تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798044490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستاوردهای نشست مونیخ برای مردم سوریه چه خواهد بود؟/ آیا بحران سوریه خاتمه می‌یابد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دستاوردهای نشست مونیخ برای مردم سوریه چه خواهد بود؟/ آیا بحران سوریه خاتمه می‌یابد؟
اسپوتنیک نوشت: توافقنامه جدید در مورد سوریه نشان خواهد داد چه کسانی در حل و فصل بحران این کشور تلاش می‌کنند.

دستاوردهای نشست مونیخ برای مردم سوریه چه خواهد بود؟/ آیا بحران سوریه خاتمه می‌یابد؟

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: در جریان مذاکرات گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در مونیخ که در آن "سرگئی لاوروف" و "جان کری" وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا و "استفان دی میستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد شرکت کردند توافقی درباره آتش بس یک هفته‌ای حاصل شد.


ولی این توافق شامل داعش و جبهه النصره و دیگر سازمان های تروریستی نخواهد شد. سرگئی لاوروف ضمن دادن پاسخ به سؤال روزنامه نگاران تأکید کرد عملیات نیروی هوافضای روسیه علیه این سازمان ها ادامه خواهد یافت.


سرگئی لاوروف اعلام کرد: «در اسناد ما ثبت شده و ما هم در این باره گفتیم که آتش بس داعش، جبهه النصره و دیگر شاخه های آن‌ها که مطابق تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیلات تروریستی شناخته شده‌اند شامل نمی‌شود و نیروی هوافضای ما به اقدام های خود علیه آن‌ها ادامه خواهند داد.»


«ریچارد بکر» هماهنگ کننده ائتلاف ضد جنگ ANSWER، در مصاحبه با تلویزیون «راشا تودی» که بطور زنده پخش شد، اعلام کرد: «هنوز روشن نیست که حصول این توافق در خود سوریه به چه منجر خواهد شد. امیدواریم که آتش بس بر قرار شود و زجرهای صدها هزار نفر از افراد سوری آسانتر گردد. مداخله آمریکا، قطر و ترکیه در این بحران باید پایان یابد که در قبال این فاجعه مسئولیت دارند.» به گفته این محقق برای اجرای موفقیت آمیز این توافق باید کاری شود تا فعالیت عربستان سعودی و دیگر کشور ها محدود شود که تلاش می‌کنند در این اختلاف تاثیرگذاری کنند.


بکر می‌گوید: «پادشاهی عربستان باز هم مجدانه تلاش می‌کند تا دولت قانونی سوریه سرنگون شود و مقادیر هنگفت تسلیحات به آنجا می فرستد. نیات آن مبنی بر تعویض دولت دمشق آشکارا اعلام شده است. قبلاً هم توافقات منعقد می‌شدند لیکن بعد از مدت کوتاهی بی‌اعتبار می‌شدند زیرا پایان دادن به جنگ داخلی بویژه با شرکت بازیگران خارجی مایل به سرنگونی دولت، از طریق سیاسی دشوار است. جنگ داخلی مانند جنگ میان کشورها نیست. امیدواریم که به مردم سوریه تنفس داده شود و باید یاد داشته باشیم که این موقیعت بر اثر مداخله غرب پدید آمده است.


«ریچارد بکر» بر آن است که در حین جستجوی حل اختلاف باید اختلافات جدی موجود میان کشور ها را مد نظر گرفت که در گفتار مقاصد مشابهی دارند و در عمل از طرف‌های متقابل جانبداری می کنند. وی بعنوان مثال به ترکیه اشاره کرد.


این محقق در توضیح اظهار کرد: «هنگامی که در ناحیه کردنشین سوریه بخاطر اشغال کوبانی نبرد در گرفت اعضای ناتو از طرف‌های متفاوت درگیر حمایت می کردند. ترکیه در انتقال شبه نظامیان برای داعش و النصره نقش کلیدی ایفا کرده و نیرو های کرد را که با داعش مبارزه می‌کنند دشمن اساسی خود می شمارد. این تنها یک نمونه از اختلافاتی است که در داخل نیروهایی وجود دارد که در جنگ در سوریه سهیم اند.»


«لاری جانسون» کارمند سابق سیا آمریکا» خاطر نشان کرد اعمال مشترک ایران، سوریه و روسیه در مبارزه مسلحانه با تروریست ها دستاوردهای به مراتب بیشتر از مساعی ائتلافی به ریاست آمریکا را به بار می آورند.


این محقق به «راشا تودی» گفت:«اتحاد سوریه، ایران و روسیه علیه تروریست ها به مواضع افراد مسلح ضربه جدی وارد کرد. آن‌ها اراضی و ابتکار جنگی خود را از دست می‌دهند و خط جبهه به عمق آن‌ها حرکت می کند. این جریان فرق فاحشی با تلاش‌های مذبوحانه آمریکا دارد که سعی داشت تنها با شرکت نیروی هوایی به همه چیز نایل آید. روس ها، سوری ها و ایرانی‌ها پی بردند که ضربات هوایی باید با نیروی زمینی همراه باشد. خیلی‌ها از تروریست ها متوجه شدند که اگر به توافق نرسند ساده محو و نابود خواهند گردید.»


جانسون بر آن است که کنترل رعایت آتش بس می‌تواند نشان دهد که چه کسانی در‌ واقع طرفدار حل صلح آمیز اختلاف هستند و چه کسانی خواهان ادامه عملیات جنگی می باشند. وی افزود: «گمان می‌کنم که شرکت ایالات متحده در آن در حکم تأیید ناچار شکست سیاست این کشور است.»







۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن