تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798151128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيم و اميد درباره نتايج مذاكرات صلح سوريه در مونيخ


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بيم و اميد درباره نتايج مذاكرات صلح سوريه در مونيخ
مذاكرات صلح سوريه كه پيش از اين در سطح مخالفان و نمايندگان دولت برگزار شد و به دليل كارشكني هاي ترويست ها و آزادي نبل و الزهرا بدون نتيجه مشخص لغو شد، اين بار قرار است در سطح بازيگران مستقل فراملي از جمله روسيه، آمريكا، ايران و عربستان با محورهايي نظير آتش بس و فراهم شدن دسترسي به كمك هاي بشردوستانه به آوراگان، در شهر مونيخ آلمان برگزار شود.
کد خبر: ۵۶۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ - 11 February 2016



بيم و اميد درباره نتايج مذاكرات صلح سوريه در مونيخ
مذاكرات صلح سوريه كه پيش از اين در سطح مخالفان و نمايندگان دولت برگزار شد و به دليل كارشكني هاي ترويست ها و آزادي نبل و الزهرا بدون نتيجه مشخص لغو شد، اين بار قرار است در سطح بازيگران مستقل فراملي از جمله روسيه، آمريكا، ايران و عربستان با محورهايي نظير آتش بس و فراهم شدن دسترسي به كمك هاي بشردوستانه به آوراگان، در شهر مونيخ آلمان برگزار شود.


به گزارش «تابناك»، مذاكرات صلح سوريه كه پيش از اين در سطح مخالفان و نمايندگان دولت برگزار شد و به دليل كارشكني هاي ترويست ها و آزادي نبل و الزهرا بدون نتيجه ي مشخص لغو شد اين بار قرار است در سطح بازيگران مستقل فراملي از جمله روسيه، آمريكا، ايران، عربستان و تركيه در شهر مونيخ برگزار شود و آتش بس فراهم شدن دسترسي به كمك هاي بشردوستانه به آوراگان را در دستور كار قرار دهد.


خبرگزاري ايتارتاس در اين رابطه نوشته است كه در روز چهارشنبه، سرگئي لاوروف و جان كري، وزراي امور خارجه دو كشور روسيه و آمريكا به صورت تلفني با يكديگر رايزني كرده اند و در مورد ضرورت رسيدن به آتش بس و فراهم كردن امكان دست رسي به كمك هاي بشردوستانه را براي مردم سوريه به تفاهم رسيده اند.


اين خبرگزاري اضافه كرده است كه هدف از برگزاري مذاكرات مونيخ كه ايران و عربستان بايد دو محور اصلي آن باشند، حل و فصل مشكلات بين المللي در رابطه با سوريه است.


ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نيز روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری «روسیه24» گفت: محور مذاکرات لاوروف و کری در مونيخ، مسائل مرتبط به سوریه است، ولي من در موفقیت دو طرف برای کسب توافق در این مسأله و روند حل و فصل بحران سوریه تردید دارم.




اين مقام سياسي روس اضافه كرد: اگرچه مسکو و واشنگتن در مورد مسئله تهدید تروریستی در سوریه با یکدیگر تفاهم دارند، اما مهمترین اختلاف روسیه و آمریکا در مسئله سوریه، مداخله جویی واشنگتن و اصرار بر تغییر حکومت سوریه به عنوان پیش شرط برای آغاز روند حل و فصل سیاسی در این کشور است.


سايت شبكه خبري «سی ان ان» نيز در اين رابطه نوشته است كه جان كري، وزير امور خارجه آمريكا با استقبال از برگزاري مذاكرات مونيخ كه با حضور قدرت هاي منطقه اي و جهاني موثر در تحولات سوريه برگزار مي شود، اميدواري خود را براي رسيدن به آتش بس، كمك فوري به غير نظاميان و آوارگان و همچنين جلوگيري از به شكست ختم شدن مذاكرات سياسي اعلام داشته است.


«سی ان ان» ادامه داده است كه حملات هوايي نيروهاي نظامي روسيه، كمك هاي نظامي ايران و پيشروي هاي ارتيش سوريه در شمال سوريه نگراني هايي را در عرصه جهاني ايجاد كرده است كه انتظار مي رود در مذاكرات مونيخ دستيابي به يك راه حل سياسي با هدف پايان دادن به 5 سال جنگ و خونريزي منجر شود.


جان كري پيش از اين گفته بود كه مجموعه اقدامات روسيه در استان حلب سوريه شرايط را براي بازگشت به ميز مذاكره و شروع يك دوره گفت و گوي جدي را دشوار ساخته است. سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه سوريه نيز پيش از آغاز مذاكرات مونيخ در جمع خبرنگاران گفته بود كه روسيه براي پايان دادن به جنگ و درگيري در سوريه طرحي جامع و عملياتي را به آمريكا پيشنها داده است.


«سي ان ان» می افزاید به گفته مقامات آمريكايي، طرحي كه روسيه ارائه كرده بسيار شبيه طرحي است كه در گفت و گوهاي پيشين ميان جان كري و سرگئي لاوروف بر سر آن صحبت شده بود؛ اما با اين حال، رسيدن به يك توافق جمعي پس از پايان مذاكرات روز پنجشنبه مونيخ بسيار دشوار خواهد بود.




يك مقام ارشد وزارت امور خارجه آمريكا نيز پيش از برگزاري مذاكرات مونيخ به خبرنگاران گفت: در حال حاضر ما هيچ بحث مهم تر و ضروري تري به جز بحث در مورد آتش بس در سوريه نداريم و تمام تمركز مذاكرات را بر روي رسيدن به آتش بس قرار خواهيم داد.


روز چهارشنبه و يك روز پيش از برگزاري مذاكرات مونيخ نيز برت مك گورگ نماينده آمريكا در ائتلاف آمريكايي ضد داعش با انتقاد از سياست هاي نظامي روسيه در سوريه گفت: مقامات روس ادعا مي كنند مجموعه اقدامات آن ها در سوريه باعث شده دالان هاي دستيابي گروه هاي تروريستي به سلاح قطع شود؛ اما در واقع آن ها باعث قطع دستيابي آورگان سوري به كمك هاي بشر دوستانه شده اند.


«سی ان ان» همچنين نوشته است كه مذاكرات روز پنجشنه مونيخ كه با حضور نزديك به 17 كشور موثر در تحولات سوريه از جمله روسيه، ايران، عربستان سعودي و آمريكا برگزار مي شود، مي تواند كليدي تعيين كننده در روند ايجاد صلح و بازگشت به مذاكرات صلح باشد و يا اينكه مخالفان سوري كه تحت حمايت اعراب و آمريكا هستند با شكست و فروپاشي روبه رو خواهند شد.


اشتاین‌مایر وزير امور خارجه آلمان نيز در رابطه با مذاكرات مونيخ به خبرنگاران گفته است: «روز پنجشنبه ما با روسیه در مورد تحولات سوریه صحبت خواهیم کرد و این گفت وگوها ضروری است؛ چرا كه فشار و اقداماتی از خارج از کشور سوريه باید به صورت محسوسی اعمال شوند تا فرصت از دست نرود».


بايد گفت اگرچه تعارض ميان خوhسته هاي بازيگران سياسي موثر در تحولات سوريه بسيار زياد و متناقض است و دستيابي به توافق همانند گذشته دشوار است، ولي به نظر مي رسد با توجه به شرايط حال حاضر حاكم بر سوريه كه در آن گروه هاي تروريستي و مخالفان تحت حمايت عربستان و تركيه در موضع ضعف قرار دارند، مذاكرات صلح مونيخ مي تواند فرصت مناسبي براي تلاش در جهت تمركز بر روي همكاري بين المللي با هدف نابودي تروريست ها، فراهم كردن شرايط مناسب براي ارسال كمك هاي بشردوستانه براي آوارگان سوري و همچنين تنظيم سازوكار براي آينده سياسي سوريه باشد.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن