تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798096251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش خطر ضربان نامنظم قلب با میزان بالای هورمون تیروئید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: افزایش خطر ضربان نامنظم قلب با میزان بالای هورمون تیروئید
نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد احتمال ابتلا به ضربان نامنظم قلب یا فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی که سطوح هورمون تیروئید (تیروکسین آزاد، FT4) بالاتری در خون خود دارند، بیشتر است.
آفتاب‌‌نیوز : "کریستین بومگارتنر" متخصص داخلی در بیمارستان دانشگاه برن در سوییس گفت: یافته های ما نشان می دهد که سطح هورمون تیروئید -تیروکسین آزاد- در خون می تواند یک عامل خطرساز برای ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی باشد. بر این اساس، بررسی وضعیت هورمون تیروکسین آزاد می تواند به شناسایی افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ضربان نامنظم قلب قرار دارند، کمک کند. 


ضربان نامنظم قلب یا فیبریلاسیون دهلیزی زمانی اتفاق می افتد که ضربان دو اتاقک بالایی قلب، نامنظم و سریعتر از معمول می شود. 


تپش قلب، سرگیجه، عرق کردن، درد قفسه سینه، اضطراب، خستگی در هنگام کار بدنی و غش کردن از علائم ضربان نامنظم قلب و یا فیبریلاسیون دهلیزی است اما گاهی اوقات بیماران مبتلا به این وضعیت اصلا هیچ علائمی ندارند. 


اگرچه انسان می تواند با ضربان نامنظم قلب زندگی کند اما این وضعیت می تواند باعث ابتلا به خستگی مفرط و افزایش ابتلا به بیماری های جدی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی شود و به طور بالقوه با ناتوانی مادام العمر و حتی مرگ همراه باشد.


با این همه، دارو و درمان هایی برای معالجه ضربان نامنظم قلب و کاهش خطر ابتلا به علائم و عوارض مرتبط با آن وجود دارد.


غده تیروئید، غده کوچکی در ناحیه گردن است که در پاسخ به هورمون تحریک کننده تیروئید که توسط غده هیپوفیز آزاد می شود، هورمون های تیروئید مورد نیاز را برای تنظیم سوخت و ساز انرژی ترشح می کند. 


بیمارانی که سطوح هورمون تیروئید کمی دارند و یا به کم کاری تیروئید مبتلا هستند ممکن است به داروهای حاوی هورمون تیروئید (تیروکسین) برای افزایش سطح هورمونی خود نیاز داشته باشند. اما گاهی اوقات مصرف تیروکسین می تواند این سطوح را بیش از حد افزایش دهد.


مطالعات قبلی نشان دادند که خطر ابتلا به ضربان نامنظم قلب در افرادی که بیش از حد هورمون تیروئید تولید می کنند، بیشتر از افرادی است که سطح طبیعی این هورمون را در خون خود دارند. اما موضوعی که مشخص نبود این بود که آیا بالا بودن میزان این هورمون، حتی اگر در محدوده طبیعی آن باشد، می تواند خطر ابتلا به ضربان نامنظم قلب را افزایش دهد یا خیر.


محققان برای مطالعه این موضوع به بررسی شیوع ضربان نامنظم قلب در میان افرادی پرداختند که سطح هورمون تیروئید آنها در محدوده عادی قرار داشت. آنها متوجه شدند که احتمال ابتلا به ضربان نامنظم قلب در افرادی که در ابتدای این مطالعه سطح FT4 بالاتری در محدوده طبیعی داشتند در قیاس با افرادی که سطح کمتری از این هورمون را داشتند، بطور قابل ملاحظه ای بیشتر بود.


محققان با تقسیم این افراد به چهار گروه مساوی مشاهده کردند که احتمال ابتلا به ضربان نامنظم قلب در گروهی که بیشترین سطح FT4 را داشتند، در قیاس با گروهی که پایین ترین سطح این هورمون را داشتند، 45 درصد بیشتر بود. 


به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک الرت، این مطالعه نشان داد که حتی اندکی افزایش در سطح هورمون تیروئید با افزایش خطر ارتباط دارد. 
اما بر اساس نتایج این مطالعه، سطوح بالای هورمون محرک تیروئید (TSH) در محدوده طبیعی با افزایش خطر ابتلا به ضربان نامنظم قلب ارتباط نداشت.








۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن