تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798150716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در آنکارا در مبارزه با تروریسم قاطعانه کنار ترکیه می‌ایستیم/امنیت و رفاه منطقه و جهان در گرو همکاری دو کشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سفیر ایران در آنکارا
در مبارزه با تروریسم قاطعانه کنار ترکیه می‌ایستیم/امنیت و رفاه منطقه و جهان در گرو همکاری دو کشور
سفیر ایران در آنکارا با بیان اینکه همواره اعلام کرده‌ایم در مبارزه علیه تروریسم قاطعانه کنار ترکیه می‌ایستیم، گفت: امیدواریم این همکاری موجب تقویت پیوندهای برادارنه و ثبات و امنیت منطقه‌ای شود.

خبرگزاری فارس: در مبارزه با تروریسم قاطعانه کنار ترکیه می‌ایستیم/امنیت و رفاه منطقه و جهان در گرو همکاری دو کشور



به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت 22 بهمن ماه در سفارت ایران در آنکارا و با حضور سفرای خارجی و مقامات ترکیه برگزار شد. علیرضا بیکدلی سفیر کشورمان در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و حمایت ملت ایران بر اساس ارزش‌های اسلامی 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و اکنون به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به راه خود ادامه می‌دهد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در نتیجه انتخاباتی که تنها 50 روز بعد از پیروزی انقلاب برگزار شد، اعلام موجودیت کرد و اکنون به ریاست جمهوری حسن روحانی مرحله مهمی از تاریخ خود را سپری می‌کند. 
وی ادامه داد: ملت ایران در 37 سال گذشته لحظه‌ای نیاسود و با تهاجم، جنگ و تحریم‌های تحمیلی و ایران ستیزی قدرت‌های استکباری روبرو شد، اما با مقاومت و فداکاری موانع بسیاری را پشت سر گذاشت و دشمنان را وادار کرد تا حقانیت مواضع ایران را دریابند. سفیر کشورمان با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای با درایت و منطقی که برخاسته از فرهنگ و دیپلماسی ایران است، یکی از دشوارترین مسائل روابط بین‌الملل را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کرد، افزود: با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها از ماه گذشته فرصت‌های فراوانی برای توسعه ایران، همکاری‌های منطقه‌ای و همگرایی جهان اسلام فراهم شده است.
بیکدلی ادامه داد: ترکیه در دوره تحریم و در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران همراه بود و در موفقیت اخیر ایران نقشی سازنده ایفا کرد. مقامات ایران بارها از این محبت ترکیه قدردانی کرده‌اند و اینجانب نیز به نوبه خود از تبریکات مردم و مسئولان ترکیه بابت پیروزی در مذاکرات هسته‌ای سپاسگزاری می‌کنم. وی با اشاره به اینکه ایران و ترکیه در سال‌های گذشته ساز و کارهای بسیاری برای تقویت دوستی خود ایجاد کردند که نمونه آن شورای عالی روابط است، گفت: در اردیبهشت امسال در جریان سفر اردوغان به تهران، دومین اجلاس شورای عالی روابط در تهران برگزار شد. اجرای توافقنامه تجارت ترجیحی و کاهش مشکلات حمل و نقل و تجارت نمونه تصمیمات این شورا است. سفیر ایران اضافه کرد:‌ اقتصاد ایران اکنون در دوره پساتحریم در شرایط رقابت قرار گرفته و ترکیه به دلیل مزیت‌هایی که دارد می‌تواند در این رقابت از هر کشوری پیشی بگیرد. وی افزود: ایران علاقمند به تقویت روابط اقتصادی و دستیابی به هدف 30 میلیارد دلار تجارت با ترکیه است. شرکت ساختمانی برگیز با استفاده از همین فرصت اولین شرکت سرمایه گذار ترکیه در ایران بعد از لغو تحریم شد. برگیز ماه گذشته قرار داد 900 میلیون دلاری ساخت راه تبریز – مرند – بازرگان را به امضا رساند و امیدوارم شرکت‌های دیگر ترکیه نیز از فرصت‌ها برای تحکیم روابط استفاده کنند. 
بیکدلی با بیان اینکه امروز مهمترین مسئله منطقه ما گسترش تروریسم و حمایت شوم از آنهاست، گفت: این گروه‌ها ابزار بازی بزرگ برای نابود کردن توان کشورهای منطقه به نفع امنیت اسرائیل هستند. آنها به بهانه مذهب و قومیت مرتکب خشونت و جنایت می‌شوند. سفیر ایران اضافه کرد: ایران همواره اعلام کرده در مبارزه علیه تروریسم قاطعانه کنار ترکیه می‌ایستد و امیدوار است این همکاری موجب تقویت پیوندهای برادارنه و ثبات و امنیت منطقه‌ای خواهد شد.
وی ادامه داد: تلاش‌هایی که برای ایجاد فتنه مذهبی بین مسلمانان انجام می‌گیرد از مسائل مهم جهان اسلام است. وحدت مسلمین از باورهای اصلی دین ماست. بیکدلی یکی از اهداف شوم بزرگنمایی مذهب گرایی را ایجاد تفرقه بین ملت‌های منطقه خواند و گفت: این بازی خطرناک مغایر منافع ایران و ترکیه و تنها به سود کسانی است که درصدد آتش افروزی در منطقه هستند. وی گفت: نباید اجازه دهیم از این فتنه به عنوان ابزار برای دور کردن مردم دو کشور از یکدیگر استفاده کنند.
سفیر کشورمان با بیان اینکه در حالی که منطقه ما در شرایط دشواری به سر می‌برد، ایران و ترکیه در جریان اجلاس وین 2 با نقشه راه، حل و فصل مسئله سوریه موافقت کردند، افزود: این توافق نشان می‌دهد دو کشور می‌توانند در چارچوب مناسبات دوجانبه و چند جانبه برای مشکلات منطقه و جهان اسلام راه حل سازنده ارائه کنند و مردم سوریه را در خاتمه جنگ خانمانسوز یاری کنند.
بیکدلی با اشاره به پایان ماموریت خود در هفته آینده نیز اظهار داشت: خاطرات خوب شما را همراه خود به ایران می‌برم. در مدت 3 سال از 30 استان ترکیه دیدن کردم. امروز بیش از زمانی که به ترکیه آمدم اعتقاد دارم ما دو ملت هم فرهنگ و هم سرنوشت هستیم. ثبات، به گفته وی امنیت و رفاه دو کشور، منطقه و جهان اسلام در گرو همکاری ایران و ترکیه است. بیکدلی با بیان اینکه ملت‌های ما خواستار دوستی با یکدیگرند و فقط تعامل خواسته آنها را تامین می‌کند، افزود: ما در کنار هم قدرتمند و ثروتمند می‌شویم. وی افزود: ایران و ترکیه انتخابی جز دوستی و برادری ندارند. سفیر ایران گفت: جا دارد از همه کسانی که در انجام ماموریت من کمک کردند قدردانی و اعلام کنم در مسیر دوستی دو کشور و وحدت اسلامی تلاش خواهم کرد و به دوستی با همه شما وفادار خواهم ماند.


94/11/22 - 11:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن