell رسیده است اما توطئه‌ای که توسط نژاد موش‌ها و رهبر آنها، Mausinger پیاده‌سازی شده است، جان او را به خطر می‌اندازد و به سلطنت خانوادگی او پایان می‌بخشد. اینجاست که یکی از شخصیت‌های مهم این نسخه یعنی Roland، بعد از یک کات‌سین عجیب، ناخواسته از دنیایی دیگر وارد این سرزمین جادویی می‌شود و به Evan کمک می‌کند تا از مهلکه‌ی این شورشِ خونین، رهایی پیدا کند. پس از وقایعی که در راه فرار، Even را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، او سوگند یاد می‌کند که سرزمینی متحد را به وجود خواهد آورد که همه در آن به خوشی زندگی کنند و خبری از جنگ و خونریزی نباشد. شروع بازی به همین شکل، الزامات را برای روایتی پر افت و خیز فراهم می‌کند و داستان رستگاریِ Evan به اندازه‌ی کافی، جذاب و همزادپندارانه است که سفر کردن با او در سرتاسر دنیای بازی و رساندن پیام صلح او به سرزمین‌های دور، بهانه‌ای دلنشین برای صرف ده‌ها ساعت وقت باشد. اغلب شخصیت‌هایی که Evan را در این مسیر همراهی می‌کنند، با اینکه از شخصیت‌پردازی عمیقی برخوردار نیستند، اما از خلق و خویی منحصربفرد بهره می‌برند و بعضا باعث سناریوهایی بسیار سرگرم‌کننده می‌شود که حس تنش در داستان را فروکش می‌کنند و تعادل مناسبی از لحظات اوج و آرامش‌بخش را رقم می‌زند. نقش شخصیت Roland برخلاف بقیه، مثل یک پروتاگونیست مکمل بوده که خط داستانیِ او در امتدادِ ماجرای Evan قرار دارد اما بعضا توجه‌ها را از Even می‌دزدد و بار پیشروی داستان را به دوش می‌کشد. در مواقعی از بازی نیز بصورتی اجباری شخصیت او را کنترل می‌کنیم و به فعالیت‌های جذابی که از دست شخصیتِ ساده و همیشه مهربانی مثل Evan برنمی‌آید، می‌پردازیم. بهتر است اشاره کنیم، با اینکه اغلب دیالوگ‌های بازی بصورت نوشتاری ارائه شده‌اند اما از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و مطالعه‌ی آنها واقعا سرگرم‌کننده است.  به طور کلی خط اصلیِ داستان در Ni no Kuni II، استانداردهای سبک را رعایت کرده است و حتی می‌توان گفت که در این زمینه، یکی از بهترین تجربه‌های JRPG ِ نسل فعلی را رقم زده است. اما اگر پای ماموریت‌‌های فرعی به خط اصلی داستان باز نمی‌شد، می‌توانستیم شاهد رسیدن Ni no Kuni II به پتانسیل نهایی‌اش باشیم.

ماموریت‌های فرعی اغلب به فعالیت‌هایی تکراری و بی‌هویت محدود می‌شوند که فقط به پیدا کردن یک آیتم یا شکست دادن هیولا‌ها خلاصه می‌شوند. این موارد اگر صرفا به عنوان فعالیت‌هایی اختیاری، برای بالابردن lvl و بدست آوردن آیتم‌های بیشتر، ارائه شده بود، می‌توانست قابل تحمل باشد اما وقتی ماموریت‌های فرعی به فعالیتی اجباری برای پیشروی در داستان تبدیل می‌شود، مشکلی بزرگ در روند بازی به وجود می‌آید. پیاده‌روی‌های طولانی و خسته‌کننده برای پیدا کردن چند آیتم که بازی می‌توانست از همان ابتدا آنرا برای شما فراهم کند، به جز طولانی کردن زمان بازی، هیچ فایده‌ای ندارد. یا مثلا رویاروییِ چندباره با ده‌ها گروه از دشمنان، صرفا برای پیدا کردن مسیر درست و تحویل یک آیتم، از جمله ماموریت‌هایی فرعی هستند که به اجبار در مسیر اصلیِ داستان اضافه شده‌اند و باید آنها را تحمل کنید. این روند وقتی ناامید کننده‌تر می‌شود که در اواخر بازی، با چند ماموریتِ اصلی که از همین روندِ ماموریت‌های فرعی الهام گرفته‌اند، روبه‌رو می‌شویم. آنها دوباره مربوط به پیدا کردن اشیا مختلف هستند و حالا معماهایی خسته‌کننده که نیاز به طی کردن مسافت‌های طولانی دارند نیز به آنها اضافه شده است و با توجه به طراحی مراحل بسیار ضعیف این محیط‌ها، بدون شک لقب آزاردهند‌ه‌ترین بخش بازی رو به خود اختصاص داده‌اند.   قسمت عظیمی از Ni no Kuni II به ساخت، توسعه و اداره‌ی یک پادشاهی مربوط می‌شود و این قابلیت‌های بسیار جذاب، زمینه‌ی داستانی بازی و نقش‌آفرینی از دیدگاه یک پادشاه را به بهترین شکل ممکن، وارد گیم‌پلی بازی می‌کند. آزادی عملی که در قوت بخشیدن به بخش سحر و جادو یا بخش دفاعی یا کشاورزی و انواع مختلف فعالیت‌های دیگر، در اختیار دارید، شگفت‌انگیز است. می‌توانید به ساکنان این امپراطوری، وظایف و کارهای مختلفی بسپارید، اکتشافات جدیدی انجام بدهید و مرز پادشاهیِ خود را گسترش دهید. با این حال، بخش Kingdom Building نیز به ماموریت‌های فرعی وابسته است و برای جذب نیروهای متخصص و بالابردن جمعیت سرزمین‌تان، باید به انجام آنها بپردازید. اما حالا به لطف امکانات فراوان و ماهیتِ اعتیادآور این بخش، انجام ماموریت‌های فرعی نتایج راضی‌کننده‌‌تری دارند و مطمئنا با اشتیاق بیشتری به سمت آنها خواهید رفت.

بخش Skirmish قابلیت هیجان‌اگیز و نوآورانه‌ی دیگری است که دوباره به یکی دیگر از وظایف اصلی یک پادشاه مقتدر، مربوط می‌شود. در این بخش مثل عنوانی استراتژیک، به سمت دشمن لشکرکشی خواهید کرد و در نبردهای پرتعداد، سربازان وفادار خود را راهنمایی می‌کنید. کنترلِ بسیار ساده و موثر، پیاده‌سازیِ استراتژی‌های مختلف و همینطور حضور انواع و اقسام نیروهای خودی و دشمن با قابلیت‌های متنوع، باعث شده است که Skirmish به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و در عین حال تنش‌زا ترین بخش‌های بازی تبدیل شود. حضور این قابلیت‌های عظیم و جاه‌طلبانه در یک عنوان JRPG، آن هم با این سطح از جزئیات و دقتی که برای آنها صرف شده‌ است، غافلگیر کننده و ستودنی است. این باعث شده است از Ni no Kuni II  به عنوان یک نقش‌آفرینیِ خاص یاد کنیم که حتی گیم‌پلی و قابلیت‌های اصلیِ خود را نیز در راستای داستان و هدفی که Evan برای متحد کردن دنیا و ایجاد سرزمینی پر از صلح و آرامش انتخاب کرده، ارائه داده است. در خط داستانی با پادشاه سرزمین‌های دور وارد مذاکره خواهید شد، در بخش Kingdom Building به اداره و گسترش سرزمین خود می‌پردازید، در بخش Skirmish لشکر خود را رهبری خواهید کرد و در مواقعی حتی بصورت مخفیانه به جاسوسی از امپراطوری‌های دیگر روی می‌آورید. اغلب امکانات Ni no Kuni II برای قرار دادن مخاطب در نقش یک پادشاه، ارائه داده شده است و تلاشِ استدیوی Level 5 برای خلق یک نقش‌آفرینی خاص، عمدتا با موفقیت روبه‌رو شده است.

مبارزات این نسخه به شدت بر روی سرعت و عکس‌العمل تاکید دارد و از این رو ضربات برق‌آسا و جابه‌جایی‌های مداوم به رویکردی غیر قابل ‌اجتناب هم برای شخصیت‌ها و هم دشمنان، تبدیل شده است. با این حال یکی از جدی‌ترین مشکلات بازی این است که رودرویی با دشمنان در اوایل بازی می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد و بزرگترین دلیل آن، آسان بودنِ بیش از حد مبارزات است. در نیمه‌ی اول بازی می‌توانید با خیال راحت به وسیله‌ی چند ضربه‌ی متوالی، هر دشمنی را از پای دربیاورید. این باعث می‌شود که به طور کل قید استفاده از ضربات مخصوص، تکنیک‌های مبارزه و همینطور استفاده از طیف وسیعی از اسلحه‌ و زره‌هایی که در دسترس قرار گرفته‌اند را بزنید. با اینکه این مشکل تا انتها باقی نمی‌ماند اما بخش بزرگی از بازی را تحت تاثیر خود قرار داده است. در عوض، نبرد با باس‌ها از ابتدا تا انتها، فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز است و عکس‌العمل و ذهن شما را به چالش می‌کشد. وقتی چالش در نبرد حضور داشته باشد، پتانسیل کامل این سیستم مبارزات را می‌توانیم به عینه مشاهده کنیم. از تک‌تک قابلیت‌ها استفاده می‌کنید، قدر آیتم‌هایی که در طول ماجراجویی خود بدست آورید را می‌دانید و حتما از Higgledyها کمک می‌گیرید. در واقع Higgledy‌ها در ابتدا ممکن است، مهره‌ای اضافه در میدان مبارزه به نظر برسند اما باید بدانید که در اغلب نبردهای سهمگین و حساس، مرز بین پیروی و شکست را همین موجودات دوست‌داشتی، تعیین می‌کنند.  تصاویر به خوبی گویای کیفیت بصری و آرت استایل خیره‌کننده‌ی بازی هستند و همانطور که انتظار داشتیم، در بخش انیمیشن‌ها و افکت‌ها، استدیوی Level 5 سنگ‌ تمام گذاشته است. از افکت‌های چشم‌نواز آتش در هنگام مبارزات گرفته تا نور‌های درخشان شهر Goldpaw و حتی طراحی پرجزئیات و انیمیشن‌های روانِ دشمنان. بدون شک Ni no Kuni II یکی از دیدنی و چشم‌نوازترین بازیهای امسال به شمار می‌رود که با توجه به سبک هنری منحصربفرد خود، مطمئنا تا سالهای سال جادوی خود را از دست نخواهد داد. جادویی که به وسیله‌ی ترکیب شدن با موسیقیِ گوش‌نواز و حماسی بازی، محیط‌هایی باهویت را در شهرهایی مثل Goldpaw و Ding Dong Dell در اختیارمان قرار داده است.  این دستاورد زمانی تحسین‌برانگیزتر جلوه می‌کند که بازی بدون هیچ افت فریم، باگ یا مشکل فنی قابل ذکری، به راحتی اجرا می‌شود و هیچ نقصی در این زمینه از خود نشان نمی‌دهد.

در نهایت باید اشاره کنم که به جز طراحی مراحل، تمامی قابلیت‌ها و عناصر Ni no Kuni II، با پیشروی در بازی جذاب و جذابتر می‌شوند و بهتر می‌توانند ماهیت پرجزئیات، سرگرم‌کننده و اعتیادآور خود را نشان دهند. از مبارزات گرفته تا شهرسازی و جنگ‌های پرتعداد و حتی لحظات تاثیرگذار داستانی. بنابراین Ni no Kuni II با اینکه در نیمه‌ی ابتداییِ خود تمام پتانسیل خود را نشان نمی‌دهد و ممکن است شما را با مبارزات بدون چالش و قابلیت‌های خام خود ناامید کند اما بالاخره پس از چند ساعت، شما را از لذت و معنویاتِ وصف‌نشدنی خود سیراب خواهد کرد. لذتی که ای کاش از همان ابتدا‌ غرقِ آن می‌شدیم.  (بازبینی تصویری)

" اگر به اندازه‌ی کافی در بازی پیشروی کنید، دیگر خبری از پیاده‌روی‌های طولانی نیست." 

"نبرد با باس‌های عظیم‌الجثه، پتانسیل کاملِ سیستم مبارزات را نشان می‌دهد."  

"منوی Tactic Tweaker آزادی‌عملی فوق‌العاده برای ارتقای قابلیت‌های مبارزه و تاکتیک‌های مقابله با دشمنان، را ارائه می‌دهد."

"Lofty یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های بازی است که گفت‌وگو‌ها را شنیدنی و مفرح می‌کند"

"محیط‌های شهری از طراحی، حال و هوا و موسیقیِ منحصربفردی بهره‌مند هستند."  نکات مثبت دو بخش Kingdom Building و Skirmish از عمق و جذابیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند داستان و روایتی دلنشین کیفیت بصری، انیمیشن‌‌ها و افکت‌ها، فوق‌العاده هستند  باس‌فایت‌های جذاب و پرتنش موسیقی حماسی و شنیدنی نکات منفی مبارزات بدون چالش در نیمه‌ی اول بازی ماموریت‌های فرعی خسته‌کننده و تکراری طراحی ضعیف برخی از مراحل و در پایان Ni no Kuni II: Revenant Kingdom یک JRPG استثنایی است که بلافاصله متوجهِ جادوی آن نخواهید شد اما پس از چند ساعت، پتانسیل واقعی آن را مشاهده خواهید کرد. حقیقت ناامیدکننده این است که بازی قابلیت‌هایی فوق‌العاده‌ را ارائه داده است که تا به حال ترکیب آنها را در کنار هم ندیده‌ایم، اما در بخش‌هایی بدیهی مثل ماموریت‌های فرعی و طراحی مراحل، از خود ضعف نشان داده است. Verdict: Ni no Kuni II: Revenant Kingdom is a special JRPG. It doesn’t show its magic immediately but after a few hours, you’ll see the full potential. The disappointing fact is that it delivers a combination of amazing features that"s never been done before together, but it struggles in the obvious areas like side quests and level design. Score: 8 





14 ارديبهشت 1397





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن