تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799100748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور معاون هنری وزارت ارشاد: تعزیه هنر پایه ای در مجموعه هنرهای ایرانی اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور معاون هنری وزارت ارشاد: تعزیه هنر پایه ای در مجموعه هنرهای ایرانی اسلامی است بجنورد- ایرنا- مشاور عالی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعزیه با اتکا به معارف اسلامی، هنر پایه ای و اساسی در مجموعه هنرهای ایرانی اسلامی است.


به گزارش ایرنا، "حسن مهرجردی" پنجشنبه شب در آیین پایانی نخستین سوگواره تعزیه خراسان شمالی در شیروان اظهار کرد: باید برای شادی، جشن و سوگ مردم برنامه و طرح داشت و این قابلیت ها در آیین های ملی ما زیاد دیده می شود.
دبیر شورای مدیران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تعزیه از ویژگی های ممتازی برخوردار است که باید به آن پرداخته شود، گفت: هم اکنون استان خراسان شمالی در این عرصه پیشگام شده است.
مهرجردی گفت: ظرفیت های هنری در ایران اسلامی بسیار گسترده و متکی به معارف دینی و اسلامی و قابل استحصال است.
وی اظهار کرد: صحنه های که راست قامتان عرصه کربلا آفریدند ظرفیت هایی را ایجاد کرده که باید برای معرفی جلوه های آن در بخش هنر بیش از این توجه کرد.
مشاورعالی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اساس هنر نمایش تعزیه توجه به بحث عاشورا و کربلاست، افزود: تعزیه از جمله هنرهایی است که به دلیل استقبال زیاد مردم، آثار تربیتی و معنوی آن قابل قیاس با سایر هنرها نیست.
مهرجردی خواستار توجه به مبانی معرفتی آیین های تعزیه که خود ساخته نباشد و منشا معرفتی درست و تاثیر گذار داشته باشد و پالایش باورها و تحریف ها و استفاده از بیان هنری در نمایش تعزیه شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: تعزیه یک حرکت و اقدام ارزشمند در توسعه هنر دینی و ارزش ها و باورهای اسلامی است که می توان به ماندگاری اثر آن در افکار امیدوار بود.
"حسین ثابت قدم وحید" اظهار کرد: تا آنجا که امکان دارد این رویکرد فرهنگی باید هنرمندانه اجرا شود و از آرایه های ادبی و هنری بهره لازم را ببرد و برای حفظ و زنده نگه داشتن قیام عاشورا هیچ چیزی نباید مانع اجرای درست این هنر شود.
وی گفت: نکته ای که نباید در تعزیه از آن غافل شد این است که این هنر همچنان باید مردمی و غیر دولتی باشد و توسط مردم و علاقه مندان اجرا شود و دولت نیز با تامین بسترها زمینه رشد این هنر را فراهم کند.
ثابت قدم وحید افزود: تاکنون 220 نفر از خراسان شمالی در انجمن تعزیه ایرانیان عضو شده اند که بدنبال تحت پوشش قرار دادن بیمه آنها و ایجاد بانک جامع اطلاعاتی آنان هستیم.
فرماندار شیروان نیز گفت: مردم ایران سلامی با تعزیه خوانی مانوس اند که نمونه آن پخش فیلم مختار بود که مردم با توجه به شناختی که از نحوه اجرای آن داشتند با یک ذهنیت آماده نکته به نکته به تحلیل فیلم می پرداختند و مطالب و گفته ها را زیر ذره بین داشتند.
"عباسعلی صفایی" با بیان اینکه به خاطر زنده نگه داشتن شهدای عاشورایی، سال به سال مراسم عزاداری باشکوه تر برگزار می شود، افزود: شهدا با دست خالی در جبهه ها صحنه هایی خلق کردند و جوانانی با شور و اشتیاق پا به عرصه جهاد گذاشتند که جز شور حسینی چیز دیگری نبود.
نخستین سوگواره تعزیه خراسان شمالی با حضور پنج گروه از شهرستانهای این استان از 20 آبان ماه جاری به مدت سه روز در محل مجتمع فرهنگی و هنری غدیر به میزبانی شهرستان شیروان برگزار شد.ک/2
7186/330/ 607


23/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن