تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1804649420
-در سینما کار ضعیف دیده نمیشود
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
گفتوگو با نازنین فراهانی، بازیگر فیلم «طعم شیرین خیال» در سینما کار ضعیف دیده نمیشود نازنین فراهانی پیش از اینکه وارد دنیای بازیگری شود، در عرصه مطبوعات فعالیت میکرد؛ کاری که ارتباط مستقیمی با رشته تحصیلیاش، روزنامهنگاری داشت، اما از سال 79 با فیلم «زیر پوست شهر» ساخته رخشان بنیاعتماد پای او به بازیگری و سینما باز شد.
«از کنار هم می گذریم» (ایرج کریمی)، «نیمه پنهان» (تهمینه میلانی)، «وقتی همه خواب بودند» (فریدون حسن پور)، «صداها» (فرزاد موتمن) و «دل بیقرار» (قربان محمدپور) برخی فیلم هایی است که این بازیگر خوب و بااستعداد سینمای ایران در آنها بازی کرده است. سال 93، سال پرکاری برای فراهانی بود و او در سه فیلم «طعم شیرین خیال» (کمال تبریزی)، «موقت» (امیر عزیزی) و «نزدیک تر» (مصطفی احمدی) حضور داشت. از این سه اثر، این روزها فیلم طعم شیرین خیال، به عنوان یکی از فیلم های اکران نوروزی روی پرده سینماهاست. فراهانی در این فیلم در کنار بازیگرانی چون شهاب حسینی و نازنین بیاتی بازی می کند. به این بهانه با او گفت وگو کرده ایم. نقش استاد نیک اختر در فیلم طعم شیرین خیال را دوست داشتید؟ بله، به چند دلیل نقش و کار را دوست داشتم. اول به دلیل این که مجموعه افرادی که مقابل و پشت دوربین همکار بودیم همه افرادی حرفه ای بودند که کار با آنها برایم لذتبخش بود. دلیل دوم هم به همکاری با آقای تبریزی مربوط می شد، اما الان که فیلم را می بینم با خودم می گویم ای کاش با آقای تبریزی صحبت می کردم که به نقش کمی جان بدهد. لازم بود کمی به استاد نیک اختر نزدیک تر شویم. این استاد نقشش در حد تیپ باقی مانده است. این خانم، استاد دانشگاهی است که دوست و همکار شخصیت گروس است. با کارگردان مشورت نداشتید؟ اشتباه من این بود که هیچ وقت با ایشان این موضوع را مطرح نکردم. کار کردن با کمال تبریزی چگونه بود؟ کمال تبریزی به معنای واقعی، انسان و کار کردن با این کارگردان بسیار لذتبخش است. دوران بسیار خوبی را با او در فیلم طعم شیرین خیال داشتم. و همکاری با شهاب حسینی؟ شهاب حسینی بازیگری است که در همکاری با او بسیار سورپرایز می شوی. او انسان به معنای واقعی کلمه متواضع و یک دوست، همکار و انسان خوب و بازیگری روان و بدون کوچک ترین ادا و اصول است. فیلم طعم شیرین خیال از حفظ محیط زیست برای مخاطب صحبت می کند. چقدر خودتان دغدغه موضوع این فیلم را داشتید؟ حفظ محیط زیست یکی از مهم ترین دغدغه های من است. مدام به اطرافیانم گوشزد می کنم که آشغال نریزید. نسبت به پاکی محیط زیست بسیار حساس هستم. ناراحت می شوم وقتی می بینم مردم روی زمین آشغال می ریزند. باور کنید ایران مناطق بسیار زیبایی دارد. وقتی کنار دریا می روم، نمی توانم کنار ساحل بنشینم، چون تمام ساحل پر از آشغال است. همیشه وقتی آشغال روی زمین را می بینم با خودم می گویم مردم چگونه دلشان می آید. مگر شما در خانه خودتان آشغال روی زمین می ریزید؟ یک بار فکر می کردم که ما بازیگران با هم جمع شویم، کیسه زباله به دست بگیریم و به مناطق مختلف تهران برویم و آشغال ها را جمع کنیم. ما بازیگران الگو هستیم و می توانیم در این زمینه فرهنگسازی کنیم. کمی هم از چگونگی همکاری با مصطفی احمدی و امیر عزیزی در دو فیلم نزدیک تر و موقت بگویید. با مصطفی احمدی از فیلم صداهای فرزاد موتمن آشنا بودم. هم خودش و هم همسرش آتوسا قلمفرسایی (طراح صحنه و لباس) از بی نظیرهای سینما هستند. وقتی به من زنگ زد بسیار خوشحال شدم، چون می دانستم قرار است با فیلم و کارگردان خوبی همکاری کنم. گروهی منسجم و بدون کوچک ترین حاشیه با هم کار کردیم که خدا را شکر در جشنواره این فیلم بازتاب خوبی داشت و کارگردان هم نامزد بهترین کارگردانی شد. فیلمنامه موقت امیر عزیزی هم ابتدا سه سال پیش به من پیشنهاد شد. حتی اسم نقش نازنین بود که بعدها تغییر کرد. امیر عزیزی در فیلم موقت، تجربه شخصی خودش را به نمایش گذاشت. به نظرم بهترین فیلم ها تجربه شخصی کارگردان است. می ترسیدم نکند فیلم خوب درنیاید، اما در نهایت وقتی فیلم را دیدم خیلی خوشحال شدم که فیلم ساختار بسیار مناسبی دارد. کار با کارگردانان فیلم اولی به نظر کمی ریسک است و شما به نظر این ریسک را می پذیرید که اتفاقا همکاری با دو فیلم اولی را در جشنواره سال گذشته فیلم فجر داشتید. همکاری با علی احمدزاده در «مهمونی کامی» اولین فیلم اولی بود که تجربه کردم. این فیلم همکاری بسیاری خوبی بود. اصلا طرح مهمونی کامی از خودم بود. مضاف بر این که با روحیه کارگردان آشنا بودم. باور کنید آنقدر در این فیلم احساس خوبی داشتم که اصلا این که با یک فیلم اولی کار می کنم را نداشتم. همزمان با آغاز فیلمبرداری مهمونی کامی من سر فیلمبرداری کار دیگری بودم، اما گروه برای حضور من صبر کردند، اما بعد از این فیلم اشتیاق برای کار کردن با کارگردانان فیلم اولی در من زیاد شد. از چه منظر؟ از این منظر که کار کردن با کارگردانان فیلم اولی یا تازه وارد به سینما بسیار برایم راحت تر است. کارگردانان فیلم اولی انگیزه بسیار بالایی برای ساختن فیلم دارند. آنها سال ها فیلم کوتاه ساخته اند و این گروه با انرژی عظیمی که دارند به زعم خودشان می خواهند دنیا را عوض کنند. این حجم انرژی آنها برای شما جالب است؟ برای من مهم است که این حجم انرژی خنثی نیست. این گروه برای چیزی که می خواهند تلاش می کنند و ساده از چیزی نمی گذرند. این وجه مشترک همه آنهاست. از جزئیات صحنه و هیچ چیز دیگر نمی گذرند و می خواهند همه چیز به ایده آل ترین نحو ممکن باشد. می خواهند با حضورشان در سینما برگ برنده رو کنند. حتی اگر موفق نشوند بهترین باشند، ولی فیلم بد هم نمی سازند. خوبی حضور در این کارها این است که بازیگر از ایفای نقش در آن شرمنده نمی شود. دقیقا. سرافکنده نیستم که در این فیلم ها بازی کردم. نهایتش این که فیلم متوسطی از کار دربیاید، اما فیلم های کارگردانانی که من با آنها کار کردم نه تنها پشیمان نبودم بلکه با سربلندی به این کارها نگاه می کنم. قطعا باز با کارگردان های فیلم اولی کار می کنم و این مسیر را ادامه می دهم. چرا سالهاست فعالیتی در تلویزیون نداشتید؟ تنها کارتان در تلویزیون بازی در سریال داستان یک شهر اصغر فرهادی بود. کار کردن برای تلویزیون قدری خطرناک است. چرا؟! برای این که بازیگر با سریال هر شب روی آنتن تلویزیون قرار می گیرد و اگرآن سریال خوب نباشد بازیگر هر شب به مخاطب می گوید که من در کار بد بازی می کنم، اما در سینما کار بد دیده نمی شود. تلویزیون با قشر گسترده مخاطب همراه است. نکته دیگر این که من ادعا نمی کنم همیشه در کارهای موفق حضور داشته ام. به این نتیجه رسیده ام که بازیگر حق دارد در کار بد بازی کند، اما حق ندارد بد بازی کند. من یکی دو فیلم بازی کرده ام که نمی توانم از آنها دفاع کنم، ولی از بازی ام دفاع می کنم. بسیاری از بازیگران بزرگ دنیا هم در فیلم بد بازی کرده اند. هیچ وقت نمی توان تضمین کرد که یک فیلم از ابتدا عالی می شود. لذا به نظر من در کار بد سینمایی یا تله فیلم بد حضور داشتن نجاتش به مراتب راحت تر است از بازی در مجموعه تلویزیونی بد. سال 93 بازی در دو سریال تلویزیونی را پیشنهاد داشتم که در یکی، نقش را دوست نداشتم و دیگری خود مجموعه را. به نظر می رسد بازیگری که همکاری با کیانوش عیاری و اصغر فرهادی را در کارنامه دارد باید کمی محتاط تر از اینها انتخاب کند. من کارنامه خوبی دارم، ولی دوست دارم اینجا کمی با شما درد دل کنم. وقتی بازیگری حرفه من است و من پنج سال با مراقبت و در نهایت دقت در کارهایی حضور داشتم که هم نقش ها متفاوت بود و هم حضوری متفاوت داشتم، ولی اتفاق خوبی برای فیلم ها نمی افتد، کمی دچار این حس می شوی که انگار فرقی ندارد که در کدام فیلم بازی می کنی. برای من نازنین فراهانی دیگر انگیزه ای نمی ماند. وقتی با عیاری کار کردم این حس را داشتم که فیلمی که آقای عیاری کار می کند فیلم خوبی است. ولی می بینم فیلم در کمد خاک می خورد. بازیگر هم انسان است و گاه به خودش می گوید خب پس حضور در کار خوب و بد فرقی نمی کند. اعتراف می کنم کار درستی نیست که احتیاط نکنیم و من هم به عنوان بازیگر سعی می کنم دیگر این اتفاق نیفتد. گاهی هم پیش می آید که آدم انتخاب اشتباه کند، ولی اعتقاد دارم هر بازیگری شأنی دارد که باید حفظش کند. جالب این که به بد بودن کار هم اعتراف می کنید. برخی بازیگران زیر بار بد بودن کارهایشان نمی روند. (می خندد) وقتی تماشاگر فیلم را می بیند و صراحتا از بد بودن فیلم می گوید، من هرچه بگویم خوب است، فایده ای ندارد. معصومه جلالی / جام جم
 
سه شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 03:00
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]
صفحات پیشنهادی
برترین کارگردانهای تاریخ سینما
برترین کارگردانهای تاریخ سینما ده کارگردان برتر دنیای سینما را در این گزارش بشناسید به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از آی ام دی بی فهرست ده کارگردان برتر براساس آثاری که این کارگردانان در فهرست 250 فیلم برتر و امتیازی که در آن فهرست دارند دارند تهیه شده اجزئیات لابی برای اسکار فرهادی و پروژهی لاله/ وضعیت اقتصادی سینما افتضاح است / آقایان برای از دست ندادن گرینک
گفتگوی تفصیلی باشگاه خبرنگاران با جواد شمقدری جزئیات لابی برای اسکار فرهادی و پروژهی لاله وضعیت اقتصادی سینما افتضاح است آقایان برای از دست ندادن گرینکارتشان برخی فیلمها را نمیسازند جواد شمقدری گفت به نظرم کسانی که میخواهند عملکرد من و او را مقایسه کنند سی و سومین وپیرترین کارگردان سینمای جهان درگذشت
پیرترین کارگردان سینمای جهان درگذشت مانوئل دی اولیویرا کهنهکارترین کارگردان فعال سینمای جهان در سن 106 سالگی درگذشت خبرگزاری ایسنا مانوئل دی اولیویرا کهنهکارترین کارگردان فعال سینمای جهان در سن 106 سالگی درگذشت سینمای جهان مانوئل دی اولیویرا کارگردان سرشناس و کهنهک«از اینجا تا ابدیت» بازیگر زن دارد ولی دیده نمیشود
مسعود دلخواه در گفتگو با مهر از اینجا تا ابدیت بازیگر زن دارد ولی دیده نمیشود شناسهٔ خبر 2527047 دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰ ۲۳ هنر > تئاتر مسعود دلخواه از آغاز اجرای نمایش از اینجا تا ابدیت که اقتباسی از یکی از نمایشنامه های هارولد پینتر است از ۲۰ اردیبهشت ماه خبر دادبه کارگردانی دیویس گاگنهیم مستند اسکاری ملاله بر پرده سینماهای جهان
به کارگردانی دیویس گاگنهیممستند اسکاری ملاله بر پرده سینماهای جهانداستان ملاله یوسفزی طی چند سال گذشته از جانب عموم مردم دنبال میشود و به خاطر حوادثی که برای این فعال حقوق زنان رخ داد حالا فرصتی برای پخش مستند وی برای علاقمندان بدست آمده است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس داستپخش 15 فیلم سینمایی و تلویزیونی ویژه خانوادههای ایرانی/ کارگردان «قصههای مجید» به شبکه دو میآید
معرفی فیلمهای جشنواره نوروزی شبکه دو پخش 15 فیلم سینمایی و تلویزیونی ویژه خانوادههای ایرانی کارگردان قصههای مجید به شبکه دو میآید شبکه دو با پخش 15 فیلم سینمایی و تلویزیونی جشنواره ای از بهترین فیلم های ایران و جهان را در تعطیلات نوروز 94 به خانه مخاطبان خود میبرد به گزسالِ پُرکار پژوهشی سینمای مستند
گزارش عملکرد معاونت پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال 93 سالِ پُرکار پژوهشی سینمای مستند معاونت پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یکی از بخشهای فعال و پُرکار این مجموعه در سال 93 بود به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران معاونت پژوهش مرکز گسترش سینمشادی مردم تنها آرزوی کارگردان سینما برای سال 93
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد شادی مردم تنها آرزوی کارگردان سینما برای سال 93 محمدعلی طالبی گفت آرزو دارم در سال جدید مردم در شادی و آزادی و آرامش زندگی کنند محمدعلی طالبی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن سال 94 گفت تلاش فپیش بینی وضعیت سینما در سال 94 کار دشواری است
مدیر سینما قدس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پیش بینی وضعیت سینما در سال 94 کار دشواری است علیرضا کریمخانی گفت در خصوص آینده سینما در سال 94 نظر خاصی ندارم چون پیش بینی کردن کار دشواری است اما امیدوارم سال پر مخاطبی برای سینما باشد علیرضا کریمخانی مدیر سینما قدس در گفتگو باسالِ پُرکار پژوهشی سینمای مستند/ برنامههای سال ۹۴ تبیین شد
مرکز گسترش اعلام کرد سالِ پُرکار پژوهشی سینمای مستند برنامههای سال ۹۴ تبیین شد شناسهٔ خبر 2520604 چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۴ هنر > سینمای ایران گزارش عملکرد معاونت پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال ۹۳ تشریح شد به گزارش خبرگزاری مهر علیرضا قاسمخان معاون تگناهکاران در زمان اکران ممنوعالتبلیغ شد/ شهر موشها2 حتی با فروش 12 میلیاردیاش ضرر کرد / خاطرهای از پشت صحن
بخش سوم سام قریبیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گناهکاران در زمان اکران ممنوعالتبلیغ شد شهر موشها2 حتی با فروش 12 میلیاردیاش ضرر کرد خاطرهای از پشت صحنه یک اثر و اسلحه ژ-2 دیگر در سینما سیستم ستارهسازی نداریم گفتگوی ما با سام قریبیان آن قدر مفصل و جامع و شامل هبه بهانه درگذشت پیرترین کارگردان جهان اولیویرا؛از آغاز کار در عصر سینمای صامت تا هشت دهه بعد با سینمای دیجیتال
به بهانه درگذشت پیرترین کارگردان جهاناولیویرا از آغاز کار در عصر سینمای صامت تا هشت دهه بعد با سینمای دیجیتالمانوئل دی اولیویرا فیلمساز پرتغالی به عنوان پیرترین کارگردان سینمای جهان در ۱۰۶ درگذشت کارگردانی که کار خود را با سینمای صامت آغاز کرد و پس از هشت دهه همچنان به فعالیتاز سیمرغی که بر شانهی کهنه کارها نشست تا اکران عظیمترین بروژه تاریخ سینمای ایران
حاشیههای سینما در بهمن سال 93 از سیمرغی که بر شانهی کهنه کارها نشست تا اکران عظیمترین بروژه تاریخ سینمای ایران مهم ترین رویداد سینمایی بهمن ماه ۹۳ را می توان برگزاری سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر دانست به ګزارش خبرنګار سینما باشګاه خبرنګاران مهم ترین رویداد سینمایی بهمنکلاهبرداری تهیهکننده قدیمی سینما از یک کارگردان جوان
کلاهبرداری تهیهکننده قدیمی سینما از یک کارگردان جوان در تمامی حوزه هایی که با پول یا سرمایه نقدی سروکار دارند هرازگاه کلاهبرداریهایی رخ می دهد که دلیل اصلی آنها پای بند نبودن یکی از طرفین معامله به اصول قرارداد بوده است حیطه هنر و بخصوص سینما نیز از این قاعده مستثنی نیست و در طخسروشاهی در گفتگوی مشروح با فارس: حضور رهبر انقلاب در میدان فرهنگ باید مسئولین را تکان دهد/دیدهبانهای فرهنگ
خسروشاهی در گفتگوی مشروح با فارس حضور رهبر انقلاب در میدان فرهنگ باید مسئولین را تکان دهد دیدهبانهای فرهنگی ضعیف عمل کردهاندیک نویسنده دفاع مقدس گفت رهبری تمام قد وارد میدان فرهنگ شده و از کتابها و فیلمها تعریف میکنند و راهبرد ارائه میکنند این رفتار رهبری باید مسئولین رهنرمند باید بمیرد تا شناخته شود/ سینماگران، جوانان را در یک رقابت کثیف کاری انداختهاند
سمانه پاکدل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران هنرمند باید بمیرد تا شناخته شود سینماگران جوانان را در یک رقابت کثیف کاری انداختهاند سمانه پاکدل گفت متاسفانه سینماگران جوانان را در یک رقابت کثیف کاری انداختهاند به طور مثال تهیهکنندهای به تو زنگ می زند و میگوید فلانی برای اینعکس های جدید نازنین پیرکاری بازیگر سینما و تلویزیون
عکس های جدید نازنین پیرکاری بازیگر سینما و تلویزیون عکس های جدید نازنین پیرکاری عکس های جدید نازنین پیرکاری عکس های جدید نازنین پیرکاری عکس های جدید نازنین پیرکاری عکس های جدید نازنین پیرکاری عکس های جدید نازنین پیرکاریاخبار مرتبط عکس های جدید ماریه ماشااله-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها