تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798381288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابوترابی فرد: رشد شتابان مصرف در کشور باید متوقف شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابوترابی فرد: رشد شتابان مصرف در کشور باید متوقف شود گرگان - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جایگزینی فرهنگ مصرف به جای فرهنگ تولید در کشور، گفت: برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی باید رشد شتابان مصرف در کشورمان متوقف شود.


حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد پنج شنبه شب در یادواره شهدای روستای رحمت آباد و 453 شهید شهرستان علی آباد واقع در استان گلستان افزود: فرهنگ مصرف آنچنان در تار و پود جامعه رخنه کرده است که همه ما بی توجه به پیرامون خود تمام منابع داخلی از جمله انرژی را به راحتی اسراف می کنیم.
وی با ذکر مثالی گفت: اگر فقط 50 درصد مصرف گاز طبیعی ایران صرفه جویی شود سالانه میلیاردها دلار ارز وارد کشور می شود حال آنکه در فصل زمستان به سبب مصرف بی رویه نه تنها صادرات ما متوقف می شود بلکه برای تامین مصرف داخل مجبور به واردات می شویم.
نایب رییس مجلس اظهار داشت: بدتر آنکه این واردات صرف تولید نمی شود چراکه در چرخه معیوب و معکوس کشور ما حدود 80 درصد انرژی صرف مصارف خانگی و فقط 20 درصد سهم تولید است.
ابوترابی فرد با تصریح بر اینکه کشوری که فرهنگ مصرف را جایگزین فرهنگ تولید کرده است نمی تواند قدرت اقتصادی شود، ابراز داشت: "مصرف مدیریت شده و فرهنگ تولید" در کوتاه ترین زمان ما را به قدرت اقتصادی دنیا تبدیل خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر فرهنگ ما تغییر کند مسوولان به جای افتخار کردن برای آوردن لوله گاز به روستاها، آوردن کار به روستاها را تبلیغ و جزء افتخارات خود عنوان خواهند کرد، البته این به معنای بی بهره بودن روستاها از نعمت و مواهب الهی و امکانات نیست.
نایب رییس مجلس گفت: با این وجود قدرت علمی کشورمان در حوزه های مختلف از جمله نانو آغاز شده و این اراده جزء سیاست های قطعی و راهبردی نظام جمهوری اسلامی است و برای تقویت بنیه علمی و اقتصادی کشور باید فرهنگ کار و تلاش و تولید را هر چه بیشتر تبلیغ و ترویج دهیم.
ابوترابی فرد همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی خطاب به جمعیت حاضر، افزود: وجود شهدا نعمت معنوی است و نعمات مادی این کشور همچون نعمت ثبات و امنیت و استقلال و اقتدار کشور مرهون و مدیون خون شهیدان است.
وی ابراز داشت: برخی نعمت های معنوی و ملکوتی همچون امام راحل به عنوان انسان صالح و شاگرد مکتب پیامبر اعظم (ص) راه را برای فرود آوردن نعمت های مادی به این مملکت فراهم آورد.
نایب رییس مجلس با یادآوری امنیت پایدار در کشورمان، گفت: امروز نظام سلطه به رهبری آمریکا در بیشتر کشورهای آفریقا و جنوب غرب آسیا و حتی بخشی از اروپا با ایجاد کردن اختلاف به دنبال پدید آوردن نزاع و درگیری بین اقوام و مذاهب و فرهنگ های مختلف برای تامین امنیت خود و صهیونیست ها هستند چرا که از قدرت گرفتن سایر کشورها در برابر خود وحشت دارند.
ابوترابی فرد افزود: آنها با خلق جریانات تکفیری و اقدامات ضد دینی و ضد انسانی کشور عراق را به نماد تقابل مذهبی تبدیل کرده اند اگر چه بیداری مرجعیت شیعه و وجود با برکت آیت الله سیستانی و رهبر معظم انقلاب اجازه نداد حتی یک دست از سوی شیعه به روی اهل سنت بلند شود.
وی اضافه کرد: امروز وحدت امت اسلامی مهمترین راهبرد مسلمانان و تفرقه امت اسلامی مهمترین راهبرد کفار است و هر شخصی آگاهانه و یا ناآگاهانه در مسیر تفرقه شیعه و سنی حرکت کند، عامل و مزدور استکبار است.
وی در ادامه با یادآوری اینکه خون شهیدان رمز پایداری و امنیت کشورمان است، گفت: وحدت مذاهب و اقتدار و استقلال کشورمان مایه ترس و وحشت دشمن است زیرا آنها از قدرت گرفتن ما در دنیا نگران هستند.
نایب رییس مجلس با تصریح بر اینکه اگر توان دولت آمریکا اجازه می داد آنها حتی جنگ جهانی سوم را برای رسیدن به اهدافشان در دنیا راه اندازی می کردند، خاطرنشان کرد: اکنون آمریکا نمی تواند هزینه تعرض به آسمان ایران را محاسبه کند زیرا نمی داند واکنش ما چه خواهد بود و کدام اهداف آنها به خطر خواهد افتاد، آنها دو دهه است می گویند گزینه نظامی روی میز است اما گویا خودشان هم روی میزشان را نمی بینند وگرنه تا به حال حمله خود را آغاز کرده بودند همانطور که هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند.
ابوترابی فرد گفت: قدرت، رمز امنیت ملت ها است و امنیت ما ناشی از قدرت کشورمان است، نظام سلطه می خواهد این قدرت و امنیت را بشکند اما ناتوان و عاجز از اجرای آن است.
وی یادآور شد: اگر اقتصاد کشورمان را تقویت کنیم پایه های قدرت و امنیت را هر چه بیشتر تقویت کرده ایم و این با تکیه بر نیروهای داخلی و تقویت تولید است.
نایب رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود سفر هفته آینده دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به گلستان را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیداوری کرد: سفر هیئت دولت به این استان رشد و توسعه شمال کشور را شتاب دهد.
در ادامه این آیین "رحمت الله نوروزی" نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان کوتاهی گفت: شاخص های توسعه ای گلستان در بیشتر بخش ها همچون کشاورزی، صنعت و گردشگری از متوسط کشوری پایین تر است و ضرورت دارد این آسیب مورد توجه بیشتر دولتمردان قرار گیرد.
وی افزود: استان گلستان به دلیل نوپا بودن از دلارهای هفت تومانی برای کارهای زیربنایی بی نصیب ماند و انشاالله با سفر و توجه دولتمردان به این استان شرایط تغییر خواهد کرد.
وی با اشاره به حمایت 101 نماینده مجلس از احداث جاده علی آباد به شاهرود در استان سمنان، ابراز امیدواری کرد: این طرح عمرانی هر چه زودتر آغاز شود.
به گزارش ایرنا در این آیین علاوه بر اقشار مختلف مردم روستای رحمت آباد شماری از ایثاگران، مسوولان و منتخبان شهرستان علی آباد و تنی چند از مدیران استان گلستان نیز حضور داشتند.
2729**1613


07/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن