تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798352028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد افسارگسیخته مرض شیرین در ایرانی‌ها / هفت میلیون دیابتی در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رشد افسارگسیخته مرض شیرین در ایرانی‌ها / هفت میلیون دیابتی در کشور
رییس انجمن دیابت ایران ضمن ابراز نگرانی از روند رو به رشد شیوع دیابت، توجه ویژه مسوولان نسبت به آموزش بیماران دیابتی را خواستار شد.
آفتاب: ایسنا نوشت: دکتر اسدالله رجب در این  گفت‌وگو ، با ابراز نگرانی از روند شیوع رو به رشد دیابت در کشور گفت: روند شیوع دیابت در کشور رو به افزایش است. بیش از 10 درصد جمعیت کشور یعنی بالغ بر هفت میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند و 30 درصد از جمعیت ایران در شهرهای بزرگ یا دیابت دارند یا در معرض ابتلا به این بیماری هستند. به طوری که در برخی شهرها بیش از 16 درصد جمعیت مبتلا به این بیماری بوده و مثلا 14 درصد جمعیت شهر تهران به بیماری مرض شیرین مبتلا هستند.


وی عواملی مانند مصرف سیگار، چاقی مفرط، فشار خون و... از عوامل ابتلا به دیابت و جلوگیری از آنها را در کاهش ابتلا به این بیماری موثر دانست و با اساسی دانستن نقش آموزش مستمر در پیشگیری از ابتلا به این بیماری و چگونگی پیشگیری از آن گفت: برای پیشگیری باید از عواملی که منجر به دیابت می‌شود، جلوگیری کرد و تغییر رفتار داد که این تغییر رفتار مستلزم آموزش افراد جامعه است. شهرنشینی مشکلاتی نظیر تغذیه نامناسب، کاهش فعالیت‌های جسمانی، مواجهه با استرس مداوم و... را به افراد تحمیل می‌کند و این عوامل خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهند. بنابراین باید به افراد جامعه آموزش داد تا بتوانند تغییر رفتار داده و شیوه زندگی خود را براساس تغذیه و فعالیت مناسب و مدیریت استرس تغییر دهند.


رجب با بیان اینکه انجمن دیابت ایران نزدیک به 300 هزار نفر بیمار را تحت پوشش داشته و به آنها آموزش می‌دهد، گفت: انجمن دیابت نیز روی آموزش بیماران کار می‌کند تا بیماران دیابتی خود را موظف به پیگیری بیماری خود بدانند.


وی با بیان اینکه یکی از عوارض شایع دیابت قطع عضو است، گفت: 15 از درصد دیابتی‌ها مبتلا به زخم پای دیابتی شده که حدود 14 تا 20 درصد از آنها نیز دچار قطع عضو می‌شوند.


رجب در ادامه در مورد مشکلات بیماران دیابتی در ایران ادامه داد: در بعد اجتماعی عمده‌ترین مشکلات این بیماران بویژه برای کودکان پایین بودن اطلاعات عمومی مردم در زمینه دیابت است و به همین دلیل بیماران دیابتی، بیماری خود را پنهان می‌کنند، زیرا برخورد مردم با این بیماران متفاوت است. بروز مشکلات اجتماعی و عدم حمایت‌های اجتماعی و روانشناسی از نتایج عدم آگاهی مردم و خانواده‌ها در زمینه دیابت است که آثار طولانی مدتی بر این بیماران دارد.


وی در ادامه صحبت‌هایش در مورد مشکلات بیماران دیابتی گفت: علاوه بر این بسیاری از هزینه‌های بیماران دیابتی نظیر آموزش مستمر که یکی از عوامل مهم پیشگیری از دیابت است، تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز آنها نظیر سرنگ و تست‌های روزانه قند خون توسط بیمه‌ها به این بیماران پرداخت نمی‌شود. سازمان‌های بیمه‌گر تنها هزینه‌های سنگین دارویی و درمانی نظیر عمل 70 میلیونی قلب را پرداخت می‌کنند و این در حالیست که هزینه‌های ناچیز پیشگیری از عوارض دیابت که بسیار مهم و اثرگذار است توسط بیمه‌گر پرداخت نمی‌شود.


رییس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه مسوولان باید به بحث آموزش توجه بیشتری کنند، تصریح کرد: بیمه‌ها باید علاوه بر بحث دارو و درمان، به بحث آموزش، پیشگیری و تهیه وسایل و ابزار مورد نیاز بیماران توجه کرده و هزینه‌های آن را پرداخت کنند.


رجب در پایان با اشاره به اینکه امسال از 20 تا 26 آبان‌ماه با عنوان هفته دیابت نامگذاری شد، گفت: به مناسبت روزجهانی دیابت مراسمی در روز پنجشنبه 22 آبان‌ماه در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد.






تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن