تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798149160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترسناک‌ترین رازهای مخفی درون بازی‌ها و چگونه یافتن آن‌ها قسمت اول


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:  

ترسناک‌ترین رازهای مخفی درون بازی‌ها و چگونه یافتن آن‌ها "قسمت اول" "به قلم Ashley Reed از وب سایت GamesRadar با اندکی دخل و تصرف" مطمئنم همه این‌جا دلیل وجود ایستراگ‌ها (Easter Egg) یا همان رازهای مخفی بازی‌ها را می‌دانند، خرده‌ریز‌ها و رازهای باحالی که در بازی قرار داده شده‌اند تا طرفداران، آن‌ها را پیدا کنند و هرچقدر هم که مسخره یا عجیب باشند، باز هم دوست داشتنی هستند. برای همین است که لیست‌های بسیاری در مورد بهترین رازها ساخته شده است. مثلا یک موش غول پیکر در Mirror"s Edge وجود دارد! یک پوستر Final Fantasy 17 در Deus Ex بود! و یک خاطره از بچه‌های در حال سوختن در Psychonauts... یا خدا!!!! خب، می‌بینید، آن راز آخری کمی متفاوت بود. یعنی به اندازه سایرین جالب بود ولی به جای این که دوست داشتی باشد، روح و روانتان را آزار می‌دهد. این یک راز ترسناک است؛ وحشت آورترین و ناخوشایندترین نوع از رازهای مخفی که شادی را در زندگی شما از بین می‌برند و آن را با ترسی پایدار جایگزین می‌کنند ... و من هم یک سری از این رازهای مورد علاقه‌‌ام را این‌جا به همراه نحوه پیدا کردنشان جمع آوری کرده‌ام. با ما همراه باشید!

  زامبی‌های Head Crab از شما تقاضای کمک ‌می کنند (Half-Life 2) راز مخفی: اگر شما هم مثل من باشید، اولین باری که یک زامبی Headcrab دیده‌اید، صبر نکرده‌اید تا به ناله‌های درهم و آشفته او گوش دهید. شما مستقیما به وسط صورتش شلیک کرده‌اید، چند دقیقه در گوشه اتاق گریه کرده‌اید و بعد دوباره به پیشروی ادامه داده‌اید. به خاطر همین، شما احتمالا متوجه نشده‌اید که این ناله‌ها چیز بیخودی‌ای نیست و آن‌ها واقعا دارند چیزی می‌گویند. اینطور معلوم می‌شود که در زیر این ناله‌ها، این افراد در واقع دارند از شما تقاضای کمک می‌کنند؛ و این فقط به این معنی می‌تواند باشد که فردی که زیر آن Headcrab است، همچنان زنده است و می‌تواند هر اتفاقی که برایش می‌افتد را حس کند. یا خدا، لطفا چند لحظه من را ببخشید. چگونه پیدایش کنیم: با این که این تقاضاهای هراس آور در صورتی که به صورت معکوس پخش شوند بهتر شنیده می‌شوند، ولی اگر در داخل بازی هم از حمله با Crowbar‌تان دست بردارید و با دقت گوش کنید می‌توانید آن‌ها را بشنوید. من 99.93 درصد مطمئنم که وقتی یک تانکر گاز پروپان را کنار یکی از آن‌ها منفجر کردم فریاد زد: دارم می‌سوزم!

  داری از کی فرار می‌کنی؟ (Game Boy Camera) راز مخفی: بنابر دلایلی، وقتی نینتندو یک کار ترسناکی انجام می‌دهد نتیجه‌اش چندین برابر بدتر است. مثل این می‌ماند که خاطرات پر از ماریو در دوران کودکی یک شخص، باعث شوند تا در شرایطی که اوضاع عجیب و غریب می‌شود، حس "این دیگه چه کوفتیه؟؟" او تقویت شود. این مسئله در هیچ جا جز در مورد Game Boy Camera، یک دوربین کوچک دیجیتالی که به Game Boy متصل می‌شد و یک بازی کوچک و احمقانه داشت، نمود پیدا نمی‌کند. فقط کافی است که گزینه‌های اشتباه را در طی آن بازی انتخاب کنید تا با یکی از چندین صورت کج و نقاشی شده (تصویر بالا) به همراه جملات "داری از کی فرار می کنی؟" یا "این‌قدر احمق نباش!" که بالایشان نوشته شده‌اند روبرو شوید. آن هم در حالی که شیطانی‌ترین موسیقی‌ای که یک گیم بوی می‌تواند داشته باشد، در حال پخش شدن در پس زمینه است. آره... هی بازی! دارم دقیقا از تو فرار می‌کنم! چگونه پیدایش کنیم: در صفحه اصلی گزینه Shoot را انتخاب کنید که بنابر دلایلی، شما را وارد یک بازی RPG با یک منوی 5 گزینه‌ای می‌کند. سپس گزینه Run را انتخاب کنید و با این که ممکن است آن‌ها در همان بار اول پیدایشان نشود، ولی به زودی به سراغتان می‌آیند...... و برایتان کابوس به ارمغان می‌آورند.

  الیزابت‌های مرده (BioShock Infinite: Burial At Sea) راز مخفی: در DLC بازی BioShock Infinite با نام Burial At Sea Part 2، بعد از این که الیزابت چیزی به شدت تکان دهنده و به شدت پر از اسپویلر را می‌فهمد، او فلش‌بکی به زمان نشستن در قایق با لوتس‌ها دارد. شما به احتمال زیاد توسط شوخی‌های کنایه دار لوتس‌ها حواستان پرت شده بوده و نتوانسته بودید متوجه شوید؛ ولی با دقت به جریان آب نگاه کنید تا چندین الیزابت مرده و معلق در امواج را در هنگام رد شدن از کنار آن‌ها ببینید. این دیگه چه کوفتیه؟؟ اگر شما در مورد همان اسپویلر که نباید در موردش اینجا حرف بزنیم بدانید، این مورد منطقی‌تر به نظر خواهد رسید ولی چیزی از ناخوشایند بودن آن کم نمی‌کند. چگونه پیدایش کنیم: فقط منتظر آن صحنه اشاره شده بمانید (خودتان وقتی موقعش برسد می‌فهمید) و بعد به سرعت به سمت راست قایق و داخل آب نگاه کنید. ولی خب، قاعدتا این راز مخفی را در حالت صحنه آهسته راحت‌تر می‌توان دید.

  شبحی در آینه (Hitman: Contracts) راز مخفی: مامور 47 چیزهای بسیار در زندگی‌اش دیده است؛ پس یافتن شبح یک بازرگانِ به قتل رسیده که از آینه دارد به او نگاه می‌کند، چندان روی او تاثیری ندارد. ولی خب، نمی‌توانم همین حرف را در مورد بازیکن بزنم. در بازی Hitman: Contracts، 47 به هتل Thermal Bath می‌رود تا یک تروریست را به قتل برساند. ولی وقتی آنجاست، او می‌تواند ماموریت فوق‌العاده مهمش را را برای چند دقیقه کنار بگذارد تا به یک ناحیه‌ی بسته شده در قسمت شمال شرقی هتل سری بزند. جایی که پلیس (یا بهتر است بگویم فقط یک پلیس. فکر می‌کنم بودجه کافی‌ای در اختیار نداشته‌اند.=) در حال بررسی یک مکان قتل است. 47 می‌تواند به خودش اجازه ورود دهد و بعد وارد حمام شود، جایی که او یک وان پر از خون و یک آینه خواهد دید. ولی مراقب باشید، اگر او بخواهد که مطمئن شود کله‌ی کچلش به خوبی برق می‌زند، یک شبح درست پشت سر او و بالای وان پر از خون پدیدار می‌شود. چگونه پیدایش کنیم: در طی ماموریت Traditions of the Trade و بعد از دزدیدن شاه کلید ناحیه‌ی قفل شده یا باز کردن قفل، 47 می‌تواند شبح را در هر اتاقی از این ناحیه پیدا کند. اتاق مذکور به احتمال زیاد دراماتیک‌ترین است ولی بقیه اتاق‌ها را هم چک کنید و می‌بینید که شبح در حال گشتن در تمام این مکان است.

  نشانه‌های قاتل سریالی (Grand Theft Auto V) راز مخفی: اگر چند لحظه از زیر گرفتن ملت و شلیک کردن به آن‌ها دست بردارید، ممکن است در ناحیه Sandy Shores واقع در Blaine County به یک پیام جالب برخورد کنید: "THERE WILL BE 8" که با یک دست‌خط ترسناک نوشته شده است. با این که این عبارت در ابتدا چندان باعقل جور در نمی‌آید، ولی بعدا متوجه می‌شوید که این پیام توسط قاتل سریالی‌ای با نام Merle Abrahams به جا گذاشته شده است؛ کسی که به قتل 8 نفر محکوم شده بوده و به تازگی نیز در زندان مرده است. با گشتن در اطراف Blaine County حتی با نشانه‌های بیشتری مثل یک شعر ترسناک که جزئیات کوچک قتل‌ها را شرح می‌دهد، برخورد می‌کنید. دنبال کردن این نشانه‌ها در نهایت شما را به محل اجساد راهنمایی کرده و پایانی بر این ماجرای هولناک خواهد بود. چگونه پیدایش کنیم: همان‌طور که گفتم، این سرنخ‌ها در سراسر دنیای GTA پراکنده شده‌اند؛ پس مدتی طول می‌کشد که بخواهیم بگوییم کجا هستند. ولی من ممکن است که یک نفر را بشناسم.

  اتاق اشباح (Call of Duty: Finest Hour) راز مخفی: سری Call of Duty ممکن است یک سری چیز‌های هولناک داشته باشد (کسی گفت No Russian؟)، ولی به سختی می‌توان آن را یک سری ترسناک نامید. ظاهرا هیچ کس این موضوع را به تیم سازنده Call of Duty: Finest Hour نگفته بوده است؛ چون آن‌ها فکر کرده بودند که قرار دادن یک اتاق ارواح ترسناک در میان درگیری‌هایتان علیه آلمانی‌ها، ایده‌ی جالبی است. هنگامی که به آن‌جا برسید، به دیدن عجیب‌ترین چیزها دعوت خواهید شد: یک تانک شرمن که فقط اندازه یک خانه‌ی گربه است، یک موش که درست هم اندازه‌ی یک انسان است و در قفسی قرار دارد، شمع‌های معلق و تصاویر مختلفی از کودکان در حال لبخند زدن که به صورت آزاردهنده‌ای روی دیوارها آویزان شده‌اند. حتی یک گهواره هم در آن وجود دارد که در ابتدا خالی به نظر می‌رسد تا این که شبح یک پسر کوچک داخل آن ظاهر می‌شود، به شما نگاه می‌کند و بعد غیبش می‌زند. چگونه پیدایش کنیم: نزدیک ابتدای ماموریت Underground Passage، یک تونل وجود دارد که در به ظاهر غیر قابل عبوری در سمت راست آن قرار دارد. دو نارنجک به سمت در پرتاب کنید که البته هیچ کاری هم انجام نمی‌دهند. بعد به سمت در بروید و از دکمه Action استفاده کنید. حالا دوباره عقب بروید و یک نارنجک دیگر به سمت در پرتاب کنید که این بار آن را تخریب می‌کند. حالا می‌توانید خودتان تمام آن چیزهای عجیب و غریب را ببینید.

  لوئیجی به دار آویخته شده (Luigi"s Mansion) راز مخفی: یادتان هست که در آن قسمت مربوط به Game Boy Cameraی لعنتی گفتم که چطور چیزهای ترسناک وقتی پای نینتندو در میان باشد، بدتر از قبل به نظر می‌رسند؟ الان روی مورد ششم لیست هستیم و این قضیه همچنان صحت دارد. راز مخفی لوئیجی به دار آویخته شده وارد می‌شود؛ یک تصویر وحشتناک که نشان می‌دهد برادر ماریو در حال مرگ است. در یک قسمت از بازی، لوئیجی وارد اتاقی می‌شود که سه تلفن در آن وجود دارد و یک طوفان هم در خارج از عمارت در جریان است. اگر او هیچ کدام از تلفن‌ها را برنداشته باشد، سایه او با هر بار رعد و برق به حالت معمولی دیده می‌شود. ولی اگر او تلفن وسطی را جواب دهد و در همین حال که آن را نگه داشته، رعد و برق اتاق را روشن کند، سایه او چندین اینچ بالاتر از سطح زمین و در حالی که دست‌هایش در کنار بدنش قرار گرفته دیده می‌شود. این می‌تواند یک گلیچ ساده باشد ولی آن قدر عمدی به نظر می‌آید که باعث شود به آن فکر کنید، که البته بیشتر هم باعث ترسیدنتان می‌شود. پس بس کنید. چگونه پیدایش کنیم: بعد از قطع شدن برق عمارت، به اتاق تلفن در طبقه‌ی سوم بروید. وقتی که تلفن وسطی زنگ می‌خورد، آن را بردارید ولی به خواندن دیالوگ ها ادامه ندهید و منتظر رعد و برق بعدی بمانید. فکر کنم این مورد بدجوری در کودکی روی من تاثیر گذاشت.

  سگ جهنمی (Red Dead Redemption) راز مخفی: ما به Tumbleweed نمی‌رویم. فکر می‌کنم این جمله به این صورت بیان می‌شد. اصلا باید هم اینگونه بیان شود چون Tumbleweed که در منطقه Gaptooth Ridge قرار دارد، در ظاهر و باطن یک شهر ارواح است. این مکان توسط مردم زنده رها شده و ارواح در ساختمان‌های باقی مانده از آن رفت و آمد می‌کنند. ولی هیچ کدام از آن‌ها به اندازه شبح سگ، همواره حاضر و نگران کننده نیست. این سگ خودش را با زوزه‌های مداوم به شما می‌شناساند ولی با این که صدایش شنیده می‌شود، به هیچ وجه قابل یافتن نیست؛ چون تمام تلاش‌ها برای یافتن او بی‌نتیجه است. زوزه‌های او در گورستان شهر بلندتر است ولی باز هم نمی‌توان او را در این مکان یافت. حداقل چیزی برای شما در یک کلیسای نزدیک وجود دارد. در آن مکان شما روی یک میز، این جمله که با رنگ مشکی نوشته شده است را پیدا می‌کنید: "شیطان وارد آن جانور شده". بهترین دوست انسان... درست نمی‌گویم؟ چگونه پیدایش کنیم: فقط به کلیسای Tumbleweed بروید؛ همین و بس. خب، این یکی دیگر خیلی راحت بود.

  همزادهای جیمز (Silent Hill 2) راز مخفی: چیز زیادی در سایلنت هیل 2 نیست که نخواهید آن را هراس آور بنامید، حالا چطور است که یکی از آن مواردی که فکر می‌کنید ترسناک نیست را برایتان روشن سازی کنم؟ چه می‌شود اگر به شما بگویم که اکثریت جسدهایی که جیمز آن‌ها را در طول سفر ترسناک و مه آلودش پیدا می‌کند، شبیه او به نظر می‌رسند؟ حالا داریم به یک جایی می‌رسیم. سایلنت هیل هیچ کمبودی از لحاظ اجساد هراس آور ندارد، و یک نگاه دقیق به آن‌ها نشان می‌دهد که اکثریت آن‌ها از مدل کارکتر جیمز استفاده می‌کنند یا همانند او لباس پوشیده‌اند. حالا از آنجایی که دقیقا هیچ چیز در سایلنت هیل تصادفی نیست، ما مجبوریم که فرض کنیم ذهن خود جیمز آن‌ها را به عنوان نشانه‌ای به چیزی، آنجا گذاشته است. چگونه پیدایش کنیم: خودتان انتخاب کنید. آن جسدی که کنار فنس‌ها بود و کلید آپارتمان را روی آن پیدا کرده بودید؟ جیمز. آن فرد مرده‌ای که جلوی تلویزیون پیدایش می‌کنید؟ جیمز. آن بنده خدایی که در زندان Toluca و احتمالا به خاطر بدترین غذایی که در زندگی‌اش خورده، روی میز افتاده بود؟ فکر می‌کنم دیگر خودتان دوهزاری‌تان افتاده باشد.

  اولین حقه‌ی آلما (F.E.A.R) راز مخفی: اگر شما ماجراجو یا سمج نباشید، احتمالا قسمت اول از F.E.A.R را در حالی که فکر می‌کردید تنها مشکلتان Paxton Fettel دیوانه است، پشت سر گذاشته‌اید. پس در این صورت حسابی سرکار رفته‌اید چون حاضر نشده‌اید تا یک در که مشخصا گیر کرده را باز کنید. در بیمارستان متروکه، Point Man با درهایی مواجه می‌شود که هر چقدر تلاش کند فقط یک اینچ جابجا می‌شوند. اوضاع به همین منوال باقی می‌ماند تا این که او خیلی تلاش کند؛ اینجاست که رابط کاربری بازی قاطی می‌کند، درها به ناگهان باز می‌شوند و یک دختر بچه هراس آور را در سمت دیگر آن آشکار می‌کند که به سرعت غیبش می‌زند. تنها جایی که پوینت من بعد از این می‌تواند برود، به سمت چپ و از بین یک در است؛ جایی که او قبل از این که دوباره پشت همان درهای بسته مذکور ظاهر شود، حرف‌های یک دختر بچه را می‌شنود که می‌گوید "ازت بدم میاد بابا!". بهم ریختن ذهن با استفاده از قدرت‌های Telekinesis... چقدر باحال! چگونه پیدایش کنیم: در طی مرحله آموزشی بازی و بعد از برداشتن اولین بسته جان، درها درست روبروی شما هستند. شما احتمالا تلاش می‌کنید تا آن‌ها را تصادفا و قبل از این که بازی شما را به سمت چپ و برای پریدن از روی یک تخت بیمارستانی هدایت کند، باز کنید.

  کابوس‌های میلا (Psychonauts) راز مخفی: بله، من در ابتدا درباره بچه‌های در حال سوختن دروغ نگفته بودم. بازی Psychonauts وقتی وارد ذهن Milla Vodello می‌شوید، حسابی چیزها را تغییر می‌دهد. بیشتر محیط را یک مهمانی رقص بزرگ تشکیل داده است (که با نام Milla"s Dance Party نیز همخوانی دارد) ولی یک اتاق با بقیه بسیار فرق دارد و به شکل و شمایل اتاق بازی یک بچه است. یک کتاب که آن را در این اتاق پیدا می‌کنید، نشان می‌دهد که میلا قبلا در یک یتیم‌خانه کار می‌کرده که آتش گرفته و تمام کودکان داخل آن کشته می‌شوند. بعد از این، شما اجازه دسترسی به یک گاوصندوق را پیدا می‌کنید که میلا آن را با نام "مهمانی خراب کن" خطاب می‌کند، جایی که او کابوس‌های وحشتناکی از کودکانی که نام او را زمزمه می‌کنند و از او می‌پرسند که چرا نجاتشان نداده را نگه می‌دارد. خب... فکر می‌کنم اصلا دیگر حال مهمانی نداشته باشم. چگونه پیدایش کنیم: خب فکر کنم مجبور بودید روی یک پلتفرم با طرح‌های مارپیچی فرود بیایید، بعد به سمت یکی دیگر که مانند زمین یک دیسکو بود بپرید و بعد هم یک در که نزدیک یک آبنبات بزرگ است را هدف بگیرید؟ اوه بی خیال، فقط این را نگاه کنید.

  اسلندرمن (Runner 2) چگونه پیدایش کنیم: در مرحله Bush Wacky Course سعی کنید تا چشمانتان را روی پس زمینه بازی متمرکز کنید و دعا کنید که شما او را اول ببینید (که نخواهید توانست). اگر هم در قسمت پایانی مرحله، شخصیتتان را به سمت هدف شلیک نکنید، خودش به خدمتتان مشرف خواهد شد...

  Screensaverهای ارواح (سری Fatal Frame) چگونه پیدایش کنیم: همه جا! فقط بازی را در حال اجرا باقی بگذارید و برای 5 دقیقه به کنترلر دست نزنید تا این محافظ صفحه‌ها پدیدار شوند. این مورد در مهمانی‌ها می‌تواند حسابی سروصدا به پا کند!  همه قانون پتو/ملحفه را می‌دانند، مگرنه؟ اگر تا اینجا آمده‌اید، تبریک می‌گوییم! شما به احتمال زیاد حالا باید به شدت احساس ناراحتی داشته باشید! کدامیک از این موارد را تا حالا تجربه کرده‌اید؟ امشب قرار است تا با چراغ‌های روشن بخوابید؟ پس حرف‌هایتان را در قسمت نظرات ذکر کنید و در همین حال منتظر قسمت دوم مقاله و رازهای مخفی ترسناک‌تر باشید! مترجم: پرهام آقاخانی



2 فروردين 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن