تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798243250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویتامین لاغری را بشناسید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ویتامین لاغری را بشناسید
پژوهشگران در ایالات متحده طی هفت سال بررسی روی افراد میانسال متوجه شدند که کمبودهای غذایی در میان 12 درصد از مردم وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : حدود 20 درصد از این افراد اضافه وزن داشتند، نکته جالب اینست که آن ها به صورت قابل ملاحظه ای از کمبود ویتامین‌های  ای ، دی و سی و انواع املاح و موادمعدنی که مهمترین آن ها کلسیم و منیزیم می باشند رنج میبرنداین کمبودهای غذایی تاثیر قابل ملاحظه ای روی لاغری و اضافه وزن افراد میگذارند.


ویژگی های مختلف ویتامین ای


ویتامین ای  حاوی ویتامین های محلول در چربی که در گذشته به آلفا توکوفرول نام گرفت که به معنای تولد کودک یا به دنیا آوردن است. پس از سال ها دو توکوفرول دیگر، با نام های بتا وگاما از روغن‌های گیاهی تفکیک شدند و از فعالیت بیولوژیکی  کمی نسبت به آلفا توکوفرول برخوردار بودند و ثابت شد که آلفا توکوفرول بهترین تاثیر را در مقابله با کاهش ویتامین ای در بدن میگذارد.
 
ویتامین ای عامل مهمی برای سوخت و ساز سلول‌هاست و در مواجهه با  مواد مغذی  و دیگر عوامل واکنش نشان میدهد. آن ها ، سیستمی را ایجاد می کنند که  از بدن در برابر اثرات منفی گونه‌های فعال اکسیژن مراقبت میکنند.


 ویتامین لاغری را بشناسید


ویتامین ای  در واقع شامل مولکول‌هایی است که فعالیت بیولوژیکی آلفا توکوفرول را شامل می شوند و درون آن ها می توان به آلفا، بتا، گاما و سیگما توکوفرول و آلفا، بتا، گاما و سیگما توکوترینول اشاره کرد. توکوترینول‌ها از ترکوفرول‌ها، به وسیله زنجیره‌ای جداگانه غیراشباع جدا شده اند.
 
فرمتی که به صورت طبیعی یافت می شود و  حاوی فعالیت بیولوژیکی قابل توجهی است، "آلفا توکوفرول" نام دارد.


آلفا توکوفرول از هشت 8 استروئوایزومر ساخته شده که با پیشوند ALL- RAC شناسایی می شوند و فعالیتی کمتر از شکل طبیعی این ویتامین دارد. 


عملکرد زیستی 


ویتامین ای بهترین آنتی اکسیدان محلول در چربی به شمار می رود که مانع  رشد رادیکال‌های آزاد تخریب کننده در غشاهای زیستی می شود. 


با ویتامین ای، کم‌خونی در نتیجه از بین رفتن رادیکال های آزاد پدید می آید. وقتی رادیکال های آزاد تخریب می شوند اعصاب محیطی نیز آسیب میبینند.


ویتامین ای نابود کنندهد رادیکال PEROXYL می باشد، همچنین وظیفه مراقبت از اسیدهای چرب چند غیراشباع(PUFA) در لیپوپروتئین‌های پلاسما را برعهده دارد. 


ویتامین ای از مفیدترین ترکیبات مهم آنتی ‌اکسیدانی سلول می باشد و با دیگر سیستم‌های آنزیمی آنتی ‌اکسیدانی تداخل پیدا میکند. 


آواکادو


بسیاری از سیستم های آنزیمی برای بهبود عملکرد خود نیاز به مواد مغذی ضروری پیدا میکنند به همین خاطر عملکرد آنتی اکسیدانی ویتامین ای می ‌تواند تحت تأثیر وضعیت خورد و خوراک دیگر قرار خواهد بگیرد.


طبق عملکرد ویتامین ای و خاصیت آنتی اکسیدانی آن برخی معتقدند که ویتامین ای از بدن دربرابر استرس‌های اکسیداتیو همانند پیری ، آلوده شدن هوا، آرتریت روماتوئید ،امراض سرطانی ،امراض قلبی عروقی، آب مروارید،امراض قندی، و عفونت مراقبت میکند.


 کسانی که از رژیم لاغری پیروی میکنند و غذاهای چرب نمیخورند باید از منابع غذایی حاوی ویتامین ای استفاده کنند می توانیم به روغن هایی مانند روغن آفتابگردان، آجیل و دانه ها اشاره کنیم.


بهتر است  برنج سفید و پاستا را در کنار سبزیجات برگ سبز استفاده کنید. به جای مکمل ویتامین ای مواد غذایی حاوی این ویتامین را جایگزین کنید چون سالم و بی ضرر هستند.


کاهش ویتامین ای در بدن می تواند باعث ایجاد مشکلات عصبی و عضلانی در افراد مختلف شود. همچنین تاثیر زیادی در بروز کم خونی خواهد شد چون به گلبول‌های قرمز خون آسیب میزند.


ویتامین ای در کنار ویتامین کا در تولید  سلول های قرمزخون موثربوده و باعث افزایش سلامت و تولید ماهیچه ها  لازم است. ویتامین ای به دلیل اهمیتی که برای تولید سلول های قرمز خون و عملکرد ماهیچه ها دارد، در کل تاثیر مهمی بر آمادگی جسمانی و لاغری میگذارد. این ویتامین نوعی مکمل باخاصیت های فراوان در زمینه برنامه غذایی برای کم کردن وزن است برای بهبود ماهیچه ها و توان عضلانی و افزایش سرعت تشکیل توده ماهیچه بدون چربی مفید است که این توده ها در مقایسه با  ماهیچه های دیگر کالری بیشتری می سوزاند. استفاده از مکمل ویتامین ای همراه با پیروی از آموزش های مقاومتی ویژه بری تولید ماهییچه های بدون چربی تاثیر زیادی در کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خواهد گذاشت.


همیشه سعی کنید در برنامه غذایی تان از منابع ویتامین ای استفاده کنید.


منبع: الودکتر






۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن