محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842957256
بررسی فیلم «خانهای کنار ابرها» در سینمامعیار فیلمهای دفاعمقدس؛ از مصائب تولید تا جفا در اکران
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسی فیلم «خانهای کنار ابرها» در سینمامعیار
فیلمهای دفاعمقدس؛ از مصائب تولید تا جفا در اکران
برنامه این هفته سینمامعیار با موضوع بررسی فیلم «خانهای کنار ابرها» ساخته سید جلال دهقانی اشکذری، با حضور کارگردان فیلم و منتقدین برنامه، محمدمهدی شیخ صراف و کیوان امجدیان و اجرای سیدامیرجاوید برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه این هفته سینمامعیار با موضوع بررسی فیلم «خانهای کنار ابرها» ساخته سید جلال دهقانی اشکذری، با حضور کارگردان فیلم و منتقدین برنامه، محمدمهدی شیخ صراف و کیوان امجدیان و اجرای سیدامیرجاوید برگزار شد. اشکذری: نهادها حمایت نکردند. هنوز قسط وامهای تولید فیلم را میدهیم! در ابتدا طبق رسم معمول برنامه، کارگردان فیلم روی خط تماس تلفنی برنامه آمد تا پاسخگوی سؤالات جاوید باشد و از سختیها و مشکلات تولید یک اثر سینمایی مستقل بگوید. اشکذری در توضیح گفت: «بسیاری از کسانی که پس از رؤیت موفیقتهای چشمگیر فیلم در جشنوارههای داخلی، قول حمایت در زمان اکران را داده بودند؛ دیگر جواب تماسها را نمیدادند و این درحالی بود که فیلم با در اختیار داشتن فقط 9 سینما آن هم به صورت تکسئانسه نیمهشب در فصل امتحانات و شرایط زمستان، رسما روبهموت به حساب میآمد و فیلم هم هیچ تبلیغاتی نداشت.» وی همچنین در پاسخ به سوال جاوید در خصوص چگونگی تامین منابع مالی برای تولید و تیلیغات فیلم گفت: «گروه کوچک ما که عملا سرمایهگذار خودجوش و شخصی کار به حساب میآمد چرا که هیچ یک از نهادهایی که قول حمایت داده بودند، به تعهد خویش عمل نکردند. ما همچنان در حال پرداخت قسطهای وامی هستیم که برای کار گرفته بودیم!» مصائب تولید فیلم در سینمای دفاع مقدس اما بخش گفتوگوی این هفته سینمامعیار را شیخصراف چنین گشود: «خانهای در کنار ابرها، مظلوم است مثل همه سینمای دفاع مقدس و این مظلومیت از تولید تا جشنواره تا اکران،پیوسته ادامه یافته است.» وی با اشاره به حجب و حیای کارگردان یزدیتبار فیلم در نقل جزئیات این نادیدهگرفتهشدن گفت: «در زمان جشنواره حتی رسانههایی که پوشش خبری این دست آثار در اولویتشان است، به سادگی از کنار آن عبور کردند که این نیز خود مؤید مظلومیت فیلم است. البته تعلق گرفتن دیپلم افتخار بخش نگاه نو به این اثر، خود نشان دهنده قوت غیرقابل چشمپوشی فیلم است.» شیخصراف در شرح بسط مظلومیت سینمای دفاع مقدس گفت: «به تناسب کاری که در سینما دارم، با کارگردانهای بسیاری گفتوگو داشتم و بسیار دیدهام که ایشان از مصائب ساخت این گونه آثار شکایت داشته باشند. خود آقای ایوبی میگفتند که هزینه ساخت آثار دفاع مقدس، آن قدر بالاست که ما توان حمایت نداریم و باید بقیه ارگانها حمایت کنند. در این فیلم هم پیداست که برای برداشت نماهای داخل حیاط خانه، حتی آن قدر محدودیت وجود داشته که کارگردان نمیتوانسته نمای لوانگل بگیرد چون امکان تداخل ساختمانهای کناری در قابها بهوجود میآمده است! اما در کل چیزی که فیلم را ارزشمند میکند زاویه نگاه فیلم به دفاع مقدس است.» امجدیان: محدودیتهای تولید، بهانه خوبی برای توجیه تماشاگر نیست امجدیان اما در اولین ورودش به فضای بحث گفت: «با این که به وجود محدودیتها در همه عرصهها برای این اثر اذعان دارم اما باید دانست که اگر فیلم قابلیت بالایی در جذب مخاطب داشته باشد، به فروش خود دست خواهد یافت. این که نیم ساعت فیلم در یک حیاط میگذرد شاید برای کارگردان توجیه داشته باشد اما به تماشاگر ارتباطی پیدا نمیکند. باید پذیرفت که اثر تبلیغات سینهبهسینه کم نیست و اگر تماشاگر فیلم جذابی ببیند آن را آشنایان توصیه خواهد کرد اما این فیلم قادر به تأمین این مقدار نیست.» وی تصریح کرد که اتفاقا این فیلم از لحاظ فنی، باتوجه به کاراولی بودن کارگردان و شرایط فیلم قابلقبولی است اما از بعد محتوایی دچار اشکال است و توضیح داد: «در فیلم با چهار خانواده شهید مواجهیم که به جز یکی، بقیه ناراضی از وضع موجودند. در صورتی که طبق پژوهشهای صورت گرفته خانوادههای شهدا نیز همچون خودشان متاثر از فضا بودهاند.» شیخصراف در ادامه تاکید کرد: «نقطه قوت اثر اتفاقا در نوع نگاهش به شرایط اجتماعی پشت جبهههاست. در علم جنگشناسی مطرح است که جنگهای دفاعی از نظر ایجاد تحرک در بدنه مردم برای دفاع، با سایر انواع جنگ متفاوتند. در این اثر نیز شاهد چنین زاویه نگاهی به مردم درگیر در پشت جبههها و شور و تحرکشان هستیم.» وی سپس با ذکر چند مثال از متن قصه و روایت فیلم از جمله توجه به قلکهای جمعآوری کمک برای جبههها در سالهای جنگ، جزئینگری در بازنمایی شرایط مردم در پشت جبههها را قابل تحسین دانست. سپس گزارشی از تماشاگران فیلم در سینماها پخش شد؛ جاوید، مجری-کارشناس برنامه، نیمه دوم برنامه را با سوال از امجدیان این گونه آغاز کرد: «به نظر میرسد که پیرنگ اصلی داستان این فیلم، سیر تحول دو شخصیت اصلی با بازی کمیلی و هاشمی باشد در عین این که فیلم از تاثیر و تاثر خردهقصههای پیرامون آنها خالی نیست. با در نظر گرفتن این نکته آیا توجه به سایر شخصیتها را قطعهای از پیرنگ اصلی داستان میدانید؟» امجدیان در مقام پاسخ، این امر را تایید کرده و گفت: «اما باورپذیر شدن این سیر تحولی بر عهده همین خردهقصهها و اتفاقات پیرامونی است که در فیلم برای شخصیتها میافتد. برخی تضادهای موجود در فیلم که به تنوع خانوادههای رزمندگان بازمیگشت، به گونهای اغراقآمیز بود که مخاطب را از همذاتپنداری با شخصیتها دور نگاه میداشت و گاهی کنشها را شعاری و کلیشهای میکرد.» شیخصراف: خانوادههای فیلم با وجود اختلافات، در دفاع اشتراک دارند شیخ صراف در مقابل گفت: «گوناگونی و تنوع و کثرت خانوادههایی که در فیلم مشاهده میکنیم ناقض مسئله مورد اشتراکشان یعنی مبارزه نیست. اتفاقا به نظر میرسد که نقطه ضعف فیلم بیشتر در بخش فنی و مربوط به نزدیک شدن آن به تله فیلم باشد که به سابقه کارگردان در مدیوم تلویزیون باز میگردد. مرز اثر سینمایی با تلهفیلم البته، در ابزار تولید نیست بلکه در پیچیدگی میزانسن و دکوپاژ و دقت کارگردانی و در قوت قصه است. شاید فیلم در این دو مسئله به علاوه کندی ریتم، ضعفهایی داشته باشند، اما باز هم آن گونه نیست که آن را نازل بدانیم ضمن این که نماهای خاص و ایدههای تحصینبرانگیزی در فیلم موجود است.» امجدیان در ادامه، صحبتهای شیخصراف را در لاغری داستان تایید کرد و مدعی شد که این موضوع، علت اصلی خامدستیهایی در فیلم است که میتوان آنها را متضاد و متباین با نگاه کارگردان به مسئله دفاع مقدس دانست. وی پس از شنیدن آمار فروش فیلمها، ضمن اذعان به وجود برخی ضعفها در فیلم گفت: «با همه اینها خانهای کنار ابرها، فیلم شریفی است و حقیقتا در اکران به آن جفا شده است. نقدهای ما را هم باید با این نگاه دید. ولی به نظر میرسد که فیلم به سادگی از روی پیام خودش عبور کرده و مؤید آن هم برای مثال میتواند سیر تحول سینوسی شخصیتهای اصلی دانست که در انتها به طور ناگهانی مسیر خود را عوض میکنند. در کل ظرافت و دقت لازم در نگارش فیلمنامه خصوصا در مسئله شخصیتپردازی نادیده گرفته شده و تبعا بازیها هم چندان ریزبافت و درست شکل نمیگیرند.» بازنمایی سینما از دهه شصت، نوستالژیهای ما و دفاع مقدس شیخصراف صحبتهای خود را با طرح سوالی پی گرفت: «تصویری که ما از دهه شصت در سینمای خود داریم، چه تصویری است؟ در مجموع تا سالهای اخیر با دو تصویر عمده از فضای کشور در دهه شصت مواجه بودهایم. یک دسته آثاری که در آنان اصلا انگار نه انگار که در جنگی واقع شده و دسته دیگر، آثاری که روایتهای به شدت شخصی و غیر واقعی و حتی ضدجنگ از دفاع مقدس دارند. در برابر این اینها اما، در این سالها نگاه نزدیک به واقعتر و شریفتری راجع به این دهه در حال شکلگیری است. فیلم در ایجاد نوستالژی از دهه شصت موفق عمل میکند.» اما امجدیان پرسید: «در فیلم با چند اصطلاح گفتاری دهه نودی مواجهیم؟ همینها مخاطب را از فضای تاریخ روایت جدا کرده و از زنده کردن آن دوران برای تماشاگر باز میماند. همه اینها نشاندهنده عدم وجود ظرافت در فیلمنامه است.» اما هر دو کارشناس بر وجود ظرافت در کنش پایانی و نقطه اوج فیلم و بازی درخشان دختر نوجوان آن اتفاق نظر داشتند. اهمیت سوژهابی در داستانهای مرتبط با دفاع مقدس/ جفا در اکران فیلمهای دفاعمقدس امجدیان در جمعبندی نکات خود گفت: «همچنان معتقدم شخصیتپردازیها دچار اشکال است و خود این سوژه که دو نفر از خانوادههای شهدا اخاذی کنند، آن قدر تلخ و غیرقابل درمان هست که باورپذیری سیر تحول چنین افرادی را دشوار سازد. علیرغم تمام این مسائل فیلم از ایدهها و نگاه خوبی برخوردار است.» شیخصراف نیز صحبتهای پایانی خود را به مظلومیت سینمای دفاع مقدس اختصاص داده و گفت: «در فضایی که همه دم از همین مظلومیت وتلاش برای حمایت میزنند، شاهدیم که بدترین زمان اکران، حتی به شیار 143 رسیده است و در کنار آن سه فیلم دفاع مقدسی دیگر هم در پیک قبل از جشنواره روی پرده رفته است درحالی که در تمام طول سال، فضای اکران خالی از این دست فیلمها بوده است.» در تماس پایانی برنامه مدیر ارتباطات و اطلاعرسانی جشنواره فجر، سید احد میکائیلزاده روی خط سینمامعیار آمد تا خبر دست اول بزرگداشتهای امسال جشنواره را از این برنامه اعلام نماید. وی بیان داشت که محمدعلی کشاورز و حسین جعفریان امسال در مراسم افتتاحیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و امسال برای اولین بار، برنامه نکوداشت متصدیان لابراتوارها و خدمات فنی چاپ، تحت عنوان «آیین چراغ را خاموشی نیست» برگزار خواهد شد. گروه تولید برنامه سینمامعیار، ویژهبرنامهای را در جشنواره عمار با نام «سینماعمار» تدارک دیده که هر شب ساعت 20 از رادیو گفتوگو پخش میگردد. برنامه رادیویی سینما معیار پنجشنبهها ساعت 16 از رادیو گفتوگو پخش میشود. برنامهای به مجری کارشناسی سیدامیر جاوید و تهیه کنندگی و سردبیری محمد جواد طالبی که سعی دارد ضمن پرداختن به مسائل اساسی سینمای ایران سطح آگاهی مخاطب از فیلمهای روی پرده را بالا ببرد. انتهای پیام/س
93/10/14 - 12:15
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]
صفحات پیشنهادی
اکران سه فیلم از چهارشنبه / نمایش عشق، شانس، تصادف پس از خانهای کنار ابرها
غلامرضا فرجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد اکران سه فیلم از چهارشنبه نمایش عشق شانس تصادف پس از خانهای کنار ابرها سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت سه فیلم مجرد چهل ساله زیباتر از زندگی و سیزده از روز چهارشنبه دهم دی ماه اکران خواهند شد غلامرضا فرجی سخنگوی شورایگزارش تصویری از پشت صحنه فیلم خانه ای کنار ابرها
گزارش تصویری از پشت صحنه فیلم خانه ای کنار ابرهاتهیه کنندگی خانه ای کنار ابرها را روح الله برادری بر عهده دارد و این فیلم به عنوان تجربه اول سینمایی اشکذری محسوب میشودفیلم سینمایی خانهای کنار ابرها ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری نیز پس از مدت ها انتظار بالاخره راه گشا شد وفيلمهاي «سوداي سيمرغ» فجر سيوسوم مشخص شدند
فيلمهاي سوداي سيمرغ فجر سيوسوم مشخص شدند در ميان 22 فيلم انتخابشده در بخش سوداي سيمرغ جشنواره فيلم فجر موضوعات متنوعي به چشم ميخورد كه با حضور بازيگران مطرح سينما به تصوير كشيده شدهاند در اين ميان حضور پررنگ كارگردانان جوان هم جلب توجه ميكند در ميان 22 فيلم انتخابشده د- پشت صحنه فیلم سینمایی خانه ای کنار ابرها
پشت صحنه فیلم سینمایی خانه ای کنار ابرها پشت صحنه فیلم سینمایی خانه ای کنار ابرها به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری و تهیه کنندگی روح اله برادری حسن شجاعی ۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۱ ۴۲اسامی فیلمهای بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر اعلام شد
اسامی فیلمهای بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر اعلام شداسامی فیلمهای بخش مسابقه نگاه نو سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر اعلام شد به گزارش خبرگزاری فارس با توجه به جلسه جمع بندی نهایی هیات انتخاب بخش مسابقه نگاه نو در صبح جمعه ۵ دی ماه اسامی فیلم های بخش نگاه نو سیآخرین آمار گیشه فیلمهای روی پرده «شیار 143» در مرز 3 میلیارد/«چند متر مکعب عشق» 51 میلیون
آخرین آمار گیشه فیلمهای روی پردهشیار 143 در مرز 3 میلیارد چند متر مکعب عشق 51 میلیونی شدفیلم سینمایی شیار 143 ساخته نرگس آبیار به فروش دو میلیارد و 900 میلیون تومانی دست یافت و چند متر مکعب عشق جمشید محمودی نیز 51 میلیون تومان به فروش رسید به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس۵ شایعهای که درباره رأیگیری اسکار وجود دارد/ از سلطه دموکراتها تا موفقیت فیلمهای دسامبر
۵ شایعهای که درباره رأیگیری اسکار وجود دارد از سلطه دموکراتها تا موفقیت فیلمهای دسامبر فرهنگ > سینما - فارس نوشت شمارش معکوس اعلام نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۱۵ در حالی آغاز شده که از قدیم همواره شایعاتی درباره رأیگیر این رقابتها وجود داشته است اعضای آفیلمهای بخش هنر و تجربه فجر چگونه انتخاب میشوند؟
سهشنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰ ۳۰ مدیراجرایی و دبیر شورای سیاستگزاری سینمای هنر و تجربه از انتخاب یازده فیلم شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر امسال و اکران آنها در گروه سینمایی هنر و تجربه خبر داد به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا علمالهدی توضیح داد در خصوص پیشنهاد هیئت محترم انتخاب جشنونشست جریان شناسی ساخت و اکران فیلمهای اول/1 نگاه فیلمساز ما از دهه 60 به سمت جشنوارههای خارجی چرخید/سخت ترین
نشست جریان شناسی ساخت و اکران فیلمهای اول 1نگاه فیلمساز ما از دهه 60 به سمت جشنوارههای خارجی چرخید سخت ترین انتخاب ساخت فیلم اول است نسل جوان تنوع را به سینما باز میگرداندلطیفی خبرگزاری فارس-زهرا قزیلی همه ساله در حوزه ساخت آثار در حوزه های مختلف سینما کوتاه بلند مستند وفیلمهای سینمای ایران به کویت میروند
فیلمهای سینمای ایران به کویت میروند جشنواره سینمایی ایران هفتم دیماه جاری آغاز میشود و به مدت ۴ روز متوالی ادامه دارد تسنیم به منظور توسعه و ترویج هنر و فرهنگ ایران در کویت جشنواره فیلمهای سینمایی ایران در تالار سینسکیب مجتمع هنری لیلی گالری برگزار میشود این جشنواره هنداور بخش انیمیشن جشنواره فیلمهای دانشجویی: پخش آثار دانشجویی از شبکههای سراسری اقدامی حمایتی است
داور بخش انیمیشن جشنواره فیلمهای دانشجویی پخش آثار دانشجویی از شبکههای سراسری اقدامی حمایتی استداور ششمین جشنواره بین المللی فیلمهای دانشجویی در بخش انیمیشن گفت پخش کارهای دانشجویی به غیر از شبکه دانشگاه صداوسیما از شبکههای سراسری همچون شبکه چهار سیما نیز انجام شود که اقداماکران به دست فیلمهای تازهنفس افتاد
اکران به دست فیلمهای تازهنفس افتادتاریخ انتشار پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰ ۳۰ گیشه سینمای ایران میزبان یازده فیلم است که از این میان «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار بیشترین آمار فروش را دارد به گزارش مهر فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیبرای فیلمهای خارجی یک هفته حبس کردند و شلاق زدند! |اخبار ایران و جهان
برای فیلمهای خارجی یک هفته حبس کردند و شلاق زدند در این مدت بنده را جوجه کبابی یک روش خاص که فرد را مانند جوجه میبندند تا مضروب نتواند از ضربه بگریزد کردند علاوه بر این کف پایم شلاق میزدند و میگفتند روی موزاییک راه برو تا خونمردگی به وجود نیاید باورم نمی شد که در وزارت فشعیبی: برای ساخت «پردهنشین» همه فیلمهای حاتمی را دیدم/ برقنورد: ۱۰سال پیش هم درنقش روحانی بودهام
شعیبی برای ساخت پردهنشین همه فیلمهای حاتمی را دیدم برقنورد ۱۰سال پیش هم درنقش روحانی بودهام فرهنگ > تلویزیون - فارس نوشت هومن برقنورد گفت من پیش از سریال «پردهنشین» و حدود ۱۰ سال گذشته باز هم نقش روحانی را ایفا کردم که در آن مقطع زماعلام اسامی نخستین فیلمهای راه یافته به جشنواره فجر
اعلام اسامی نخستین فیلمهای راه یافته به جشنواره فجر فرهنگ > سینما - اسامی فیلم های بخش مسابقه نگاه نو سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین با توجه به جلسه جمعبندی نهایی هیات انتخاب بخش مسابقه نگاه نو در صبح جمعه پنجم دیآیت الله ممدوحی در گفتوگو با فارس بارها نسبت به عدم اکران فیلمهای ضدارزشی هشدار دادهایم
آیت الله ممدوحی در گفتوگو با فارسبارها نسبت به عدم اکران فیلمهای ضدارزشی هشدار دادهایمآیت الله ممدوحی با انتقاد از تلاشها برای اکران فیلمهای ضد ایرانی گفت بارها و بارها علما تذکر دادهاند به آقایان مسئول که فیلمهایی که محتوای نامناسب و ضد ارزشی نسبت به موضوع خانواده دارنداسامی فیلمهای بخش مسابقه نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد
اسامی فیلمهای بخش مسابقه نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد با توجه به جلسه جمع بندی نهایی هیات انتخاب بخش مسابقه نگاه نو در صبح جمعه ۵ دی ماه اسامی فیلم های بخش نگاه نو سینمای ایران اعلام شدند به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها