تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798215846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عارضه های خطرناک ناشی از اعتیاد


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
Addiction symbol concept. Substance or drug dependence conceptual design
اعتیاد تاثیرات مختلفی بر قوای جسمی و سلامت روحی ما میگذارد تحمل بدن نسبت به انواع بیماری ها کم خواهدشد و ارگان های ما را درگیر خواهد کرد وابستگی به مصرف این مواد عوارض زیادی دربر خواهد داشت مشکلات گوارشی ،مشکلات پوستی ،مشکلات کبدی و حتی مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از مصرف همین مواد مخدر می باشد اعتیاد یک اصطلاح غیر علمی عامیانه است که هنوز هم به کار می رود این اصطلاح تلویحاً به معنای وابستگی روانی، دنبال مواد گشتن، وابستگی جسمی تحمل دارویی و نیز تباهی جسمی و روحی مربوط به آنرا در بر می گیرد. سوء مصرف :
استفاده غیر عادی از یک ماده ( خواه مخدر یا حتی دارویی مثل قرص های کدئین ) را می گویند که اگر چه فرد گاملاً به آنها وابسته نشده است اما عوارض جدی پزشکی و قانونی برای او به همراه دارد . معمولاً مصرف مواد مخدراز مصرف تفریحی ( گاه به گاه ) شروع شده و به تدریج به سوء مصرف و بالاخره وابستگی می انجامد.( معمولاً کمتر کسی پیدا می شود که مواد را از ابتدا به قصد وابسته شدن ( اعتیاد) مصرف کرد ه باشد.اما به دلیل پدیده ای به نام تحمل این اتفاق اجتناب ناپذیر است .) تحمل :
یعنی اینکه پس از مدتی مصرف یک ماده، دیگر آن ماده در بدن تأثیری نداشته و برای حصول نتایج قبلی (سرخوشی ـ سرکیفی و… ) باید میزان مصرف آنرا اضافه کرد مثلاً اگر فردی روزی یک نخود تریاک می کشیده به تدریج مجبور است روزی 2 نخودمصرف کند. وابستگی :
به نیاز جسمی یا روانی ( یا هر دو) برای ادامه مصرف ماده را گویند.وابستگی روانی: یک نوع عادت کردن ( خو گرفتن) است میل شدید و دائمی برای مصرف ماده اما وابستگی جسمی که بر اثر تحمل به وجود می آید عادت کردن بدن به ورود ماده مخدر به آن است. به طوری که اگر ماده به بدن نرسد علائم محرومیت پیدا می شود یعنی یک سری تغییرات شدیدٍ و غیر قابل تحمل در اعضاء مختلف بدن بوجود می آید. عوارض اعتیاد :
عفونتها : 
انواع عفونتهای میکروبی و قارچی در دریچه های قلبی ـ ریه ـ ادم(تورم ریه ) ـ آمبو لیسم ریوی ( جمع شدن آب در ریه )ـ هپاتیتB و Cایدز ( در معتادان تزریقی بسیار بالاست ) عوارض پوستی :
زخمهای ناشی از تزریق (اسکار )ـ آبسه ـ فلبیت ( تورم و ناراحتی رگهای خونی) عوارض کبدی :
هپاتیت ، اختلال در کبد ، مجاری صفراوی ـ از کار افتادن کبد ـ اختلال در هضم و جذب غذا ـ ضعف بسیارشدید جسمی عوارض دستگاه تناسلی و هورمونی :
عفونتهای کلیوی ـ سرطان مثانه ـ انزال خود بخودی اختلالات میل جنسی در مرد و زن ـ کاهش هورمونهای جنسی. عوارض گوارش :
یبوست مزمن، اسهال ، سرطان روده بزرگ ، دردهای گوارشی، ضعف اشتها ، زخم معده و اثنی عشر، استفراغ ، تهوع. عوارض روانی : 
افسردگی ، خودکشی و اقدام به آن ، تحریک پذیری شدید ، عصبانی بودن و پر خاشگری ، بیقراری ، بی خوابی،و بدخوابی، اختلال در تمرکز، توجه، حافظه ، قضاوت ، توهم ، هذیان و …. بالاخره بیماریهای شدید روانی. عوارض اجتماعی :
عوارض شغلی ، افزایش بیکاری ، مشکلات اقتصادی ، خانوادگی ، گسترش اعتیاد( هر معتاد در عمر خود حداقل 10 نفر را به کام اعتیاد می کشاند.) افزایش جرائم اجتماعی مثل فحشاء سرقت ، قتل ، افت تحصیلی و… . درمان :
طبیعتاً مانند هر بیماری دیگری پیشگیری بهترین نوع درمان است . ( اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور ، آموزش خانواده ها جهت تربیت صحیح ،کاهش بیکاری ، افزایش مهارتهای فردی ، پر کردن اوقات فراغت نو جوانان و جوانان ، افزایش روحیه اعتماد به نفس و خود باوری در افراد همگی در کاهش این بلای خانمانسوز مؤثر است. ) پس از پیشگیری اولیه معمولاً درمان به چند گروه عمده تقسیم می شود: درمانهای بستری ، نیمه بستری، سر پایی ، با استفاده از داروهای تخفیف دهنده علائم ، با استفاده از داروهای وابستگی زا ، با استفاده از داروهای ایجاد کننده محرومیت ، طب سوزنی ، روان درمانی ، هیپنوتیزم ، اجتماعات درمانی TC و گروههای معتادان گمنام NA مدی تیشن و… . کاربرد بعضی روشهای فوق کاملاً مورد تأیید است.بعضی دیگر محل تردید و بعضی روشها نیز بنظر می آید کارایی لازم را نداشته باشد. به یاد داشته باشید که همواره تنها در مراکز مجاز ترک اعتیاد که زیر نظروزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی فعالیت دارند، اقدام به ترک نمائید.
5 شهریور 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن