تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798227945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلیف بلزینسکی: عناوین بلاک‌باستر شبیه به رستوران‌های زنجیره‌ای شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

بتازگی آقای "کلیف بلزینسکی" (Cliff Bleszinski) مدیرعامل شرکت Boss Key Productions و خالق سری‌بازی Gears of War در کنفرانسی به صحبت در مورد شرایط حاکم بر بازی‌های AAA پرداخته است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، او در سخنان خود شرایط کنونی بازی‌های AAA را با رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکا مقایسه کرد: "بازی‌های بزرگ بلاک‌باستر و AAA در دوره‌ای به سر می‌برند که بیشتر حس رستوران‌های زنجیره‌ای امریکا را به مخاطب می‌دهند. شما تعداد بسیار زیادی از رستوران‌های بزرگ و زنجیره‌ای را در کشور خود مشاهده می‌کنید، آن‌ها ابدا کیفیت بدی ندارند اما چیز عالی و متفاوتی را هم ارائه نمی‌دهند! صرفا هستند!" او به طور دقیق‌تر برای مقایسه از بازی‌هایی نظیر Call of Duty، Uncharted و Battlefield نام می‌برد و در این مورد گفت: "این دسته از بازی‌ها را ما مرتبا می‌بینیم و تکرار می‌شوند. آن‌ها بازی‌های خوبی هستند اما برای ساخت و بازاریابی‌شان صدها میلیون دلار خرج شده است. بحث شناخت مخاطب از بازی هم مطرح است. برندهایی نظیر Madden و  Grand Theft Auto سالهاست که منتشر می‌شوند و مردم نسبت به آن آشنا هستند. آن‌ها نسخه‌های جدید این سری‌بازی‌ها را تهیه می‌کنند زیرا با نسخه‌های قبلی آشنا بوده‌اند. اما در این شرایط مردم کمتر به سمت خرید IP‌های جدید می‌روند زیرا از آن‌ها نه شناختی دارند و نه خاطره‌ای و این کاملا در تضاد با بازی مثل Halo است که مردم 15 سال با آن زندگی کردند و خاطره دارند" در ادامه آقای بلزینسکی از بازی Horizon: Zero Dawn به عنوان نمونه‌ای از تلاش یک شرکت بزرگ برای خلق IP جدید نام برد: "برای نمونه Horizon: Zero Dawn عنوانی است که شرکت سونی 5 سال زمان و بودجه در اختیار سازنده‌اش قرار داد تا به اهدافشان برسد. این در حالی است که پس از عرضه بازی Bioshock Infinite بدلیل عدم دستیابی به هدف تجاری و کمتر بودن میزان فروش در قیاس با پیش‌بینی‌های ناشر شاهد تعطیل شدن استدیو  Irrational Games بودیم. به طور کلی شرایط امروز بازی‌های AAA بشدت ناپایدار است و ساخت یک بازی AAA تنها در گرو این است که شما عضو شرکت‌های بزرگی نظیر سونی، اکتیویژن یا 2K باشید" اما راه حل چیست؟ بلزینسکی در مورد ایده خود برای غلبه بر این شرایط گفت: "پیشنهاد من ایجاد یک بازار برای انتشار بازی‌های AA به جای AAA است. عناوینی نظیر Rocket League ، Warframe و Rust یا حتی بازی جدید خود من یعنی Lawbreakers در زمره بازی‌های AA هستند که تجربه بازی‌های AAA را با قیمتی کمتر ارائه می‌دهند و از لحاظ بودجه ساخت نیز کم‌هزینه‌تر از آن‌ها هستند. البته ساخت همین گونه از بازی‌ها نیز آسان نیست اما خوشبختانه شرکت‌هایی نظیر Tencent و Nexon علاقه‌مند به همکاری با توسعه‌دهندگانی هستند که این هدف را دارند" صحبت‌های اقای بلزینسکی بسیار جالب و قابل‌تامل است. هر چند نباید از این حقیقت گذشت که بواسطه گسترش شبکه استیم و بهبود بازار کنسول‌ها در قیاس با اواخر نسل هفتم، توسعه بازی‌های AAA شرایط بهتری پیدا کرده است و از سوی دیگر بازی‌سازان مستقلی نیز هستند که توانسته‌اند از پتانسیل بازار برای رقابت با عناوین بلاک‌باستر استفاده کنند. دیدگاه شما در این رابطه چیست؟



3 ارديبهشت 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن