تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799092273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی دو کتاب بهاره رهنما با حضور اهل ادبیات


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رونمایی دو کتاب بهاره رهنما با حضور اهل ادبیات
مراسم رونمایی از چاپ دوم وب‌نوشت‌های «ماه هفت شب» و چاپ هفتم مجموعه داستان «مالیخولیای محبوب من» نوشته بهاره رهنما در مکتب تهران برگزار شد.
به گزارش نامه نیوز بر اساس گزارش رسیده، در این مراسم، لادن نیکنام با اشاره به این که «ماه هفت شب» کتابی است که شخصیت خاص خود را دارد گفت: این کتاب از سطرهای ابتدایی‌اش ساده و صمیمی دست ما را می‌گیرد و می‌برد به زندگی بهاره رهنما. چیزی شبیه یک خودنوشت که لایه‌های روایی در آن به وفور دیده می‌شود. هر قسمت یا فصل از این کتاب دعوتی است بی شیله پیله برای همراه شدن با شخصیت بازیگر در روزهای مهم زندگی‌اش. او شاید نه هر روز که بعضی روزها نشسته و آن‌چه گلویش را فشرده نوشته و بعد جرقه‌های بعضی از این کارها را توانسته به داستان کوتاه تبدیل کند.


این نویسنده و شاعر سپس به برشمردن ویژگی‌هایی که این مجموعه وب‌نوشت‌ها را ساخته‌اند از جمله شاعرانگی و لذت بردن نویسنده هنگام نوشتن سطرها اشاره کرد.


در ادامه، یاسر نوروزی با ارزیابی نوشته‌های رهنما در بین سایر چهره‌های سینمایی همچون داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، رضا کیانیان، ترانه علیدوستی و... گفت: مجموعه ‌داستان نخست بهاره رهنما «چهار چهارشنبه و یک کلاه‌گیس» نشان داد که او می‌تواند در نوشتن داستان کوتاه نیز موفق باشد. سوژه‌ اصلی چنان‌چه قابل حدس است، در اکثر داستان‌های «زن» و مشکلات و مسائل پیرامون زنان است. خانم بازیگر اغلب به این سوژه به نگاه یک «قربانی» نگاه می‌کند و در این ایده با بسیاری از داستان‌نویسان زن ایرانی مشترک است. هرچند زنان داستان‌هایش گاهی عصیانگر هستند و پا از اصول متعارف عرف و سنت فراتر می‌گذارند، اما در چنین هیبتی نیز باز نمی‌توان شکل و شمایل قربانی را از آن‌ها حذف کرد. آن‌ها قربانیانی هستند که ترس و حذف و محدودیت‌های خود را به شکل عصیان و پرخاشگری (نسبت به عرف) نشان می‌دهند.


این داستان‌نویس افزود: بهاره رهنما خود نیز از این مؤلفه آگاه بود و در یکی از جلسات نقدِ کتابش عنوان کرده بود دوست ندارد مردم، راویِ کتاب را با شخصیتِ خودش یکی بپندازند. هرچند این خواسته غالباً مراعات نمی‌شود و مخاطبان تلاش می‌کنند بین چهره‌های سرشناس و زندگی شخصی‌شان، اشتراکاتی بیابند و از این طریق، آب سردی بر آتش کنجکاوی‌شان بریزند.


سپس شرمین نادری – نویسنده و گرافیست - که در مجله چلچراغ با رهنما همکاری داشته پشت تریبون آمد و ماجرای نویسنده شدن بهاره رهنما را این‌گونه تعریف کرد: من ترجیح می‌دهم فقط امروز عصر قصه‌ای درباره خانم رهنما بگویم؛ قصه‌ای درباره نویسنده شدنش، نه درباره کتاب‌هایش چون هرچند که از سال 82 خواننده وبلاگ بهاره رهنما بوده‌ام و شاهد تلاشش در این همه سال و این مسیری که برای نویسندگی رفته، اما گمانم من یکی از چند شاهدی هستم که شبی که اولین قصه عاشقانه‌اش را گفته حضور داشته‌اند. زمستان 82 من و خانم رهنما با عده‌ای از اهالی چلچراغ به سفر اصفهان رفتیم برای برگزاری کارگاه‌های خلاق نویسندگی و دیدار با خوانندگان و شبی از سه شبی که در اصفهان بودیم، دخترانه توی اتاقی جمع شدیم و آن وقت نمی‌دانم چی شد که قصه گفتیم. آن شب شب جادویی و عجیبی بود، من قصه عشق زخم‌خورده مادرم را گفتم که یک سال پیش فوت کرده بود، بهاره رهنما از عشق کودکی‌اش گفت، یکی دیگر از دوستانم گفت که دوست دارد فرزندی داشته باشد و بعد همه ما گریه کردیم. بعدها وقتی اولین مجموعه داستان بهاره چاپ شد من قصه مادر را از زبان بهاره رهنما دوباره خواندم و حس کردم توی آن شب جادویی یکی از اولین جرقه‌های نویسنده شدن در وجود دوستم خورده است، همین‌طور من هم شروع به نوشتن کردم درست بعد از سفر اصفهان و یاد گرفتم بی ترس از عشق و مرگ بنویسم. نوشته‌های همه ما، همه این سال‌ها نه بی نقص بوده و نه کامل اما به جرات می‌توانم بگویم عشق موجود در نوشته‌های بهار رهنما هیچ کاستی‌ای ندارد، شاید چون خودم شاهد فورانش بوده‌ام.


سپس نوبت فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده آثار کودک و نوجوان و مدیرمسئول هفته‌نامه چلچراغ که رهنما می‌گوید وبلاگ نوشتن را مرهون تشویق‌های اوست، بود که پشت تریبون بیاید. او در سخنانی کوتاه با اشاره به استعداد رهنما در نویسندگی و جدیتی که در این عرصه دارد اظهار کرد: از سال‌ها پیش که خانم رهنما وبلاگ‌نویسی را شروع کردند، همواره نوشته‌های‌شان را دنبال کردم و جدیت و اشتیاق او را در نوشتن، طی این 10 - 12 سال شاهد بودم.


همچنین علیرضا رئیس‌دانا، مدیر انتشارات نگاه، از انتشار کتاب‌های رهنما در انتشاراتش ابراز خوشحالی کرد.


کلیه عواید فروش مجموعه وب‌نوشت‌های «ماه هفت شب» به موسسه محک اختصاص یافته است و صبا کامکار به عنوان یکی از نمایندگان محک به رسم یادبود، یک نقاشی را که توسط کودکان قهرمان محک روی بومی کوچک ترسیم شده بود به این نویسنده اهدا کرد.


بهاره رهنما هم در این مراسم داستانی از مجموعه «مالیخولیای محبوب من» برای جمع خواند.


در این مراسم افرادی همچون عبدالله کوثری، شمس لنگرودی، جعفر مدرس صادقی، فریدون مجلسی، کاوه میرعباسی، محمود حسینی‌زاد، کامبیز درمبخش، جلال تهرانی، فریدون عموزاده خلیلی، غلامحسین سالمی، محمود حدادی، افشین یدالهی، کاوه فولادی‌نسب، بهاءالدین مرشدی، میثم کیانی، محسن بوالحسنی، رامبد خانلری، امیرحسین شربیانی و... حضور داشتند.




منبع: ایسنا


۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن