تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804503906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران در محاصره سه هزار ماهواره


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


تاکید بر نقش ماهواره؛
ایران در محاصره سه هزار ماهواره
معاون امور مجلس و استان‎‎های سازمان صداوسیما با تاکید بر این که تنها راهکار مقابله و برخورد فعالانه در برابر هجمه فرهنگی غرب و رسانه‎‎های بیگانه تمرکز روی داشته‎‎هایمان است، راه‎‎اندازی شبکه‏‏‌های استانی سیما را در همین راستا خواند.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم در آیین تکریم و معارفه مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد با اشاره به  منمموجود ۲۷۰۰۰ شبکه ماهواره‎‎ای که ۳۰۰۰ شبکه آن قابل دریافت در کشورمان است و نیز وجود فضای مجازی و سایبری، اظهار کرد: تنها راهکار مقابله و برخورد فعالانه در برابر هجمه فرهنگی غرب و رسانه‎‎های بیگانه که البته از سابقه‎‎ای تاریخی نیز برخودار هستند، بازگشت به خویشتن و تمرکز روی داشته‎‎هایمان است.
 وی افزود: یکی از راهکارهای صدا و سیما در این رابطه راه‏‏‌اندازی شبکه‎‎های استان با تاکید بر ظرفیت بومی موجود در استان‎‎ها از حدود ۱۳ سال پیش بوده است.
  وی ادامه داد: البته هرچند که راهی طولانی در پیش داریم و یکسری عقب‎‎افتادگی‎‎ها وجود دارد، ولی قطعاً اگر چنین اقدامی صورت نمی‎‎گرفت، بسیاری از آداب و رسوم و داشته‎‎ها و سرمایه‏‎‏‎های اجتماعی و فرهنگی کشور در استان‎‎ها به فراموشی سپرده می‎‎شد.
  موسوی مقدم با اشاره به تحقق شعار استقلال و آزادی در ابعاد متخلف کشورمان، تحقق استقلال را بیش از تمامی ابعاد آن در مقوله استقلال رسانه‏‏‌ای به ویژه در بخش تکنولوژی مشهود خواند و بر اهمیت دستیابی به آن در شرایط تحریم‏‏ تاکید کرد.
  وی در این رابطه با اشاره به وابستگی کشور به تامین تجهیزات رسانه‎‎هایی از خارج کشور در سال‎‎های گذشته، عنوان کرد: امروز‏ به همت جوانان این مرز و بوم بیش ۸۵ تا ۹۰ درصد از نیازمندی‌های رسانه در داخل تولید می‏‏‌شود و این به دلیل سرمایه‏‏‌گذاری‎‎های صورت گرفته گذشته در این رابطه است.
  این مقام مسئول با اشاره به این که امروزه در بسیاری از کشورها تبدیل شبکه‎‎های آنالوگ به دیجیتال در قالب طرح‎‎های ملی با اعتبارات کلان انجام می‎‎شود، گفت: این اقدام در کشورمان به دلیل تامین این زیرساخت‎‎ها بدون بهره‌گیری از اعتبارات ملی و در قالب یک برنامه‏‏‌ریزی داخل سازمانی در کشورمان انجام شد و امروز بسیار جلوتر از برنامه‌‏‏های پیش‎‎بینی شده هستیم.
  وی همچنین به اقدامات زیرساختی صورت گرفته در رابطه با ارتباطات زمینی صدا و سیما کشورمان اشاره کرد و اظهار کرد: با تدابیر صورت گرفته در صورت قطعی ماهواره‏‏‌ها می‎‎توان از شبکه‎‎های زمینی ایمن ایجاد شده ارتباطات صوت و تصویر را همچنان برقرار داشت و قطعاً در این حوزه استقلال رسانه‏‎‏ای اقدامات بسیار موثری صورت گرفته است.
  معاون امور استان‎‎ها و مجلس صدا و سیمای کشورمان در ادامه در حوزه تولید محتوا نیز اظهار کرد: هیچ رسانه‎‎ای نمی‎‎تواند ادعای استقلال تولید محتوا را داشته باشد؛ مگر این که داشته‎‎های فرهنگی خود مراجعه کند و خوشبختانه علیرغم این که برخی کشورها اصلاً در این رابطه تولیدی ندارند، در کشورمان با تمرکز روی سرمایه‎‎های اجتماعی و فرهنگی کشورمان که ۹۹ درصد آن در استان‎‎ها قرار دارد، در این رابطه موفق عمل شده است.
  وی افزود: البته شاید در این رابطه سرعتمان کند بوده باشد ولی در حال حاضر تراز تولید آثار نمایشی در کشورمان بسیار بالا و قابل توجه است و این در حالی است که کشورمان با محدودیت‎‎های زیادی مواجه است.
  موسوی مقدم در پایان نیز سید حسن آسایش را نمونه یک مدیر متعهد و متخصص دانست و از احمد پهلوانیان به عنوان مدیری با سابقه دانش و تخصص یاد کرد که می‎‎تواند منشاء آثار و تحولات زیادی برای استان خود، یزد باشد.  
ایسنا 115  



۰۱/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن