محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1798103212
چهره ها : کریستوفر نولان
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: همان طور که پیش از این به شما قول داده بودیم، از این پس با مقالات سینمایی و بررسی فیلم ها در خدمت شما خواهیم بود. در بخش چهره ها شما را با هنرمندان بزرگ سینما از جمله کارگردان ها، نویسندگان، بازیگران و ... آشنا خواهیم کرد. برای قسمت اول چهره ها به سراغ یکی از افراد تاثیر گذار، در سینمای روز دنیا یعنی Christopher Nolan رفته ایم. البته قبل از وارد شدن به این مقاله لازم است تا توضیحی در مورد پدیده بسیار اشتباه مقایسه کردن، داده شود.
مقایسه کردن در دنیای هنر، هیچ جایگاهی ندارد: متاسفانه اخیرا دیده می شود که تعدادی از هوادارن متعصب، دست به مقایسه شخصیت مورد علاقه خود با سایر شخصیت ها می زنند. به عنوان مثال تعدادی از افراد تمام فیلم ها را با آثار Christopher Nolan مقایسه می کنند که این کار به شدت اشتباه است. هیچ یک از فیلمساز ها را نباید با دیگری مقایسه کرد، زیرا سبک کار آن ها با هم متفاوت است و هیچ ارتباطی با هم ندارد. مثلا شما نباید آثار برادران کوئن را با آثار آکیرا کوراساوا مقایسه کنید، زیرا این فیلمسازها دو فلسفه کاری کاملا متفاوت دارند و مقایسه آن ها با هم بی معنی است. همین قضیه در مورد مقایسه فیلمسازهای دیگر با نولان هم صدق می کند. نکته مهم در مورد طرفداری از نولان و تعصب داشتن به او: کلا تعصب داشتن به هر پدیده ای نتیجه ای جز پس رفت ندارد. در سال های اخیر، بین طرفداران عام نولان بسیار دیده می شود که به صورت متعصبانه او را خدای فیلمسازی می دانند و فکر می کنند که آثار او هیچ ایرادی ندارد ! در اینکه نولان در سینما جایگاهی بسیار ویژه دارد هیچ شکی نیست ولی هنوز نمی توان آثار او را در کنار آثار بی نقص بزرگانی مثل کوبریک یا اسکورسیزی و یا تارانتینو قرار داد. زیرا هنوز که هنوز است آثار نولان ضعف هایی دارند که در ادامه مطلب سعی می شود به صورت مختصر به آن ها پرداخته شود. اگر جزو افرادی هستید که با تعصب به مسائل یا اشخاص نگاه می کنید، به هیچ وجه این مقاله را نخوانید و فراموش نکنید که بنده این مقاله را در شرایطی می نویسم که خودم یکی از عاشقان نولان هستم.
Christopher Nolan نام کامل: Christopher Johnathan James Nolan متولد: 30 July سال 1970 در کشور انگلستان، شهر لندن Christopher Nolan مثل بسیاری از فیلمسازهای بزرگ دیگر، کارش را از ساخت فیلم کوتاه آغاز کرده است. البته تنها یک فیلم کوتاه به نام "Doodlebug" که نویسندگی و کارگردانیش بر عهده Christopher Nolan بوده است. اما اولین فیلم بلند این فیلمساز، عنوانی می باشد که شاید حتی طرفداران دو آتشه نولان هم تا به حال آنرا ندیده باشند. فیلمی به اسم Following که باز هم نویسندگی و کارگردانیش برعهده خود نولان بوده است. این فیلم از چند جشنواره مختلف جوایزی به دست آورد ولی نکته اصلی در مورد Following این است که در آن می شود نشانه هایی از فلسفه و طرز تفکر نولان را یافت. همین طور می توان گفت که ریشه های فیلمسازی نولان، از همین فیلم شروع به تنیده شدن کرده اند. ریشه هایی مثل فرم روایی پیچیده در قالبی ساده و یا پرداختن به بحث های روانشناسی. اما قبل از ادامه بررسی کارنامه نولان و فلسفه فیلمسازیش، باید توضیحی کوتاه در مورد جشنواره فیلم Sundance بدهم. بر خلاف تصور عمومی مبنی بر شناخته شدن جشنواره کن به عنوان مهمترین جشنواره سینمایی دنیا، باید گفت که Sundance Film Festival از زمان تاسیس شدنش در سال 1978 توسط هنرمندی بزرگ به نام "Robert Redford" تا امروز، به تاثیرگذارترین جشنواره سینمای دنیا تبدیل شده است. هدف اصلی جشنواره Sundance حمایت از فیلم های مستقل و فیلمسازهای جوان می باشد. به همین دلیل این جشنواره به برترین رویداد سینما برای کشف استعدادها تبدیل شده است. بسیاری از نوابغ فیلمسازی از جمله تارانتینو، فینچر و این اواخر نابغه جوانی به نام "Damien Chazelle" که با شاهکار Whiplash توفانی به پا کرد، کشف این جشنواره بوده اند. تمام این توضیحات را دادم تا بگویم Christopher Nolan هم یکی از کشف های بزرگ Sundance Film Festival می باشد. جشنواره Sundance در سال 2001 به شدت از فیلمی به نام Memento حمایت کرد. اثری روان کاوانه و بسیار دقیق، در مورد شخصی که دچار اختلال حافظه است. این فیلم کاندید برترین فیلم سال شد و جایزه برتین فیلمنامه را برای Christopher Nolan و برادرش Jonathan Nolan به ارمغان آورد. بعد از این موفقیت بزرگ، سیل توجه رویدادهای سینمایی متفاوت به سمت این فیلم، به راه افتاد، تا اینکه در نهایت آکادمی اسکار، فیلم Memento را در بخش تدوین و فیلمنامه کاندید جایزه اسکار کرد. در حقیقت از فیلم Memento به عنوان سکوی پرتاب برادران نولان یاد می شود.
پس تا اینجای کار باید به اولین خصوصیت مهم فیلم های نولان به عنوان یک هنرمند مولف، اشاره کنیم. یعنی مباحث روانکاوانه و روان شناسی. فیلم بعدی نولان کاملا علاقه او به مسائل روان کاوانه را بیشتر به رخ کشید. فیلم Insomnia که اتفاقا تنها فیلم نولان می باشد که فیلمنامه آن را خودش ننوشته است. اثری زیرکانه که بازسازی یک فیلم کلاسیک می باشد و داستان زندگی یک کاراگاه پلیس به نام Will Dormer (با بازی حیرت انگیز Al Pacino) را روایت می کند که به دلیل بی خوابی و اختلالات ذهنی به اشتباه همکار خود را در جریان تعقیب یک جنایتکار به نام W Finch (با هنرنمایی بازیگر فقید سینما یعنی Robin Williams) به قتل می رساند و در ادامه داستان، دچار عواقب آن می شود. در فیلم Insomnia علاوه بر علاقه نولان به مباحث روانشناسی، یک خصوصیت دیگر هم ظهور می کند و آن استفاده از حرکات هوشمندانه دوربین و ثبت تصاویر نفسگیر است. به شدت توصیه می کنم که صحنه تعقیب و گریز Will Dormer و W Finch بر روی کنده های شناور روی آب را چندین بار تماشا کنید تا منظور من را متوجه شوید. نکته بسیار جالب برای طرفداران بازی های ویدئویی این است که Sam Lake برای ساخت قسمت هایی از شاهکار Alan Wake از همین فیلم الهام گرفته است. Insomnia جوایز زیادی نبرد ولی بدون شک نقشی مهم در روند فیلمسازی نولان ایفا کرد. اما یکی دیگر از آثار مهم نولان، بدون شک فیلم غافلگیر کننده و حیرت انگیز The Prestige می باشد. به جرات می توان گفت لحظه به لحظه این فیلم، پر از غافلگیریست. فیلمی در مورد رقابت دو شعبده باز، که رقابت آن ها کم کم به دشمنی تبدیل می شود. یکی دیگر از خصوصیت های مهم فیلم های نولان در The Prestige نمایان می شود. یعنی رقابت انسان های باهوش. در فیلم های نولان هیچ وقت نمی توانید شخصیت خنگی را پیدا کنید. تمام شخصیت های فیلم های نولان (چه شخصیت های مثبت و چه منفی) بسیار باهوش هستند و همیشه دیدن کشمکش افراد باهوش، بسیار جذاب و لذت بخش است. یکی دیگر از نکات جالب فیلم The Prestige ارتباط زیرکانه داستان تخیلی آن با شخصیت های بزرگ تاریخ مثل تسلا و ادیسون است. نولان به قدری زیرکانه این اشخاص واقعی را با شخصیت های تخیلی خود، ترکیب می کند که شما باورتان می شود، واقعا چنین اتفاقاتی رخ داده است !
از آنجایی که قرار نیست در این مقاله به ترتیب زمانی، فیلم های نولان را مورد بررسی قرار دهیم، سه گانه بتمن را به صورت همزمان برای کشف المان های فیلم های نولان در نظر می گیریم. بسیاری از هواداران بتمن اعتقاد دارند که سه گانه بتمن نولان به هیچ وجه به کتاب های کمیک آن وفادار نبوده و کاملا اتمسفر فانتزی آن را نابود کرده است. این افراد برای مثال آثار تیم برتون را یاد می کنند که کاملا به تمام المان های کمیک های بتمن وفادار بوده اند. باید گفت که اعتقاد این افراد درباره نابود شدن حس فانتزی بتمن و واقع گرایانه شدن این شخصیت، کاملا درست است. ولی نکته مهم اینجاست که سه گانه بتمن نولان، فقط از لحاظ ظاهری واقع گرایانه هستند ولی از لحاظ داستانی کاملا به کتاب های خود وفادارند. بی تردید فیلم The Dark Knight بهترین قسمت از سه گانه نولان است. این فیلم چه از لحاظ فیلمنامه و چه از لحاظ بازی بازیگران (به خصوص بازی درخشان Heath Ledger در نفش Joker) بر دو عنوان دیگر برتری دارد. ولی دقیفا همین جاست که یکی از ضعف های نولان نمایان می شود. ضعف بازی گرفتن از بازیگران. ضعف بزرگ نولان این است که همیشه بیش از حد به بازی چند بازیگر توجه کرده و بازی دیگران از دستش در می رود. برای اثبات این ادعا چندین مثال می توان آورد. بازی بسیار ضعیف Maggie Gyllenhaal در نقش Rachel. بازی خشک و بی احساس Casey Affleck در فیلم Interstellar. و از همه بدتر بازی غیر قابل تحمل Marion Cotillard در فیلم The Dark Knight Rises به خصوص در صحنه مرگش. با توجه به توانایی های بازیگرانی مثل Marion Cotillard، بدون شک بازی ضعیف او به اشتباه کارگردان و بی دقتی او مربوط می شود. البته The Dark Knight Rises یک ضعف بسیار بزرگ دیگر هم دارد و آن گره گشایی بسیار ضعیف فیلمنامه است. ولی با تمام این اوصاف می توان فیلم های ابرقهرمانی (به جز ساخته های استاد تیم برتون) را به قبل و بعد از سه گانه بتمن نولان تقسیم کرد. زیرا نولان بر خلاف فیلمسازهای دیگر، شخصیتی چند لایه از یک ابر قهرمان به نمایش گذاشت. نکته بسیار مهم دیگر در مورد این سه گانه، لایه های زیرین داستان آن است. به خصوص The Dark Knight Rises که در آن تفکرات سیاسی نولان کاملا قابل فهم است. نولان کاملا در The Dark Knight Rises نگاه راست گرایانه خود و حمایتش از سیستم سرمایه داری را در قالب انتقاد از جنبش Wall Street به رخ می کشد. در واقع نولان همیشه طرفدار افراد باهوش، موفق و ثروتمند بوده است. همین نگاه نولان، کاملا جای تقدیر دارد زیرا بر خلاف بسیاری از افراد که با حمایت از افراد ضعیف، محبوبیت کسب می کنند، او تیغ تیز انتفادش را به سمت افراد ضعیف و شکست خورده می گیرد. در واقع نولان همیشه بازنده ها را مسئول باخت خودشان دانسته و از برنده ها بابت هوش و تدبیرشان، حمایت می کند.
در این مقاله دو فیلم Inception و Interstellar را به دلیل اهمیت بسیار زیادشان در آخر بررسی می کنیم و اول به سراغ Interstellar می رویم. شاید خیلی ها با دیدن فیلم Interstellar دست بزنند و هورا بکشند و از داستان آن حیرت زده شوند، ولی نکته مهم اینجاست که داستان این فیلم، پیش از این به شکلی بسیار قدرتمندانه تر در یکی از شاهکارهای تاریخ سینما یعنی ۲۰۰۱: ادیسه فضایی توسط یکی از برترین فیلمساز های تاریخ سینما، یعنی استنلی کوبریک گفته شده است. البته این جمله اصلا به این معنا نیست که داستان Interstellar کپی داستان ۲۰۰۱: ادیسه فضایی است. اتفاقا داستان Interstellar کاملا جدید و متفاوت و خلاقانه است ولی فلسفه پشت داستان آن همان ۲۰۰۱: ادیسه فضایی می باشد. یکی از ضعف های بزرگ فیلم Interstellar، سردرگمی ژانر است. یعنی این فیلم بین چند ژانر مختلف سردرگم بوده و المان های هیچکدام از این ژانرها را به درستی اجرا نمی کند. اینجاست که نولان با زیرکی خاصی به وسیله دست گذاشتن روی احساسات مخاطب عام، ضعف فیلمش را پوشش می دهد. دقیقا به همین دلیل است که از ۲۰۰۱: ادیسه فضایی به عنوان یک شاهکار حرفه ای یاد می شود ولی Interstellar بیشتر در بین مخاطب عام طرفدار داشته و در جایگاه پایین تری قرار می گیرد. ولی در هر صورت فیلم Interstellar اثری بسیار جذاب و تاثیرگذار است که نمی توان تاثبر آن را کتمان کرد. همچنین این فیلم یکی دیگر از خصوصیات مهم فیلم های نولان یعنی پرداختن به مسائل علمی روز را نمایان می کند. بحث های علمی مهمی مثل کرم چاله ها و ... .
اما برویم سراغ برترین ساخته نولان تا به امروز یعنی Inception. این فیلم بدون شک بی نقص ترین و کامل ترین اثر نولان تا به امروز است. شاهکاری که داستان آن بر اساس مباحث علمی و برخی اعتقادات فرهنگ آسیای شرقی، بنا شده است. یعنی سیر و سلوک در ذهن و کاشت خاطرات. شاید برایتان جالب باشد که بدانید به تازگی دانشمندان توانسته اند دقیقا مثل فیلم Inception، وارد مغز موش ها شده و خاطراتی را در ذهن آن ها بکارند ! اما نکته بسیار مهم داستان Inception این است که فیلمنامه آن بر مبنای یک ساختار سه پرده ای بسیار قوی تعریف می شود که هیچ ایرادی نمی توان از آن گرفت. همچنین بازی بسیار درخشان بازیگران این فیلم، به همراه موسیقی ماندگار هانس زیمر و تمام عوامل دیگر، دست به دست هم داده اند تا فیلم Inception تبدیل به یک شاهکار کامل شود. اما سوال پایانی و بسیار مهم این است که چرا نولان تا به این حد محبوبیت دارد و جایگاه او در سینما کجاست؟ برای پاسخ این سوال باید به یک جمله بسیار معروف اشاره کنم که بارها از زبان افراد بزرگ شنیده شده ولی در اصل آنرا به اسطوره سینما یعنی چارلز چاپلین نسبت می دهند. چارلز چاپلین: "ساختن یک چیز ساده خیلی پیچیده تر از ساختن یک چیز پیچیده است !" شاید این جمله در نگاه اول خیلی گیج کننده باشد ولی درک معنای آن دقیقا دلیل موفقت نولان است. در واقع شما برای خلق چیزی ساده که هم افراد حرفه ای با آن ارتباط برقرار کنند و هم افراد عام، باید از پیچیدگی فراتر رفته و آن چیز پیچیده را به شکلی ساده و جذاب تعریف کنید. این دقیقا بزرگترین خصوصیت نولان است. تا قبل از وررو نولان هیچ فیلمسازی جرات نمی کرد که مباحث بسیار سخت و پچیده را با هزینه های بالا تولید کند ولی نولان به کمک هوش بسیار بالای خود، موفق شد تا پیچیده ترین داستان ها را در قالبی جذاب و قابل فهم برای مخاطب عام ریخته و اثری ماندگار خلق کند. پس برای جواب به سوال جایگاه نولان در سینمای دنیا باید گفت که او جایگاهی بسیار ویژه و جاودان در تاریخ سینما دارد. زیرا نولان موفق شده تا مرز بین جذابیت و پیچیدگی را بشکند و این دو مسئله مهم را با هم ترکیب کند.
در پایان این مقاله باز هم باید گوشزد کنم که مقایسه هنرمندها و آثار آن ها به شدت اشتباه است و هر هنرمند، سبک و جایگاه خاص خود را دارد. نولان هم به هیچ وجه برترین فیلمساز دنیا نیست. در واقع هیچ هنرمندی برترین فیلمساز دنیا نیست. هر کدام از هنرمندان بزرگ مثل هیچکاک، مثل تارانتینو و مثل اسکورسیزی، چیز جدیدی به سینما اضافه کرده اند و جایگاهی مجزا و کاملا ویژه در تاریخ سینما دارند. در پایان باید گفت که Christopher Nolan هم یکی از (تاکید می کنم) یکی از فیلمسازهای تاثیرگذار، صاحب سبک و ماندگار تاریخ است. Christopher Nolan محبوب است زیرا موفق شده که پلی بزند بین مخاطب خاص و عام. زیرا نولان به راز پیچیدگیِ سادگی، دست پیدا کرده است ! نویسنده: سینا غلام نژاد
7 شهريور 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]
صفحات پیشنهادی
چهره ابنسینا اثر کیست؟
یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳ ۴۳ یکم شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلیسینا است پزشک و دانشمند مشهور ایرانی که در علم و دانش زبانزد جهانیان است طرحی که ما امروز بهعنوان چهرهی این دانشمند بزرگ میشناسیم یکی از معروفترین آثار استاد ابوالحسن صدیقی است به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تاعطاي سهام بانک شهر به 15 چهره ماندگار پزشکي
۲ شهريور ۱۳۹۴ ۱۱ ۱۰ق ظ در نخستين همايش بزرگداشت چهرههاي ماندگار پزشکي ايران صورت گرفت اعطاي سهام بانک شهر به 15 چهره ماندگار پزشکي موج - بانک شهر در نخستين همايش بزرگداشت چهرههاي ماندگار پزشکي ايران سهام خود را به برترينهاي اين همايش اعطا کرد به گزارش خبرگزاري موج همزمانتصاویر/ چهره عبوس خانواده اوباما در بازگشت از تعطیلات
دیلی میل تصاویر چهره عبوس خانواده اوباما در بازگشت از تعطیلات سایت دیلی میل نوشت اوباما و خانواده اش در حالی از مارتا وینیارد به واشنگتن بازگشتند که به نظر می رسید همه خانواده وی از چیزی ناراحت هستند و چهره های تمامی آنها عبوس بود هرچند که آنها برای دو هفته در ویلای لوکس بستفاوت چهره طناز طباطبایی در کودکی و بزرگسالی! + تصاویر
عکس جالبی از کودکی طناز طباطبایی منتشر شده است که آن را مشاهده خواهید کرد کودکی طناز طباطبایی طناز طباطبایی متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران می باشد و عنوان بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر ایران فعالیت می کند وی فارغالتحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر است طناز طباطبایی در کودکیطنازیک بام و دو هوا در نمایش چهره معصومین
عضو فراکسیون روحانیت مجلس معتقد است به علت عدم وجود اتفاق نظر میان علما و مراجع در خصوص به تصویر کشیدن چهره حضرت ابوالفضل ع بهتر است کارگردان رستاخیز تعامل کرده و برای اکران عمومی از افکت استفاده کند محمد باقری بناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عدم وجفروزنده در گفتوگو با فارس: باید چهره کریه آمریکا را به ملت نشان داد/ راه نفوذ دشمنان به کشور را ببندیم
فروزنده در گفتوگو با فارس باید چهره کریه آمریکا را به ملت نشان داد راه نفوذ دشمنان به کشور را ببندیمعضو هیات علمی دانشگاه تریبت مدرس گفت آمریکا چهره ناپسندی دارد و باید تلاش کرد این چهره کریه را نشان داد لطفالله فروزنده عضو هیات علمی دانشگاه تربیبت مدرس در گفتوگو با خبرنگار«مزارشریف» به خوبی چهره خشن و تاریک اندیشه تکفیری را نشان داد
در مراسم رونمایی رسمی از فیلم مزارشریف مطرح شد مزارشریف به خوبی چهره خشن و تاریک اندیشه تکفیری را نشان داد خبرگزاری پانا مراسم رونمایی از فیلم سینمایی مزارشریف به کارگردانی حسن برزیده همراه با تجلیل از خانواده شهدای مزارشریف شب گذشته یک شنبه اول شهریور ساعت 21 30 در سینما استاز اینستاگرام چهره های ورزشی جهان چه خبر؟
به گزارش سایت خبری تحلیلی 9صبح به نقل از طرفداری وینست کمپانی که فصل خوبی را با سیتی آغازکرده است پیروزی مقابل اورتون را حاصل یک عملکرد قدرتمندانه از سوی سیتی زن ها می دانست رافینیا دیداری با یک دوست قدیمی یعنی کوین کورانی تازه کرد میکیتاریان پس از پیروزی شیرین مقابل اینگول امعاون پارلمانی احمدی نژاد: باید چهره کریه آمریکا را به ملت نشان داد/ راه نفوذ دشمنان به کشور را ببندیم
معاون پارلمانی احمدی نژاد باید چهره کریه آمریکا را به ملت نشان داد راه نفوذ دشمنان به کشور را ببندیم عضو هیات علمی دانشگاه تریبت مدرس گفت آمریکا چهره ناپسندی دارد و باید تلاش کرد این چهره کریه را نشان داد به گزارش نامه نیوز لطفالله فروزنده عضو هیات علمی دانشگاه تربیبت مدرسدر نمایش چهره معصومین و پیامبران الهی نباید تسامح کرد
به گزارش ائل محمد باقری بنابی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به عدم وجود اتفاق نظر میان مراجع و علما در خصوص به تصویر کشیدن چهره حضرت ابوالفضل ع در فیلم "رستاخیز" گفت متأسفانه در کشور تصمیم ها به صورت یک بام و دو هوا گرفته می شود و تناقضات بسیاری در امور مختلف وجو-
علم و فناوری
پربازدیدترینها