تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802897194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احکام ۶ هزار میلیاردی کمیسیون تلفیق برای حل مشکلات مالی آموزش‌وپرورش


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: احکام ۶ هزار میلیاردی کمیسیون تلفیق برای حل مشکلات مالی آموزش‌وپرورش


نماینده کمیسیون آموزش‌وتحقیق در کمیسیون تلفیق مجلس گفت:‌ احکامی با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق برای کمک به بودجه آموزش‌وپرورش مصوب شده است که می‌تواند در بخش حقوق فرهنگیان و پرداخت مطالبات،‌ تحول ایجاد کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جبار کوچکی نژاد در گفتگو با تسنیم درباره مصوبات کمیسیون تلفیق برای افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 94 گفت: کمیسیون تلفیق برای افزایش بودجه آموزش‌وپرورش چند مصوبه دارد که یکی از مصوبات به قانون دائمی تبدیل شده و تعدادی نیز در بودجه سنواتی قید شده است. اگر آموزش‌وپرورش بتواند این مصوبات قانونی را پیگیری کند در بخش مالی  به ویژه در بحث مطالبات فرهنگیان، پاداش پایان خدمت بازنشستگان، سرانه واحدهای آموزشی و ارتقای حقوق فرهنگیان تحولاتی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: اعتبار پیش بینی شده در بودجه سال 94 برای این وزارتخانه حدود 24 هزار میلیارد تومان است اما دو حکم ارائه کرده‌ایم که هر کدام بالای 2 هزار و 500 میلیارد تومان است و در  مجموع احکامی به مبلغ 6 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه و احکام دائمی تصویب کرده‌ایم که منابع مالی آموزش‌وپرورش را افزایش می‌دهد و این رقم در بخش اعتبارات سایر می‌تواند این وزارتخانه را غنی کند.

نماینده کمیسیون آموزش‌و تحقیق مجلس در کمیسیون تلفیق عنوان کرد:‌ سرانه واحدهای آموزشی، مدارس شبانه روزی، تجهیز هنرستان‌ها و هوشمند کردن واحدهای آموزشی با این اعتبار محقق می‌‌شود مشروط بر اینکه آموزش‌وپرورش با جدیدت آن را از خزانه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مطالبه و این اعتبارات را دریافت کند.

کوچکی نژاد درباره احکام پیشنهادی گفت:‌ در یکی از این احکام تاکید شده است که آستان قدس رضوی و بنگاه های اقتصادی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنگاه‌های اقتصادی و نیروهای مسلح و دیگر دستگاه‌هایی که تا به امروز مالیات پرداخت نکرده‌اند باید مالیاتی را برای اجرای عدالت آموزشی به آموزش‌‌وپرورش پرداخت کنند و طبق پیش‌بینی سازمان مالیاتی بیش از 3 هزار میلیارد تومان به آموزش‌وپرورش پرداخت خواهد شد.

وی افزود:‌ در حکم دیگر آمده است، تمام شرکت‌های سودده به استثنای شرکت نفت،‌دو درصد و تمام بانک‌ها یک درصد از هزینه‌های خود را کاهش داده همچنین 25 درصد مالیات سود ویژه و یک دوازدهم مالیات ماهانه خود را جهت برقرار عدالت آموزشی، ارتقای حقوق فرهنگیان و تقویت فعالیت‌های پرورشی به آموزش‌وپرورش پرداخت کنند و باید تا سقف 3 هزار میلیارد تومان به این وزارتخانه پرداخت کنند.

نماینده کمیسیون آموزش‌وتحقیق مجلس در کمیسیون تلفیق در پاسخ به این پرسش « آیا این احکام نیاز به تایید شورای نگهبان دارد؟» بیان کرد: شورای نگهبان درباره پرداخت مالیات نهادهایی همچون «آستان قدس رضوی»، ایرادهایی مطرح کرد که آن را اصلاح و دوباره به شورای نگهبان ارجاع دادیم که بی شک تصویب خواهد شد. دیگر موارد نیز به بودجه سنواتی مربوط است که شورای نگهبان به آنها ایراد نمی‌ گیرد.

کوچکی نژاد تاکید کرد: سال 94،‌ سال مالی خوبی را برای آموزش‌وپرورش پیش بینی می‌کنیم مگر اینکه نتوان به خوبی این اعتبارات را دریافت کرد البته کمیسیون آموزش‌وتحقیق تلاش می‌کند با محقق کردن این اعتبارات نگرانی‌ها در بخش حقوق فرهنگیان و پرداخت پاداش پایان خدمت را حل کند.

وی گفت:‌ حکم تازه ای نیز در کمیسیون آموزش‌و تحقیق مصوب شده است که طبق آن 2 هزار و 500 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای کمک به آموزش‌وپرورش پرداخت خواهد شد که این حکم باید در کمیسیون تلفیق رای بیاورد.


 


شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن