تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804262057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري دانشجويان ايران، آلمان و هلند براي خلق دو نمايش مشترک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۶ب.ظ)
در بين‌الملل جشنواره تئاتر دانشگاهي؛ همکاري دانشجويان ايران، آلمان و هلند براي خلق دو نمايش مشترک موج - معاون هنري و امور بين‌الملل هجدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر دانشگاهي از همکاري دانشجويان ايراني با دانشجويان کشورهاي آلمان و هلند براي خلق دو نمايش مشترک در اين دوره خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، بهنام نوايي، معاون هنري و امور بين‌الملل اين دوره از جشنواره با اشاره به تقسيم‌بندي بخش بين‌الملل به چهار دسته گفت: بخش نخست، برگزاري ورک‌شاپ توسط مدرسان و اساتيد بين‌المللي است، تعدادي از اين اساتيد انتخاب شده‌اند و مراحل تکميلي رايزني در حال انجام است.
او ادامه داد: انتخاب اين اساتيد بر اساس آسيب‌شناسي که توسط تيم برگزارکننده اين دوره از جشنواره صورت گرفته است، به عنوان نمونه در سال‌هاي اخير آثار بسياري در حوزه تئاتر مستند اجرا شده است، براي استمرار اين نوع تئاتر، تمرکز و پژوهش بر چنين موضوعي، کمپاني «ريميني پروتوکل»، کمپاني مشهور آلمان و سوئيس انتخاب شده است.
فعاليت اصلي اين کمپاني در مورد تئاتر مستند است و در اين راستا ما از آقاي «الجوشا بگريته» دراماتورژاين کمپاني دعوت به عمل آورده‌ايم تا در رابطه با تئاتر مستند و تئاتر در فضاهاي عمومي کارگاه‌هاي آموزشي را برگزار کند.
نوايي افزود: اين مساله مي‌تواند براي علاقمندان به تئاتر مستند فرصت مطالعاتي مناسبي را ايجاد کند و بي‌شک ايده‌هاي اين کمپاني مي‌تواند گامي رو به جلو باشد، به خصوص در جاهايي که تعريف از اين نوع تئاتر با تعاريف آن در کشور ما متفاوت است.
اين نيازسنجي‌ها به صورت کامل شکل گرفته و بر اساس آن از اساتيدي از کشورهاي اتريش، اسپانيا و ايتاليا نيز دعوت به عمل آمده است.
معاون هنري هجدهمين جشنواره بين‌المنللي تئاتر دانشگاهي با اشاره به زمان برگزاري اين کارگاه‌هاي آموزشي عنوان کرد: زمان برگزاري کارگاه‌ها طولاني است، يعني هيچ کارگاهي کمتر از سه جلسه نخواهد بود، مباحث مطرح شده در آنها نيز بسيار جزئي و تخصصي است و شامل مباحث کلي نمي‌شود، اساتيد همگي از هنرمندان معاصر و درجه يک هستند و مطالب و موضوعاتي را مطرح مي‌کنند که تسلط کافي بر آنها دارند.
او انتخاب آثار براي حضور در جشنواره را يکي از پيچيده‌ترين مراحل مورد نظر دانست و توضيح داد: تئاتر دانشگاهي در اروپا با بحران روبه‌رو است، چراکه نمي‌توان کارهايي با کيفيت مورد نظر و بالا را يافت، اين نظر اکثر منتقدان اروپايي نيز هست، اين بحران عوامل مختلفي دارد.
در ايران تئاتر دانشگاهي خيلي سريع به تئاتر حرفه‌اي مي‌پيوندد، اما؛ اين اتفاق در مورد تئاترهاي دانشجويي اروپا رخ نمي‌دهد، به اين دليل ما با بحران انتخاب روبه رو بوديم، براي حل اين مساله با تمرکز و نيرويي بيشتر به جست و جو پرداختيم.
نوايي بيان کرد: تا امروز کشورهايي چون اسپانيا، چک، فرانسه، ايتاليا، آلمان، مصر و هلند درخواست اجرا داشته‌اند که از ميان آنها با اجراي دو نمايش موافقت شده است، انتخاب ساير آثار نيز بر مبناي سياست‌هاي اقتصادي جشنواره و همچنين سياست هايزيبايي شناسي و پژوهشي خواهد بود، ما به دنبال آثاري بوديم که در حوزه اجرا، بتواند پيشنهادات تازه‌اي براي ما داشته باشد تا دو هفته آينده نتايج قطعي اعلام خواهد شد.
مسئول امور بين‌الملل هجدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر دانشگاهي در مورد نمايش‌هاي مشترک توضيحاتي ارائه داد و گفت: «در اين دوره دو کار مشترک خواهيم داشت، اثر مشترک ميان ايران و هلند که کاري مشترک ميان دانشجويان ايراني و هلندي مدرسه استديو آمستردام است و ديگري نمايش مشترک ميان ايران و آلمان است، يعني؛ دانشجويان مدرسه ارنست بوش و دانشجويان ايراني، در اين کار اساتيد آلماني نيز دو هفته قبل از برگزاري جشنواره به ايران خواهند آمد و مراحل نهايي کار را انجام مي‌دهند، اکنون تمرينات اين نمايش در ايران و برلين در حال انجام است.
نوايي در پايان اظهار کرد: در تقسيم‌بندي چهارم بخش بين‌الملل، ميهماناني از کمپاني‌هاي خارجي خواهيم داشت، اين اقدام در جهت آشنايي گروه‌ها و شکل‌گيري تعامل ميان آنها صورت گرفته است، همچنين مي‌تواند زمينه‌ساز اجراهاي گروه‌هاي ايراني در فستيوال بين‌المللي باشد.
کليه اين ميهمانان سمت‌هايي مهم در فستيوال‌هاي خارجي دارند، دانشجويان و هنرمندان مي‌توانند ارتباط‌‌هاي لازم را ايجاد کنند. اين احتمال وجود دارد که در مراسم اختتاميه جشنواره کارهاي انتخاب شده توسط اين مدعوين اعلام شود.
بر اساس اين گزارش، هجدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر دانشگاهي از بيست و ششم ارديبهشت تا نهم خردادماه به دبيري اميرم هديمرسلي برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن