تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798761498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان بازرسی مطابق فرمان 8 ماده ای رهبری با مفاسد اقتصادی مقابله می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان بازرسی کل کشور: سازمان بازرسی مطابق فرمان 8 ماده ای رهبری با مفاسد اقتصادی مقابله می کند تهران - ایرنا - رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه قانون جدید سازمان بازرسی در حال اجراست، گفت: برای پیشگیری از فساد، فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب در اولویت کار بازرسان این سازمان است.


«ناصر سراج» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد ظرفیت های سازمان بازرسی کل کشور در ارتقاء سلامت نظام اداری افزود: قانون جدید سازمان بازرسی کل کشور از ششم آذر ماه اجرایی شد و اکنون این قانون حاکم بر سیستم بازرسی هاست.
وی ادامه داد: همان طور که در جایگاه سازمانی مشخص است، این نهاد، نمایندگی دستگاه قضا در حوزه مبارزه با فساد را بر عهده دارد.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سازمان بازرسی در ستاد مبارزه با فساد و پیشگیری از آن فعال است، اظهار داشت: گزارش های عملکرد از بازرسی ها معمولاً در این ستاد مطرح می شود مگر آنکه مواردی صرفا در حوزه دادگاه ها و دادسراها باشد که برای رسیدگی به محاکم ارسال می کنیم.
سراج، موضوع نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین را مطابق اصل 174 قانون اساسی از وظایف مهم سازمان بازرسی کل کشور دانست و تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور باید در هر جایی از کشور که اقدامی برخلاف قانون صورت می گیرد، حضور یابد. جرایمی چون رشاء و ارتشاء، اختلاس و نظایر آنکه موجب اختلال درروند اجرایی کشور می شود.
به گفته وی، این سازمان با حضور در واحدهای متخلف گزارش بازرسی های خود را تهیه می کند و متناسب با تخلف صورت گرفته پیگیری امر را به مرجع مربوطه ارجاع داده و برخورد قهری با متخلف را به نهاد ذیصلاح واگذار می کند، چون این امر برعهده سازمان بازرسی نیست.
سراج در بخشی از سخنان خود توجه به مقررات خلاف قانون را که توسط کارشناسان سازمان بازرسی صورت می گیرد، مطرح کرد و افزود: درصورتی که مقررات و مصوبات برخلاف قانون وضع شود نیز گزارشی را به دیوان عدالت اداری ارسال می کنیم تا متناسب با اختیارات خود مانع اجرای مقررات نادرست شود.
رییس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: وظایف قانونی سازمان بازرسی در چهارچوب های نظارتی و بررسی مشخص است و برای مقابله با فساد، فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری را ملاک عمل قرار دادیم که تمام همکاران من در سازمان بازرسی، پیشگیری از مفاسد اقتصادی را مطابق این فرمان در دستور بازرسی های خود دارند.
سراج همچنین از همکاری های بین بخشی با دیگر دستگاه ها برای جلوگیری از بروز مفاسد بزرگ خبر داد و گفت: شورای دستگاه های نظارتی در جلسات مستمر تشکیل جلسه می دهد و با بررسی موارد مهم، مانع از هم پوشانی های نظارتی می شود.
به گفته وی، در این شورا هر سازمان وظایف قانونی خود را انجام می دهد، به نحوی که معاون راهبردی رییس جمهوری و وزیر اطلاعات از حوزه دولت، نماینده ناظر و نماینده رییس دیوان محاسبات از مجلس، رییس دیوان عدالت اداری و رییس سازمان بازرسی کل کشور از قوه قضاییه حضور دارند و با بررسی های لازم، هماهنگی لازم میان قوا صورت می گیرد.
رییس سازمان بازرسی کل کشور، تجلی قانون جدید سازمان بازرسی کل کشور را حضور نماینده قضایی در هیات های بدوی سازمان بازرسی اعلام و خاطرنشان کرد: از این رو در هیات های بدوی از مدیرکل به بالا که جلسات در ریاست جمهوری تشکیل می شود، یک قاضی باید حضور داشته باشد و عضو قاضی در هیات های تجدیدنظر نیز حضور خواهد داشت که ایناز مزایای قانون جدید است.
سراج تأکید کرد: در قانون قبلی سازمان بازرسی، چنین موضوعی وجود نداشت که با اجرای قانون جدید و با حضور قضات در هیات های بدوی و تجدیدنظر بازرسی ها دستاوردهای مؤثر بیشتری خواهند داشت.
وی همچنین در پیشگیری از مفاسد بانکی که سهم چشمگیری در مفاسد اداری و اقتصادی کشور دارد، گفت: بازرسان در مراکز بانکی مستقر هستند و با اجرای کامل سیستم های الکترونیکی در نظام بانکی راه های تخلف در این سیستم بسیار کاهش می یابد که اکنون تکمیل نشده است.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به راه اندازی سامانه مزایده و مناقصه ها، افزود: با راه اندازی این سامانه، امکان نظارتی خوبی بر عملکرد و اجرای قانون وجود دارد که بسیار مؤثر بوده و مانع شکل گیری فساد در سیستم معاملات شده است و با تکمیل دولت الکترونیک، امکان نظارت و حفظ سلامت و همچنین حسن انجام امور بیشتر از سیستم سنتی می شود.
«همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد»، روز دوشنبه 17 آذر ماه با حضور سران قوای سه گانه و مسوولان عالی رتبه، کارشناسان، فعالان بخش خصوصی، اساتید دانشگاه و حوزه و اصحاب رسانه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می شود.
اجتمام(4) ** 9317 ** 1071


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن