تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798194498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این نورها سرطان‌زا هستند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: این نورها سرطان‌زا هستند
مطالعه صورت گرفته توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد، قرار گرفتن در معرض نور آبی ساطع شده از لامپ ال‌ای‌دی (LED)، صفحه نمایش تلفن همراه و تبلت می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان یا پروستات را افزایش دهد.
آفتاب‌‌نیوز : «سیناپرس» در ادامه نوشت: در این مطالعه، قرار گرفتن در معرض نورهای مصنوعی ساطع شده از لامپ ال‌ای‌دی (LED) در هنگام شب بر روی ۲ هزار بیمار مبتلا به سرطان پستان یا پروستات با ۲ هزار فرد در گروه کنترل بررسی شد.



میزان قرار گرفتن در معرض این نورها در فضای خارج از منزل، مانند نور چراغ خیابان با استفاده از تصاویر ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، و نورهای داخلی با استفاده از پرسشنامه های خوداظهاری افراد، مورد سنجش قرار گرفت.


پژوهشگران دریافتند، افرادی که در طول شب در معرض سطوح بالای نورهای آبی خارج از منزل قرار می گیرند - در مقایسه با افرادی که کمتر در معرض این نورها قرار می گیرند - با خطر ۱.۵ برابری ابتلا به سرطان پستان و خطر ۲ برابر سرطان پروستات مواجه هستند. همچنین مردانی که در معرض سطوح بالای نورهای مصنوعی خارج از منزل قرار می گیرند، با خطر ۲.۸ برابری ابتلا به سرطان پروستات مواجه هستند.


در عین حال، شواهدی از خطر ابتلا به سرطان پروستات یا پستان در اثر قرار گرفتن در معرض سایر نورهای مصنوعی خارج از منزل، از جمله قرمز و سبز در طیف مرئی به دست نیامد.


نور آبی طول موج کوتاهتری نسبت به سایر نورها در طیف مرئی دارد و این بدان معناست که این نور از انرژی بیشتری نسبت به سایر نورهای مرئی برخوردار است. قرار گرفتن در معرض نور آبی ترشح ملاتونین در مغز را کاهش می دهد.


ملاتونین هورمونی است که به تنظیم ریتم روزانه در بدن کمک می کند و نقش مهمی در حفظ هماهنگی ساعت های درون سلول های بدن ایفا می کند؛ اختلال در عملکرد ساعت های سلولی، با افزایش خطر ابتلا به سرطان همراه است.


نور آبی از صفحه نمایش تبلت و تلفن های همراه هوشمند نیز ساطع می شود؛ اما در این مطالعه به طور خاص نور آبی ساطع شده از لامپ ال‌ای‌دی (LED) خیابان مورد بررسی قرار گرفت. به گفته محققان، احتمالا مکانیسم مشابهی در تلفن همراه، تبلت و لامپ ال‌ای‌دی داخل منزل نیز وجود دارد که به بررسی و تحقیقات بیشتر نیاز دارد.


الخاندور سانچز د میگوئل (Alejandro Sánchez de Miguel)، محقق موسسه محیط زیست و پایدار در دانشگاه اکستر (انگلیس) و نویسنده ارشد این مطالعه تأکید کرد: این اولین مطالعه ای است که به طور خاص، قرار گرفتن در معرض سطوح مختلف نور آبی را مورد بررسی قرار داد. برای اولین بار توانستیم به طور مستقیم، رنگ را در رزولوشن بالاتر مشاهده کرده و اثر آن را بر روی افراد مورد بررسی قرار دهیم.


میگوئل افزود: فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی قادر به مشاهده دقیق رنگ ها هستند، به همین دلیل در این مطالعه، از تصاویر تهیه شده از ISS استفاده کردیم.


نتایج این مطالعه در مجله Environmental Health Perspectives منتشر شد.
ایسنا





۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن