تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834414210
پای درس اخلاق محمد شجاعی تفاوت اسلام ناب با اسلام آمریکایی
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پای درس اخلاق محمد شجاعی
تفاوت اسلام ناب با اسلام آمریکایی
محمد شجاعی از اساتید اخلاق، تفاوت اسلام ناب با اسلامی ترویجی دشمنانِ اسلام را در نحوه تنظیم سبک زندگی انسانها دانست و گفت: در اسلام آمریکایی، انسان، الله و خانواده آسمانی را دوست دارد، اما حاضر نیست، سبک زندگی خود را برای تشبه به الله و رسیدن به خانواده آسمانیاش تنظیم کند.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، محمد شجاعی از اساتید اخلاق و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی در تازهترین سخنرانی خود با محوریت «انسان شناسی» به سخنرانی پرداخته است که در ادامه میآید: کاهش سطح غفلت و حاکمیت بخش فوق عقلانی بر وجود انسان امیرالمؤمنین (ع) میفرمایند: «من دلائل الدّوله؛ قلّه الغفله» از نشانههای دولت، کمیِ غفلت است. دنیا همواره به این منوال گذشته است که حاکمیت، دنیاداری، شهرت و دولت به گروهی از مردم رسیده و پس از مدتی از آنان برداشته شده و بر گروهی دیگر محوّل شدهاست. برای هر انسان نیز، زیبایی، محبوبیت، قدرت، طراوت و جوانی و ... از نمونههای دولت در امور دنیاییاش است که همه پس از مدتی از دست میروند. اما تنها یک وجه در انسان باقی میماند که اگر به دولت (حاکمیت) برسد، میتواند با مراقبت و توجه، همیشه صاحبِ دولت باقی بماند. اگر انسان در میان قوای پنجگانه وجودیاش، اصالت را به تنها بخش حقیقیِ آن یعنی بخش فوق عقلانی داده و چهار قوه دیگر را به استخدامِ این بخش درآورد، در حقیقت مسیری صحیح را برای زندگی خود برگزیده است. چنین فردی همواره سه معشوق الله، خانواده آسمانی و جهاد در راه خدا را در رأس معشوقها و آرمانهای خود داشته و برای رسیدنِ به آنها از هیچ تلاش و همتی فروگذار نمینماید. در این صورت میتوان گفت که او صاحبِ باطن انسانی گشته و بخش انسانی در وجود او به دولت (حاکمیت) رسیده است. فراموش نکنیم که اگر کسی در مهندسی نظام معشوقهای خود موفق نبوده و نتواند سه معشوقِ اصلی و انسانی را در رأس معشوقهای خود قرار دهد، هرگز به حاکمیت بخش انسانی در وجود خود نخواهد رسید و به تعبیر آیه 24 سوره توبه، به فسق مبتلا شده و از مسیرِ بینهایتطلبی خروج کرده است. در وجود این فرد یک بخش از چهاربخش پایینی به حاکمیت رسیده و دولت مییابد و شخص به همان میزان سقوط نموده و ذلیل میشود. به دولت رسیدن بخش انسانی در وجود انسان، در حقیقت به معنای تعادل در نظام معشوقهای اوست. برای چنین انسانی، هیچ لذتی بالاتر از ارتباط با «الله» که تنها اِله بخش فوق عقلانی است (لا اله الا الله) و در آغوش کشیدن خانواده آسمانیاش به عنوان مظاهر تمام نمای الله و اشتیاق به جهاد برای رسیدن به تشبه به الله نیست لذا در صورت تداوم حاکمیت (دولت) بخش انسانی در وجود او، هیچ نعمتی نمیتواند، جای این لذت را در زندگی او پُر کند. جنگ برای حفظ دولت انسانی اما آنان که به حاکمیت بخش انسانی در وجود خویش رسیدهاند، آگاه باشند که یک تهدید جدی و خطرساز به نام غفلت در کمین آنهاست که میتواند در چشم برهمزدنی، تعادلِ انسانی را از آنها ربوده و حاکمیتِ وجودشان را به بخشهای پایینتر بسپارد. از این رو حفظ دولتِ انسانی مانند حفظ هر دولت دیگری، نبردی سخت را میطلبد. قوای حسی، خیالی، وهمی و عقلی رُقَبای بخش فوق عقلانی بوده و تلاش میکنند تا حاکمیت را در وجود انسان به دست گیرند. از میان این رقبا، قوهی وهمی، رقیبی بسیار قدرتمند است، به گونهای که میتواند بر عقل نیز سایه افکنده و از پذیرشِ علمیِ معقولاتِ تأییده شده و مستدلِّ آن سر باز زند. به عنوان مثال، انسانهای توهم زده علیرغم آنکه میدانند جَسَد متوفی، قادر به حرکت نیست، اما باز هم از آن میهراسند. قدرتهای وهمی بسیار خطرناکاند و لحظهای غفلت میتواند حاکمیت الله، خانواده آسمانی و جهاد را از وجود انسان برداشته و قوهی وهم را در وجود او به قدرت برساند. نمونه بسیار روشنِ این مسئله را در ماجرای کربلا به وضوح میبینیم. در مردم کوفه، بخش فوق عقل در زمانی کوتاه به حاکمیت رسید، به طوری که به سیدالشهدا (ع) نامهای نوشته و به ایشان قول فداکاری و کمک دادند؛ و اگر امام حسین (ع) زودتر از ابن زیاد رسیده بودند، همین افراد به یاریاش میشتافتند. اما ابن زیاد به کمک غلبهی وهمِ مردم بر قوهی فوق عقلشان و ترساندن آنها از مرگ، حاکمیت انسانی را از وجود آنان برداشته و آنان را به جنگِ با کسی وا میدارد که یقین دارند پسرِ پیامبرشان و حجت خداوند بر زمین است. بنابراین تداوم دولتِ بخش انسانی در وجود انسان نیازمند هوشیاری عمیقی است، چرا که رقبای چهارگانه این بخش در کمیناند تا به محض کوچکترین غفلتی، دولت را از آن ربوده و خود به دولت و قدرت برسند. روابط زیبای همسران در ابتدای ازدواج، روابط خوب دو دوست، روابطِ عاطفیِ اعضای خانواده و ... نیز مشمولِ این قانون کلی است. اگر انسان از این روابط مراقبت نکند، لحظهای میتواند آنها را به نابودی بکشاند. یک انسانِ متعادل با باطن انسانی نیز به سببِ داشتن شئوناتِ دنیایی (کارمند، کارگر، دانشجو، خانهدار و ...) ناچار به برقراری ارتباطاتِ گوناگونی است که هر کدام از آنها میتوانند او را دچار غفلت نموده و از رسیدگی و تغذیه بخش انسانی باز دارند. وقتی بخش انسانی ضعیف شود و قدرتِ خود را از دست بدهد، به یقین دولتِ خود را نیز در وجود انسان از دست داده و به فرد به فسق (خروج از حالت تعادل) مبتلا میشود. چنین فردی علیرغم تجربه حاکمیت بخش انسانی و لذاتِ عمیق این نوع زندگی، از بینهایتطلبی باز ایستاده و از حرکت عمودی به سمت الله در میماند. حرکت عمودی نیز زمانی تضمین میشود که هدف او نیز در مرتبهای بالاتر از او قرار داشته باشد. و تنها مرتبه بالاتر از انسان (که لیاقتِ هدف بودن برای او را دارد)، الله است. زیرا انسان درست بعد از الله، نفر دوم عالم خلقت است و تمام مخلوقاتِ بعد از او، تنها ابزاری برای رسیدن او به تنها هدفِ لایقش (الله) است. امیرالمؤمنین (ع)، حفظ دولت انسانی را زمانی میسر میداند که انسان عوامل غفلتِ خود از الله را تا سرحد امکان، از نفس خود بزداید. کسب قدرت برای پیروزی در نبرد دولت انسانی حفظِ دولتِ بخش انسانی و اولویت دادن به سه معشوقِ آن، نیازمند قدرت و ایستادگی است. اما به راستی! این قدرت از کجا حاصل میشود؟ کسب چنین قدرتی که منجر به تداوم حاکمیت بخش انسانی در وجود انسان میشود، مستلزم تغذیه مداوم و جدی بخش فوق عقلانی است. به طوری که میزان تغذیه این بخش در نتیجه قدرتِ آن باید بیشتر از تغذیه و قدرتِ چهار بخش دیگر باشد، تا امکانِ هر گونه طغیان را از آنان سلب کند. تمام اعمال عبادیِ واجب و مستحب برای تغذیهی این بخش و حاکمیت همیشگی آن در وجود انسان، طراحی شده است. اگر اعمال عبادی ما، منجر به تنظیم سبک زندگیمان در جهت رسیدن به سه معشوق حقیقیمان نشوند، نشان دهنده این مطلب است که اساساً اعمال ما، خوراکِ مناسبی برای بخش فوق عقلانیمان نبوده و در تأمینِ قدرت برای این بخش، نقشِ چندان مؤثری نداشته اند. و این همان هدفی است که دشمنان اسلام، به دنبالِ آن هستند. جایگاه سبک زندگی در اسلام اساساً تفاوت اسلام ناب با اسلامی که دشمنانِ اسلام سعی در ترویج آن دارند، در نحوه تنظیم سبک زندگیِ انسانها براساسِ اسلام است. در اسلام آمریکایی، انسان، الله و خانواده آسمانیاش را دوست دارد، اما حاضر نیست، سبک زندگی خود را برای تشبه به الله و رسیدن به خانواده آسمانیاش تنظیم کند. زندگی چنین کسی، رنگ و بویی از جهاد نداشته و چیزی به عنوان «ارتباط با امام زمان» در سبک زندگیِ او تعریف شده نیست. چنین کسی هرگز نمیتواند سرباز مؤثری برای امامش بوده و قدمی برای رفع موانع ظهور بردارد. اما برای کسی که اسلام ناب در قلب او نفوذ نموده است، جهاد برای تحقق اهداف خانواده آسمانیاش، در اولویت تمام برنامههای زندگیاش بوده و محور تمام انتخابها و ارتباطاتش است. برای او هیچ چیز به اندازه رسیدن به چادر امام زمانش، و یاریِ او ارزشمند و مهم نیست. او با تنظیم سبک زندگی خود، با تمام حقیقت جان خود و خانواده خود، به سمت قرارگاهِ امامش حرکت میکند. و زندگی او، نمادِ زیبایی از جهاد در راه الله است. انتهای پیام/
93/08/29 - 12:28
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]
صفحات پیشنهادی
پای درس اخلاق محمد شجاعی چه ارتباطی میان شکر و دفع وسوسههای شیطان است
پای درس اخلاق محمد شجاعیچه ارتباطی میان شکر و دفع وسوسههای شیطان استمحمد شجاعی از اساتید اخلاق میگوید نکته کلیدی را از خاطر نبریم که وسوسه زمانی به سراغ انسان آمده و بر او غلبه میکند که او شاکر نباشد شکر راه مقابله با شیطان و وسیله تثبیتِ او بر صراط مستقیم است به گزارشپای درس اخلاق محمد شجاعی لبههای تیز نفس انسان کجاست/ دو عامل بخشیدهنشدن انسان در کلام امام رضا(ع)
پای درس اخلاق محمد شجاعیلبههای تیز نفس انسان کجاست دو عامل بخشیدهنشدن انسان در کلام امام رضا ع کمی بیندیشیم کجا دیگران از ما رنجیدهاند کجا از دست ما کلافه شده و به گریه افتادهاند عصبانی شدهاند غصه خوردهاند کجا تحملمان کردهاند پاسخ این سؤالات و سؤالاتی از این قبیلپای درس اخلاق محمد شجاعی «استغفار» سپر قلب در برابر شرکهای ناآگاهانه است
پای درس اخلاق محمد شجاعیاستغفار سپر قلب در برابر شرکهای ناآگاهانه استمحمد شجاعی از اساتید اخلاق میگوید کثرت ارتباطات انسان با دیگران سبب میشود که قلب او غبار گرفته و گویی پردهای بر آن میافتد به طوریکه این قلب دیگر قادر به درک ارتباطات عالی با پروردگارش نخواهد بود مگر باپای درس اخلاق محمد شجاعی کیفیت مقام تسلیم در سیره انبیاء و ائمه/ تفاخر خداوند بر فرشتگان هنگام تسلیم بندگان
پای درس اخلاق محمد شجاعیکیفیت مقام تسلیم در سیره انبیاء و ائمه تفاخر خداوند بر فرشتگان هنگام تسلیم بندگانمحمد شجاعی از اساتید اخلاق میگوید انسان عاقل در برابر قضاهای الهی کاملاً تسلیم بوده و بدون جزع و فزع و با آرامش و رضایت بر چنین شرایطی مسلّط شده و از آن عبور میکند چراکهبازنمایی انقلاب اسلامی ایران در رسانههای اروپایی و آمریکایی؛ چرا رسانههای غربی انقلاب اسلامی را تحریف میک
بازنمایی انقلاب اسلامی ایران در رسانههای اروپایی و آمریکایی چرا رسانههای غربی انقلاب اسلامی را تحریف میکنند دشمنی میان ایالات متحده و ایران و پوشش رسانهای خصومتآمیز از ایران منجر به ارائهی تصویری از ایران در رسانههای غربی و بهویژه آمریکایی شد که محورهای اصلی آنحمایت از محور مقاومت ،ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۰ فرمانده سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان گفت حمایت از محور مقاومت تثبیت مقاومت در منطقه و پشتیبانی از ترویج فرهنگ اسلام ناب است و ما باید تلاش کنیم تا با حمایتهای مادی و معنوی از محور مقاومت آنها را در برابر استکبار مقاوم کنیم به گزارش خبرگزاری دکل یوم عاشورا... پایتخت ایران اسلامی غرق در اندوه عاشوراست
کل یوم عاشورا پایتخت ایران اسلامی غرق در اندوه عاشوراستبار دیگر عاشورای حسینی ع فرا رسید و عزاداران شهر تهران از ساعات ابتدایی صبح با حضور در هیأتها مساجد و حسینیهها در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین ع بر سر و سینه میزنند و به یاد مظلومان دشت نینوا اشک میریزند به گزارانقلاب اسلامی به تاسی از اسلام و مکتب امام حسین (ع) پایدار است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انقلاب اسلامی به تاسی از اسلام و مکتب امام حسین ع پایدار است خرم آباد- ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران گفت انقلاب اسلامی به تاسی از اسلام و مکتب امام حسین ع پایدار است به گزارش ایرنا محسن رضایی در جمع مردم سوگوار خرم آبدانش آموزان 48 سال قبل گناباد بار دیگر پای درس معلم خود نشستند
دانش آموزان 48 سال قبل گناباد بار دیگر پای درس معلم خود نشستند گناباد - ایرنا - دانش آموزان چهل و هشت سال قبل روستای باغ آسیا در سه کیلومتری گناباد بار دیگر روز پنجشنبه پای درس معلم خود نشستند به گزارش ایرنا عزت الله شوندی که از سال 1345 تا سال 1347 در روستای باغ آسیا به عنوامدیرحوزه های علمیه:دشمنان اسلام درحال از بین بردن امنیت اخلاقی هستند
مدیرحوزه های علمیه دشمنان اسلام درحال از بین بردن امنیت اخلاقی هستند قم- ایرنا- مدیر حوزه های علمیه کشور گفت دشمنان اسلام درحال از بین بردن امنیت اخلاقی در جامعه هستند به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمشاور معاون هنری وزارت ارشاد: تعزیه هنر پایه ای در مجموعه هنرهای ایرانی اسلامی است
مشاور معاون هنری وزارت ارشاد تعزیه هنر پایه ای در مجموعه هنرهای ایرانی اسلامی است بجنورد- ایرنا- مشاور عالی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت تعزیه با اتکا به معارف اسلامی هنر پایه ای و اساسی در مجموعه هنرهای ایرانی اسلامی است به گزارش ایرنا حسن مهرجردی پنجشنبه شبحجتالاسلام بابادایی خبر داد فعالیت تبلیغی ۹۰۰ روحانی در دهه اول محرم در پایتخت
حجتالاسلام بابادایی خبر دادفعالیت تبلیغی ۹۰۰ روحانی در دهه اول محرم در پایتختمعاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان تهران گفت 1400 مبلغ در استان تهران در دهه اول محرم به تبیین فلسفه عاشورا پرداختند که از این تعدا 900 مبلغ در شهر تهران حضور داشتند حجتالاسلام وحید باشانزدهمین شب شاعر پاسداشت محمدرضا سهرابینژاد روایت دیرپاترین مسئول جمهوری اسلامی از سهرابینژاد/ امینی: جنجال
شانزدهمین شب شاعر پاسداشت محمدرضا سهرابینژادروایت دیرپاترین مسئول جمهوری اسلامی از سهرابینژاد امینی جنجال برای سینما و فوتبال است آن را به ادبیات نکشانیدشانزدهمین مراسم شب شاعر پاسداشت محمدرضا سهرابینژاد عصر امروز با حضور مشوق کاشانی اسماعیل امینی حجت الاسلام دعایی و جمعیبرگزاري جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني در منطقه 7 پايتخت
۱۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۰ ۵۹ق ظ برگزاري جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني در منطقه 7 پايتخت معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري منطقه 7 از برگزاري جشنواره مد و پوشش اسلامي ايراني با هدف ترويج سبک زندگي اسلامي ايراني و الگوسازي پوشش مناسب اجتماعي بانوان در اين منطقه خبر داد به گزارش خبرگزاري موجدر کتابی جدید بررسی شد درسهای تاریخ صدر اسلام برای حفظ انقلاب اسلامی
در کتابی جدید بررسی شددرسهای تاریخ صدر اسلام برای حفظ انقلاب اسلامیکتاب زمانه ما رسالت ما نوشته حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری توسط دفتر نشر معارف منتشر شد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس حجت الاسلام والمسلمین جواد سلیمانی امیری عضو هیأت علمیموسسه آموزشی و پژوهشی امامباید با تهاجم فرهنگی مبارزه و تقابل کنیم/ از پذیرش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابا داشتم/ نگاه امنیتی به حوزه ف
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با تهاجم فرهنگی مبارزه و تقابل کنیم از پذیرش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابا داشتم نگاه امنیتی به حوزه فرهنگ درست نیست علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گویی صمیمانه از خاطرات دوران مبارزه و امتناعش از پذیرش سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامعاون جامعه مدرسین:امروز کشور و فرهنگ اسلام آماج شبهات دشمنان است
معاون جامعه مدرسین امروز کشور و فرهنگ اسلام آماج شبهات دشمنان است قم- ایرنا- معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت امروز کشور و فرهنگ اسلام و تشیع آماج شبهات عجیب و غریبی است به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی دوشنبه شب در آیین بزرگدا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها