تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798120857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماموريت و رسالت اصلي روحانيون كاروان ها احراز صحت اعمال زايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ماموريت و رسالت اصلي روحانيون كاروان ها احراز صحت اعمال زايران است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري گفت : ماموريت و رسالت اصلي روحانيون كاروان ها احراز صحت اعمال،حفظ سلامت اعتقادي و رشد مذهبي زايران است.


به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت حجت الاسلام والمسلمين "عبدالفتاح نواب " تصريح كرد : تغيير در تركيب سني و تحصيلي زائران ، اختلاف سطح اطلاعات و نيازهاي معرفتي آنان و گستردگي مخاطبان ايجاب مي كند كه روحانيون ما علاوه بر تسلط به احكام و مناسك نسبت به اسرار و ابعاد مختلف حج آگاه باشند .
معاون امور روحانيون حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت ،شناسايي ، جذب و آموزش روحانيون را از جمله اقدامات مهم اين معاونت دانست و افزود : در گذشته بر نامه جذب و گزينش روحاني به صورت متمركز و يك بار در سال صورت مي گرفت، اما در سالهاي اخير اين جذب به صورت مستمر و منطقه به منطقه انجام مي شود و از نيروهاي خود منطقه براي كار جذب و شناسايي استفاده مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه اين مساله باعث شده كار جذب و گزينش به سمت جذب شايستگان پيش برود گفت : سعي ما بر اين است مثلا از 50 نفر نيروي شايسته و كارآمد براي همكاري و پذيرش از افرادي كه حائز رتبه هاي بالاتر مي شوند كار جذب را انجام مي دهيم.
نواب خاطر نشان كرد : بحث آموزش نيز در گذشته به صورت متمركز انجام مي شد كه الان مدتي است اين امر به صورت منطقه اي انجام مي شود و در همايشهاي منطقه اي سعي مي كنيم ما حصل يافته ها ، مطالعات و تجارب حاصله در حج هر سال به تناسب نيازها و ضرورت هاي هر منطقه به اطلاع روحانيون برسد.
وي در خصوص بهينه سازي و بروز رساني متون آموزشي گفت : در بحث آموزش به طور مرتب نسبت به متوني كه براي آموزش انتخاب شده بازخورد گيري مي كنيم .
معاون امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري تصريح كرد : اينكه اين متن چقدر مفيد بوده ؟ چقدر اثر داشته ؟ چقدر از آن استقبال شده ؟ آيا اساتيد متن بهتري به نظرشان مي رسد؟سوالاتي است كه در به روز رساني متون آموزشي مطرح مي شود.
نواب با اشاره به اينكه براي آسيب شناسي فعاليت ها و تلاش ها از چند كانال اقدام مي شود ، تصريح كرد : يكي از اين كانالها خود روحانيون هستند كه از طريق ارتباط با معاونت و سايت مواردي كه انجام كار را با مخاطره مواجه يا زمينه آسيب را فراهم مي كند ، گزارش مي دهند .
وي افزود : مناطق يازده گانه بعثه در سراسر كشور بوده ،افرادي كه از بيرون نظاره گر فعاليتها و تلاشهاي بعثه مي باشند و گزارشهاي زائران براي بهينه سازي امور ،كانال هاي ديگري هستند كه اقدام به آسيب شناسي مي كنند.
نواب خاطر نشان كرد : بخش بهينه سازي اعزام كه بخش نتيجه گيري كار است از دو بخش قبلي يعني جذب و آموزش سخت تر است .
وي افزود : در رابطه با ارزيابيهايي كه رابطين از عملكرد روحانيون دارند و توصيه هايي كه براي رشد روحانيون ارائه مي كنند اقداماتي در دست اجراست كه اين اقدامات نيازمند جمع بندي و تبديل به طرح شدن دارد.
نواب با بيان اينكه يكي از كارهاي ما قبل از اعزام به روز رساني اطلاعات روحاني كاروان از طريق كميته هاي علمي ، تخصصي بعثه است اظهار داشت : روحاني قبل از اعزام به عمره و حج نيازمند حضور در يك همايش و گردهمايي براي تكميل اطلاعات و به روز رساني آن است .
وي افزود : روحاني در اين همايش مي تواند با مسائل مختلف مربوط به زائران و ابعاد مختلف حج به صورت علمي و كارشناسي آگاه شود تا بتواند وظيفه اش را متناسب با انتظارات و نيازهاي زائر و در جهت تقويت و تحكيم مباني اعتقادي ومعنوي زائران انجام دهد.
وي تصريح كرد : در اين گردهمايي ها آخرين فتواهاي مراجع عظام تقليد در رابطه با اماكن ، آخرين نظريات در رابطه با شبهات ، آخرين دستاوردها در رابطه با اسرار معارف و مطالب به اطلاع روحانيوني كه به عمره يا حج اعزام خواهند شدمي رسد.
نواب با اشاره به برگزاري همايش بزرگ روحانيون عتبات عاليات در مهرماه سال جاري گفت : اين همايش به مدت يك روز در استان تهران به عنوان نماينده بخش شمال ، شمال غرب و شمال شرق تهران و در يكي از استانهاي مركزي به عنوان نماينده بخش مياني و جنوب كشور برگزار
مي شود.
وي افزود : همايش ديگري نيز به همين شكل براي مداحان كاروانها در نظر گرفته شده كه در حال تهيه و تدوين برنامه هايش هستيم.
او تصريح كرد : ما فقط به اين آموزشها بسنده نمي كنيم و در همايشها از يكي از اساتيد سخنور دعوت مي كنيم تا درخصوص مخاطب شناسي ، روش سخنوري و نياز زائران صحبت كند. علاوه بر آن يكي از مواد آموزشي ما براي برادران روحاني در برنامه حج، آموزش كتاب روش سخنوري آيت الله فلسفي است.
نواب با بيان اينكه براي كاروانهاي ايرانيان خارج از كشور همانند كاروانهاي داخلي تعدادي روحاني معين و معينه به تناسب زائران آن كاروانها در نظر گرفته شده است گفت : معمولا در ايام عمره نمايندگان بعثه در مكه و مدينه سعي مي كنند نياز كاروانهاي ايراني را كه از خارج كشور به مكه آمده اند در اين زمينه برطرف كنند و گاهي نيز اين كار از داخل انجام مي شود .
نواب در خصوص واگذاري بخشي از فعاليت هاي سازمان مركزي حج به استان ها گفت : زماني تنها ماموريت سازمان حج و زيارت اعزام حدود 90 هزار نفر به حج ، 50 هزار نفر به عمره و صد هزار نفر به سوريه بود و از عتبات عاليات هم خبري نبود.
نواب گفت : مجموع زائران ايراني كه قصد تشرف به اماكن خارج از كشور را داشتند 250 هزار نفر در سال بود اما اكنون اين تعدادچندين برابر شده به گونه اي كه به 100 هزار نفر در حج ، بيش از 600 هزار نفر در عمره ، بيش از 600 هزار نفر در عتبات و گاهي تا مرز 500 هزار نفر در سوريه خدمات مي دهد، به همين دليل ضروريست آنچه كه در تهران انجام مي شود به نوعي در استانها نيز دنبال شود .
وي ادامه داد : معاونت امور روحانيون بر اساس نيازهاي موجود پيش از اين كار را انجام داده به گونه اي كه نمايندگي هاي ما در استانها از روز اول شكل گيريشان به عنوان نمايندگي معاونت امور روحانيون انجام وظيفه مي كردند. فراخوان را خود استان مي دهد ، تشكيل پرونده ، آموزش ، اعزام ، ارزيابي نوارها با نظارت مركز در خود منطقه صورت مي گيرد .
نواب گفت : برگزاري آموزش و يا همايش در يك منطقه به تعداد افراد اعزامي ساكن در آن منطقه بستگي دارد . در مناطقي كه افراد اعزامي آن كمتر از حد تعيين شده باشد نمي توان هزينه اي بر بيت المال وارد كرد بر همين اساس آموزش يا همايش روحانيون اين مناطق به صورت متمركز در قم صورت مي گيرد.
نواب ادامه داد:با بررسيهاي انجام شده به احتمال زياد تا چند سال آينده آزمون روحانيون نيز به صورت مجازي برگزارخواهد شد.
وي در خصوص نحوه برگزاري اين آزمون گفت:هنوز اين كار عملياتي نشده ودرمرحله برنامه ريزي قرار دارد.
نواب در ارزيابي عملكرد شوراهاي فرهنگي و شوراهاي ارشاد در كاروان ها گفت:تشكيل اين شوراها در همدلي روحاني با مدير و همكاري مدير با روحاني و رشد فعاليتها در كاروان بسيار موثر است.
وي افزود:همه ما بايد به فكر ارتقاء برنامه هاي معنوي و فرهنگي زائران باشيم و گرنه همه ما ضرر مي كنيم،چرا كه پايه و اساس اين سفرها كسب معرفت و رشد معنويات وفرهنگ زايران است.
نواب در خصوص نقش روحانيون در ماندگارسازي يافته ها و دستاوردهاي سفر حج و عمره گفت:از روحانيون كاروان و بعثه جز راهنمايي و ارشاد كار ديگري ساخته نيست.ابزار روحاني تنها كلامش است كه در ارتباط مستقيم و چهره به چهره با زائران آن هم در يك مقطع زماني خاص بهره مي گيرد.
نواب با بيان اينكه رسالت روحانيون به دليل سطح بالاي انتظارات و نيازهاي گسترده زائران بسيار سنگين است گفت : در معاونت تلاش مي كنيم سطح آگاهي ها و توانمندي ها را ارتقاء دهيم روحانيون نيز بايد از فرصت ايجاد شده در اين سفرها كمال استفاده را ببرند و در تعميق باورها و علايق ديني مردم بكوشند.
نواب خاطر نشان كرد : نشريات صفا، حاجي سلام ، مروه و ويژه نامه هايي كه در رابطه با سفر عتبات عاليات چاپ و منتشر ميشود مي تواند نقش بسزايي در بهينه سازي رفتار زائران ، كاهش اضطراب و به روز كردن اطلاعات آنها داشته باشد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 464]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن