محبوبترینها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1855780490
عرفان اسلامی (61) لباس در نماز
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
عرفان اسلامی (61) لباس در نماز نویسنده : استاد حسین انصاریان شرح كتاب مصباح الشريعة ومفتاح الحقيقة لباس در نمازمسئله لباس نمازگزار چه مرد چه زن از مسائل بسيار مهم اسلامى است ؛ لباس نمازگزار از هر جهت بايد مباح و حلال و پاك و پاكيزه باشد .لباسهايى كه پوشيدن آن در فرهنگ اسلام حرام شده ، يعنى لباس زربفت و حرير و ابريشم خالص براى مردان و آنچه از حيوانات حرام گوشت ساخته مىشود و آنچه از راه غيرمشروع به دست مىآيد ، براى مردان و زنان ، نماز در آن باطل است .انسان به هنگام نماز بايد به اين نكته توجه داشته باشد كه به محضر مقدس حضرت رب العزة مىرود و مىخواهد در پيشگاه با عظمت حضرت ذوالجلال بايستد و قصد دارد در برابر صاحب عالم و آدم قرار بگيرد ، بايد از لباسى كه در خور شأن محضر آن جناب نيست پرهيز كرد و از پوشيدن لباسى كه او متنفر است دورى جست ، به خصوص در مسئله لباس در همه جا و در برابر حضرت مولا به طريق اولى بايد توجه داشت كه لباس تن از حق مظلومان و خون دل مسكينان بافته نشده باشد و هر تار و پودش متعلق به محرومى نباشد و آن لباس از طريق فروش مواد احتكارى ، مواد حرام و خدعه و حيله با مسلمانان و غصب و زور و ظلم و تجاوز بدست نيامده باشد و داستان لباس ، داستان گوهر تاج شاه نباشد كه هر ذرهاش از خون دل يتيم و فقير و محروم و مسكين و بيوه زن ساخته شده باشد . روزى گذشت پادشهى از گذرگهى فرياد شوق بر سر هر كوى و بام خاست پرسيد زان ميانه يكى كودك يتيم كاين تابناك چيست كه بر تاج پادشاست آن يك جواب داد چه دانيم ماكه چيست پيداست آن قدر كه متاعى گرانبهاست نزديك رفت پيره زنى گوژپشت و گفت اين اشك ديده من و خون دل شماست ما را به رخت و چوب شبانى فريفته است اين گرگ سالهاست كه با گله آشناست آن پارسا كه ده خرد و ملك ، رهزن است آن پادشا كه مال رعيت خورد ، گداست بر قطره سرشك يتيمان نظاره كن تا بنگرى كه روشنى گوهر از كجاست پروين به كج روان سخن از راستى چه سود كو آن چنان كسى كه نرنجد زحرف راست [39] آرى ، لباس نمازگزار مسئله بسيار مهمى است ، لباس نمازگزار تار و پودش بافته شده از مايه قناعت ، انصاف ، درستى ، صدق ، رعايت حلال حق است و لباسى است كه از غصب ، ظلم ، دزدى ، تجاوز به حقوق ديگران ، رشوه ، احتكار ، بىانصافى ، كلاه بردارى به دور است .لباس نمازگزار ، لباسى است كه بر اساس خواسته مولا بدست آمده و براى رضاى مولا پوشيده شده و از هر پيرايهاى جز عنايت و لطف دوست پاك و پاكيزه است و خلاصه لباس نمازگزار ، لباس عبوديت است و بس !در « تفسير ابو الفتوح رازى » آمده :مردى به بازار برده فروشان رفت براى خريد برده ، بردهاى را در مغازهاى ديد و قبل از خريد از او سؤال كرد كه غذا و لباس و اندازه كار تو چيست ؟ او به سؤالات پاسخ گفت : خريدار او را نپسنديد ، به مغازه ديگر رفت بردهاى را ديد از او پرسيد :چه نوع غذايى خوراك تو است ؟ گفت : هرچه مولا محبت كند . پرسيد : چه اندازه كار مىكنى ؟ پاسخ داد : آنچه مولا بخواهد . سؤال كرد : چه لباسى مىپوشى ؟جواب داد : آنچه مولا بپسندد .اى مسلمانان و اى نمازگزاران ! از پوشيدن لباسى كه مولا نمىپسندد بپرهيزيد و لباس خود را به خصوص به وقت عبادت از نوعى قرار دهيد كه محبوب مولاست ، در پيشگاه مقدس حضرت او در غذا و كار و اخلاق و لباس از يك برده كمتر نباشيد !جامه خود را جامه غرور و تكبر و فخرفروشى قرار ندهيد ، از جامهاى كه شما را به سوى رذايل اخلاقى مىكشد خوددارى كنيد ، جامه خود را جامه ادب ، وقار ، محبت ، خدمت ، شرف ، پاكى ، فضيلت و تواضع و انكسار و عرفان قرار دهيد ، آرى ، جامه عارفانه بپوشيد . به قول پروين اعتصامى : به درويشى بزرگى جامهاى دادكه اين خلقان بنه كز دوشت افتاد چرا بر خويش پيچى ژنده و دلق چو مىبخشند كفش و جامهات خلق چو خود عورى چرا بخشى قبا را چو رنجورى چرا ريزى دوا را كسى را قدرت بذل و كرم بود كه ديناريش در جاى درم بود بگفت اى دوست از صاحبدلان باش بجان پرداز و با تن سرگران باش تن خاكى به پيراهن نيرزد وگر ارزد به چشم من نيرزدره تن را بزن تا جان بماند ببند اين ديو تا ايمان بماند قبايى را كه سر مغرور داردتن آن بهتر كه از خود دور دارد در هنگام ورود به جهان پرمنفعت نماز بايد توجه داشت كه بيداران راه حق و عاشقان واصل و عارفان كامل بر اساس استفاده از مسائل وحى و گفتار نوربخش انبيا و امامان عليهمالسلام معتقد به پوشش دو نوع لباس به وسيله نمازگزارند : يكى براى پوشش ظاهر به عنوان ستر عورت و ديگر براى پوشش باطن به عنوان آراستگى جان . در اين زمينه در كتاب «معراج السالكين و صلاة العارفين» چنين آمده است :فصل پنجم در ستر عورت است و آن نزد عامه ستر مقابح بدن است از ناظر محترم و در حال صلاة و در نزد خاصه ستر مقابح اعمال است به لباس تقوا كه خير البسه است مطلقا و در وقت حضور در محضر بالخصوص و در نزد اخص خواص ستر مقابح نفوس است به لباس عفاف و در نزد اهل ايمان ستر مقابح قلوب است به لباس طمأنينه و در نزد اهل معرفت و كشف ستر مقابح سرّ است به لباس شهود و در نزد اهل ولايت ستر مقابح سرّاست به لباس تمكين و سالك چون بدين مقام رسيد ، ستر جميع عورات خود را نموده و لايق محضر شده و از براى او دوام حضور است .و حق تعالى جلت رحمته و وسعت ستّاريته ، ستّار جميع عورات و مقابح خلق است .اين گونه بشر را به البسه گوناگون كه آنها را از مقابح ظاهريه بدنيه ستر نمايد مورد محبت قرار داده و مقابح اعمال او را به پرده ملكوت ستر فرموده و اگر اين پرده ستّاريت ملكوتيه بر صور اعمال ما بندگان نبود و صور غيبيه آنها ظاهر مىشد ، در همين عالم رسوا و خوار مىشديم .آرى ، اگر رحمت و عنايت و لطف و كرم و آقايى و بزرگوارى او نسبت به ما نبود ، ما در ميان خلق جايى و محلى براى زندگى نداشتيم ، اما حق تعالى جلت عظمته خود قبائح اعمال ما را از انظار اهل عالم مستور فرموده و ستر نموده مقابح اخلاقى و ملكوت خبيثه ما را به اين صورت معتدله مستقيمه ملكيه و اگر اين ستر را هتك فرموده بود و صور ملكات اخلاق ظاهر مىشد ، هريك به يك با آن ملكيه باطنيه بوديم ، چنانچه در غير اين عالم كه وقت ظهور سراير امت و روز بروز ملكات است ، چنين خواهد گرديد . و در حدیث است که :قَال رسول اللّه صلىاللهعليهوآله : تُحْشَرُ عَشْرَةُ أَصْنافٍ مِنْ اُمّتى أشْتاتاً قَدْ مَيَّزَهُمُ اللّهُ تعالى مِنَ الْمُسْلِمينَ وَبَدَّلَ صورهم فَبَعْضُهُم عَلى صُوْرَةِ القِرَدَةِ وبعضهم على صُورَةِ الْخَنازير . .[40] .پيامبر اكرم صلىاللهعليهوآله فرمودند : مردم در قيامت به ده صورت محشور مىشوند كه خداوند آنها را از مسلمانان جدا كرده و صورتشان را تبديل مىكند ، بعضى از ايشان به صورت ميمون محشور مىشوند و بعضى به صورت خوكها .از رسول گرامى اسلام صلىاللهعليهوآله روايت شده :متكبر ، محشور شود به صورت مورچه ضعيفى و پايمال خلايق گردد ، تا مردم از حساب فارغ شوند .[41] بالجمله اين صورت انسانيه پرده ستّاريت حق است به روى عورات باطنيه ، چنانچه ستر مقابح قلوب و اسرار را فرمايد به ستّاريت افعاليه و اسمائيه و ذاتيه ، از همه موجودات ملكيه و ملكوتيه به حسب مراتب آنها .و بر سالك سبيل آخرت و مجاهد فى سبيل اللّه لازم است كه ستر عورات باطنيه و سريه خود را بنمايد تمسك به مقام غفاريت و ستّاريت حق و حقيقت توبه و ورود به منزل انابه خود و عورات خود را مستور نمايد .سالك الى اللّه و مجاهد طريق معرفت در هيچ حالى از وظيفه عبوديت و حفظ محضر ربوبيت جلت عظمته غفلت نكند ، حتى در امور عاديه و آداب معاشرت ، حظّ قلوب و ارواح را عطا كند و حق تعالى و نعم و عطيات او را در هر چيز مشاهده كند . پس در وقت پوشيدن لباس ظاهر از لباس تقوا و ايمان كه خير البسه هستند غفلت نكند و چنانچه با لباس ظاهر ستر عورت ظاهرى كند ، با آن البسه ستر عورات باطنيه نمايد كه قباحت و زشتى آنها بالاتر است .و كرامات حق تعالى و الطاف آن ذات مقدس را منظور كند و لباس ظاهر را براى اداى عبوديت و لباس باطن را براى آداب حضور در محضر ربوبيت بپوشد و در البسه ظاهريه و باطنيه ، بهترين آنها او را به ياد حق آورد و از ذكر او غافل نكند .پس در ماده و هيئت لباس ظاهر ، اختيار چيزى كند كه اسباب سركشى نفس نشود و مورث غفلت از حق نگردد و او را در زمره اصحاب عجب و ريا و مفاخرت و تكبر و تزين منسلك نكند و ملتفت باشد كه ركون به دنيا حتى در اين امور ، در قلب تأثيرات غريبى مىگذارد كه موجب هلاكت آن است .و بداند كه اين آثارى كه در نفس به واسطه بعض البسه فاخره حاصل مىشود از آفات دين و قسوت قلب است كه خود از امهات امراض باطنيه است .و در البسه باطنيه خيلى اهتمام كند كه شيطان و نفس اماره را در آنها تصرفى نشود و او را مبتلا به عجب و ريا و سركشى و افتخار نكند و بر بندگان خدا به دين خود و يا تقوا و طاعت و كمال و معرفت و علم افتخار ننمايد و تكبر نفروشد و از عواقب امر خود و مكر اللّه ايمن نباشد و بندگان خدا را هرچند در لباس اوباش و اهل معصيت هستند ، حقير نشمارد كه اينها از مهلكات نفس است و موجب عجب به ايمان و اخلاق و اعمال است كه سرچشمه همه مفاسد است .و در وقت پوشيدن لباس ، متذكر حق شود و رحمتهاى ظاهره او را كه از جمله آنها شرّ ذنوب و فضايح است به ياد آرد و با حق تعالى به اخلاص و صدق معامله كند و ظاهر را به ستر طاعت و باطن را به ستر خوف و رهبت مزين نمايد و متذكر عنايات حق شود كه اسباب ستر عورات ظاهره و باطنه را مرحمت فرموده و راه توبه و انابه را به روى بندگان مفتوح فرموده كه به ستر ستّارى و غفارى حق خود را مستور كرده و عيوب خويش را بپوشانند و چنانچه حق تعالى ستّار عيوب بندگان است ، ستّاران را دوست دارد و از هتك ستور بيزار است .پس سالك الى اللّه ، ستّار عيوب بندگان خدا است و عمر خود را در كشف سرّ مردم تلف نكند و چشم خود را از عورات و عيوب بندگان خدا بپوشد و هتك ستر نكرده و پرده ناموس احدى را ندرد ، چنانچه خداوند ستّار ، ستر عيوب او را كه از ديگران بزرگتر و فضيحتر است فرموده و بترسيد از اينكه اگر پرده عيوب كسى را بدرد ، حق تعالى پرده ستّاريت از بعض اعمال و اخلاق او بردارد و در ميان جمع او را رسوا و خوار گرداند .و مسافر طريق آخرت ، مطالعه در عيوب و عورات ، او را از عيوب ديگران مشغول مىكند و تجسس امورى كه به حال او فائده ندارد يا ضرر دارد نمىكند و عمل خود را رأس المال تجارت ديگران قرار نمىدهد آن هم به واسطه غيبت و هتك ستر و از عيوب و ذنوب خود هيچ گاه نسيان نمىكند كه نسيان گناهان از بزرگترين عقوبات حق است در دنيا كه انسان را از جبران آنها باز مىدارد و از بزرگترين اسباب عقاب در آخرت است و تا بنده خدا به طاعت حق و مداقه در اعمال خود و مطالعه در معايب نفس مشغول است و از آنچه در دين خدا عار است بركنار باشد ، از آفات دور و در درياى رحمت حق مستغرق و به گوهرهاى حكمت فائز است و اگر نسيان ذنوب خود كرد و از معايب خود غفلت ورزيد و خودبين و خودخواه شد و اعتماد به حول و قوه خود كرد ، رستگارى نخواهد ديد و به فلاح نايل نخواهد شد .اى محبوب محبان ! اى خالق مهربان ! اى آمرزنده گناهان ! سراسر وجودم و تمام هستيم و همه موجوديتم از عيب و علت و از عوامل عار و ننگ موج مىزند ، اگر پرده پوشى تو نبود ، اگر لباس ستّارى و غفارى بر من نمىپوشاندى ، كدام يك از بندگانت حاضر بودند جواب سلام مرا بدهند و كدام يك آماده بودند با من معاشرت كنند و چه انسانى حاضر بود به من خدمت نمايد ؟پرده پوشى تو باعث شده كه من در بين خلق تو صاحب وجاهت و آبرو باشم و بندگانت خيال كنند كه من هم بندهاى از بندگان خوب توام ، واى بر من ! آه بر من !حسرت و اندوه و غم از من كه دچار چه بلاى بزرگى هستم ، بلاى دو صورت بودن ، سيرتم غرق در خبث و پليدى و آلودگى ، صورتم غرق در ادب و وقار و بندگى ، در حالى كه تو از من خواستهاى باطنم از ظاهرم بهتر باشد ، واى بر من از روزى كه پردهها برداشته شود و تمام عيوب و نواقص باطن آشكار گردد ! آه بر من از روزى كه در دادگاه تو حاضر شوم و قاضى من تو و انبيا و ائمه معصومين عليهمالسلام باشند ! اى معشوق ! همانطور كه در دنيا آبرويم را حفظ كردى و لباس ستّارى بر باطن من پوشاندى، در آخرت هم آبروى اين عبد ذليل را حفظ كن و مگذار در ميان بندگانت ، به خصوص در محضر انبيا و اوليا رسوا گردد . عدم اسراف در لباساين وصيت عالى اسلام را هم از ياد نبريد كه از شما مىخواهد از اسراف و تبذير در كل برنامهها ـ كه يكى از آنها لباس است ـ بپرهيزيد كه خدا مردم مسرف را دوست ندارد[42] و مبذرين ، برادران شيطانند[43] .خرجهاى گزاف براى خريد و دوخت و پوشش لباس از نظر اسلام اسراف و كار نابه جايى است ، وجدان مسلمان و انصاف يك انسان قبول نمىكند كه بدن خودش ، پوشيده به انواع البسه پرقيمت باشد ، ولى در جامعه عدهاى زندگى كنند كه از فراهم آوردن حداقل لباس براى خود و فرزندانشان عاجز باشند !!اندازهگيرى در مسائل مالى و اندازه نگاه داشتن در برخورد به مال براى هر مؤمنى لازم است ، مراعات عدالت و ميانهروى ، حقيقتى است كه اسلام بر آن تأكيد فراوان دارد : عَنْ عَلِىٍّ عليهالسلام قَالَ : لا يَذُوقُ الْمَرْءُ مِنْ حَقيقَةِ الاْءيمانِ حَتّى يَكُونُ فيهِ ثَلاثُ خِصالٍ :اَلْفِقْهُ فِى الدّينِ ، وَالصَّبْرُ عَلَى الْمَصائِبِ وَحُسْنُ التَّقْديرِ فِى الْمَعَاشِ[44] .على عليهالسلام فرمود ، مرد ، حقيقت ايمان را نمىچشد ، مگر در او سه خصلت باشد : فهم در دين ، ايستادگى در برابر مصائب ، نيكو اندازه نگاه داشتن در معاش . عَنْ أَبى عبداللّه عليهالسلام قَالَ : إِنَّ الْقَصْدَ أَمْرٌ يُحِبُّهُ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ وَإِنَّ السَّرْفَ أمرٌ يُبْغِضُهُ حَتّى طَرْحِكَ النَّواةَ فَإِنَّها تَصْلِحُ لِشَْئٍ وَحَتّى صَبِّكَ فَضْلَ شَرابِكَ[45] .امام صادق عليهالسلام فرمود : ميانهروى حقيقتى است كه محبوب خدا است و زياده روى برنامهاى است كه مبغوض حق است تا جايى كه هستهاى را به دور بيندازى ، هستهاى كه به درد كارى مىخورد و تا جايى كه زيادى آب آشاميدنى خود را بر زمين بريزى . ... ادامه دارد.پي نوشت : [39] ـ پروين اعتصامى . [40] ـ بحار الأنوار : 7/89 ، باب 5 ، صفة المحشر .[41] ـ وسائل الشيعة : 15/378 ، باب 58 ، حديث 20795 . [42] ـ اعراف 7 : 31 . [43] ـ اسراء 17 : 27 . [44] ـ قرب الإسناد : 46 ؛ بحار الأنوار : 68/346 ، باب 86 ، حديث 8 . [45] ـ الكافى: 4/52، باب فصل القصد، حديث 2؛ بحار الأنوار: 68/346، باب 86 ، حديث 10. منبع:http://erfan.ir /س
#دین و اندیشه#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]
صفحات پیشنهادی
عرفان اسلامی (61) لباس در نماز
عرفان اسلامی (61) لباس در نماز نویسنده : استاد حسین انصاریان شرح كتاب مصباح الشريعة ومفتاح الحقيقة لباس در نمازمسئله لباس نمازگزار چه مرد چه زن از مسائل ...
عرفان اسلامی (61) لباس در نماز نویسنده : استاد حسین انصاریان شرح كتاب مصباح الشريعة ومفتاح الحقيقة لباس در نمازمسئله لباس نمازگزار چه مرد چه زن از مسائل ...
عرفان اسلامی (58) لباس ظاهر و باطن
عرفان اسلامی (58) لباس ظاهر و باطن نویسنده : استاد حسین انصاریان شرح كتاب مصباح ... به نماز و روزه واجب قناعت كرده ، ولى در امور مادى براى خود مرز توقفى نمىشناسند ! .... عرفان اسلامی (61) لباس در نماز-عرفان اسلامی (61) لباس در نماز نویسنده : استاد ...
عرفان اسلامی (58) لباس ظاهر و باطن نویسنده : استاد حسین انصاریان شرح كتاب مصباح ... به نماز و روزه واجب قناعت كرده ، ولى در امور مادى براى خود مرز توقفى نمىشناسند ! .... عرفان اسلامی (61) لباس در نماز-عرفان اسلامی (61) لباس در نماز نویسنده : استاد ...
مبارزه فراگير با آنفلوانزا با مصرف...
درمانگري چاي سبز از توت فرنگي تا شاتوت اهداي خون، اهداي زندگي دين پژوهی عرفان اسلامی 62 لباس زنان عرفان اسلامی 61 لباس در نماز ... امام سجاد عليه السلام در سخنان .
درمانگري چاي سبز از توت فرنگي تا شاتوت اهداي خون، اهداي زندگي دين پژوهی عرفان اسلامی 62 لباس زنان عرفان اسلامی 61 لباس در نماز ... امام سجاد عليه السلام در سخنان .
لباسهاى حرام براى زن و مرد
عرفان اسلامی (61) لباس در نماز لباسهايى كه پوشيدن آن در فرهنگ اسلام حرام شده ، يعنى لباس زربفت و حرير و ... حرام گوشت ساخته مىشود و آنچه از راه غيرمشروع به دست ...
عرفان اسلامی (61) لباس در نماز لباسهايى كه پوشيدن آن در فرهنگ اسلام حرام شده ، يعنى لباس زربفت و حرير و ... حرام گوشت ساخته مىشود و آنچه از راه غيرمشروع به دست ...
داستان شیطان و مرد نمازگزار
عرفان اسلامی (61) لباس در نماز ... كتاب مصباح الشريعة ومفتاح الحقيقة لباس در نمازمسئله لباس نمازگزار چه مرد چه زن ... و تجاوز بدست نيامده باشد و داستان لباس ...
عرفان اسلامی (61) لباس در نماز ... كتاب مصباح الشريعة ومفتاح الحقيقة لباس در نمازمسئله لباس نمازگزار چه مرد چه زن ... و تجاوز بدست نيامده باشد و داستان لباس ...
عرفان اسلامی (82) اسرار وضو
عرفان اسلامی (82) اسرار وضو نويسنده: استاد حسین انصاریان شرح كتاب مصباح الشريعة ومفتاح ... كه دينت را به هر رجسى نجس مىپسندى ، اما لباس بىارزش دنياييت را هميشه پاك نگاه مىدارى ؟ ... بگو : مسلماً نماز و عبادتم و زندگى كردن و مرگم براى خدا پروردگار جهانيان است * او را شريكى .... [226] ـ وسائل الشيعة : 16/9 ، باب 61 ، حديث 4 .
عرفان اسلامی (82) اسرار وضو نويسنده: استاد حسین انصاریان شرح كتاب مصباح الشريعة ومفتاح ... كه دينت را به هر رجسى نجس مىپسندى ، اما لباس بىارزش دنياييت را هميشه پاك نگاه مىدارى ؟ ... بگو : مسلماً نماز و عبادتم و زندگى كردن و مرگم براى خدا پروردگار جهانيان است * او را شريكى .... [226] ـ وسائل الشيعة : 16/9 ، باب 61 ، حديث 4 .
جايگاه نماز در جامعه ما
خوشبختانه فرهنگ و دين غالب در اين سرزمين، اسلام و مذهب اصيل شيعه است و ساير مذاهب حتي فرق اسلامي در آن. ... در عرفان اسلامي قلوب انسان ها به دو دسته شوقي و خوفي تقسيم مي شود که از لحاظ روش جذب نقطه ي مقابل ... انسان نمازگزار به حکم احکام فقهي بايد لباس هاي مجاز شرعي بپوشد، از لباس و وسايل حرام و ممنوع .... صف (61)، آيه 2 و 3.6.
خوشبختانه فرهنگ و دين غالب در اين سرزمين، اسلام و مذهب اصيل شيعه است و ساير مذاهب حتي فرق اسلامي در آن. ... در عرفان اسلامي قلوب انسان ها به دو دسته شوقي و خوفي تقسيم مي شود که از لحاظ روش جذب نقطه ي مقابل ... انسان نمازگزار به حکم احکام فقهي بايد لباس هاي مجاز شرعي بپوشد، از لباس و وسايل حرام و ممنوع .... صف (61)، آيه 2 و 3.6.
آسمان عرفان
آسمان عرفان نويسنده: محمد على محمدى طلوع ستارهدر سال 1292 ق . ... جامع - كه قبل از آن تبديل به انبار شده بود - آماده شد، نماز و سخنرانى را بدانجا منتقل نمود و از آن پس ... زمانى هم كه رضاقلدر پوشيدن لباس روحانيت را ممنوع كرده بود او فرزندانش را به روحانى شدن و .... برگزاري همايش شمس و عرفان اسلامي در خوي همايش شمس عرفان اسلامي با حضور .
آسمان عرفان نويسنده: محمد على محمدى طلوع ستارهدر سال 1292 ق . ... جامع - كه قبل از آن تبديل به انبار شده بود - آماده شد، نماز و سخنرانى را بدانجا منتقل نمود و از آن پس ... زمانى هم كه رضاقلدر پوشيدن لباس روحانيت را ممنوع كرده بود او فرزندانش را به روحانى شدن و .... برگزاري همايش شمس و عرفان اسلامي در خوي همايش شمس عرفان اسلامي با حضور .
ملا حسینقلی همدانی
تا آن كه نام این الگوی زهد و عبادت و تقوا، و طلایهدار عرفان اسلامی، زینت بخش محفل رهپویان حقیقت طلب د صدسال اخیر گردید. ... آن گاه كه شاه عباس صفوی از این موضوع مطلع گردید، مقداری از این لباس را جهت تبرك از آنان گرفت. ..... به علت ازدحام جمعیت، بدن آخوند هنگام نماز مقداری تكان میخورد. .... [20] . كرامات الاولیاء، ص 61 و 62، با تلخیص.
تا آن كه نام این الگوی زهد و عبادت و تقوا، و طلایهدار عرفان اسلامی، زینت بخش محفل رهپویان حقیقت طلب د صدسال اخیر گردید. ... آن گاه كه شاه عباس صفوی از این موضوع مطلع گردید، مقداری از این لباس را جهت تبرك از آنان گرفت. ..... به علت ازدحام جمعیت، بدن آخوند هنگام نماز مقداری تكان میخورد. .... [20] . كرامات الاولیاء، ص 61 و 62، با تلخیص.
نگاهي به عملياتهاي تروريستي منافقين
در سال 57 با پيروزي انقلاب اسلامي و سقوط شاه، اعضاي باقيمانده گروه از زندان آزاد شدند و از همان ابتدا ... آيتالله مدني امام جمعه تبريز را همراه 17 تن از مردم پس از برگزاري نماز جمعه به شهادت رساند. ... 11 تير 61 آيتالله صدوقي امام جمعه يزد در حال ترك جايگاه توسط يك عضو منافق كه ملبس به .... عرفان اسلامی (67) حرمت اشتغال به عیوب دیگران ...
در سال 57 با پيروزي انقلاب اسلامي و سقوط شاه، اعضاي باقيمانده گروه از زندان آزاد شدند و از همان ابتدا ... آيتالله مدني امام جمعه تبريز را همراه 17 تن از مردم پس از برگزاري نماز جمعه به شهادت رساند. ... 11 تير 61 آيتالله صدوقي امام جمعه يزد در حال ترك جايگاه توسط يك عضو منافق كه ملبس به .... عرفان اسلامی (67) حرمت اشتغال به عیوب دیگران ...
-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها