تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798158213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هولوکاست چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: هولوکاست چیست؟
هولوکاست، در لغت به معنی قربانی، قربانی بزرگ، با آتش سوزاندن و به معبود رسیدن می باشد. معادل این واژه در زبان عبری کلاسیک؛ «اولم کالیل» و در عبری مدرن؛ «شوآه» است. در زمان تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 در نسخه عبری به جای واژه «هولوکاست» از کلمه «شوآه» استفاده شده بود.
بیش از پنجاه سال است که واژه ای جدید به عمد وارد فرهنگ و قاموس سیاسی جهان شده است. واژه ای که بیش از آن که بیانگر واقعیت تاریخی خود در یونان؛ یعنی سوزاندن مسیحیان ربّانی به دست یهودیان پیامبرکُش باشد، رنگ و صبغهای دیگر گرفت، تا از آن به عنوان ابزاری در خدمت منافع صهیونیسم سلطهگر و مظلوم نمایی یهودیان استفاده شود.
واژه ای به نام «هولوکاست»؛ که شاید هنوز هم شمار بسیاری از مردم جهان، از معنا و مفهوم حقیقی آن آگاهی ندارند.
اما آن چه که در تبلیغات و رسانه های جمعی غرب به ویژه صهیونیستی بر روی آن در رابطه با واژه هولوکاست تبلیغ شده، مسأله ای است به نام «کوره های آدم سوزی» یا «اتاق های گاز هیتلری»، که به کشتارگاه چندین میلیون یا صدها هزار یهودی معروف شده است. به ادعای صهیونیست ها، نازی ها شش میلیون یهودی را در اتاق های گاز خفه میکردند و سپس آن ها را در کوره های آدم سوزی می سوزاندند. این ادعا و اسطوره سازی، در منابع صهیونیستی که وابسته به آژانس یهود است به وضوح دیده می شود.
اما این ادعا تنها برای بزرگ نمایی مسأله و مظلوم نمایی یهودیان بود تا صهیونیسم بتواند دولت اسرائیل را در سرزمین فلسطین ایجاد کند و زمینه های پذیرش این دولت صهیونیستی را در افکار عمومی جهان به ویژه نزد اروپایی ها به وجود بیاورند. زیرا یهودیان تا پیش از این زمان در افکار عمومی غرب، به ویژه اروپای شرقی، به عنوان افرادی که دارای نقش منفی و مخرب در اقتصاد کشورها هستند معرفی می شدند.
بنابراین طرح کشتار یهودیان با نام «هولوکاست»، بیشتر برای جلب نظر افکار عمومی در اروپا و در راستای پذیرش دولت اسرائیل در فلسطین انجام گرفت. کتابها و دائرة المعارف های یهودی در این راستا بیشترین نقش را داشتند.
این تبلیغات به قدری توسط صهیونیست ها گسترده و غلو گردید که حتی برخی محافل صهیونیستی و آثار مکتوب وابسته به آن ها تعریف گسترده تری از هولوکاست را مد نظر قرار دادند. از جمله اینکه «شش میلیون یهودی» در یک برنامه از پیش تعیین شده ای، به عنوان «راه حل نهایی» و در «اتاق های گاز» در «اردوگاه های کار اجباری» به قتل رسیده اند.
در این تعریف سه مؤلفه به کار رفته، یکی «کشتار شش میلیون یهودی»، دوم «راه حل نهایی» و سوم «اتاق های گاز». از میان این سه مؤلفه؛ اولین مورد در مرکز ثقل تبلیغات گسترده صهیونیست ها قرار دارد، به طوری که کمتر شنونده ای در آمار ارائه شده تردید می کند. کتابها و دائرة المعارف های متعددی هم که بیشتر، یهودیان مؤلف آنها بوده اند، تعریفی را که از هولوکاست ارائه داده اند مبتنی بر همین آمار و ارقام نجومی و ادعایی صهیونیستی است. مثلاً مارتین گیلبرگ(مورخ یهودی انگلیسی تبار) در کتاب خود با عنوان «هولوکاست»، این واژه را چنین تعریف می کند: «کشتار سازمان یافته شش میلیون یهودی».
دائرة المعارف کتاب جهان نیز تعریفی که درباره هولوکاست دارد شبیه تعریف فوق الذکر است؛ در آن آمده است که «تا پایان سال 1945، نازی ها بیش از شش میلیون مرد، زن و کودک یهودی را قتل عام کردند، یعنی بیش از دو سوم جمعیت یهودیان اروپا».
دائرة المعارف یهود (جودائیکا) نیز ذیل واژه «هولوکاست» همین تعریف را ارائه کرده است.
اما معنا و تعریف دقیق هولوکاست و پیشینة تاریخی کاربرد آن چیست؟
تعریف:
هولوکاست از یک واژه یونانی holos به معنای تمام و kalein به معنای سوزاندن است. در کتاب فرهنگ یهود نیز هولوکاست به معنای «سوزاندن با آتش که به طور کامل از میان برود» تعریف شده است. با توجه به تعریف فوق الذکر میتوان گفت که «هولوکاست» در لغت به معنی قربانی، قربانی بزرگ، با آتش سوزاندن و به معبود رسیدن می باشد.
معادل این واژه در زبان عبری کلاسیک؛ «اولم کالیل» و در عبری مدرن؛ «شوآه» است. در زمان تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 که بن گوریون اعلامیه به اصطلاح استقلال اسرائیل را قرائت کرد، در نسخه عبری به جای واژه «هولوکاست»، از کلمه «شوآه» استفاده شده بود. این واژه، یک کلمه عبری به معنای «فاجعه» است و کاربرد آن مورد علاقه کسانی بوده که بر منحصر بودن قتل عام یهودیان تاکید دارند. رژیم صهیونیستی بعدها در تقویم عبری، روزی را به همین نام برای یادبود به اصطلاح کشتار دسته جمعی یهودیان اختصاص داد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن