تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798076301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی دولت:به عدالت شورای نگهبان امیدواریم/روحانی با آنهایی که در تایید صلاحیت‌ها موثر بودند تماس‌های غیررسمی داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



سخنگوی دولت:به عدالت شورای نگهبان امیدواریم/روحانی با آنهایی که در تایید صلاحیت‌ها موثر بودند تماس‌های غیررسمی داشته است
سخنگوی دولت گفت: سال آینده 12 درصد به حقوق همه کارمندان اضافه شود و حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده یک میلیون تا یک میلیون و پنجاه هزار تومان خواهد شد .
روز نو : سخنگوی دولت گفت: سال آینده 12 درصد به حقوق همه کارمندان اضافه شود و حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده یک میلیون تا یک میلیون و پنجاه هزار تومان خواهد شد .
به گزارش روزنو ، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد دولت بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم به مجلس ارائه کند  افزود : در هر حال بررسی بودجه در کمیسیون های مجلس آغاز شده است و بعد از تصویب کلیات لایحه بودجه 95 در کمیسیون برنامه و بودجه ، بررسی بحث درآمدهای آن نیز آغاز شده است .


وی افزود: بررسی لایحه بودجه 95 در کمیسیون های مجلس پیش می‌رود و کلیات این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با رای بسیار خوبی به تصویب رسید.


وی گفت : امیدواریم کار بررسی این لایحه به صورتی پیش برود که بتوانیم در آغاز سال آینده بودجه ای داشته باشیم.


نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره میزان عیدی کارمندان دولت هم گفت: هر وقت تصمیم گیری شد اطلاع رسانی می کنیم. 


سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود اختصاص 33 هزارمیلیارد تومان به دولت برای پرداخت نقدی یارانه ها در 8 ماه  فقط 28 هزار میلیارد تومان آن پرداخت نقدی شده و آیا همچنان پرداخت یارانه ها برای دولت مصیبت عظماست اظهار داشت:‌ با توجه به محدودیت منابع،پرداخت حقوق و یارانه ها و پرداخت بودجه طرح های عمرانی برای دولت کار سختی است اما اگر شما می خواهید بگویید که ما برای پرداخت 3400 میلیارد تومان یارانه به مردم غصه می‌خوریم باید بگویم که ما اگر مردم خوشحال شوند غصه نمی‌خوریم.


سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری امروز خود با اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه در کمیسیون های تخصصی مجلس گفت: تاکنون دو جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شده و کلیات لایحه هم با رأی بالایی به تصویب نمایندگان رسیده است. 


نوبخت در مورد اظهارات وزیر راه و شهرسازی درخصوص برقراری پرواز مستقیم تهران به امریکا افزود: در این زمینه هیچ تصمیمی در دولت و در هیئت وزیران گرفته نشده است این تصمیم مربوط به شرکت هواپیمایی است که پروازهای خود را به هر نقطه از جهان برنامه ریزی کند. 


وی گفت: شرکت هواپیمایی در رقابت با سایر شرکت های هوایی می تواند درباره پرواز به اقصا نقاط تصمیم بگیرد. 


سخنگوی دولت در مورد نامه رئیس جمهور به سران 1+5 خاطرنشان کرد: در این خصوص اطلاعی ندارم به محض دریافت اطلاعاتی درباره آن، اظهار نظر خواهم کرد. 


سخنگوی دولت گفت:‌ هیچ تصمیم دولتی یا اینکه هیئت وزیران مصوبه ای داشته باشد مبنی بر اینکه از تهران به امریکا یا هر کشور دیگر پروازی صورت بگیرد یا نه،  این در حوزه کار دولت نیست.


خبرنگار دیگری پرسید آقای آخوندی چند روز گذشته در خصوص پرواز ایران و امریکا اظهاراتی کرد و آقای جابری انصاری دیروز اعلام کرد که این در حد درخواست بوده است موضع شما چیست؟ 


نوبخت در پاسخ به این سوال گفت:‌ هیچ تصمیم دولتی یا اینکه هیئت وزیران مصوبه ای داشته باشد مبنی بر اینکه از تهران به امریکا یا هر کشور دیگری پروازی صورت بگیرد یا نه،  این در حوزه کار دولت نیست.


وی افزود:‌ شرکت هواپیمایی بر اساس برنامه های خود می تواند پروازهایی را به هر جایی تنظیم کند ضمن اینکه ما محدودیت هایی پیش از اجرای برجام در خصوص تحریم ها داشتیم که از آن جمله نداشتن امکان سوخت گیری در اغلب فرودگاه های اروپایی بود و الان این تسهیل شده است و این بحث که هر از گاهی مطرح می شود که بتوانیم پرواز مستقیم بین تهران و امریکا داشته باشیم امیدواریم شرکت هواپیمایی ما نیز در رقابت با شرکت های هواپیمایی دیگر بتواند به اقصا نقاط جهان پرواز داشته باشد.


سخنگوی دولت گفت:‌ نوآوری در برنامه امسال این بود که چیزهایی که در اختیار دولت است ما نبردیم از مجلس دوباره رای بگیریم احکام برنامه ششم طی 235 ماده بالغ بر هزار و 140 حکم بود.
خبرنگار خبرگزاری میثاق پرسید: دیروز کلیات برنامه ششم توسعه در کمیسیون اقتصادی مجلس رد شد و احتمال این می رود که به دولت عودت داده شود ‌در این باره چه نظری دارید؟


محمد باقر نوبخت در پاسخ به این سوال گفت:‌ در این جلسه حضور نداشتم زیرا همزمان با این جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه بودم، بحث های کلی مطرح شد و نمایندگان بیشتر نظرهای شکلی داشتند ضمن اینکه هنوز اسناد برنامه به کمیسیون داده نشده است.
وی افزود: زمانی که لایحه بودجه به مجلس به همراه برنامه تقدیم می شد نامه ای برای همه نمایندگان محترم نوشتم مبنی بر اینکه تمام پیوست های لایحه بودجه همه تقدیم شده است.


سخنگوی دولت گفت: این نگرانی وجود داشت که ممکن است مجلس به علت محدودیت وقت نتواند این کار را به انجام برساند، ما هم هزاران صفحه توزیع بکنیم برای صرفه جویی اعلام کردیم کمیسیون ها تشکیل شود ما تقدیم می کنیم اتفاقا دیروز هم با نایب رئیس مجلس آقای ابوترابی فرد صحبت کردم که آیا لازم است برای تک تک نمایندگان این چند هزار صفحه را تکثیر بکنیم یا نه؛ و توافق کردیم که به اعضای کمیسیون تلفیق برنامه بدهیم .
نوبخت افزود: بحث برنامه، چند هزار صفحه است مگر می شود در یک جلسه همه را بررسی و اظهار نظر کرد ، بیشتر آنها اصلا سند به دستشان نرسیده است و با توافقی که با آقای ابوترابی فرد شد ما اسناد برنامه را در اختیار همکاران قرار می دهیم برنامه بسیار متقن و قابل دفاعی است .


وی گفت: دوستان هنوز سند برنامه را ندیدند و از نظر شکلی فکر می کردند حدود 31 تبصره و یا ماده ای که تقدیمشان شد است.
سخنگوی دولت افزود: ما برنامه جامعی در عین حال برنامه محور برای همه موضوعات فرابخشی و بخشی تدوین کرده ایم، ابتدا توضیح دادیم که روند گذشته آنچه بوده وضع موجود آن چیست و نسبت به اهداف سند چشم انداز برای اینکه بتوانیم این را اجرایی کنیم طی سال های 95 تا 99 چه کارهایی می خواهیم انجام دهیم همچنین اهداف کلی و کمی سال به سالمان چیست و برای دستیابی به این اهداف چه راهبردهایی داریم. 


نوبخت گفت: برنامه ششم نسبت به برنامه های گذشته اقدامات اساسی داشته در آن مشخص است که هدف کمی مان چیست و سال به سال چه کار می خواهیم بکنیم و نه تنها راهبردها بلکه سیاست ها و اقداماتی که برای اجرای سیاست ها در نظر گرفته ایم توضیح داده شده و کاری بسیار ارزشمند از همکارانم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دولت است که از آنان تشکر می کنم.


سخنگوی دولت با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی ان‌شاءالله وقت می گذارد و این اسناد را بخواند افزود: اما آیا برای اجرای این برنامه ما برای همه آن نیاز به مجوز داریم؟ خیلی از اینها مجوز دارد و از اختیارات دولت است مثلا در رابطه با توسعه صادرات آیا فکر می کنید باید ماده قانونی گذاشته شود که دولت موظف است صادرات را توسعه دهد ما باید این کار را خودمان انجام دهیم.


وی گفت:‌ نوآوری در برنامه امسال این بود که چیزهایی که در اختیار دولت است ما نبردیم از مجلس دوباره رای بگیریم احکام برنامه ششم طی 235 ماده بالغ بر هزار و 140 حکم بود.
نوبخت افزود: دولت چیزی را که خود می تواند انجام دهد و نیاز به مصوبه ندارد انجام دهد و مواردی که نیاز به استجازه قانونی است طی حکم و تبصره از مجلس خواستیم که به دولت این اختیار را بدهد که این قابل دفاع است.


وی گفت:‌ البته من توفیق خواهم یافت در جلسات کمیسیون تلفیق شرکت خواهم کرد و در این باره توضیح خواهم داد و فکر می کنم کسانی که روی برنامه تجربه دارند با این مداقه ای که تهیه شده آن را تایید خواهند کرد ضمن اینکه این پیشنهاد ازجانب دولت است.
نوبخت افزود:‌ مجلس محترم می تواند در این باره نظر خود را بدهد مثلا ما می گوییم سال 95 این کار را می خواهیم انجام دهیم و 96  آن کار را و مجلس می گوید این کم است یا زیاد از این رو نظرشان را می دهند اما اینکه رد کنند البته فرصتی می شود تا زودتر وارد حوزه های انتخابیه شوند.


سخنگوی دولت گفت: آن چیزی که می تواند اقتصاد ایران را شکوفا و ما را در رقابت‌های منطقه ای و دستیابی به سند چشم انداز موفق کند، سرمایه گذاری خارجی است. 
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر سفر مسئولان خارجی به ایران در شکوفایی اقتصاد کشور افزود: هم اکنون هیئت های بلندپایه خارجی مرتب به ایران می آیند و باب مذاکره را درباره سرمایه گذاری خارجی باز می کنند. 


وی گفت: مطمئن باشید که ما از اینکه کشورمان بازار واردات کالا شود اجتناب می کنیم اما از اینکه بتوانیم به صورت مستقیم از تسهیلات خارجی استفاده کنیم، در پاره ای موارد ممکن است انجام دهیم. 
نوبخت افزود: راهبرد ما روی 3 موضوع است؛ اول سرمایه گذاری مستقیم خارجی، دوم این سرمایه گذاری باید بر پایه دانش و استفاده از آخرین فناوری روز باشد و سوم اینکه محصولات صنعتی تولید شده، صادر شود. 


وی گفت: مگر ما می توانیم با توجه به اینکه سال ها در بازارهای جهانی حضور نداشته ایم هم اکنون به آسانی در این بازارها ورود پیدا کنیم؟ 
نوبخت افزود: بیشتر شرکت هایی که برای سرمایه گذاری به ایران می آیند، دارای بازارهای منطقه ای هستند و می توانیم از بازارهای آنها برای محصولاتی که در کشور تولید کرده ایم، استفاده کنیم. 


وی گفت: هم اکنون در میان شرکت ها ما هیچ انحصاری را نمی طلبیم و در شرایط تحریم مجبور بودیم که با یک کشور کار کنیم اما هم اکنون از میان کشورهای مختلف انتخاب می کنیم. 
نوبخت با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای فرانسه و ایتالیا افزود: رسانه ملی دیروز خبری منتشر کرد که مقامات بلندپایه ژاپن هم برای سفر به ایران ابراز تمایل کرده اند.


وی گفت: این موضوع به ما قدرت انتخاب می دهد تا آنهایی را که با شرایط ما سازگارترند انتخاب کنیم. 
نوبخت افزود: بدون تردید می توانیم از سرمایه گذاری خارجی رونق اقتصادی ایجاد کنیم ضمن اینکه از منابع و سرمایه داخلی نیز باید به صورت شایسته ای برخوردار شویم.
سخنگوی دولت رقم اعتبار عمرانی کشور در بودجه را شامل دو بخش بودجه ملی و بودجه استانی دانست و گفت: ما در سطح ملی، پروژه های روستایی را انجام نمی دهیم چرا که برای پروژه های کوچک روستایی از محل اعتبارات استانی استفاده می شود.


محمدباقر نوبخت در ادامه نشست هفتگی خود با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی درخصوص میزان اختصاص اعتبار به بخش عمران روستایی و همچنین میزان جذب این اعتبارات در روستاها تصریح کرد: ارائه آمار در این خصوص مربوط به آمار یکی از دستگاه ها و بخش ها می شود لذا لزومی ندارد که بنده همه این آمارها را حفظ باشم اما در خلال هفته فرصتی فراهم می شود تا تیم همراه من در دستگاه سخنگویی آمار مربوط به این بخش را از دستگاه های مربوطه دریافت کنند لذا امیدوارم دهه فجر بهانه ای باشد تا در این خصوص اطلاع رسانی بیشتری کنیم.


وی درخصوص کلیت آمارهای مربوط به اعتبارات بخش عمران روستایی افزود: غیر از بحث های مربوط به بافت روستایی و ساخت و سازهای بنیاد مسکن دو کار عمرانی در روستاها برای ما بسیار مهم است که آن دو موضوع آب و راه روستایی است.
نوبخت درخصوص اعتبارات عمرانی بخش آب روستایی گفت: در سال جاری حدود 500 میلیون دلار و یا به عبارتی معادل هزار و 500 میلیارد تومان فقط برای آبرسانی روستاها اختصاص یافته است که قطعاً می توان تا پایان سال جاری آمارها و ارقام برخورداری هر کدام از روستاهای کشور را در این زمینه ارائه کرد.


وی درخصوص اعتبار بخش عمرانی راه روستایی نیز تصریح کرد: رقم ملی در این زمینه یک رقم ملی بالغ بر 600 میلیارد تومان به بخش راه‌های روستایی اختصاص یافته است که البته این رقم در بودجه ما به دو بخش بودجه ملی برای طرح های ملی و بودجه استانی برای پروژه های کوچک استانی تقسیم می شود.
سخنگوی دولت افزود: امسال 5 هزار و 400 میلیارد تومان نیز به پروژه های متنوعی که در روستاهای مختلف سراسر کشور مورد نیاز است اختصاص یافته است.


نوبخت در ادامه با بیان اینکه از بخش های مربوط خواهم خواست تا در خلال هفته آمار ریز روستاها را به دستگاه سخنگویی ارائه کنند یادآور شد: البته سازمان مدیریت و برنامه ریزی هر استان بهتر می تواند در این باره اطلاع رسانی کند چرا که ما در سطح ملی پروژه های روستایی را انجام نمی دهیم و این پروژه ها در حوزه شورای برنامه ریزی استان و شهرستان هاست که از محل اعتبارات استانی استفاده می کنند.


سخنگوی دولت گفت: به طور کلی 260 هزار میلیارد تا آلان منابع پرداختی بوده است.


محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بودجه پرداخت یارانه از آغاز تاکنون  و مقدار کسری بودجه آن افزود: این بودجه در سال 88 تصویب شده و در سال 89 هر ماه پرداخت یارانه ها  صورت گرفته است.


وی گفت: یارانه ها هرماه از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها به خانوارها مواردی که نقدی باید توزیع گردد پرداخت می شود.
نوبخت تصریح کرد: به طور کلی 260 هزار میلیارد تا آلان منابع پرداختی بوده است .


وی ادامه داد : ما قرار بود از محل افزایش قیمت ها مبالغی را به عنوان درآمد کسب کنیم و 50 درصد بین خانواده ها نقدی تقسیم شود و آن 50 درصد دیگر را ،‌30 درصدش را برای تولید و 20 درصدش را به خزانه دولت کمک کنیم.


سخنگوی دولت افزود: تا الان حدود 140 هزار میلیارد تومان بوده است و باید انتظار برود 70 هزار میلیارد تومان آن بین خانواده ها تقسیم شده باشد که نصف بشود.


وی گفت: این رقم حدود 250 هزار میلیارد تومان بین خانواده ها تقسیم شده است و دولت آن رقمی را که به دست آورد نصف نکرد و کلش را از خزانه برداشته و بین خانوارها تقسیم کرده است .


نوبخت در ادامه نشست خبری خود در خصوص ناکافی بودن بودجه گفت: اگر بنا بر اجرای قانون بود پیش بینی این بود که به هر خانواده 12هزار و 500 تومان و حداکثر 20 هزار تومان پرداخت شود. 


سخنگوی دولت افزود: اما از ابتدا 45 هزار و 500 تومان تقسیم شد در حال حاضر امکان تقلیل آن وجود ندارد.


وی خاطرنشان کرد: به همین جهت مجبوریم آنچه از محل افزایش قیمت ها حاصل می شود  نصف نکنیم و بخشی را از خزانه دولت برداریم.
نوبخت در ادامه گفت: 20 درصدش باید به خزانه دولت برود و دولت نه تنها استفاده ای نمی تواند بکند، هرسال باید مبالغ قابل توجهی  از خزانه عمومی اضافه و توزیع کند.


سخنگوی دولت گفت : حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده یک میلیون تا یک میلیون و پنجاه هزار تومان خواهد شد .
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان چیست‌ افزود :  قرار شد سال آینده 12 درصد به حقوق همه کارمندان اضافه شود .


وی گفت :‌ ما هم اکنون یک میلیون و 260هزار بازنشسته کشوری داریم که  400 تا 500 هزار نفر هم لشکری هستند .
نوبخت افزود : حقوق بیش از یک میلیون و 20 هزار نفر از بازنشستگان بین  750 هزار تا 1/5 میلیون تومان است و ما به طور متوسط حقوق بازنشستگان را 20 درصد اضافه کردیم .


وی گفت  : بر این اساس کسانی که حقوق 750 هزارتومان دارند حدود  40  درصد به حقوق آنها افزوده می شود و همینطور که میزان حقوق دریافتی‌شان بالاتر رود، میزان افزایش نیز کاهش می یابد و به سمت 1/5 میلیون تومان حقوق که می رسیم ، درصد افزایش 12 درصد خواهد بود.
وی گفت :  ما توجه ویژه ای برای کاهش این فاصله و نابرابری برای برقراری عدالت کرده ایم.


نوبخت افزود :‌ برای سال آینده 4500 میلیارد تومان هم اعتبار در بودجه در نظر گرفته ایم تا مطالبات مربوط به پاداش همه بازنشستگان نیز پرداخت شود .
وی گفت : این مبلغ افزایش برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم برقرار خواهد بود و ما در این خصوص با وزیر مربوط هماهنگ کرده ایم.


سخنگوی دولت با اشاره به اینکه قراردادهای جدید نفتی الگویی جدید بر اساس منافع ملی و درچاچوب قانون است گفت‌: جذابیت لازم را برای رقابت با کشورهای دیگر باید در این قراردادها در نظر بگیریم .
نوبخت در ادامه نشست خبری افزود :‌ باید روی منابع نفتی خود به عنوان مزیت نسبی کار کنیم و افزایش قدرت تولید لزوما به منزله افزایش صادرات نیست و باید در صنعت نفت سرمایه گذاری کافی داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه در عرصه رقابت در بازار نفت همسایگان ما نیز می خواهند سرمایه گذاران را جذب کنند و آنها نیز به منابع نیاز دارند، گفت :  معمولا تامین این منابع از طرف شرکت های بزرگ نفتی با سرمایه گذاری و تولید میسر است .


وی با تاکید بر وجود یک رقابت منطقه ای برای جذب سرمایه گذاران بزرگ گفت :  ضمن اینکه در این سرمایه گذاری ها باید به توان بومی و ملی توجه شود اما ، معمولا از شرکت های بزرگ نیز بهره گیری می شود .


نوبخت گفت : باید نوع قراردادهای پیشنهادی حداقل جاذبه را برای سرمایه گذاران خارجی داشته باشد زیرا این شرکت ها نیز بر اساس ارزیای اقتصادی فعالیت می کنند .
وی با اشاره به اینکه در قراردادهای نفتی وزارت نفت با محدودیت هایی مواجه است که باید لزوما به آنها توجه کند ، گفت :‌ باید قراردادهای جدید را در چارچوب قانون به نوعی تعریف کنیم که شرکت های خارجی علاقه مند باشند زیرا به سرمایه گذاری خارجی نیازمند هستیم .


سخنگوی دولت گفت :  در این جهت وزارت نفت الگوی جدید قراردادهای نفتی را در چارچوب قانون اساسی تهیه کرد که البته ممکن است برخی ها درباره آن نظرهایی داشته باشند و ما به آن احترام می گذاریم .
نوبخت افزود :‌ هر نظری که در جهت منافع ملی باشد برای ما نافع است و دولت از همه صاحبنظران خواست که دیدگاه های خود را درباره قراردادهای جدید نفتی در چارچوب قانون ارائه کنند تا جمع بندی شود .


سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هنوز قرارداد جدیدی بر اساس الگوی جدید قراردادها منعقد نشده است گفت: قرارداد جدید یک الگوی کلی است و از صاحبنظران نیز درخواست شده که نظر خود را ارائه کنندو از نظر دستگاه های نظارتی نیز استفاده خواهد شد.
نوبخت افزود : ممکن است برخی نگاه سیاسی به قراردادهای جدید نفتی داشته باشند ولی در همه موارد این طور نیست و باید فضا کارشناسی باشد که وزارت نفت این موضوع را دنبال می کنند .


سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگری درباره خروج محصولات پتروشیمی از بورس گفت :  یک بار دیگر نیز در این زمینه گفته اند که این موضوع از مواردی نیست که دولت نظر دهد و آنچه وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه گفته است، تحلیل کارشناسی است .
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره رایزنی رئیس‌جمهور با رهبری درباره ردصلاحیت‌ها، گفت: آقای رئیس‌جمهور جلسات منظمی را با رهبری درباره موضوعات مهم کشور دارند. این مسئله هم از موضوعات مهم کشور است که می‌تواند در این جلسات مطرح شده باشد، البته بنده از موضوعات مطرح شده در جلسات ایشان و رهبری اطلاعی ندارم.


وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور با تمام کسانی که در بحث تایید صلاحیت‌ها می‌توانند موثر باشند تماس‌های غیررسمی داشته است، گفت:  دولت به عدالت شورای نگهبان امیدوار است و چیزی فراتر از قانون انتطار ندارد و می‌خواهد آنهایی که از سوی مراجع چهارگانه تایید شدند فرصتی برای خدمت داشته باشند.






تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن