تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799090337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به مراکز تولید فیلم‌های داستانی جوانان مومن حزب‌اللهی افق‌های روشن برای فتح سنگرهای فتح نشده انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهی به مراکز تولید فیلم‌های داستانی جوانان مومن حزب‌اللهی
افق‌های روشن برای فتح سنگرهای فتح نشده انقلاب
اگرچه مسیری طولانی در راه است، سنگ‌هایی جلوی پا می‌اندازند و ممانعت‌ها ایجاد می‌کنند اما مسیر فتح یکی از مهم‌ترین سنگرهای فتح نشده انقلاب که همانا حوزه تولید فیلم‌های داستانی است به صورت کامل ممکن است.

خبرگزاری فارس: افق‌های روشن برای فتح سنگرهای فتح نشده انقلاب



پایگاه خبری انصارحزب الله نوشت: هفته‌ای که گذشت مراسم رونمایی از نخستین مجموعه داستانی کوتاه باشگاه فیلم سوره برگزار شد؛ مرکزی که یکی از حلقه‌های بچه حزب‌اللهی‌ها در مسیر ورود به سینمای داستانی است.
مرکزی به مدیریت محمدرضا شفاه که اخیرا فیلم‌های کوتاهش چون «ولد» در جشنواره مردمی فیلم عمار مورد تقدیر قرار گرفت.
«ولد» ساخته امیرعباس ربیعی، روایتی کوتاه اما بس عمیق و عاطفی از روزهای بمباران غزه است و داستان درمانگاه کوچکی را نشان می‌دهد که هر لحظه چشمه‌های خون از گوشه گوشه آن می‌جوشد و با هر بار بمباران، بخشی از سقف بر سر زخمی‌ها آوار می‌شود.
البته این مرکز کمتر از یک‌سال است که راه‌اندازی شده و دارد به سراغ بچه حزب‌اللهی‌ها می‌رود تا بیایند و در مسیر تولید فیلم کوتاه و البته داستانی گام بردارند چه بسا به واسطه کسب تجربه‌های پیاپی نیروهایی شوند برای ورود به سینمای بلند داستانی و فتح قله‌های آن.
شفاه که در این هفته با پیام حاج‌قاسم سلیمانی از آثارش رونمایی کرد خود از یکی دیگر از این حلقه‌ها برخاسته بود و کارهایش را در جای دیگری به نام «خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی» متعلق به سازمان هنری رسانه‌ای اوج آغاز کرده بود.
وی در آنجا توانسته بود چهره‌های حزب‌اللهی، کاربلد و موفقی را دور هم جمع کند؛ محمدباقر مفیدی‌کیا، نقویان، سیدمحمدرضا خردمندان، مرتضی علی عباس میرزایی، سیدسجاد قافله باشی، امیر مهدی پوروزیری و ...
«لکه» هم یکی از مهمترین آثار این گروه بود که به کارگردانی محمد باقر مفیدی‌کیا ساخته شده بود و اگرچه در خیلی جاها مورد بی‌مهری قرار گرفت در جشنواره عمار دیده شد و پس از آن علیرغم مخالفت دانشگاه‌ها در میان دانشجویان و خیلی جاهای دیگر دیده شد.
فیلمی جنجالی‌ای که داستان مادری است که در مقابل یکی از مسئولان دولت یازدهم می‌ایستد که چرا 4 سال قبل ادعای تقلب کرده است و نظام را متهم و امروز قرار است برای گرفتن حکم به مجلس برود؟
یکی دیگر از فیلم‌های این گروه فیلم داستانی «رو به قبله» به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، درباره مردی از یک خانواده مذهبی بود که تا به امروز در مقابل داشتن ماهواره مقاومت کرده، اما اکنون به داشتن آن رضایت داده است و این موضوع ماجراهای طنزآمیزی را به وجود می‌آورد.
البته در کنار «باشگاه فیلم سوره» و «خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی» هستند مراکز دیگری که شروع به حرکت در این مسیر کرده‌اند که از جمله آنها «سفیر فیلم» است.
مرکزی که زمانی با مستندهای خود چون «مهارنشده»، «میراث آلبرتا»، «یزدان تفنگ ندارد» و ... درخشیده بود و اینک در مسیر تولید آثار داستانی قدم برداشته است.
«میتینگ»، نخستین فیلم داستانی مرکز سفیرفیلم ساخته امیرعباس ربیعی بود که در جشنواره مردمی فیلم عمار توانست موفق به کسب جایزه شود.
یکی دیگر از مراکز دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که در سال جاری شروع به ساخت فیلم‌های کوتاه کرد و در فضای فتنه 88 که کمتر کسی دست به ساخت فیلم می‌زند چند فیلمی را وارد جشنواره عمار کرد.
سوال اما پس از خودنمایی این گروه‌ها این است که آیا به غیر از جشنواره عمار کسی به آنان توجه خواهد کرد؟ آیا می‌توان امید داشت که این افراد حزب‌اللهی و مستعد بتوانند در مسیر سینمای داستانی به‌ویژه در مسیر سینمای بلند حضور جدی داشته باشند؟
حضور این افراد در حوزه هنری را می‌توان به فال نیک گرفت اما باید گفت که این امر از یک طرف نیاز کار بیشتر و بیشتر این افراد و افزوده شدن نیروهای جدید، درس‌آموخته و آشنا به سینما و از طرف دیگر حرکت سازمان‌های دولتی اعم از فارابی، ارشاد، صداوسیما و ... به سوی استفاده از این افراد است.
چه اینکه مقام معظم رهبری در حکم جدید خود در مهر گذشته به شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرده بودند که «با توجه به رویش‌های معتنابه و جوشش‌های فراوان فعالیت‌های فرهنگی در سطوح مردمی، خصوصاً جوانان مؤمن و انقلابی، دستگاه‌های فرهنگی نظام و در رأس آنها شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نقش حلقات مکمل و تسهیل‌گر و الهام‌بخش را در فعالیت‌های خودجوش و فراگیر مردمی عرصه‌ی فرهنگ برای خود قائل باشند و موانع را از سر راه آنها کنار بزنند».
حال باید گفت اگر زمانی بچه‌های میثاق و برخی مراکز انقلابی کوچک در عرصه مستند کار می‌کردند و موجبات موفقیت جدی نسل انقلابی در این حوزه را فراهم آوردند این روزها حرکت در مسیر سینمای داستانی با افق روشن دنبال می‌شود.
افقی که به جریان حزب‌اللهی و جوانان مومن انقلابی در عرصه فرهنگ و هنر این امید را می‌دهد که اگرچه مسیری طولانی در راه است، سنگ‌ها را در جلوی پا می‌اندازند، چوب‌ها را لای چرخ می‌کنند و ممانعت‌ها ایجاد می‌کنند اما مسیر فتح یکی از مهمترین سنگرهای فتح نشده انقلاب به صورت کامل ممکن است.
  مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

93/11/01 - 10:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن