تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798108585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست مشترک ایران و استرالیا به منظور احیا دریاچه ارومیه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نشست مشترک ایران و استرالیا به منظور احیا دریاچه ارومیه
نشست مشترك ستاد احياي درياچه اروميه با دانشگاه ملبورن با حضور دكتر مسعود تجريشي، مدير دفتر برنامه ريزي و تلفيق ستاد احياي درياچه اروميه با هدف همكاري با دانشگاه ملبورن عصر يكشنبه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد. در اين گردهمايي دكتر تجريشي به تفصيل درخصوص وضعيت درياچه اروميه و برنامه‌هاي ستاد برای احیای آن پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : در این جلسه تجارب کشور استرالیا درخصوص تخصیص آب به کشاورزان،  سیاست‌های دولت در حکمرانی محلی آب و چگونگی تعیین سقف برای مصرف آب در بخش کشاورزی بازگو شد. همچنین مطرح شد حکمرانی آب و تخصیص آب وابسته به مسائل متفاوتی است که بسته به مساحت زمین های کشاورزی، سرانه زمین، آب و هوا و فرهنگ و دانش منطقه دارد.


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی به شرط عدم توسعه زمین های کشاورزی از جمله موضوعات دیگری بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت و راه حلی برای رسیدن حقآب دریاچه ارومیه به بدنه این دریاچه محسوب شد که در خصوص همکاری کشاورزان در بالادست و پایین دست رودخانه ها نیز به تبادل نظر پرداختند.


 استفاده از تجارب استالیا برای احیا دریاچه ارومیه


مدير دفتر برنامه ريزي و تلفيق ستاد احياي درياچه اروميه درمورد محورهاي اصلي اين نشست به خبرنگار ما گفت: اين جلسه پيرو هماهنگي بود كه بين دو دولت ايران واستراليا در رابطه با ايجاد يك مركز تحقيقاتي مشترك در زمينه آب صورت گرفته است. او در ادامه افزود: از دانشگاه ملبورن استراليا كه دانشگاه بسيار پيشرفته است و از بخش ايران هم دانشگاه شريف با محوريت موضوع درياچه اروميه تلاش براي اين گردهمايي انجام شده است، چرا كه زماني كه دو مجموعه مي خواهند با هم كار كنند بايد موضوعات مشترک و پروژه‌هاي واقعي در ميان باشد.


تجريشي با اشاره به اين موضوع كه درياچه اروميه براي تيم هفت نفره دانشگاه ملبورن بسيار حائز اهميت است، اظهار كرد: استراليايي‌ها به دليل اهميت اين موضوع درخواست كردند كه تعاملات بين دو كشور كه از طريق دو دانشگاه انجام می‌شود ابتدا در رابطه با مسائل واقعي شکل‌گیری گردد. 


مدير دفتر برنامه ريزي و تلفيق ستاد احياي درياچه اروميه در ادامه اظهارات خود عنوان كرد: ايراني ها درياچه اروميه و استراليايي ها هم يك حوزه به نام «موري دالدينگ» دارند كه همانند درياچه اروميه با مشكلات کمبود  آب، مصرف اصلی آب توسط بخش کشاورزی و چالش‌های تامین آب برای نیازهای زیست‌محیطی و همچنین نوسانات اقليم دست و پنجه نرم مي كنند. او افزود: بنابراين عمده بحث هاي كه در اين جلسه مورد توجه قرار گرفت در رابطه با تبیین مشكلات ما؛ تجربه آنان در استراليا و هچنین چین بود برای شروع كار مشترك روي چه می‌توانیم با یکدیگر همکاری نماییم.


تجريشي در تشريح فضاي اين گردهمايي عنوان كرد: بنابراين مي توان گفت جلسه امروز به منظور آشنايي اولیه با مشکلات دریاچه و حوضه آبریز برگزار شده و آنان امروز و فردا  بازديدي از درياچه اروميه خواهند داشت و با پروژه ها و اقدامات انجام شده آشنا خواهند شد. او ادامه داد: استراليايي ها روز سه شنبه به تهران باز مي گردند و نمايندگاني از تعدادی از مراكز تحقيقاتي مربوط به آب و کشاورزی در کشور، به تشريح توانمندي‌هاي خود در حضور آنان مي‌پردازند. همچنين در ادامه اين برنامه‌ها در بعدازظهر این روز  4 معاون وزير در رابطه با اهميت آب از ديدگاه هاي مختلف به بحث و بررسي خواهند پرداخت و همکارانمان از  دانشگاه ملبورن هم تجربه خود را در استرالیا و همچنین تجربیات مفید خود را كه با كشور چين داشته اند ارائه مي كنند.


مدير دفتر برنامه ريزي و تلفيق ستاد احياي درياچه اروميه خاطر نشان كرد: در روز چهارشنبه نیز همکاران از دانشگاه و ستاد  گردهم خواهند آمد تا ببينند چگونه مي توان به يك نقشه راه برای شروع فعالیت اين مركز تحقيقات مشترك رسید و اينكه این همکاری  چه الزاماتي نياز دارد و در چه زمينه‌هايی با يكديگر می‌توانیم  فعاليت‌ها و همکاری مشترک را ادامه دهیم.


همکاری های مشترک دوجانبه


همچنين دكتر عباس رجبي فرد، كه رييس دانشكده زيرساخت دانشگاه ملبورن استراليا است با ما به گفت وگو نشست. رييس ايراني این دانشکده درخصوص همكاري هاي مشترك با دانشگاه صنعتي شريف گفت: بحثي كه امروز ما با دانشگاه شريف داريم، حدود 4 ماه است كه شروع شده است. او در ادامه اظهار كرد: يكي از زمينه هاي بسيار حساس و مهم براي دو كشور، بحث آب است و اين بازديد دومي است كه هيات فني دانشگاه ملبورن براي اين كار در تهران حضور دارد.


رجبي فرد درخصوص تصميم دوجانبه ايراني- استراليايي ها عنوان كرد: تصميمی گرفته شده كه حول محور آب، اين زمينه همكاري را توسعه دهيم به نحوی كه مشارکت دستگاه های مختلف، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را داشته باشیم . البته پیرامون آن مسائلی مانند برنامه ریزی های شهری، بحث های ساخت و ساز، بحث های بهداشت و موارد دیگر را نیز بتوانیم پیش ببریم.


او در ادامه تصریح کرد: هدف دو طرف، ایجاد یک مرکز تحقیقات مشترک است که بتواند برای تحقیقات چند حوزه ای کمک کند و بتوانیم از تجارب یکدیگر در حل مسایل مشترک استفاده کنیم.


رییس دانشکده زیرساخت دانشگاه ملبورن استرالیا خاطر نشان کرد: روی بحث آب در استرالیا بسیار کار شده است و با توجه به اینکه اقلیم مختلف این کشور بسیار شبیه به مناطق مختلف ایران است، می تواند زمینه های تحقیقاتی و مدل های که انجام گرفته و بهینه سازی های که در حوزه آب در استرالیا صورت گرفته را در ایران پیاده سازی کرد. او افزود: ما تجارب مختلفی با مرکز مشترک چین، هند و آمریکا داریم و در این زمینه می توانیم به ایران هم کمک کنیم و به صورت مشترک و با همکاری یکدیگر کار را پیش ببریم. 


به گزارش روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیهرجبی فرد درخصوص نتایجی که از این جلسات حاصل شده گفت: نتایجی که تا به حال کسب شده این است که نشستی با دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف داشتیم و همچنین بازدیدی از دریاچه ارومیه خواهیم داشت سپس روز سه شنبه نشستی با تمام سازمان های مربوطه برگزار می شود تا تمام مدل ها و اقدامات کشور استرالیا با ایران تبادل شود. او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم چارچوب زمینه ایجاد مرکز مشترک را فراهم کنیم.


همچنین دکتر فرشاد فاطمي، رييس كميته اقتصادي ستاد نيز یکی ديگر از سخنران اين نشست بود. دکتر حمیدی، رییس کمیته اجتماعی فرهنگی ستاد و دکتر احمدی، رییس کارگروه سامانه تصمیم یار حوضه دریاچه ارومیه نیز پس از سخنرانی دکتر تجریشی اهم فعالیت های صورت گرفته در مجموعه خود را ارائه کردند. پس از ارائه ها نیز پرسش و پاسخ پیرامون فعالیت های ستاد احیا دریاچه ارومیه صورت گرفت.




۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن