تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798146300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بیابانکی در جمع کاربران سایت تبیان


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: بیابانکی در جمع کاربران سایت تبیان
سعید بیابانکی
یکی از برنامه های ویژه ایام تابستانی سایت فرهنگی تبیان، برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارشناسان برجسته است. نخستین نشست، صبح امروز در باشگاه کاربران با حضور مهمان ویژه و شاعر طنزپرداز محبوب، استاد سعید بیابانکی برگزار شد. در این نشست تخصصی که با موضوع "وبلاگ نویسی، شعر و رسانه های مدرن" با خیر مقدم خانم مهندس حسینی؛ مدیریت امور کاربران سایت تبیان، و با معرفی باشگاه کاربران، شبکه اجتماعی تبیان و فعالیت های آن آغاز شد استاد بیابانکی ضمن بیان مقدمه ای در مورد تاریخچه ورود کامپیوتر به ایران و بیان تحولی که از دوران تحصیل در رشته کامپیوتر طی کردند، اظهار داشت: با صنعتی شدن و جهش ناگهانی تکنولوژی، تاریخچه این علم در ایران به فراموشی سپرده شد. در حالی که در سال 69 و زمان تحصیل بنده هنوز موج درنوردیده شدن اجتماع توسط PC یا همان کامپیوترهای شخصی رخ نداده بود و در آن زمان تنها پنج دستگاه در دانشگاه اصفهان برای استفاده دانشجویان وجود داشت و نوشتن برنامه ارسال یک جمله از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر مثل بمبی در دانشگاه به صدا درآمد، اما امروز ما متوجه سرعت رشد تکنولوژِی نیستیم. در همان زمان، نگارش در کامپیوتر به زبان فارسی ناممکن بود و حتی برخی پیشنهاد دادند که PENGLISH مورد استفاده قرار گیرد، در حالی که نخستین قدم برای  از بین بردن یک فرهنگ، نابود کردن زبان و خط آن است.
نشست صمیمانه با سعید بیابانکی
به دنبال بیان اهمیت این موضوع استاد گریزی به اهمیت شعر نمود و بیان داشت: نباید شعر را دست کم گرفت، چون زیرساخت زبان و باعث حفظ آن است. کما اینکه سفیر تاجیکستان بیان کرده بود دلیل ماندگاری زبان فارسی در تاجیکستان ترانه سرایی دو شاعر بود. سعید بیابانکی، در ادامه به تعریف وبلاگ و اهمیت آن پرداخت و بیان کرد: با توجه به تفاوت ماهیتی "بازدید کننده" و "خواننده" گاهی ممکن است میزان بازدیدکنندگان یک وبلاگ موجب اعتماد به نفس کاذب و شهرت کاذب برای وبلاگ نویس باشد.
نشست صمیمانه با سعید بیابانکی
همچنین استاد در مورد شعر و تاثیر آن بیان داشتند: نایب اسدالله ،از اساتید نی، می گوید "نی را از آغل گوسفندان به دربار پادشاهان بردم." اما در حوزه شعر این حرکت برعکس بوده است. در حالی که در زمانی در اختیار قدرت ها بوده اما هم اکنون آن قدرت رسانه ای را ندارد. اما از سویی شعر به دلیل آنکه صرفا متن است، لذا سرعت انتشار بیشتری دارد و می تواند قدرتمند عمل کند.
نشست صمیمانه با سعید بیابانکی
در ادامه استاد بیابانکی، مهمان ویژه باشگاه کاربران تبیان، با توجه دادن به اینکه وبلاگ می تواند با قدرتی که دارد، به عنوان یک رسانه عمل کند و نیز اشاره به اینکه وبلاگ های فارسی از نظر میزان کثرت در رتبه چهارم نسبت به سایر زبان ها قرار دارد، دو اثر مهم وبلاگ های فارسی را چنین بیان کردند: حفظ نسل سوم مهاجران ایرانی از فراموش شدن زبان مادری، ایجاد یک ژانر و گونه ادبی در سال های اخیر به دلیل مبتنی بودن وبلاگ بر ایجاز.وبلاگ نویس معاصر، در ادامه سخن راهکارهایی برای افزایش آمار بازدیدکنندگان تخصصی و به اصطلاح "چسبناک کردن وبلاگ" پیشنهاد داد.
نشست صمیمانه با سعید بیابانکی

نشست صمیمانه با سعید بیابانکی
در پایان این نشست صمیمی با استاد بیابانکی که خالی از لطف نبود، کاربران سایت تبیان به بیان سوالات خود در حوزه وبلاگ نویسی پرداختند. یکی از سوالات شنیدنی، پرسش کاربر "جاده دوستی" بود که به زبان شعر پرسید:  کامپیوتر می خوندید، چی شد که شاعر شدید؟در این مقوله طنز، این همه ماهر شدید؟ که موجب خنده استاد و تشویق حاضران شد، استاد در پاسخ بیان کرد: بیشترین ارتباط بین شعر و علم ریاضی و کامپیوتر است. زیرا هر دو ساختمان منظمی متشکل از کلمات، اعداد و داده ها است. خیام که در میان ما به شعر معروف است، بیشترین شهرت خود را در خارج از ایران به دلیل ریاضیات دارد.
سعید بیابانکی
این نشست تخصصی و سرشار از لطف، با دو شعر استاد با صدای خودشان به پایان رسید که این دو شعر برای نخستین بار منتشر شد.گفتنی است، باشگاه کاربران تبیان در روزهای آتی و در ایام تابستان نیز نشست های تخصصی دیگری را برگزار خواهد کرد.
سعید بیابانکی
  گزارش: واحد امور کاربرانتنظیم: هومن بهلولی 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن