تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798190925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار نسبت به بروز«آرتروز زودرس»مفاصل/مراقب نشستن و ایستادن باشید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: هشدار نسبت به بروز«آرتروز زودرس»مفاصل/مراقب نشستن و ایستادن باشید
دبیر انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، باقی ماندن در یک وضعیت کاری یکنواخت مثل نشستن و ایستادن را، باعث تخریب مفاصل و «آرتروز زودرس» مفاصل دانست.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر جواد صراف زاده در خصوص تعریف ناهنجاری های ستون مهره ای گفت: ناهنجاری به معنای تغییر شکل از حالت ایده ال یا طبیعی می تواند تعریف شود. ستون مهره ای به عنوان یک ساختار اصلی در بدن، شکل اصلی بدن را حفظ می کند و هرگونه تغییری که آن را از حالت ایده آل خارج کند ناهنجاری ستون مهره ای تلقی می شود.


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این سئوال که این ناهنجاری چگونه و چرا به وجود می آید، اظهار داشت: بعضی مواقع یکسری بیماری ها هستند که در اختیار فرد نیست مثل بیماری های عفونی، التهابی و یا سل، ولی بسیاری از این مشکلات که نه در کشور ما بلکه در تمام دنیا با آن مواجه هستند بحث وضعیت کاری و شغلی است. تغییر الگوی بیماری ها از بیماری های عفونی و واگیردار به سمت بیماری ها یا بهتر بگویم ضایعات سیستم  اسکلتی عضلانی یا همان سیستم حرکتی که در واقع درگیری و آسیب عضلات و مفاصل و استخوان ها است، بسیار جدی باید تلقی شود. به خصوص در کودکان و سنین نوجوانی که بحث استفاده از تکنولوژی های جدید مثل تلفن همراه یا تبلت و استفاده نادرست و غلط از آنها به تدریج می تواند افراد را در بزرگسالی دچار آسیب کند و اگر به این کودکان و افراد آموزش خوبی داده شود می تواند از تبعات بعدی جلوگیری کند.


دبیر انجمن علمی فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: عادت های غلط می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و از آنجا که تکنولوژی در زندگی همه جا باز کرده و یک نوجوان اصلا نمی تواند قبول کند که از رایانه استفاده نکند و یا یک تبلت نداشته باشد ولی آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده مناسب از آنها است.


وی گفت: ما در فعالیت هایمان چه در دوران کودکی، میانسالی و بزرگسالی، یک قانون طلایی داریم که هیچ وقت نباید در یک وضعیت طولانی قرار بگیریم حتی اگر در وضعیت صحیح باشیم . باقی ماندن در یک وضعیت کاری طولانی مثل نشستن و ایستادن، باعث تخریب مفاصل و آسیب به آنها و در نهایت «آرتروز زودرس» مفاصل می شود.


به گزارش مهر، صراف زاده، کاهش وزن، عدم قرار گرفتن در یک وضعیت ثابت در زمان طولانی، حفظ گودی های کمری، پشتی و گردنی در حالت طبیعی و راحت در هنگام نشستن و حفظ زاویه ۱۰۰ تا  ۱۲۰ درجه ستون مهره ای نسبت به استخوان ران روی صندلی را از جمله مهمترین راهکارهای پیشگیرانه از ابتلا به دردهای ستون مهره ای کمری و یا آرتروز زودرس ستون مهره ای در هنگام فعالیت های نشستنی برشمرد و تاکید کرد: یکی از بهترین راه های پیشگیری از آرتروز زودرس یا و درمان های آرتروز، تقویت عضلات مجاور مفاصل اسیب دیده است. به این منظور گرفتن مشاوره از یک فیزیوتراپیست با دیدگاه پیشگیری و یا انجام تمرینات درمانی زیر نظر فیزیوتراپیست می تواند بسیار سودمند و در بسیاری از موارد ضروری باشد.




۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن