تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798240473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخازن سوخت جايگاه داران بنزين بمب‌های بلقوه برای تهديد جان مردم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر از زابل گزارش می دهد؛
مخازن سوخت جايگاه داران بنزين بمب‌های بلقوه برای تهديد جان مردم

شرکت توزیع وپخش فرآورده های نفتی زابل


شناسهٔ خبر: 3670067 - یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
استانها > سیستان و بلوچستان

زابل- احداث جايگاه های سوخت در مركز شهر همانند بمب های بلقوه ای است که تهديدی برای سلامت شهروندان زابل شده زیرا این جایگاه‌ها فاقد سيستم ايمنی لازم هستند. خبرگزاری مهر – حسینی طباطبائی: جایگاه‌های سوخت‌گیری یکی از مکان‌هایی است که روزانه تعداد زیادی از مردم برای دریافت خدمات به آن مراجعه می‌کنند، اما شاید کسی توجهی به وضعیت جایگاه ها و نقاط قوت و ضعف آن نداشته باشد و قطعا بسیاری افراد از حقوق تضییع شده خود در این مکان غافل هستند.

در شهرستان زابل علاوه بر اینكه جایگاه دولتی سوخت در مجاورت مخازن بزرگ سوخت قرار دارد چند جایگاه در وسط شهر و در همجواری منازل مسكونی قرار داشته كه همانند بمب بلقوه بر روی شمارش معكوس خطر و وحشت کوک شده و ممکن است هر لحظه بلایی برای جان مردم این شهرستان شود. این جایگاهها علاوه بر خطر انفجار، روزی دوبار حجم عظیمی از سرب را که عامل سرطان است  همراه با خروج گاز مخزن ها، به رگ ها و ریه های مردم می ریزند و این نیز به نوبه خود از عوامل تهدید سلامت مردم است.

آلودگی هوا، اثرات زیست محیطی و تاثیر ناشی از استشمام و استنشاق بوی بنزین بر روی ساکنان منطقه، خصوصا خردسالان وکهنسالان به خوبی قابل مشاهده بوده و البته موجب گلایه مندی ساکنان محلات هم شده است. وجود جایگاه در محدوده شهر سالها است که منجر به اعتراض و نارضایتی مردم  منطقه شده است زیرا روزانه حجم عظیمی از گاز بنزین، را در کنار ریزگردهای زابل  استشمام می کنند وجود جایگاهی در محدوده شهر، با توجه به عدم استاندارد سازی و تجهیز، مشکلی مشابه را خلق کرده و سالهااست که منجر به اعتراض و نارضایتی شده زیرا افرادی که قصد گذر از آنجا را دارند و سکنه محل، روزانه حجم عظیمی از ،گاز بنزین، را در کنار ریزگردهای زابل  استشمام می کنند. اگر مشکل  ترافیکی  ایجاد شده ومزاحمت صفوف ماشین هایی که انتظار سوختگیری را درست در مقابل پارک و مکان آرامش و تفریح مردم می کشند، در نظر گرفته نشود، باز هم جایگاه بعثت به دلیل  همسایگی با منازل مسکونی در بدترین وضعیت مکانی ممکن قرار داشته و این در حالی است که طی چند سال گذشته چندین بار مخازن سوخت دچار نشتی و باعث شده مردم منطقه همراه آب شرب خود، بنزین بیاشامند!

یكی از شهروندان زابل كه خانه وی در مجاورت پمپ بنزین است به خبرنگار مهر می گوید: خانه ما در فاصله ۱۰ متری مخزن سوخت قرار دارد و ناخودآگاه هر روز ترس انفجار در وجودمان هست و طی مدّتی كه اینجا زندگی می كنیم با این ترس خو گرفته ایم.

محمد آتشگه معتقد است: علاوه بر خطر انفجار بوی نامطبوع و گازی كه هنگام جابجایی سوخت توسط تانكرهای سوخت به فضا پخش می شود نیز برای فرزندانمان خطر آفرین است.

یكی دیگر از شهروندان سیستانی نیز به خبرنگار مهر می گوید: شركت نفت به دلیل دادن مجوز به جایگاه های فرآورده های نفتی در حق مردم محله ما جفا كرده، چرا كه از صبح زود تا نیمه شب خودروهایی كه در صف بنزین منتظر سوختگیری هستند آلودگی صوتی و هوایی بسیاری ایجاد كرده اند.

رضا صنوبری اذعان داشت: هم اكنون بدلیل وجود سرب در فضای محل دچار بیماری مزمن كلیه شده ام و خانواده ام نیز ناراحتی اعصاب گرفته اند.

وی ادامه داد: به رغم درآمد ناچیزی كه دارم باید این مبلغ را نیز هزینه درمان خودم و خانواده ام كنم. درآمد و سود را جایگاه دار می برد و هزینه های سنگین درمان و ناراحتی های اعصاب آن برای مردم و ما مانده است. محیط زیست آمادگی رسیدگی به وضعیت جایگاه های داخل محدوده شهری را دارد

رئیس محیط زیست شهرستان زابل نیز در خصوص آلودگی محیطی مخازن سوخت و انتشار بوی بنزین در منطقه به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینكه تاكنون هیچ گونه گزارش مردمی در این خصوص صورت نگرفته محیط زیست نیز پیگیر آن نشده است.

الهام آبتین افزود: این اداره در صورت ارائه گزارش آمادگی دارد تا همكاری لازم را برای بررسی سلامت محیط زیست مردم داشته باشد.

سرگزی رئیس شركت ملی و پخش فرآورده های نفتی شهرستان زابل نیز ازشرایط و ضوابط احداث جایگاه های سوخت اظهار بی اطلاعی کرده و می گوید: شركت پخش معمولا در مركز استان در جریان صدور مجوزها است و در شهرستان ها ما فقط مجری هستیم.

همچنین كارشناس ایمنی آتش نشانی زابل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هیچ كدام از جایگاه های سوخت و عاملیت های توزیع نفت در داخل شهر دارای شرایط ایمنی مناسب نیستند. هم اكنون امكانات ایمنی در جایگاه های سوخت، محدود به كپسول های آتش نشانی و سطل های ماسه است كه در صورت بروز حادثه، فاجعه غیر قابل جبرانی رخ خواهد داد
محمد دهمرده افزود: بر اساس اعلام کارشناسان، محیط های پمپ بنزین تا شعاع ۱۰۰ متری آلوده است و شهروندانی که در این محدوده زندگی یا کار می‌کنند باید بیشترمراقب سلامتی خود باشند.

این كارشناس آتش نشانی گفت: هم اكنون امكانات ایمنی در جایگاه های سوخت، محدود به كپسول های آتش نشانی و سطل های ماسه است كه در صورت بروز حادثه، فاجعه غیر قابل جبرانی رخ خواهد داد."

مصرف سوخت در کشور ما بسیار بالا است به گونه ای که بر اساس آمارهای جهانی ۹ درصد از سوخت جهان در کشور ما و تنها توسط ۱ درصد جمعیت جهان مصرف می شود از این میزان ۵۰ درصد مربوط به خوردو های عمومی، ۱۰ درصد مربوط به موتورسیکلت ها و ۴۰ درصد مربوط به خوردوهای شخصی است.

شهرستان زابل با مساحت ۳۴۴ کیلومترمربع در ضلع شمال شرقی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته و فاصله مرکز شهرستان تا مرکز استان زاهدان ۲۰۷ کیلومتر است و این شهرستان در حدود ۵۰ کیلومتر تا مرز ایران و افغانستان فاصله دارد









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن