تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798035090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئله رودل بچه ها در ایام نوروز


واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:



رودل چیست,درمان سریع رودل
رودل در واقع یک سوءهاضمه گوارشی است که با نشانه های دل درد و نفخ ظاهر می شود   مسئله رودل بچه ها در ایامی مانند عید بیشتر است. به همین منظور با خانم دکتر معصومه همت یار، متخصص بیماری های کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه گفتگویی انجام داده ایم تا بیشتر با این مشکل و روش‌های پیشگیری از آن آشنا شوید. لطفاً با ما همراه باشید.
عید است و بساط شیرین و شکلات و انواع تنقلات مورد علاقه بچه ها به راه! مهمان می آید و مهمانی می روید و شاید آن تمرکز لازم را روی خورد و خوراک بچه ها نداشته باشید. بچه ها هم که نه می دانند تغذیه سالم چیست و نه تصوری از رودل و مشکلات بعدی دارند. سعی می کنند خوش بگذرانند و ته ظرف شکلات و آجیل را دربیاورند.

این وسط شما هستید و یک فرشته زمینی وروجک که باید مراقب سلامتی اش نیز باشید تا مبادا عید و تعطیلات خدای نکرده کارتان به مطب دکتر بکشد. مسئله رودل بچه ها در ایامی مانند عید بیشتر است. به همین منظور با خانم دکتر معصومه همت یار، متخصص بیماری های کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه گفتگویی انجام داده ایم تا بیشتر با این مشکل و روش‌های پیشگیری از آن آشنا شوید. لطفاً با ما همراه باشید.
رودل کردن یعنی چی؟
رودل اصطلاحی است که بیشتر در کودکان به کار برده می شود و زمانی که کودک دچار دل درد و یبوست همراه تب می شود، والدین اصطلاح رودل را برای مشکل کودک بیان می کنند.

رودل در واقع یک سوءهاضمه گوارشی است که با نشانه های سنگینی سر معده، دل درد، درد معده و نفخ تظاهر می کند. اکثراً به دنبال پرخوری و خوردن مواد غذایی متعدد با هم و یا عدم جویدن صحیح غذاها در کودک اتفاق می افتد.
چه عواملی در بروز رودل دخیل است و چه علائمی دارد؟
در ایام تعطیلات مانند عید نوروز زیاد با این مشکل روبرو هستیم. بسیاری از کودکان در دید و بازدیدهای سال نو به علت پرخوری، خوردن تنقلات متعدد مثل کاکائو، شکلات و آجیل زیاد به خصوص تخمه با پوست و میوه با پوست دچار این مشکل می شوند.

عدم جویدن صحیح غذاها و مصرف غذاهای سنگین با مقدار زیاد و رعایت نکردن نظم در غذا خوردن نیز می تواند مؤثر باشد. علائم رودل در کودک شامل دل درد، درد معده، سنگینی معده، استفراغ و یبوست است.
بعد از رودل کردن بچه ها چه باید کرد؟
 اگر رودل ناشی از پرخوری باشد با پرهیز از پرخوری و مصرف مایعات سبک و تحرک داشتن علائم طی چند ساعت و حداکثر 24 تا 48 ساعت برطرف می شود. در صورت وجود یبوست، مصرف زیاد مایعات و عوامل ملین مثل روغن بادام و زیتون، شربت انجیر و خاکشیر توصیه می شود.

برای برطرف کردن نفخ شکم می توان از داروهای گیاهی مثل عرق نعناع، گشنیز، زیره و بادرنجبویه استفاده کرد. اگر علائم کودک شدید یا مکرر باشد یا پس از چند ساعت برطرف نشود باید جهت بررسی به پزشک مراجعه نماید زیرا بسیاری از بیماری‌های گوارشی و غیر گوارشی می توانند با علائم دل درد مکرر و مزمن خود را نشان دهند.
والدین چگونه مانع از بروز رودل در بچه ها شوند؟ برای پیشگیری از رودل در کودکان توصیه می شود در ایام تعطیلات و دید و بازدیدهای عید مواظب پرخوری در کودکان باشیم. از مصرف زیاد تنقلات و آجیل بخصوص تخمه با پوست و میوه های پوست کنده نشده پرهیز شود. وعده های اصلی غذایی در زمان مناسب خود تناول شوند و از مصرف فست فود و غذاهای چرب و نوشابه های گازدار اجتناب شود.   منبع:tebyan.net






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن