تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798038348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه آلمانی دی زیت:بدون ترامپ فرصت های بهتری برای برجام ایجاد خواهد شد/ سناریوی بقای برجام حتی بدون امریکا یک سناریوی کاملا واقعی است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روزنامه آلمانی دی زیت:بدون ترامپ فرصت های بهتری برای برجام ایجاد خواهد شد/ سناریوی بقای برجام حتی بدون امریکا یک سناریوی کاملا واقعی است
روزنامه آلمانی «دی زیت» در گزارشی تحلیلی اشاره می کند که واقعیت آن است که به نظر نمی رسد ایران از توافق هسته ای کناره گیری کند. از دید این روزنامه سناریو زنده نگهداشتن برجام حتی بدون حضور امریکا کاملا واقعی است.
روز نو : روزنامه آلمانی «دی زیت» در گزارشی تحلیلی اشاره می کند که واقعیت آن است که به نظر نمی رسد ایران از توافق هسته ای کناره گیری کند. از دید این روزنامه سناریو زنده نگهداشتن برجام حتی بدون حضور امریکا کاملا واقعی است. 
به گزارش سايت روزنو، این روزنامه با اشاره به نظر منفی کاربران ایرانی نسبت به لفاظی های ترامپ در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد می نويسد:«ترامپ خفه شو! به نظر می رسد تحقق این خواسته آسان نیست. کاربران ایرانی هشتگ ترامپ خفه شو را ایجاد کردند که در صدر ده هشتگ برتر جهان پس از سخنرانی رییس جمهوری امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار گرفت.
 این واکنشی قابل درک است. ترامپ حکومت ایران را فاسد و دیکتاتوری خواند و توافق هسته ای را برای امریکا شرم آور دانست. ظریف وزیر امور خارجه ایران سخنان ترامپ را نفرت پراکنی و قرون وسطایی خواند و گفت که این سخنان در قرن بیست و یکم جایی ندارند. 
حسن روحانی نیز در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنان ترامپ را نفرت انگیز و پوچ و از سر جهالت قلمداد کرد و رهبر ایران ایت الله خامنه ای نیز ترامپ را به استفاده از واژگان گانگسترها و کابوی ها متهم کردند و گفتند که جز ترویج و گسترش دروغ پراکنی او کار دیگری نکرده است. پاسخ های واضح و محتاطانه و با ملاحظه روحانی به گستاخی های ترامپ در رسانه های ایران مورد تحسین قرار گرفتند. ایران می تواند در حال حاضر از اظهارات ترامپ به نفع خود سود ببرد». 
این روزنامه می نویسد:« ممکن است رییس جمهوری امریکا واژگان خاصی را به طوری صریح انتخاب کرده باشد که پیش تر سابقه نداشته است اما نگرش پشت اظهارات او تعجب آور نبود. 
چنین خط مقدم جبهه جنگی از سوی کاخ سفید علیه ایران به هیچ وجه برای ایران جدید نیست. تکرار شعارهایی که توسط افراد و گروه های مختلف سر داده شده اند که ناشی از تخیل پردازی و نگرانی های آنان است.
 اکنون کسانی ناامید هستند که پس از حصول توافق هسته ای خواستار عادی سازی روابط میان ایران و امریکا شدند. اکنون کسانی نگران هستند که آینده توافق هراس دارند و امیدوار بودند که کشور از انزوای اقتصادی و سیاسی خارج شود. 
اکنون دست کسانی بازتر می شود که صرفا به دلایل ایدئولوژیک معتقدند که نباید با امریکا هیچ گونه ارتباطی برقرار کرد. در نهایت، نزدیکی به دولت کنونی امریکا برای دوستداران امریکا در داخل ایران غیر قابل تصور است.
 با این، حال غیر قابل تصور به نظر می رسد که ایران به سادگی از توافق هسته ای بگذرد و آن را کنار بگذارد. سناریوی نگه داشتن برجام بدون ایالات متحده کاملا قابل تصور است. دولت ترامپ با نگرش منفی ای که دارد بسیار منزوی می شود. نباید این موضوع را از نظر دور پنهان  داشت که تهران تا چه اندازه از نارضایتی و تنش جدی در روابط میان امریکا و اروپا استقبال می کند». 
این روزنامه آلمانی چاپ هامبورگ در ادامه می نویسد:«کشورهای اروپایی، بازرسان آژانس بین لمللی انرژی اتمی و هم چنین فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روشن ساخته اند که اروپا پایبند به برجام است. صدایی مشابه از سوی روسیه و چین نیز شنیده می شود.
 در این میان باید اشاره کرد که در درون امریکا نیز موضع واحدی درباره برجام وجود ندارد و حتی بین وزارت امور خارجه و کاخ سفید اختلاف نظر وجود دارد. یک روز پس از سخنرانی ترامپ رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا با همتای ایرانی خود و تمام وزرای خارجه کمیسیون مشترک دیدار کرد. موگرینی در بیانیه نهایی خود اعلام کرد که همه ما موافق هستیم که توافق باید مورد احترام تمام طرفین قرار گیرد. در اینجا منظور از همه ما تیلرسون وزیرامور خارجه امریکا را نیز شامل می شود». 
این روزنامه آلمانی در ادامه می افزاید:«از زمان تصویب برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی در هشت گزارش اعلام کرده است که ایران به تعهدات خود عمل کرده است. تهران موافقت کرده تا از دامنه برنامه هسته ای غیر نظامی خود بکاهد در حالی که در بازرسی های بین المللی افزایش می یابند. تحریم ها نیز با هدف بهبود اقتصاد و امید بیش تر به اینده اقتصادی لغو می شوند. 
اراده محکمی در طرف اروپایی برای رونق کسب و کار با ایران وجود دارد با این حال، شرکت های بزرگ اروپایی هنوز از ریسک بالا برای سرمایه گذاری در ایران به جز چند استثنا می ترسند.
 این قطعا به دلیل ساختار بانکداری و مالی ایران است که پس از سال ها انزوا از استانداردهای بین المللی عقب افتاده و سرمایه گذاری سرمایه گذاران بزرگ را دشوارتر می سازد. 
تنش های داخلی میان دولت و نهادهای غیر منتخب ادامه دارند. در نتیجه علیرغم ثبات وضعیت امنیتی در ایران از نظر سیاسی شاهد وضعیت پایدرای در آن کشور نیستیم. درگیری های متعدد در همسایگی ایران و حملات لفظی واشنگتن یک پیامد را به همراه دارد. 
شرکت هایی که درای منافع اقتصادی در امريکا هستند تمایلی برای ورود به بازار ایران ندارند چرا که ترس از مجازات امریکا به حد کافی بزرگ است. حتی گوگل نیز مجبور شد تا گوگل پلی یا اپل اپ استور را از برنامه های ایرانی خارج کنند تا مورد مجازات مالی اداره کنترل دارایی های خارجی امریکا قرار نگیرند». 






تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن