تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799317109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیاتی از دلایل به مانع خوردن مجدد مذاکرات صلح سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جزئیاتی از دلایل به مانع خوردن مجدد مذاکرات صلح سوریه
دي ميستورا، نماينده سازمان ملل متحد گفته است كه مذاكرات حداقل تا 25 فوريه ماه جاري به تعويق خواهد افتاد و همچنان كه پيش از اين نيز گفته بود، دستيابي به نتيجه از اين مذاكرات به دليل شدت بالاي اختلافات كار بسيار سخت و پيچيده اي خواهد بود.
کد خبر: ۵۶۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ - 04 February 2016



جزئیاتی از دلایل به مانع خوردن مجدد مذاکرات صلح سوریه
همانطور  كه شب گذشته در خبرها آمد، مذاكرات صلح سوريه در ژنو به تعويق افتاد تا بار ديگر اميدها براي حل بحران سوريه كمرنگ شود و سايه جنگ و خونريزي همچنان بر روي سر مردم سوريه جولان بدهد.


به گزارش «تابناک»، آنچه در رابطه با جزئيات به تعويق افتادن مذاكرات صلح سوريه مي توان به آن اشاره كرد، آن است كه پيشروي هاي اخير ارتش سوريه در مناطق نبل و الزهرا و بازپس گيري اين دو شهر استراتژيك كه به نوعي شاهرگ هاي حياتي گروه هاي تروريستي نيز بودند، تأثير بسزايي بر ترك مذاكرات توسط گروه هاي تروريستي و معارض داشته است.


البته نبايد از نظر دور داشت كه پيش از اين نيز بنا به گفته استفان دي ميستورا نماينده سازمان ملل متحد، گروه هاي تروريستي مخالف با اتخاذ شرط ها و خواسته هاي غير سازنده تلاش مي كردند تا از استمرار مذاكرات جلوگيري به عمل آورند و بنا به گفته بسياري از كارشناسان، پيش از دو پيروزي بزرگ ارتش سوريه در عصر چهارشنبه نيز گروه هاي مخالف و تروريستي كه حمايت قاطع رياض و آنكارا را پشت سر خود دارند تلاش مي كردند تا با به بن بست كشاندن مذاكرات و همچنين طولاني كردن آن امتيازات بيشتري را به دست آورند.


در اين رابطه، دي ميستورا، نماينده سازمان ملل متحد گفته است كه مذاكرات حداقل تا 25 فوريه ماه جاري به تعويق خواهد افتاد و همچنان كه پيش از اين نيز گفته بود، دستيابي به نتيجه از اين مذاكرات به دليل شدت بالاي اختلافات كار بسيار سخت و پيچيده اي خواهد بود.


دي ميستورا در اين رابطه به خبرنگاران گفته اين تعويق در راستاي در خواست محالفان و همدردي با آنها صورت مي گيرد و تا زماني كه دولت سوريه و روسيه بمباران مناطق غير نظامي را متوقف نكنند و محاصره برداشته نشود، مذاكرات نمي تواند از سر گرفته شود.


دي ميستورا در بخش ديگري از سخنانش اضافه كرده است كه اين مذاكرات معنا دار نخواهد بود مگر اين كه مخالفان نيز در مذاكرات حاضر باشند و مجموع نتيجه مذاكرات براي كل مردم سوريه منافع ملموسي داشته باشد.


او در حالي خبر از تعويق مذاكرات تا 25 فوريه را مي دهد كه قرار است در تاريخ 11 فوريه در شهر مونيخ حاميان بين المللي مذاكرات گرد هم بیایند تا روند پيشرفت مذاكرات را ارزيابي كنند و در مورد گام هاي مورد نياز آتي تصميم گيري كنند.


از سوی دیگر، جان كري كه نشستي را در لندن با همكاري كشورهاي كمك كننده به مردم سوريه با كمك جذب پول بيشتر براي حمايت از مردم سوريه ترتيب داده است در رابطه با مذاكرات صلح ژنو و به تعويق افتادن آن؛ در يك سخنراني خبري به صورت مستقيم دولت سوريه و حاميان روسي اش را مقصر اصلي به تعويق افتادن مذاكرات اعلام كرد.


جان كري در سخنراني خود  گفته است كه ادامه حملات توسط دولت سوريه و حملات هوايي نيروهاي نظامي روس در برابر نيروهاي معارض آشكارا نشان مي دهد كه دولت سوريه و حامي روسي براي حل بحران سوريه به دنبال گزينه نظامي هستند و از گزينه سياسي غافل هستند.جان كري در اين سخنراني خبري خواسته هاي معارضان را به عنوان پيش شرط آغاز مجدد مذاكرات تكرار كرد.


وزير امور خارجه آمريكا تأكيد كرده است: من از همين جا به دولت سوريه و حاميان او هشدار مي دهم كه دست از بمباران مناطق معارضين به ويژه در منطقه حلب دست بردارند و قطعنامه هاي شوراي امنيت به شماره 2245، 2165، 2258 را براي بازگشت به روند مسالمت آميز حل بحران رعايت كنند.


كري همچنين گفته ما مشتاقانه منتظر آغاز روند مذاكرات در اواخر ماه جاري هستيم و در طول اين وقفه كه ميان مذاكرات مي افتد بايد جهان به سمت توقف ظلم و ستم و رنج مردم سوريه حركت كند تا با كمك هم اين جنگ طولاني در سوريه را پايان بدهيم. وزير امور خارجه آمريكا در اين سخنراني احساسي خود البته فراموش كرده است كه عاملان اصلي آغاز اين بحران در سوريه كه بيش از 5 سال است شهروندان سوريه را با نواع مشكلات روبه رو كرده است نام ببرد.


کری بدون آنكه از آنكارا، رياض و دوحه به عنوان عاملان اصلي حمايت از تروريست نامي ببرد، حملات هوايي روسيه و حملات ارتش سوريه را كه در راستاي نابود سازي و شكست تروريست ها دنبال مي شود را محكوم كرده است.


كميته عالي مذاكرات (هيئت مخالف دولت) نيز با انتشار بيانيه اي ضمن قدرداني از كمك هاي بشر دوستانه آورده است اگر جامعه بين الملل براي حل مشكل و بحران سوريه جدي است بايد در برابر حفظ جان غيرنظاميان  از خود مسئوليت نشان بدهد و اگر اين چنين نباشد، بحران سوريه متوفف نخواهد شد.


اين گروه در بيانيه خود همچنين آورده است كه: «روسيه در روزها و ماههاي اخير حملات هوايي خود را در سوريه بسيار افزايش داده است و مناطق غير نظامي، از جمله يكي از اردوگاه هاي آوارگان را در بخش غربي اين كشور مورد حمله قرار داده است». 


هيئت عالي مذاكرات سوريه كه مستقيماً تحت حمايت حكومت عربستان رهبري مي شود و تعداد زيادي از اعضاي آن خود عضو گروه هاي تروريستي هستند، در حالي  از كمك هاي بشر دوستانه جهاني قدرداني مي كنند و  روسيه را متهم مي كنند كه حملات هوايي اش را بر سر غير نظاميان انجام مي دهد كه خود در طول 5 سال جريان درگيري هاي سوريه بارها از ارسال كمك هاي بشر دوستانه به مردم سوريه با محاصره شهرها و توقيف كمك ها ممانعت كرده اند و همچنان بارها به كشتن غير نظاميان و مخالفان خود پرداخته اند. 


در اين ميان رسانه هاي غربي و وابسته به آمريكا در حالي با متهم كردن روسيه و دولت سوريه آنها را به خاطر استمرار حملات عليه تروريست ها به ويژه در مناطقي از حلب و حمص متهم مي كنند كه سرگئي لاورف وزير امور خارجه روسيه كه در كشورهاي حاشيه خليج فارس حاضر است به خبرنگاران گفته است كه هيچ دليلي براي توقف حملات نظامي عليه تروريست ها وجود ندارد و نيروهاي نظامي روسيه حملات خود را منحصر به گروه هاي تروريستي كرده اند و به آن تا نابودي كامل تروريست ها پايان نخواهند داد.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن