تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798049139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده: بهترین کنفرانس E3 2017 متعلق به کدام شرکت بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

سرانجام نمایشگاه E3 2017 نیز به پایان رسید و باید اعتراف کرد که نمایشگاه امسال نسبت به آنچه که انتظار می‌رفت، اخبار و سورپرایزهای کمتری را برای جامعه گیمرها همراه داشت. اما همواره سوالِ تکراری اما مهمی که پس از هر E3 پرسیده می شود، این است که در این کارزار کدام شرکت توانسته است پیروز شود؟ در این پرونده شما می توانید تحلیل نویسندگان سایت پردیس‌گیم از کنفرانس های مختلف را مطالعه کنید تا با تعامل شما به این سوال پاسخ دهیم: پیروز نهایی E3 2017 کدام شرکت بود؟ پیش از شروع پرونده بهتر است به این موضوع بپردازیم که شیوه انتخاب بهترین‌ها به چه شکل بوده است: شیوه محاسبه نمرات کنفرانس‌ها به چه شکل است؟ تمامی نویسندگان سایت پردیس‌گیم، به کنفرانس های E3 از 5 ستاره، نمراتی را داده‌اند و میانگین‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید، براساس نمرات نویسندگان است. همچنین از بین نویسندگان، دو نفر نیز دیدگاه خود را بصورت نوشتاری در پرونده قرار داده‌اند. در این پرونده کنفرانس‌های کدام شرکت‌ها قرار دارد؟ این پرونده متمرکز بر عملکرد شرکت‌ها است به همین دلیل به کنفرانس PC Gaming پرداخته نشده است. همچنین از بین رویدادهای برگزار شده، تنها کنفرانس‌های خبری که بصورت زنده پخش شده‌اند، در این پرونده قرار دارند.

5- کنفرانس شرکت الکترونیک آرتز نمره پردیس‌گیم: 2 از 5 دیدگاه مثبت: سینا ربیعی از نظر من پیش از قضاوت در مورد هر کنفرانسی، باید ببینیم که با چه شرکتی طرف هستیم. آیا داریم در مورد سونی و مایکروسافتی صحبت می‌کنیم که می‌توانند بازی‌های تمامی ناشرهای جهان را درون کنفرانسشان نمایش دهند و یا با شرکتی طرف هستیم که استدیوها و بازی‌های محدودی دارد اما همین محتوا محدود را توانسته طوری گردآوری کند که از دل آن یک کنفرانس خبری پرزرق و برق در آید. کنفرانس خبری EA به مراتب بهتر از عملکرد سال گذشته شرکتِ آمریکایی بود، در بخش معرفی بازی‌های ورزشی شاهد اطلاعات امیدوارکننده‌ای در مورد امثال NBA Live بودیم و در بخش عناوین خارج از EA Sports نیز با دو سورپرایز بزرگ یعنی Anthem و A Way Out مواجه گشتیم که قطع به یقین جز‌ء 10 بازیِ برترِ معرفی شده‌ی نمایشگاه قرار دارند. به طور کلی عملکرد EA در E3 2017 بسیار مثبت بود و اکنون می‌توانیم لیستی جذاب از بازی‌های ورزشی و غیرورزشی این شرکت را برای تجربه در سال 2017 و 2018 لیست کنیم، خلق این چشم‌انداز ماحصل و هدف اصلی برگزاری کنفرانس‌های خبری است که EA به آن دست یافت.


دیدگاه منفی: سیدمهدی میرشاهدهی همایش E3 امسال، با کم‌کاری زیادی از سمت تمامی کمپانی‌ها و ناشران روبه‌رو شد و EA هم از دیگر ناشران مستثنا نبود. مانند همیشه، ابتدا عناوین ورزشی معرفی شدند که هر چند نمی‌توان گفت بد هستند، اما چیزی نیستند که عموم بازیکنان بی‌صبرانه انتظار نمایش آنان را در E3 می‌کشند. با این حال EA زمان زیادی را به آن‌ها اختصاص داد و باعث شد بسیاری از تماشاگران به‌کل حوصله‌اشان سر برود و EA Play برای آن‌ها به یک همایش خواب‌آور و خسته‌کننده تبدیل شود. بعد از نمایش‌ نه‌چندان جذاب عناوین ورزشی، نوبت به نمایش عناوینی رسید که قشر گسترده‌تری از بازیکنان را در نظر دارند. در این بخش نیز شاهد نمایش بسته‌ای افزونه‌ی Battlefield 1 و چندین عنوان AAA جدید بودیم. نمایش بسته‌ی افزونه‌ی Battlefield 1 ، بیش‌تر تیزر بود تا تریلر اما آنقدرها هم بد نبود. در نمایش Need For Speed Payback شاهد صحنه‌های Slow Motion بی‌وقفه در حین ضربه به ماشین‌های حریف بودیم که اگر در نسخه‌‌ِی اصلی نیز به همین منوال باشند تا به تجربه‌ی بازیکن از گیم‌‌پلی ضربه می‌زنند. به Anthem می‌رسیم که می‌توانست بمب کنفرانس باشد اما EA تنها به نشان دادن یک تیزر چند ثانیه‌ای اکتفا کرد و نمایش گیم‌پلی بازی به کنفرانس مایکروسافت موکول شد. A Way Out و Star Wars: Battlefront II دیگر عناوین EA بودند که از این دو، A Way Out نمایش خوب و رضایت‌بخشی (به خصوص برای طرفداران عناوین Co-Op) داشت. در نمایش Battlefront II نیز بیشتر به بررسی بخش مولتی‌پلیر پرداخته شد که به لطف سخن‌رانی‌های مکرر پشت‌آن، نمی‌شد لذت زیادی از آن برد. شاید اگر Star Wars استودیوی Visceral Games که سال گذشته کانسپت‌آرت‌های آن نمایش داده شده بود در همایش امسال حضور داشت، EA Play روند بسیار بهتری پیدا می‌کرد. در مجموع به نظرم EA، کنفرانس خوبی نداشت و می‌شد با همین بازی‌ها و در مدت زمان کم‌تری، کنفرانس بهتری ترتیب داد.

4- کنفرانس شرکت سونی نمره پردیس‌گیم: 2.5 از 5 دیدگاه مثبت: علیرضا رزمجویی اینکه در کنفرانس E3 امسال تمرکز شرکت سونی بر روی عناوین قدیمی معرفی شده‌ قرار داشت، غیرقابل انکار است اما اگر نگاهی اجمالی به لیست عناوین انحصاری و معرفی‌شده‌ای که هنوز به طور کامل قابلیت‌ها، دنیا و رویکرد خود را به طرفداران معرفی نکرده‌اند بیندازیم، متوجه خواهیم شد که تصمیم شرکت سونی تا حدی منطقی به نظر می‌رسد. با این وجود کنفرانسی که امسال شاهد آن بودیم محتوای بسیاری را در برگرفته بود که مقدار قابل‌توجهی از آنرا محتویات کاملا انحصاری تشکیل می‌داد. یکی از بهترین رویکردهایی که شرکت سونی از سال گذشته طبق آن پیش رفته است، مکث بسیار کم بین هر نمایش می‌باشد. اینکه بین طرفداران و بازیها فاصله انداخته نشود و برای باز‌ی‌ها نمایش‌هایی تدارک دیده شود که بدون هیچ سخن اضافه‌ای، خودِ بازی با قابلیت‌ها و نقاط قوتش، خود را توصیف کند، بسیار دلپسند است. فواید این رویکرد را می‌توانیم در بخشی که مربوط به معرفی عناوین PS VR بود، مشاهده کنیم و با توجه به سرعت بسیار در معرفی عناوین از خسته‌کننده شدن کنفرانس برای افرادی که به عناوین واقعیت مجازی اهمیتی نمی‌دهند، به خوبی جلوگیری کرد. برای اینکه مطمئن شویم با کنفرانسی پرمحتوا روبه‌رو هستیم، 5 عنوان AAA و انحصاری که نمایش‌هایی جذاب را در این کنفرانس ارائه دادند، کافی به نظر می‌رسد. عناوین Days Gone، Uncharted: The Lost Legacy، God Of War، Detroit: Become Human و البته Spider-Man در طول کنفرانس به خوبی آینده‌ی روشن شرکت سونی را از نظر محتوای انحصاری به تصویر کشیدند. سوپرایزهایی از قبیل Monster Hunter: World نیز که با توجه به طرفداران بیشمار این سری در ژاپن و بی‌سابقه بودن حضور این سری با این وسعت و کیفیت در کنسول‌های اخیر شرکت سونی، اتفاقی بسیار بزرگ تلقی می‌شود. همینطور معرفی بازسازی عنوان Shadow of the Colossus سوپرایزی نوستالژیک را برای طرفداران شکل داد که مطمئنا در راستای قدردانی دوباره از عناوین تحسین‌شده‌ی نسل‌های گذشته که شرکت سونی در سال‌های اخیر توجه قابل توجهی به آن نشان داده است، بوده است.

دیدگاه منفی: سینا ربیعی بگذارید همین ابتدای کار یک حقیقت را معلوم کنیم، سونی از لحاظ چشم‌اندازِ بازی‌های انحصاری فرسنگ‌ها بالاتر از مایکروسافت و نینتندو قرار دارد، پس نمی‌خواهیم حرفی روی بازی‌های انحصاری سونی بزنیم بلکه هدف ما نقد کنفرانس و شیوه ارائه آن است. از نظر من یک کنفرانس خوب از چهار بخش تشکیل می‌شود: 1- نمایش‌های قوی از بازی‌هایی که شرکت در گذشته معرفی کرده 2- معرفی بازی‌های جدید و جذاب 3- اعلام اخبار و اطلاعیه‌های مثبت برای پشتیبانی بهتر از گیمرها و کنسول 4- اجرای درست و بی‌نقصِ کنفرانس کنفرانس 2017 سونی تنها عامل اول را بدرستی درون خود داشت و بحثی هم روی فک‌برانداز بودن نمایش Days Gone و God of War و جذاب بودنِ نمایشِ امثال Spider Man نداریم. اما به نقاط ضعف کنفرانس بپردازیم. در درجه اول اجرای سونی و نمایش بازی‌های جدید ناامیدکننده بود، ساعاتی پیش از آغاز کنفرانس بخش بزرگی از اخبار خوب سونی نظیر معرفی Undertale و Shadow of Colossus و البته اعلام تاریخ انتشار Gran Turismo Sport و Knack 2 اعلام شد و چنین سیاست عجیبی باعث شد که شرکتی نظیر سونی در کنفرانس خود تنها یک افزونه انحصاری (آن هم نه یک بازی انحصاری کامل) را برای دارندگان PS4 معرفی کند. این وسط سه چهار بازی معرفی شده برای PS VR کمی اوضاع را بهتر کرد اما جای خالی مورد سوم یعنی اخبار مثبت نیز حس می‌شد. هنوز هم گیمرهای PS4 منتظر بهبود سیاست‌های سونی در مورد سرورهای PSN و عناوین Plus هستند و جای خالی امکانات جدید برای PS4 در این کنفرانس حس می‌شد. به طور کلی من تقریبا از سال 2007 تمامی کنفرانس‌های سونی را دنبال کرده‌ام، همیشه سونی از لحاظ عناوین انحصاری قدرتمند بوده اما ضعیف‌ترین محتوا در این 10 سال اخیر را بدون شک کنفرانس 2017 داشت. امیدوارم این کنفرانس زمینه‌ساز و آغازگر جریانِ ارجح قرار دادن PSX بر E3 نشود.

3- کنفرانس شرکت مایکروسافت نمره پردیس گیم: 3 دیدگاه مثبت: علی رجبی از قدیم همیشه گفته شده که گرصبرکنی زغوره حلوا سازی، و سرانجام صبر هواداران مایکروسافت به چه حلوایی هم ختم شد! شروع کنفرانس نفسگیر و خیره‌کننده بود. جدیدترین و پرآوازه‌ترین کنسولِ مایکروسافت یعنی XBOX One X معرفی شد که خود جرقه‌ای بود که تماشاگران در ابتدای کنفرانس خواستارش بودند. سپس شاهد معرفی Assassins Creed Origins و Metro بودیم که هر دو در زمره موردانتظارترین عناوین امسال قرار داشتند و از قضا هر دو نیز در کنفرانس مایکروسافت معرفی شدند. اما از این مقطع، کنفرانس روند آرام‌تری به خود گرفت ولی نمایش بازی‌ها ادامه داشت و این شرکت شروع به نمایش‌دادن حدود 40 عنوان کرد که در میان آن‌ها بازی‌های بزرگی نظیر Forza MS7 و Ori، بازی‌های مستقل و جذابی نظیر The Last Night و Tacoma و البته بازی‌های آنلاینِ محبوبی نظیر PLAYER UNKNOWNS BATTLEGROUNDS و Black Desert Online نیز قرار داشتند. به طور کلی شاید انتظار می‌رفت بازی‌های انحصاری AAA بیشتری را ببینیم اما انصاف نیز نیست که این حجم از محتوای ارزشمند را نیز نادیده بگیریم. در مجموع، مایکروسافت با وجود کمبود عناوین بلاک‌باستر، عملکرد بسیار مثبتی را در E3 داشت و در کنار بازی‌های کوچک و بزرگ معرفی شده، اعلام خبر پشتیبانی Xbox One از بازی‌های Xbox Original بی‌شک یک قدم بزرگ در تبدیل کردن Xbox One‌ به یک پلتفرم جامع و کامل بود.

دیدگاه منفی: کسرا کریمی اصل کنفرانس ماکروسافت به نظرم آینه تمام‌نمایی بود از این که چرا این شرکت در نسل هشتم با وجود تمام تلاش‌هایش کاملا شکست خورده و حتی نتوانسته در مقام رقیبی شایسه و قابل احترام برای سونی باقی بماند، اما مشکل دقیقا از کجاست؟ به نظرم علت اصلی بیش از هر چیزی به برداشت اشتباه از نیازهای جامعه وسیع مخاطبان بازمی‌گردد، مثلا اینکه اگر من در یک سایتی روزی کامنتی بگذارم و احیناً اعلام کنم که به نظرم گرافیک فلان بازی خیلی خوب است لزوما دلیل نمی‌شود که من شیفته مقوله گرافیک و جزئیات بصری در بازی‌ها باشم به خاطرش هر هفته بروم کنسول جدید بخرم یا که سیستم کامپیوترم را ارتقا دهم ولی متاسفانه گویا ماکروسافت همچین برداشتی از متن من و 500-600 کامنت دیگر در نئوگف می‌کند و می‌آید معرفی کنسول جدیدش را (حتی یک سال بعد از تایید شدن رسمی‌اش با آن واژه 6 ترافلاپ معروف) با نمایشی از CPU و تصاویری از اینکه چه‌طور قرار است مثل اسب کار کند و تصاویر جزئیات بالا را پردازش کند، انجام می‌دهد. این رویکرد سخت‌افزار زده حتی در اوایل نسل نیز با مانور دادن روی قدرت پردازش ابری Xbox One وجود داشت، هر چند پس از 3 4 سال باید آن ادعاها را در دفترچه خاطرات مرور کنیم تا در صحنه‌ی عمل. به عنوان یک هوادار دو آتشه بازی‌های مستقل چند وقت پیش یک کامنتی در جایی نظرم را جلب کرد که بیان کرده بود حتی بدترین عناوین مستقل داخل استیم هم از اکثر بازی‌های امثال یوبی‌سافت و EA در نهایت بهترند یا بهتر است بگوییم نوآوری‌های بیشتری دارند، کاری به مغرضانه بودن این کامنت ندارم اما به نظرم چیزی که در بن‌مایه ماجرا مطرح می‌شود و دقیقا همان هم مهم است، جایی است که تقریبا هیچ‌کدام از بازی‌های جریان اصلی نه میزان خلاقیت و نه میزان ریسک پذیری‌شان به مستقل‌ها نمی‌رسد، و خب اینکه ماکروسافت دست به حمایت از مستقل‌ها می‌زند اتفاقا چیز خیلی خوبی‌ست ولی نکته اینجاست که آیا واقعا این بازی‌ها مستقل‌ند یا اینکه شبهِ عناوین بزرگی هستند که چون بودجه کافی نداشتند و از نظر بصری در حد اندازه های AAAها ظاهر نشده اند دارند از اسم مستقل و باری که در پشتش دارد سواستفاده می‌کنند؟ اینکه برداشت ماکروسافت حتی از بازار عناوین مستقل هم دچار اشکال است به نظرم به مدیران نابه‌جا و سیاست‌های اشتباه‌شان برمی‌گردد که تمام داشته‌های نسل هفت‌شان را در این نسل سوزاندند و تبدیل به خاکستر کردند.

  2- کنفرانس شرکت بتسدا نمره پردیس‌گیم: 3.5 دیدگاه مثبت اول: کسرا کریمی اصل بتسدا با وجود اینکه سومین کنفرانس متوالی‌اش در E3ها را امسال برگزار کرد اما ثابت کرد که حداقل از خیلی قدیمی‌ترها دید و رویکرد درست‌تری به صنعت گیم و ماجراهایش دارد. نخست اینکه بتسدا برخلاف چیزی که امثال سونی و ماکروسافت درش خبره شده‌اند (هنوز باورم نمی‌شود Sea of Thives باز هم تاخیر خورد!)  خلف وعده نکرد و تمام چیزهایی که قبلا حرفش را زده بود مثل نسخه واقعیت مجازی Doom و Fallout را در کنفرانس برای نخستین بار نشان داد و ثابت کرد که خروجی VR گرفتن از AAA‌ها زیاد از اندازه هم سخت نیست و اینکه فاز شیردوشی‌اش از Skyrim را هم به مرحله‌ای تازه و در عین حال بی‌سابقه‌ای وارد کرد. نکته مثبت اصلی کنفرانس به نظرم از دید درست بتسدا به بازار و کمبود‌ها آن نشات می‌گیرد. معرفی The Evil Within 2 و ولفنشتاین جدید، دقیقا دست گذاشتن روی دو سبکی بود که همه مخاطبان تشنه‌اش هستند و از کیفیت فوق‌العاده تریلر جفت این بازی‌ها نباید به سادگی عبور کنیم که نشان‌دهنده رسیدن بتسدا و استدیوهایش به یک زبان واحد و خاص هنری مختص به خودشان است. Dishonored: Death Of The Outsider هم با وجود اشتباهاتی که در نسخه دوم شد، به نظرم فرصت خیلی خوبی برای جبران به دست آوردن دل هواداران سرخورده مجموعه است، و اینکه نباید حق بگذریم Quake بی‌نظیر است و احتمالا بهترین گزینه برای شوتر بازان Old school به حساب می‌آید.

دیدگاه مثبت دوم: حسین رضایی رک بگویم؛ حتی تصورش هم نمی‌کردم بتسدا بعد از E3 2015، کنفرانس دیگری برگزار کند و از قضا عناوینش را مثل پتکی بر سر رقبا فرود بیاورد! مدارکش هم هست؛ در جمع دوستان تحریریه بارها گفتم که بتسدا اگر می خواهد نامی در E3 داشته باشد باید از حالت سالانه فاصله بگیرد و حداقل یک سال در میان کنفرانس برگزار کند. اما حالا بعد از دو سال از همین تریبون اعلام می کنم؛ من شکر خوردم! کنفرانس امسال بتسدا، تقریباً با همان رویکرد سال گذشته برگزار شد. خلاصه، مفید و ارائه حجم امیدی از فیگور و ژست! نکته اینجاست ما با مایکروسافت یا سونی روبرو نیستیم که از زمین و آسمان بازی مستقل و AAA بر روی سرشان ببارد. اینجا حرف از یک کمپانی با نام و نشان و به قول خودمان باحال است! اما چرا اینقدر تعریف و تمجید؟ برگ برنده‌های زیادی وجود دارد؛ ببینید، در چیزی حدود نیم ساعت بتسدا تقریباً تمام عزیز دردانه‌هایش را معرفی می‌کند. کسی آن وسط نیست که فی البداهه چرت و پرت بگوید. تته پته بکند. مستقیم می‌روند سر اصل مطلب! که این خیلی خوبست؛ اما از همه مهم‌تر خیال‌مان تخت است که امسال می‌توانیم آن‌ها را تجربه کنیم. نه مثل بعضی‌ها که بازی معرفی می‌کنند و می‌رود n سال بعد؛ می‌دانم که می‌دانید منظورم کیست؛ خودم هم فن سرسختش هستم اما خودمان را که نمی‌شود گول بزنیم! کنفرانس بتسدا از دو جهت بیشتر به من چسبید؛ یکی نسخه جدید ولفنشتاین است؛ سوای از نکات و خوب بدی که نمایش داشت (که بعداً دوستان طی مقالاتی از خجالت آن در می‌آیند) بتسدا توانست از خصوصیات بازی، فضای آن و صد البته گان‌پلی محشرش خیلی شیک و مجلسی رونمایی کند. شما را نمی‌دانم اما نمایش بازی با کمی اغراق همان چیزی بود که در مخیله‌ام پرورانده بودم. دوم هم معرفی The Evil Within 2. میکامی هم که نیازی به تعریف ندارد. گرچه توقعاتم از نسخه اول بیشتر بود اما نمایش بازی به قدری مهندسانه طراحی شده‌ بود که بشود چشمه‌هایی از همان ترس کلاسیک رزیدنت اویل را در آن دید. مرحباً میکامی؛ مرحبا! در کنار این‌ها، نمایش خوب Quake و عناوین واقعیت مجازی (البته با کمی ارفاق) هم توانستند این ریتم را حفظ کنند. نظامی که نور به قبرش ببارد، گفت کم گوی و گزیده گوی چون در! بتسدا هم کم مرامی نکرد! نتیجه‌اش این است که الان خیلی از گیمرها برای دست پرورده جدید بتسدا له له می زنند. به این موارد عملکرد نه چندان عالی رقبا را هم اضافه کنید تا بفهمید که بتسدا کاری کرده کارستان.

1- کنفرانس خبری شرکت یوبی‌سافت نمره پردیس‌گیم: 4.5 دیدگاه مثبت اول: احسان عباسی نسب امسال، یوبی‌سافت برای تسخیر قلب‌های گیمر‌ها نه لاین‌آپ پر‌رنگ و لعاب با n بازی در جیب خود می‌دید و نه عناوین AAA که فاقد تاریخ انتشار مشخص بودند. با این حال با همان قلم موی نحیف همیشگی‌اش و رنگ‌روغن های اندکی که بر روی پالت بود، چنان اثر هنری را روی بوم به تصویر کشید که سخت می‌شد آن را ستایش نکرد و حداقل جذاب نخواند. جالب است بدانید که تا همین چند ماه پیش نگران این شده بودیم که آیا یوبی سافت واقعا قرار است برای همیشه از رادار ناشران (زنده) محو شود یا خیر ولی حالا آن را برنده شایسته این قسمت E3 می‌خوانیم. (راست می‌گویند که عزت دست خداست!) بگذریم؛ کنفرانس یوبی سافت بر خلاف روال سال های گذشته با Mario + Rabbids: Kingdom Battle کلید خورد که خب حضورش برای من و خیلی های دیگر که نینتندو سوئیچ نداریم کوچکترین جذابیتی نداشت. (شاید همین عاملی بود تا افراد زیادی به‌ اشتباه از همان ابتدا قید ادامه کنفرانس را بزنند و میانگین تماشاگران آنلاین آن از کنفرانس بتسدا نیز با اخلاف معناداری کمتر شود). پس از آن شاهد حضور کوتاه نسخه مصری اساسین بعدی بودیم (البته اینکه چرا نمایش اصلی بازی در کنفرانس مایکروسافت بود الله اعلم!) پس از آن بمب باران یوبی سافت شروع شد و نمایش های ناب و فوق العاده هیجان‌انگیز The Crew 2، South park ، Just dance 2018 )، Farcry 5 و خیلی‌های دیگر لب‌های تشنه ما (به خاطر تماشای چند کنفرانس خشک پیشین) را سیراب کرد. سوپرایز بزرگ کنفرانس هم چیزی نبود به نام Beyond Good and Evil 2 که وعده حضورنداشتنش به نوعی "بزرگترین دروغ مصلحتی یوبی‌سافت" بود. البته این کنفرانس بی‌نقص نیز نبود، علاوه بر شروع کسل بار که مستقیما به مدیریت غلط در چیدمان نمایش بازی‌ها برمی‌گشت، یک مورد عجیبی به نام Skull & Bone وجود داشت که نشانه‌‌های یوبی‌سافتی آن شدیدا چشم می‌آمد، بازی فریم به فریم عملا کپی برابر اصل AC: Black Flag بود! (خداوند خودش عاقبت این بازی را ختم به خیر کند). راستی نبودِ بانو Aisha Tyler بر روی استیج هم حسابی توی ذوق زد و جای خالی‌اش بدجور حس می‌شد. بیایید واقعیت را بپذیریم، در E3 2017، مایکروسافت علی رغم به کار گرفتن تمام تلاش هایش بازهم نتوانست سر هوادارانش را برای چشم انتظاربودن آینده‌ای درخشان‌تر بالا نگه دارد (من را فاکتور بگیرید) از طرفی دیگر نیز عملکرد سونی فرسنگ‌ها با آنچه انتظار می‌رفت، فاصله داشت اما در این شهر بد‌قولی‌ها، بی‌شک یوبی‌سافت نقش "یگانه هفت‌تیر‌کش" آن را با ظرافت خاصی ایفا کرد.

دیدگاه مثبت دوم: سینا ربیعی
در E3ی که مجموعِ بازی‌های معرفی شده انحصاری و بلاک‌باستر دو غولِ این صنعت یعنی سونی و مایکروسافت به تعداد انگشتان یک دست هم نزدیک نمی‌شود، وقتی می‌بینیم شرکتی ترد پارتی می‌آید و به طور کاملا اورجینال و از بدنه استدیوهای خود نزدیک به 10 پروژه جدید با تنوعی خیره‌کننده از لحاظ داستان و ژانر را معرفی می‌کند، باید به نشانه احترام کلاه از سر برداریم. گفتنی‌ها را احسان گفت، نیازی به بازخوانی دوباره از اینکه چه بازی‌های مهم، موردانتظار و جذابی معرفی شده نیست اما اکنون فقط با یک جمله این پرونده را می‌بندم. "با وجود تمام کم‌لطفی‌هایی که به یوبی‌سافت می‌شود، باید برای فراهم کردن این حجمِ بزرگ از محتوای متنوع و سرگرم‌کننده که هر سال هم میهمان کنسول‌ها و دستگاه‌های بازی ما است، قدردانِ شرکت فرانسوی باشیم."  .................  در نهایت به پایان اولین پرونده E3 2017 رسیدیم! نمایشگاهی که امسال اخبار شیرین فراوانی را برای ما داشت اما به همان میزان در برخی زمینه‌ها ما را نااُمید کرد. اما شاید بهتر باشد مقاله را با نظرات شما همراهان پردیسی عزیز پایان دهیم. براساس دیدگاه کاربران پردیس گیم بهترین های E3 به ترتیب زیر هستند: بهترین کنفرانس E3 2017 از دید کاربران پردیس‌گیم: کنفرانس شرکت سونی: 45% کتفرانس شرکت یوبیسافت: 25% کنفرانس شرکت مایکروسافت 19% کنفرانس شرکت بتزدا: 7% کنفرانس شرکت الکترونیک آرتز: 4% و شاید برایتان جالب باشد که این آمار را با آمار نظرسنجی سال قبل پردیس‌گیم در مورد بهترین کنفرانس E3 2016 مقایسه کنیم: بهترین کنفرانس E3 2016 از دید کاربران پردیس‌گیم: کنفرانس شرکت سونی: 65% کنفرانس شرکت مایکروسافت 16.7% کنفرانس شرکت الکترونیک آرتز: 5.2% کتفرانس شرکت یوبیسافت: 4.7% کنفرانس شرکت بتزدا: 4.2% در آخر این وعده را به شما می‌دهیم که بزودی با دومین پرونده ویژه E3 2017 با محوریت بهترین نمایش پخش شده در کنفرانس‌ها با شما خواهیم بود. در آخر دیدگاه خود در مورد این پرونده را به اشتراک بگذارید ...



28 خرداد 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن