تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805327637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه من از هفت فیلم جشنواره فجر آموختم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


یادداشت بهرام توکلی؛
آنچه من از هفت فیلم جشنواره فجر آموختم
بهرام توکلی که امسال با فیلم " من دیگو مارادونا هستم" در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، با انتشار یادداشتی نظرش را درباره هفت فیلم برگزیده جشنواره نوشت.



  به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، بهرام توکلی که امسال با فیلم من دیگو مارادونا هستم در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، با انتشار یادداشتی نظرش را درباره فیلم های چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، عصر یخبندان، رخ دیوانه، آتلان، اعترافات ذهن خطرناک من، خداحافظی طولانی، در دردنیای تو ساعت چند است؟ اعلام کرد.
متن یادداشت بهرام توکلی بدین شرح است:

چند لحظه درخشان...

* از بینی برزو ارجمند در چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت خون می‌آید، نگاهش به ناکجا می‌چرخد، احساس می‌کنم فشارم افتاده، نمی‌توانم مستقیم پرده را نگاه کنم، حجم درد و گیجی و بوی خون در سرم می‌پیچد، تلخی عمیق و خوشایندی در فیلم هست که هنوز در ذهنم مانده... آقای جلیلوند عزیز ممنون.
  * سحر دولتشاهی در عصر یخبندان ضجه می‌زند، از اعماق وجودش، بغضم می‌گیرد، در صندلی جابجا می‌شوم تا بهتر نفس بکشم، تنم می‌لرزد از این پیچیدگی روابط در فیلم نامه دقیق و جذاب مصطفی کیایی، نگاه تهی مهتاب کرامتی وقتی می‌خواهد بخشیده شود اما مطمئن است شدنی نیست‌‌‌ رهایم نمی‌کند، روابط، باز بهم می‌پیچد و در هم تنیده می‌شود و درگیر می‌کند، شبیه به دنیای اطرافمان، سرم گیج می‌رود، دوست دارم این گیجی از من دور نشود، آقای کیایی عزیزممنون.
  *کارگردانی سالم و دقیق و جذاب ابولحسن داوودی در رخ دیوانه، لحظه لحظه این را به من یادآوری می‌کند که دکوپاژ رسا، به دور از خودنمایی، جذاب و درگیر کننده چقدر سخت است ولی وقتی توسط فردی مسلط اجرا می‌شود چه میزان به لذت بردن از قصه کمک می‌کند، در کنار لذتی که از تماشای فیلم بردم، از رخ دیوانه چند نکته اساسی در کارگردانی یاد گرفتم، آقای داوودی عزیز ممنون.
  * در مستند درجه یک آتلان، اسبی دیگر نمی‌خواهد مسابقه بدهد، در نگاه اسب، انگار تمام شدن چیزی را می‌شود حس کرد، اسب دیوانه شده، انگار دارم به دنیای ذهن اسب دیوانه نزدیک می‌شوم، مدت‌ها بود مستندی این طور تکانم نداده بود، آقای معین کریم الدینی عزیز ممنون.
  * سیامک صفری در اعترافات ذهن خطرناک من نفس نفس زنان می‌دود، خودش هم نمی‌داند به کجا، ما هم شبیه به او، انگار در برزخی گیر کرده‌ایم، تصاویر جادویی پیمان شادمان فر، کارگردانی متفاوت و پر انرژی هومن سیدی و طراحی صحنه دقیق فیلم، همگی تو را وارد برزخ می‌کنند، در این برزخ می‌چرخانند، قرار و مدارهایی که با ذهنت بسته‌ای گم می‌شود، قرارهای تازه‌ای با ذهنت می‌گذاری اما آن‌ها هم شکسته می‌شوند، داستان جلو می‌رود و تو مدام کیف می‌کنی که هر چند دقیقه یکبار داری ذهنت را نو می‌کنی برای ماندن در این برزخ، باید ذهنت را مدام آماده نگه داری تا از فیلم عقب نیافتی، هومن سیدی عزیز، ممنون.
  * در خداحافظی طولانی سعیدآقاخانی، بعد از کتک خوردن از دست عده‌ای، با ناله‌های فروخورده دور شدن آدم‌ها را نگاه می‌کند، هر چه در ذهن دارد مخفی می‌کند، با لحن آرامش، با نگاه‌هایی که درد و بهت در عمق شان جا خوش کرده، با خنده‌های ناقص، با بغض‌های گیج، نه چندان شاد، نه چندان غمگین اما همه واقعی، آن قدر واقعی که دوست داری با این شخصیت حرف بزنی، دوست داری این کارگر ساده را از دل فیلم بیرون بیاوری و با او ساعت‌ها حرف بزنی، آرامش کنی و به او بگویی که هنوز می‌توانی زندگی کنی، که دنیا برای موجود ساده‌ای مثل تو بیش از حد پیچیده و غم بار است اما تو آرام باش، کسی هست که دوستت داشته باشد، همیشه کسی هست، ممنون سعید آقاخانی عزیز.
  *مرد دارد پنیر درست می‌کند به یاد کسی که دوستش دارد، زن با نگاه جادویی و دست کم گیرش مرد را برانداز می‌کند، موسیقی دلم را می‌برد، مرد و زن با هم حرف می‌زنند و حرف می‌زنند و باد کاغذی را که مرد به بسته پنیر پیچیده با خود می‌برد، زیبا‌ترین عشق‌ها به سرانجام نمی‌رسند، شاید هم سرانجامشان همین نگاه‌ها باشد، همین حرف زدن‌ها، همین پنیر درست کردن‌ها، همین باد بردن‌ها، چه دنیای دلبرانه‌ای در "در دنیای تو ساعت چند است؟" ساختی آقای صفی یزدانیان عزیز، ممنون.     بانی فیلم 115  



۲۴/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن