تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798106875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گیاهان در گرمای شدید هوا را آلوده می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گیاهان در گرمای شدید هوا را آلوده می‌کنند
کاشت درخت اغلب یکی از راهکارهایی است که کمک می‌کند شهرها سبزتر، پاک‌تر و سالم‌تر باشند. اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد در طول امواج گرما، درختان شهری به یک منبع آلاینده هوا تبدیل می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز : با افزایش دما، 60 درصد از ازن سطح زمین با کمک مواد شیمیایی که از درختان شهری آزاد می‌شود، تشکیل می‌شود. محققان این مطالعه را در Environmental Science & Technology به چاپ رسانده‌اند.


شاید این یافته‌ها غیرمنطقی به نظر برسد، اما رابرت یانگ، یکی از متخصصان برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه تگزاس می‌گوید: فراموش نکنیم هر چیزی می‌تواند اثرات متعدد و چندگانه‌ای داشته باشد. او تاکید می‌کند: این نتایج به این معنا نیست که برنامه‌های درخت‌کاری در سطح شهرها باید متوقف شود. در واقع به جای آن لازم است کنترل‌های سخت‌گیرانه‌تری بر دیگر منابع آلاینده هوا همچون وسایل نقلیه موتوری اعمال شود.


نتایج این تحقیق نشان می‌دهد درختان و سایر درختچه‌های شهری مواد شیمیایی آزاد می‌کنند که می‌تواند با مواد موجود در محیط اطراف‌ وارد واکنش شده و هوای آلاینده ایجاد کند. ایزوپرن حاصل از این درختان با ترکیبات انسان‌ساز همچون نیتروژن اکسید وارد واکنش شده و در سطح زمین ازون تشکیل می‌دهد. این ازون یک گاز بی‌رنگ است که می‌تواند به سلامت انسان‌ها آسیب برساند. مونوترپن‌ها و سسکویی‌ترپن‌ها نیز با نیتروژن اکسید واکنش می‌دهند و مقادیر زیادی ذرات ریز مشابه با دوده تشکیل می‌دهند که در هوا شناور می‌ماند. در شهرها خودروها و وسایل نقلیه اصلی‌ترین منبع این اکسیدها به حساب می‌آیند.


در این مطالعه گالینا چورکینا از دانشگاه هومبولد برلین و همکارانش به مدلسازی از غلظت مواد شیمیایی که از گیاهان منتشر می‌شود پرداختند و تاثیر موج گرمای تابستان 2006 و 2014 بر انتشار مواد آلاینده را بررسی کردند.  


شبیه‌سازی‌ها نشان داد در دمای عادی تابستان که به طور میانگین برابر با 25 درجه سلسیوس است، مواد شیمیایی منتشر شده از گیاهان 6 تا 20 درصد در تشکیل ازون نقش دارد. در دمای بالا در طول موج گرما که دما به بیش از 30 درجه سلسیوس می‌رسد انتشار گازهای گیاهی به اوج خود می‌رسد و سهم آن‌ها در تشکیل ازون به بیش از 60 درصد افزایش می‌یابد.


به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس نیوز، او می‌گوید: مزایایی که درختان شهری دارند همچون کمک به کاهش روان‌آب حاصل از باران، ایجاد سایه خنک و تبدیل دی‌اکسیدکربن به اکسیژن برای ما بسیار مهم است.


وی تاکید می‌کند: این یافته‌ها نباید کاشت درخت در مناطق شهری را به حاشیه براند؛ چراکه درختان کیفیت زندگی را در شهرها ارتقا می‌دهند. بلکه لازم است کاهش مواد آلاینده از وسایل نقلیه موتوری و افزایش استفاده از منابع انرژی پاک در دستور کار مدیران قرار بگیرد.




۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن