تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798169580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالبات معطل مانده وسفره انتخابات ریاست جمهوری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 10:32:31 , 1396/02/04
دکتر خلیل میرزایی
مطالبات معطل مانده وسفره انتخابات ریاست جمهوری ایران
دکنر خلیل میرزایی عضو شورا و فعال سیاسی مدنی مریوان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خطاب به دکتر جلالی زاده ریس ستاد دکتر روحانی در کردستان : نامه پیش شرط های شما در قبول ریاست ستاد دکتر روحانی پذیرفته شده است که ریاست ستاد را قبول کردید ؟

ميزان پذيرش شرايط اقوام و مذاهب ، سنگ محک حمايت نخبگان، فعالان و اصلاح طلبان کرد از کانديداتور رياست جمهوري باشد.
چندي پيش و در آستانه ثبت نام کانديداتورهاي دوازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري دکتر جلالي زاده اقدام به انتشار بيانيه اي خطاب به کانديداتورهاي رياست جمهوري کرد که در آن مواردي از دغدغه ، خواست و شرايط اقوام و مذاهب ( به ويژه تر مردم کردستان ) را يادآوري نموده بود.
هرچند با بررسي جزئي تر بيانيه مي توان انتقاداتي بر آن وارد کرد ، اما در کل نفس حرکت جاي تقدير و تشکر دارد و به حق برخي از مواردي که وي بر آن تاکيد کرده بود ، دغدغه و خواست  اکثريت مردم اين استان و استان هاي همجوار در سطح توده و نخبه نيز مي باشد.
پاشنه آشيل اين مقاله بر سر موارد بيانيه و يا نفس حرکت دکتر جلالي زاده نمي چرخد ، اما نکته اي که قابل تامل و توجه خواهد بود، اينست که دکتر جلالي زاده ظرف زمان کوتاهي بعد از انتشار بيانيه به عنوان رئيس ستاد آقاي روحاني در استان کردستان انتخاب و منصوب گشت که سوالات متعددي را در اذهان عمومي متبلور مي کند.
براي مثال مي توان اين سوال را مطرح نمود که آيا آقاي روحاني شرايط و مفاد بيانيه آقاي جلالي زاده را پذيرفته است که وي رياست ستادش را در استان کردستان بر عهده گرفت ؟ و اگر بيانيه را پذيرفته است ، کدام مفاد و شرايط مورد تاييد روحاني بوده است ؟ چرا که تجربه اثبات کرده است تحقق 100 در صدي و ايده آل وعده و درخواست ها غير ممکن است ، اما تلاش جامعه نخبه کردستان بايد بر تحقق حداکثري وعده و خواست ها در ميدان واقع معطوف گردد.
در صورت عدم پذيرش بيانيه از سوي دکتر روحاني و يا اصلا عدم برگزاري نشست و جلسه اي در اين رابطه ، دليل حمايت آقاي جلالي زاده از رئيس جمهور فعلي ايران چه بوده است ؟ اينکه بايد کسي رياست ستاد وي را در استان بر عهده مي گرفت اصلا نخواهد توانست پاسخي مناسب باشد.
به باور بنده روحاني و تيم سياست خارجه وي توانست موفق عمل کند و دريچه هاي بسته شده به روي کشور را دوباره بازگشايي کند. برجام به عنوان بزرگترين دستاورد تيم سياست  خارجه  روحاني اثرات مثبتي بر لايه هاي مختلف سياست داخلي و خارجي ، وضعيت معيشتي ، اقتصاد و... کشور خواهد داشت و قطعا هر چشم بينا و منصفي را ياراي ديدن اثرات اوليه برجام است.
تيم اقتصادي روحاني توانست تا حدي موفق عمل کند و کشور را از سراشيبي فلاکت اقتصادي نجات دهد ، تورم افسار گسيخته توسط تيم اقتصادي وي کنترل شد ، در عرصه سياست هاي خرد و کلان داخلي و خارجي واقع گرا ظاهر شد ، شاهد گشايش هاي فرهنگي ، اجتماعي و سياسي در کشور بوديم. رسانه ها در دولت روحاني جان تازه اي گرفتند و تا حدي حرمت قلم و آزادي بيان نگه داشته شد ، اما  با اين اوصاف دولت روحاني يا بهتر بگويم دولت تدبير و اميد ، نقاط ضعفي نيز داشت و جا دارد مورد انتقاد منصفانه  نخبگان و فعالان قرار بگيرد.
بدون ترديد محقق نشدن بيانيه 10 ماده اي روحاني که در زمان تبليغات انتخابات قبلي بر آن تاکيد داشت بايد مورد انتقاد مردم و نخبگان استان باشد و در انتخابات پيش رو به عنوان يکي از پيش شرط هاي فعالان سياسي استان جهت حمايت از کانديدايي خاص قرار بگيرد.
سوال ديگري که احتمالا در اذهان عمومي جامعه کرد زبان به ويژه قشر نخبه و فعال اين جامعه شکل بگيرد اينست که چرا اصلاح طلبان کرد از هفته هاي پيش کمپين هاي مختلفي جهت حمايت از روحاني شکل داده اند ؟ مگر نه آنکه چند چهره اصلاح طلب ديگر نيز ثبت نام کرده بودند و انتظار مي رفت  اصلاح طلبان ، در وحله اول گوشه چشمي به کانديداهاي خود داشته باشند .
دکتر روحاني هرچند مي تواند به اصلاح طلبان نزديکتر باشد ، اما در هر صورت بارها اعلام کرده است که چهره اي اعتدال گرا است و قطعا اولويت در جبهه اصلاح طلبان بايد با کانديداهاي هم طيف خودشان مي بود.  يا آنکه پيش بيني کردند و منتظر تاييد و رد صلاحيت ها نشدند و...
البته به عنوان يکي ديگر از دلايل حمايت زود هنگام اصلاح طلبان از روحاني مي تواند اين باشد که اطمينان کامل دارند که روحاني پيروز قاطع ميدان است و در شرايط فعلي کسي  از جبهه اصلاح طلبي توان رقابت با وي را نخواهد داشت و نقد را بر نسيه ترجيح دادند.
بدون ترديد، افرادي از طيف اصلاح طلبان که در دولت يازدهم بر منصبي نشستند و در مسند قدرت قرارگرفتند  نيز،  در حمايت زود هنگام اصلاح طلبان از روحاني بي تاثير نبوده اند. و البته دلايل بسيار ديگري مي توان جهت حمايت زود هنگام اصلاح طلبان از روحاني را برشمرد ، که در اين جستار کوتاه مجال پرداختن به آن را نخواهيم داشت.
به باور بنده اصلاح طلبان و فعالان سياسي اجتماعي و نخبگان  کردستان بايد با درنگي منطقي تر حمايت خود را از يک کانديداي خاص اعلام مي کردند و خواست و دغدغه هاي مردم کردستان ( اقوام و مذاهب ) را که البته جناب جلالي زاده نيز بر آن تاکيد داشته است،  به همه کانديداها اعلام مي کردند تا در فضايي رقابتي و شرط پذيرش حداکثري اين خواست ها و شرايط ويژه منطقه ، حمايت خود را از کانديدايي مشخص اعلام مي کردند . چرا که حمايت بي قيد و شرط از هر شخص و جرياني از نظر سياسي مردود است.
ايران کشوري بزرگ است و داراي اقوام و مذاهب گوناگون و با توجه و در نظر گرفتن اصول متعدد قانون اساسي اين کشور پهناور متعلق به همه ايرانيان مي باشد ، اما متاسفانه هنوز آنگونه که بايد اين اصول محقق نشده اند . از همين رو بسيار مهم است کانديداهاي رياست جمهوري و رئيس جمهوري آينده کشور هر شخص و از هر جرياني که باشد جهت جبران نابرابري هاي مذهبي و قوميتي  اهتمام ويژه بورزد و البته بايد با دادن ضمانت هايي اجرايي سعي در بدست آوردن راي  ( آري )  کليه اقوام ايراني را داشته باشد.
اميدواريم در فرصت باقي مانده شرايط ويژه اين استان و البته وضعيت کلي اقوام و مذاهب ايراني به وسيله نخبگان به کانديداها عرضه گردد تا در صورت پذيرش از سوي کانديداها و دادن ضمانت تحقق آن ، مورد حمايت اقشار مختلف جامعه هدف قرار بگيرد.
در خصوص دولت تدبير و اميد و شخص دکتر روحاني نيز ،  اگر به مانند دولت يازدهم و دور اول رياست جمهوريشان بيانيه 10 ماده اي اقوام و مذاهب را قبول کنند  که بايد عرض شود  اين گونه پذيرش و وعده ها قطعا مورد قبول ما نخواهد بود. عملگرا بودن در تحقق بخشيدن به اين خواست ها و دغدغه ها ، از اولويت هاي جامعه کورد زبان کشور خواهد بود.
دکتر روحاني بايد به ياد داشته باشد در دور قبلي با حمايت قاطع اصلاح طلبان بر مسند قدرت نشست و اگر در دور دوم نيز اين اتفاق بيافتد قطعا حمايت اصلاح طلبان اين فرصت مجدد را در اختيار وي مي گذارد ، لذا بسيار ضروري است در انتخاب مديران و چينش کابينه از اصلاح طلبان و تحول گرايان استفاده کند. استفاده از اصولگرايان کاتوليک تر از پاپ در عرصه مديريت ارشد شهرستان ها بسيار دور از انتظار بود.
مردم به تفکر و گفتمان اصلاح طلبي و تحول خواهي آري گفتند تا رفرم باوران بر مسند قدرت بنشينند و روند اصلاح امور سريع تر پيش برود ،  استفاده از غير از اصلاح طلبان دو آتشه در مديريت هاي ارشد شهرستاني و گاه استاني پشت کردن به خواست و اراده  راي دهندگان بود.
البته بنده به شخصه بر اين باورم شرکت در انتخابات وظيفه قانوني و ملي ما است و بايد پر شور در انتخابات شرکت کنيم ، اما در خطاب به کانديداها اعلام مي شود در صورت ناديده گرفتن شرايط و دغدغه هاي اقوام و مذاهب و استانهاي توسعه نيافته در کشور،  انتخاب هفتمي نيز وجود دارد و آن استفاده از راي سفيد است.
در پايان به دکتر جلالي زاده رئيس ستاد انتخابات روحاني در کردستان ، حاصل داسه نايب رئيس  ستاد انتخابات استان آذربايجان غربي و ساير استان ها ( کورد نشين )  توصيه مي کنم با درنگ و ديدي منطقي تر ، سياسي تر و... به شرايط بنگرند و با پلاتفرم خود وارد اين کارزار شده و سعي کنند خواست هاي اين مردم را عرضه کنند و در صدد تحقق حداکثري دغدغه هاي اين مردم باشند.
اميدواريم که نخبگان اقوام و مذاهب و علل الخصوص مناطق کرد نشين در پي بيانيه اي مطالبه محور براي کانديداهاي محترم رياست جمهوري باشند.
              با آرزوي سلامتي و سر افرازي

                         دکتر خليل ميرزايي
                          3 ارديبهشت 1396
 



10:32:31 , 1396/02/04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن