تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798055929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شخصیت شناسی بازیکنان: شما چه نوع گیمری هستید؟


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

شخصیت شناسی بازیکنان: شما چه نوع گیمری هستید؟ نویسنده: ریچاد بارتل مترجم: فائزه خمیرانی "این مقاله در راستای سلسله همکاری‌های پردیس‌گیم و مجله بازینامه منتشر می‌شود" ریچارد بارتل یکی از سازندگان بازی‌های سبک Multi-User Dungeon است که بر اساس تحقیق و مشاهده بازیکنان این سبک، تئور‌‌‌‌ی‌­ای را در رابطه با تیپ­‌های مختلف شخصیت بازیکنان مطرح کرد. این تئوری امروزه در حوزه‌­های مختلف بازی­‌ها گسترش داده شده و ابزاری مهم برای تشخیص رفتار مخاطبین در طراحی بازی­‌ها به شمار می­‌رود. این تیپ­‌ها بر اساس جنبه­‌های روان­شناختی شخصیت بازیکن­‌ها و روشی که دوست دارند در دنیای مجازی بازی کنند، طبقه‌بندی شده است. از بازیکنان خواسته شده بود تا بگویند چه چیزی در بازی برای آن­‌ها سرگرم کننده است و فکر می­‌کنند دیگران در همان بازی از چه چیز­هایی لذت می­‌برند. رسیدن به موفقیت در محتوای بازی بازیکنان در طول بازی برای خودشان هدف­‌هایی تعیین می­‌کنند و به شدت مشتاق‌اند تا به آن­‌ها برسند؛ که به معنی جمع کردن و به دست آوردن مقدار زیادی از گنج‌­ها و اشیای با ارزش یا کشتن همه دشمنان برای رسیدن به جایز‌­ای مشخص است. جستجو در دنیای بازی بازیکنان سعی می­‌کنند تا جایی که امکان دارد از دنیای مجازی بازی سر دربیاورند. که شامل نقشه جغرافیایی و اکتشاف رازهای بازی است. معاشرت با دیگران بازیکنان از ابزارهای ارتباط اجتماعی بازی برای نقش‌آفرینی و صحبت و تعامل با دیگر بازیکنان استفاده می­‌کنند. تحمیل به دیگران بازیکنان از عناصر بازی برای اذیت کردن دیگران و یا خراب کردن تجربه بازی آن­‌ها استفاده می‌­کنند. زمانی که بازی اجازه دهد، معمولاً سلاح‌های بازی را علیه دیگران به کار می‌­برند.


به طور خلاصه می­توان ۴ تیپ شخصیتی را این‌گونه تعریف کرد: برنده‌­ها به شدت اهل رقابت هستند و از حل کردن چالش‌­های سختی که توسط بازی یا خودشان تعیین شده لذت می‌­برند. هرچقدر چالش‌­های رسیدن به هدف بیشتر باشد، احساس می­‌کنند که از بازی پاداش بهتری گرفته‌­اند. حرف‌­هایی که این گروه معمولاً می‌­زنند: "حتماً به تو کمک می‌کنم، در ازای چی؟" "وقت صحبت کردن با تو رو ندارم." "فقط 4211 امتیاز با نفر اول فاصله دارم." جستجوگران تنها یک هدف دارند و آن هم اکتشاف محیط است و فقط دیدن نقشه بازی کافی نیست، می­‌خواهند از تمام جزییات مکانیک­‌ها و گیم­‌پلی سر دربیاورند. حتی این بازیکنان ممکن است به قدری دقیق شوند که رفتار دنیای بازی و تعاملش را بهتر از خود سازندگان دریابند. همه مکانیک­‌ها، راه‌­های فرعی، باگ‌­ها و جزییات بازی را می‌­بینند و حتی سعی می­‌کنند از جزییاتی که به ظاهر معنایی ندارد، رازهای بازی را پیدا کنند. حرف­‌هایی که جستجوگران معمولاً می‌­گویند: "باید همه راه­‌های رسیدن به کلید را امتحان کنم." "چطور میشه از اون قسمت کوه رد شد؟" "این سنگ سیاه کنار سنگ­‌های خاکستری چه معنایی می‌تونه داشته باشه؟!" بازیکن­‌های اجتماعی ارتباط برقرار کردن با دیگر بازیکنان و دوست شدن با آن­‌ها، برای این گروه مهم­تر از تجربه خود بازی است. وجود این افراد باعث می­­شود تا بازی حال و هوای انسانی‌­تری به خود بگیرد و از خشکی قوانین کاسته شود. مهم­ترین هدف این افراد، تجربه نقش‌­آفرینی، تشکیل گروهی از دوستان و ارتباط با بازیکنان جدید است. حرف‌هایی که از این گروه می­‌شنوید: "چی شد؟ داشتم با دوستم صحبت می­‌کردم و هدف این ماموریت رو نفهمیدم" "نگران نباش، من نصف وسایلم رو با تو تقسیم می‌­کنم." "سلام، با هم بازی کنیم؟" قاتل‌­ها دوست دارند شورش کنند. اگر بازیکنی در مقابلشان باشد، با او درگیر می­‌شوند و اگرنه دست به تخریب دنیای بازی می‌­زنند و این کار را تا جایی که بازی به آ‌‌ن­ها اجازه دهد ادامه می­دهند. هکرها، متقلب­‌ها و کسانی که به جلب توجه علاقه دارند جزو این دسته‌­اند. و تا زمانی که محدودیت­‌ها و نقطه‌ضعف‌های بازی و بازیکنان را پیدا نکرده‌­اند، آرام نمی‌­شوند. حرف‌هایی که قاتل‌­ها می­‌گویند: "هه هه ، تو باختی!" "ترسو" "بمیر نوب!"


خلاصه تیپ‌های شخصیتی بارتل در این تصویر، نمودار افقی میزان تعامل با دنیای بازی را در مقابل بازیکنان نشان می‌دهد. و نمودار عمودی رابطه بین حرکت­‌های ممکن در بازی را به نسبت تعامل و درگیری با عناصر دیگر بیان می­‌کند. به طور مثال قاتل­‌ها ترجیح می­‌دهند تا با بازیکن­‌های دیگر وارد بازی شوند، در حالی که جستجوگران دوست دارند با دنیای بازی تعامل داشته باشند و به بقیه کاری ندارند. بارتل می‌­گوید که همه ما به شکل پایه در یکی از این دسته­‌ها نقش پررنگ­تری داریم، اما برحسب زمان، حس و حالمان در آن لحظه از بازی، موقعیت و هدف مشخص شده بین گروه‌­های دیگر متغیریم. با دسته‌بندی بازیکنان در گروه­‌های مشخص و تماشای اهداف و واکنش­‌های هرکدام در دنیای بازی، بارتل موفق شد تا به بالانس بهتری برای بازی برسد که برای همه رضایت‌بخش باشد. یک بازی نقش‌­آفرینی زمانی پایدار می­‌شود که این چهار گروه با هم به تعادل برسند. این به این معنا نیست که در هر لحظه، تعداد یکسانی از بازیکنان در هر گروه وجود داشته باشد، بلکه باید در طول زمان نسبت بازیکن‌­ها در چهار گروه ثابت باشد تا با یکدیگر به تعادل برسند. تنظیم مکانیک­‌های بازی برای افزایش یا کاهش تعداد بازیکنان در یک گروه خاص، بدون این که تعادل کل بازی از بین برود، دلیل اصلی پیدایش این تئوری و یکی از مهم­ترین کاربردهای آن بود. نحوه تعامل بازیکنان با هم برنده‌­ها در مقابل برنده‌­ها این افراد یکدیگر را به چشم رقیب می­‌بینند، اگر کسی امتیازی بالاتر از آ‌ن­ها بگیرد برایش احترام قائل می­‌شوند، اما معمولاً این امتیاز را به حساب شانس خوب یا شرایط بازی آن­ها می‌­گذارند. به طور کلی برنده‌­ها نیازی به حضور افراد دیگر در بازی ندارند. اگر تنها بازیکن آنجا باشند هم می‌­توانند از اهداف بازی لذت ببرند، گرچه ترجیح می‌­دهند گاهی موفقیت‌­هایشان را به دیگران هم نشان دهند. از این نظر یک بازی آنلاین نمی­تواند در یک زمان تعداد زیادی از این گروه بازیکنان داشته باشد. برنده‌­ها در مقابل جستجوگران از نظر آن‌ها، جستجوگران بازنده‌­اند، کسانی که بی‌­هدف در محیط بازی می‌­چرخند و به زمان و چالش­‌ها کاری ندارند. البته زمانی که بخواهند سریع­تر از چیزی سر دربیاورند یا راه رسیدن به گنج‌ها را بدانند از آن­‌ها کمک می­گیرند. تعداد زیاد جستجوگران در بازی برای برنده­‌ها خطرناک است، چون به این معنا است که آن­ها همه چیزهای خوب و با ارزش را زودتر پیدا می‌­کنند. در مقابل جستجوگران، برنده‌­ها را افرادی می­بینند که هنوز معنای حقیقی زندگی را پیدا نکرده‌­اند و به دنبال اهداف بی‌­معنی هستند و از این نظر دوست دارند مدام به آن­ها کمک کنند و اطلاعاتشان را در اختیار آن­ها بگذارند. برنده­‌ها در مقابل بازیکنان اجتماعی برنده‌­ها، آن­ها را به عنوان کسانی می­شناسند که وقتشان را بیهوده تلف می‌­کنند و بود و نبودشان در بازی تأثیری ندارد. هر از چند گاهی برای سرگرمی یا اعلام موفقیت­‌هایشان با آن­ها صحبت می­‌کنند ولی ترجیح می‌­دهند که سر راهشان قرار نگرفته و مزاحم رسیدن به امتیاز­های بالاتر نباشند. از نظر بازیکنان اجتماعی، برنده‌ها بازیگران اصلی این نمایش‌­اند. آن­ها ترجیح می­دهند در گوشه‌­ای با آرامش بنشینند، این نمایش را تماشا کنند و با دوستانشان در مورد کارهای آن­ها صحبت کنند. برنده­‌ها در مقابل قاتل­‌ها مشخص است که این دو گروه با هم نمی­‌سازند. برنده‌­ها می‌­دانند که وجود قاتل‌­ها برای معنادار بودن بازی ضروری است، رسیدن به هدف و برنده شدن بدون وجود چالش بی‌­معنی است. ولی معمولاً دوست ندارند که وقتشان را صرف مبارزه با قاتل‌ها کنند یا زمانی که برای رسیدن به چیزی برنامه‌ریزی کرده‌­اند غافلگیر شوند. نسبت این دو گروه در بازی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر تعداد هرکدام بیش از حد زیاد شود، باعث می­‌شود تعادل بازی از بین برود و خیلی سخت یا خیلی آسان شود. تأثیر این تئوری در طراحی بازی کجا است؟ این تئوری به ما یادآوری می‌­کند که بازیکنان با سلیقه‌­های مختلف، بازی ما را چطور می‌­بینند، مخاطبین هدف ما چه کسانی هستند و از بازی چه انتظاری دارند. تا بر اساس آن، مکانیک­هایی را طراحی کنیم که برای آن­‌ها مناسب­تر باشد. ولی به یاد داشته باشید که این تئوری بر اساس مشاهده بازیکنان سبک خاصی از بازی­‌ها تعریف شده و ممکن است در بازی‌­های دیگر دقت کم­تری داشته باشد. و اگر دوست دارید بدانید که شما جزو کدام دسته قرار می­گیرید، در این تست شخصیت شناسی شرکت کنید. شما باید داخل به درون لینک زیر رفته و در مقابل گزینه Individual Test روی Take Test کلیک کنید. در آخر نتیجه بصورت درصدی به شما گفته می‌شود. Killers = قاتلین Achievers = برنده‌ها Explorers = جستجوگران Socializers = بازیکنان اجتماعی تست شخصیت‌شناسی گیمرها دوستان عزیز پردیسی اکنون نوبت به شماست! براساس شناختی که از خود دارید، در کدام دسته قرار می‌گیرید؟ همچنین اگر تست فوق را نیز انجام داده‌اید، خوشحال می‌شویم نتایجش را به اشتراک بگذارید ...



23 مرداد 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن