تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798182407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکاپو برای ایجاد تحول بزرگ در صنعت فضایی


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: فضاپیمای قابل استفاده مجدد و عمودپرواز بلواوریجین (Blue Origin)، شرکت فضایی که جف بزوس بنیانگذار آمازون آن را تاسیس کرده‌است،‌توانست با موفقیت تا ارتفاع نزدیک به 100 کیلومتری از سطح زمین صعود کرده و در نهایت سلامت به زمین بازگردد.

به گزارش تراز ، در گذشته راکت‌ها پس از پرتاب شدن به فضا بی‌استفاده می‌شدند و تقریبا از بین می‌رفتند. از این رو دراختیار داشتن راکت‌های قابل استفاده مجدد می‌تواند از هزینه‌های ماموریت‌های فضایی تاحدی قابل توجه بکاهد. 
جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون شرکت فضایی‌اش،‌بلو اوریجین را با این امید تاسیس کرد که روزی بتواند از راکت نیو شپرد این شرکت برای حمل توریست‌های فضایی و رونق بخشیدن به توریسم فضایی استفاده کند.
 
بزوس می‌گوید یک راکت دست دوم کاملا قابل استفاده دوباره می‌تواند تحول بزرگی در صنعت فضایی ایجاد کند. به گفته وی پروازهای فضایی امروزه از بهره‌وری پایینی برخوردارند،‌درست مانند این است که هر شرکت هواپیمایی پس از هربار پرواز یکی از جت‌های 747 خود را دور بیاندازد. در چنین شرایطی قیمت بلیط پروازها غیرقابل تصور خواهد بود.
 
شرکت‌های رقیب بلو‌اوریجین، مانند اسپیس ایکس ایلان ماسک و ویرجین گلکتیک نیز در تلاش هستند تا مانند این راکت فرودی عمودی داشته و پس از یکبار پرتاب دوباره قابل استفاده باشند.
 
برخی از راکت‌های شرکت اسپیس‌ایکس تاکنون در زمان فرود توانسته‌اند به این موفقیت دست یابند،‌اما نکته اینجاست که این راکت‌ها اصلا اتمسفر زمین را ترک نکرده‌اند. شرکت ویرجین گلکتیک ریچارد برنسون نیز در تلاش است تا سفرهای فضایی را از طریق فضاپیماهایی هواپیما گونه محقق سازد به شکلی که پس از بازگشت،‌فضاپیما روی باند فرود بیاید.
 
با این همه بزوس بلند‌پروازتر از حد تصور بوده و این دو شرکت را رقبای خود نمی‌داند، زیرا به گفته وی فضا مکان بزرگی است و برای همه جا به اندازه کافی دارد. بلواوریجین روز دوشنبه 24 نوامبر 2015 توانست با موفقیت راکت فرامداری خود را پرتاب کرده و دوباره روی زمین فرود آورد،‌موفقیتی که زمینه تولید و استفاده از راکت‌های قابل استفاده مجدد را هموار خواهد ساخت.
 
راکت نیوشپرد روز دوشنبه از مرکز پرتاب بلواوریجین واقع در غرب تگزاس به فضا پرتاب شد و پس از هشت دقیقه به ارتفاع 100 کیلومتری رسید و پس از آن به زمین بازگشت و در نهایت ایمنی فرودی عمودی را در منطقه پرتاب انجام داد.
 
راکت‌ها و کپسول‌های حامل مسافر این شرکت به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوانند 6 سرنشین را به ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین ببرند،‌یعنی مرز میان اتمسفر زمین و فضا؛ و سپس دوباره به زمین بازگردند و به جای سقوط، فرود آیند. در پروازهای فرامداری، راکت‌ها معمولا از چنان سرعتی برخوردار نیستند که بتوانند با نیروی جاذبه زمین مقابله کنند،‌از این رو مانند یک موشک بالستیک به اتمسفر برخورد می‌کنند.
 
در ماه آوریل، پرواز آزمایشی راکت نیوشپرد دیگری از شرکت بلواوریجین با شکست مواجه شد زیرا در سیستم هیدرولیکی آن نقصی بروز کرده‌بود، اما این سیستم اکنون بازطراحی شده و به پمپ پشتیبان دومی مجهز شده‌است.
 
بزروس می‌گوید پروازهای آزمایشی راکت‌هایش را برای دو سال دیگر ادامه خواهد داد؛ و در نهایت قصد دارد مسئولیت حمل فضانوردان و توریست‌های فضایی را به فضا به عهده بگیرد.



منبع: تسنیم



زمانبندی انتشار: 9 آذر 1394 - 16:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن