محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843079943
بازنمایی انقلاب اسلامی ایران در رسانههای اروپایی و آمریکایی؛ چرا رسانههای غربی انقلاب اسلامی را تحریف میکنند؟
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازنمایی انقلاب اسلامی ایران در رسانههای اروپایی و آمریکایی؛
چرا رسانههای غربی انقلاب اسلامی را تحریف میکنند؟
دشمنی میان ایالات متحده و ایران و پوشش رسانهای خصومتآمیز از ایران، منجر به ارائهی تصویری از ایران در رسانههای غربی و بهویژه آمریکایی شد که محورهای اصلی آن عبارت است از: نفرت، تروریسم، تعصب، عقبماندگی، بیقانونی و نبود احترام به زندگی و آزادی انسانی.
«اسلامهراسی» اصطلاحی است که بهطور خاص در زمینهی رابطهی اسلام با غرب، ترویج یافته است. پدیدهای که به نظر در تاریخ روابط ناآرام میان غرب و اسلام ریشه دارد. در طی این تاریخ بلندمدت تقابل و تنافر، تلاش شده هراس از اسلام در ذهنیت غربی، امری نهادینه گردد و آنان اسلام را بهمثابهی تهدید غرب بنگرند. اسلامهراسی در دنیای معاصر بهلحاظ تاریخی دارای چند مرحله است. یک مرحلهی آن بهطور مشخص از اواخر دههی 1980 میلادی آغاز شد. چرایی عملیاتی شدن اسلامهراسی نیز به موضوعاتی چون پیروزی انقلاب اسلامی و رشد و ازسرگیری جریانهای اسلامگرا و بنیادگرای اسلامی در جهان اسلام برمیگشت. در واقع ترس از تأثیر انقلاب اسلامی ایران در سالهای نخست پیروزی و مقابله با صدور انقلاب و مهار آن، موجب شد تا اسلامهراسی بهمنزلهی هدف، از سوی رسانهها دنبال شود. مرحلهی دوم آن نیز به پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باز میگشت. نوشتار مزبور سعی دارد تا به بررسی تصویر ترسیمی از انقلاب اسلامی ایران در رسانههای غربی بپردازد. آغازی برای اسلامهراسی رسانهها اغلب تلاش میکنند تا ساختار ایدئولوژیکی جامعهای را که در آن فعالیت میکنند، شکل بدهند و تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین رسانهها بهجای آنکه بهصورت منفعل به توصیف اخبار و حوادث رویداده بپردازند، فعالانه و براساس گرایشهای ایدئولوژیک خود و منافع صاحبان قدرت دست به بازسازی مجدد آنها میزنند. از این رو، زبان رسانه، خنثی نیست و سوگیری دارد. بنابراین رسانهها میتوانند در ساخت تصویر مناسب در جهت منافع ایدئولوژیک دارندگان آن، اثرگذار باشند. نمونهی این امر را باید حول تصویر رسانهای غرب از ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی مشاهده کرد. چنانکه ایران پیش از انقلاب، به دلیل همپیمانی شاه ایران با آمریکا، در مسیر تبلیغات منفی غرب نبود و حتی در رسانههای این کشور سعی میشد ایران کشوری مترقی و رو به جلو، متفاوت با دیگر کشورهای منطقه جلوه کند؛ آنچه پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران کاملاً شکل دیگری پیدا کرد. بنابراین تا زمانی که سیاستهای حکومت ایران با روشهای نظام لیبرال در تعارض یا تزاحم نبود، ایران در ردیف کشورهای مترقی و رو به پیشرفت و تحول معرفی میشد؛ همان چیزی که اکنون در خصوص برخی پادشاهیها یا حکومتهای مادامالعمر خاورمیانه و شمال آفریقا اتفاق میافتد.[1] پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، غرب با تعجب و ابهام، ناظر تحولات ایران بود. بهویژه آمریکاییها که پیش از انقلاب از متحدین شاه محسوب میشدند، در مقابل ایران اسلامی، خود را فلج میدیدند. در مقابل، نظام نوین ایران که خود را اسلامی مینامید و به نظر میرسید حکومتی مردمی و ضدامپریالیستی باشد، در شرف تولد بود. در این مقطع، تصویر امام خمینی وسایل ارتباطجمعی را قبضه کرده بود که البته چیز زیادی از وی بیان نمیکردند، جز اینکه سختدل، لجوج، قدرتمند و عمیقاً از دست آمریکا عصبانی است.[2] ادوارد کامبریج، استاد ارتباطات و رسانههای جمعی یوتا، که در بخشی از کتابش به نحوهی انعکاس رویدادهای منتهی به انقلاب 1979 میلادی در ایران پرداخته است، بر این باور است رسانههای آمریکایی از همان ابتدای شروع تحولات در ایران، به مخالفت با آن پرداختند و تاب این رویداد را نداشتند. وی معتقد است هرچند وقوع انقلابهای ضدامپریالیستی و علیه هژمونی آمریکا و غرب در دنیا پیش از آن هم رخ داده بود، اما انقلاب ایران افزون بر همهی ویژگیهای انقلابی، مایه و هویتی مذهبی داشت. آن هم مذهبی که غربیها خاطرهی جنگهای صلیبی را از آن به یاد داشتند و به قدرت آن واقف بودند. علاوه بر این، ایران صاحب منابع عظیم نفت بود و محدود شدن دسترسی به این منابع، برای کشورهایی که تشنهی نفت و منابع انرژی خاورمیانه بودند، چون کابوسی دهشتناک بود. در چنین فضایی بود که پرسشهایی از قبیل امکان و احتمال تأثیر غرب بر تحولات ایران و سرانجام تلاش آمریکا برای انحراف قطار انقلاب از ریل خود، رسانههای غربی را با خود درگیر کرده بود. پرسشهایی که با پاسخهای سادهانگارانهی رسانههای غربی، مخاطبان را در آگاهی سطحی و دروغین سرخوشانه و دلفریب غرق میکردند. کامبریج بر این باور است رسانههای آمریکایی تلاش میکردند انقلاب ایران را خواست قطب شرقی جنگ سرد، یعنی شوروی نشان دهند، اما آنها برای توجیه این تحلیل مغرضانهی خود، حتی قادر به این سؤال ساده نیز نبودند که اگر وقوع انقلاب خواست و تأثیر همسایهی شمالی ایران است، چرا احزاب چپ و کمونیست مانند حزب توده در ایران به قدرت نرسیدند؟[3] در کشور فرانسه نیز که تا پیش از انقلاب اسلامی، اسلام مذهبی ناشناخته بود، با وقوع انقلاب، شرایط نوینی حاکم شد. در این مقطع، از نظر رسانههای فرانسوی، دین اسلام در قلب حوادث مهم جهان قرار گرفت و موضوع اسلام وارد بحثها و مناقشات خانوادگی شد و با خود گنجینهی نوینی از اصطلاحات و عباراتی که تا آن زمان برای فرانسویان نامأنوس بود، به ارمغان آورد. تا پیش از این، تصورات متفاوتی پیرامون اسلام و مسلمانان وجود داشت که اغلب مسائل کلی، تکراری و گمانههای کلیشهای راجعبه اسلام بود که شرقشناسان و اسلامشناسان حول مسلمانان و اسلام منتشر ساخته بودند. اما پیروزی انقلاب ایران، تصویر جدیدی برای مردم فرانسه ایجاد کرد. رسانههای فرانسه با انتشار اخبار وقوع انقلاب اسلامی ایران، به تحلیل و تفسیرهایی پیرامون اسلام و مسلمانان روی آوردند و از این طریق، شخصیتهای جدیدی نظیر ماکسیم رودنسون و ژاک برک در عرصهی شرقشناسی ظهور کردند.[4] البته در کنار تصویر منفی از انقلاب اسلامی ایران، مجلهی «لونوول ابزرواتور» چاپ فرانسه، مقالهای تاریخی تحت عنوان «ایران، روح یک جهان بدون روح» منتشر کرد. میشل فوکو که بهعنوان یک ناظر، خود در روند انقلاب اسلامی قرار گرفت، در اینباره مقالهای نوشت که در آن، وقوع تحول عظیم و انسانساز در ایران را مورد اشاره قرار داد: «همواره از مارکس و افیون تودهها نقل قول میکنند، اما از جملهای که درست پیش از آن عبارت است، هرگز سخنی به میان نمیآید؛ اینکه دین، روح جهان بیروح است. اگر چنین است، پس باید اذعان کنیم که در سال 1978، اسلام افیون تودهها نبود، دقیقاً به این خاطر که روح یک جهان بیروح بود...» این مقاله بازتاب گستردهای در رسانههای مختلف پیدا کرد؛ بهطوریکه به 32 زبان ترجمه و در کشورهای مختلف منتشر شد. اما بازتابهای مثبت پیرامون انقلاب اسلامی ایران در رسانههای غربی، موردی بود و هیچگاه به یک جریان اصلی تبدیل نشد. داغ تسخیر سفارت آمریکا بر رسانهها تسخیر لانهی جاسوسی آمریکا یکی از موضوعاتی است که از سالهای اولیهی انقلاب اسلامی در فضای رسانهای و سینمایی بسیار مورد توجه است؛ بهنحویکه رسانههای آمریکایی هرگاه میخواهند میزان تأثیرگذاری خود را بر مخاطبان بیفزایند و آنها را بر ضد ایران برانگیزانند، تسخیر سفارت آمریکا را بهمثابهی داغی بر پیشانی ملت آمریکا مطرح میکنند و بر زخم کهنهی آن تلنگر میزنند. از این طریق، مخاطبان را در مسیر مقابله با ایران همراه خود میسازند. رسانههای آمریکایی پس از تسخیر سفارت آمریکا، بخش اعظمی از برنامههای اخبار شبانه در آمریکا را به این ماجرا اختصاص دادند. همچنین تا چندین ماه متوالی، کانال تلویزیونی ایبیسی در آخر شبها، برنامهی مخصوصی را به نام «آمریکا در گروگان» پخش میکرد و گزارش مکنیل لهرر در کانال پیبیاس نیز برنامههای زیادی را به این بحران اختصاص داد. ماهها نیز والتر کرانکیت، در برنامهی خود تحت عنوان «اوضاع اینطوری است»، تذکاریهای اضافه میکرد که تا آن روز چند روز است که گروگانها در اسارت بودهاند و در واقع روزشمار بحران گروگانگیری بود. در جریان این فعالیتها، هودینگ کارتر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در عرض دو هفته، به شهرتی همانند ستارگان سینما رسید. از نظر ادوارد سعید، طول مدیریت بحران و اینکه ایران بهمثابهی نماد و تجلی کل رابطهی آمریکا با جهان اسلام تلقی میشد، موجب اهمیت مورد ایران در بررسی عملکرد وسایل ارتباطجمعی بود. در واقع، بحران گروگانگیری منجر به آغاز جنگ تصویری میان ایران و ایالات متحده شد که هنوز هم تداوم دارد. دشمنی میان ایالات متحده و ایران و پوشش رسانهای خصومتآمیز از ایران، منجر به ارائهی تصویری از ایران در رسانههای غربی و بهویژه آمریکایی شد که محورهای اصلی آن عبارت است از: نفرت، تروریسم، تعصب، عقبماندگی، بیقانونی و نبود احترام به زندگی و آزادی انسانی. برای مثال، لانهی جاسوسی برای رسانههای آمریکایی بسیار مهم جلوهگر شد و براساس نظر حمید نفیسی (1997م)، به صنعت گروگانگیری مبدل شد؛ تا آنجا که بسیاری از گروگانها بعداً افراد صاحبنام، نویسنده یا سخنگو شدند. پیامد این امر چنان گسترده بود که در پیمایش ملی اخیر، ایرانیان بهعنوان یکی از ملیتهایی که نزد جامعهی آمریکا منفور هستند شناخته شدهاند.[5] در نتیجهی تلاشهای رسانهای غرب، ایران به داستانی داغ و جنجالآمیز تبدیل شد و رسانههای جمعی به تنها منبع خبری و اطلاعرسانی دربارهی ایران، بحران گروگانگیری و انقلاب اسلامی تبدیل شدند. آنها فارغ از چارچوبهای تاریخی، اقدام به تصویرسازی منفی از ایران میکردند. در تصویر ترسیمی رسانههای غربی و بهخصوص آمریکایی، ایران تهدیدآمیز، افراطگرا، مشارکتگریز و آشفته بود. در فرانسه نیز با وقوع حادثهی سفارت آمریکا در تهران، تحلیلگران فرانسوی، رویکرد دیگری پیش گرفتند و تلاش کردند تا اسلام و مسلمانان را به جنگ ضد غربیان مرتبط نمایند؛ بهطوریکه مجلهی «نوول آبزرواتور» شمارهی ویژهای را به موضوع «اسلام: آمریکا در محاصره»، به این حادثه اختصاص داد و مجلهی «اکسپرس» در روی جلد خود، عنوان «اسلام: جنگ» را درج کرد.[6] در سال 1358ش (1980م) ایران و امام خمینی (ره) بیشترین پوشش خبری را در رسانهها، بهویژه تلویزیونهای آمریکا، به خود اختصاص داده بودند. علاوه بر تلویزیون، روزنامهها، مجلات، برنامههای زنده، موسیقی و لطیفهها، همگی بهنوعی نشاندهندهی تلاش رسانههای غربی و آمریکایی برای تحقیر و سرزنش ایرانیان بودند. همچنین تصاویر غیرواقعی و کلیشهای ارائهشده از سوی رسانههای غربی در مورد اسلام، به تهدیدات مربوط به «اسلام بنیادگرا» و «اسلام نظامیگرا» مربوط میشد. ادوارد سعید در این مورد، بر این باور است: «در میان مردم آمریکا و اروپا و در دنیای امروز، اسلام بهصورتی ناخوشایند نشان داده میشود. رسانههای غربی، دولتهایشان و استراتژیستهای ژئوپلیتیکی وابسته به این کشورها، همه و همه در تلاشاند تا اسلام را بهعنوان تهدیدی علیه بشریت و بهویژه غرب نشان دهند.»[7] تصویر کلیشهای رسانههای غربی از مسلمانان بهمثابهی «بنیادگرایان» یا «تروریستهای بالقوه» از این مقطع به مسیر اسلامهراسی حرارت بخشید. این رسانهها با توجه به انقلاب اسلامی ایران، تصویری تحریفشده و غیرواقعی از اسلام و مسلمانان ارائه دادند که باعث ایجاد نگرشی نادرست در فرهنگ غرب در اینباره شده است. فرجام سخن ماهیت دینی انقلاب اسلامی ایران موجب تغییر نگاه غرب به ایران در مقایسه با پیش از انقلاب شد. همین امر موجب شد تا رسانههای غربی به تبعیت از سیاستهای حاکم بر آنها، رویکرد متفاوتی به ایران در مقایسه با گذشته اتخاذ نمایند. در این زمینه، رسانهها به اقناع مخاطب و القای نظر و افکار خاص به او پرداختند و چهرهی ایران و اسلام را در کنار هم مخدوش کردند. در این مسیر، اسلامهراسی روندی است که غرب را در تأمین اهدافش یاری می-دهد. همچنین در این راستا، بازنمایی اسلام بهطور کل و انقلاب اسلامی ایران بهطور خاص، در قالب هویتی افراطی، آشفته و خطرناک صورت گرفته است و اسلام شیعی ایران، نماد کل اسلام و تعیینکنندهی رابطهی غرب با جهان اسلام معرفی شده است؛ البته جهان اسلامی که در تقابل با منافع غرب قرار میگرفت و نه اسلام سازشکاری که به اتحاد با غرب افتخار میکرد.* پینوشتها: [1]. عبدالله بیجرانلو، بازنمایی اسلام و ایران در رسانههای غرب، رسانه، شمارهی 77، 1388، ص 84. [2]. ادوارد سعید، پوشش خبری اسلام در غرب، ترجمهی عبدالرحیم گواهی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1378، ص 44 تا 47. [3]. همان. [4]. سهراب صادقی، اسلامهراسی در رسانههای غرب، کتاب ماه دین، اسفند 1389، شمارهی 161، ص 72. [5]. کمالیپور، 1998، به نقل از علی ربیعی و فرناز احمدزاده نامور، نظریهی بازنمایی رسانهای و تحلیل افکار عمومی متقابل آمریکاییها و ایرانیها، دانش سیاسی، پاییز و زمستان 1387، ص 52. [6]. سهراب صادقی، اسلامهراسی در رسانههای غرب، ص 72. [7]. امرسون استیفن، چاند رامزفرو پریسیلا مارتینز، فرهنگی: اسلام و رسانههای غربی، مجلهی سیاحت غرب، خرداد 1385، شمارهی 35، ص 10. محمد پور محمد؛کارشناس تاریخ انقلاب اسلامی منبع : پایگاه تحلیلی تبیینی برهان
93/08/26 - 03:08
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]
صفحات پیشنهادی
مؤمنین به انقلاب از منظر رهبر حکیم انقلاب چرا بر خلاف پیش بینی اکونومیست «انقلاب اسلامی ایران» به پا
مؤمنین به انقلاب از منظر رهبر حکیم انقلابچرا بر خلاف پیش بینی اکونومیست انقلاب اسلامی ایران به پایان نرسیده است انقلاب اسلامی نه تنها هنوز بر مدار مومنین به انقلاب می گردد بلکه با نوزایی نسل های متوالی از همین ها به حیات توام با تحول خود برای رسیدن به آرمان های نخستین ادامه میچرا ادعای اتمام انقلاب اسلامی توسط اکونومیست گزافه ای بیش نیست؟ انقلاب اسلامی، زنده، پویا و پیش رونده
چرا ادعای اتمام انقلاب اسلامی توسط اکونومیست گزافه ای بیش نیست انقلاب اسلامی زنده پویا و پیش روندهبرخلاف نگاه سوگیرانه محافل غربی نسبت به سرنوشت انقلاب اسلامی دقت در تاریخ پر فراز و نشیب پس از انقلاب نشان دهنده پیش روندگی و پویایی مستمر آن است که نشانه های آن را در صحنه های مخهزینه برای ایران هراسی نتیجه ترس از رشد تفکر اسلامی و انقلابی است
رییس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران هزینه برای ایران هراسی نتیجه ترس از رشد تفکر اسلامی و انقلابی است مشهد - ایرنا - رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران گفت هرگونه هزینه در مراکز فرهنگی و سیاسی برای ایران هراسی نتیجه ترس از رشد تفکر اسلامیانقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام عاشورا دارد/ باید یزیدیان زمانه را شناخت -
حجت الاسلام محمودی انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام عاشورا دارد باید یزیدیان زمانه را شناخت ورامین - خبرگزاری مهر امام جمعه موقت ورامین گفت انقلاب اسلامی ایران با عاشورای حسینی پیوند عمیقی دارد لذا باید یزیدیان زمان را شناخت و بر سر آن ها فریاد کشید زمانیکه داعش و اسرائیل وحهراس از انقلاب اسلامی عامل اصلی جنجال غرب علیه ایران
هراس از انقلاب اسلامی عامل اصلی جنجال غرب علیه ایران تنها هدف غرب را از جنجال آفرینی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران هراس از انقلاب اسلامی و تلاش برای جلوگیری از صدور آن دانست به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از ایرنا مارک گلن Mark Glen مفسر سیاسی و نویسنده آمریکایی تنهانماینده مجلس: انقلاب اسلامی ایران مولود عاشورای حسینی است
نماینده مجلس انقلاب اسلامی ایران مولود عاشورای حسینی است ایلام- ایرنا- نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت انقلاب اسلامی ایران مولود عاشورای حسینی و تکیه گاه آن نیز محرم است علی محمد احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد حضرت امام خمینی ره یکی از فرزناديان بسياری زير پرچم انقلاب اسلامی ايران آمده اند/ انقلاب اسلامی انقلابی بدون مرز -
حجت الاسلام براتي اديان بسياری زير پرچم انقلاب اسلامی ايران آمده اند انقلاب اسلامی انقلابی بدون مرز يزد ـ خبرگزاري مهر دبير مجمع فعالان جبهه جهاني انقلاب اسلامی گفت پيروان اديان بسياري در جهان زير پرچم انقلاب اسلامی آمده اند و اين به بركت خون شهدای حوزه و دانشگاه و ساير شهدایدبیر مجمع فعالان جبهه جهانی انقلاب اسلامی: مسلمان جهان پیام انقلاب اسلامی ایران را دریافت کردهاند
دبیر مجمع فعالان جبهه جهانی انقلاب اسلامی مسلمان جهان پیام انقلاب اسلامی ایران را دریافت کردهانددبیر مجمع فعالان جبهه جهانی انقلاب اسلامی گفت مسلمان جهان پیام انقلاب اسلامی ایران را دریافت کردهاند به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حجتالاسلام علیاکبر براتی جمعهشب در یادواره 36ارزیابی نظریة چرخش انقلابها و تطبیق آن بر انقلاب اسلامی ایران
ارزیابی نظریة چرخش انقلابها و تطبیق آن بر انقلاب اسلامی ایرانقائلان به نظریة چرخشی انقلابها یک حالت چرخشی برای انقلاب قائل هستند و معتقدند هر حکومتی در نهایت بازگشت به همان حکومت سابق خواهد کرد و ارزشهای سابق در جامعه و بهویژه در میان زمامداران حکمفرما خواهد گردید چکیدهبیدارگری یکی از ارکان اساسی انقلاب اسلامی ایران بود -
آیت الله نوری همدانی بیدارگری یکی از ارکان اساسی انقلاب اسلامی ایران بود قم - خبرگزاری مهر یکی از مراجع تقلید شیعیان انقلاب اسلامی ایران را تحول ارزشها عنوان کرد و گفت بیدارگری یکی از ارکان و پایههای اساسی انقلاب اسلامی ایران بود به گزارش خبرنگار مهر آیت الله العظمی حسینفرماندار سابق گناباد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت حسینی دارد
فرماندار سابق گناباد انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت حسینی داردفرماندار سابق گناباد گفت انقلاب اسلامی ایران ریشه در محرم و عاشورا و همچنین نهضت حسینی و فلسفه صدرایی دارد به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد محمد صفایی ظهر امروز در مراسم معرفی سرپرست جدید گناباد در سالن کوثر ضمن تمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد احداث 204 واحد مسکونی توسط خیرین مسکنساز آذربایجان غ
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرداحداث 204 واحد مسکونی توسط خیرین مسکنساز آذربایجان غربیمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت احداث 204 واحد مسکونی توسط خیرین مسکنساز آذربایجان غربی در دست اجراست ایوب عزیزی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارسالگوی اسلامی ـ ایرانی اخلاق کارگزاران از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی
الگوی اسلامی ـ ایرانی اخلاق کارگزاران از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامیکارگزاران یک حکومت به دلیل شأن و نقش مهمی که در جامعه دارند همواره زیر نظر مردم یک جامعه هستند به طوری که هر گونه رفتار گفتار و کردار آنها در نحوه ی رفتارشان تأثیرات مثبت و منفی در پی خواهد داشت هر جامعه اینایب رییس مجلس: انقلاب اسلامی ایران نماد عزت و اقتدار است
نایب رییس مجلس انقلاب اسلامی ایران نماد عزت و اقتدار است رشت - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت انقلاب اسلامی با بهره مندی از جایگاه ولایت و حاکمیت امامت در دوران غیبت معصوم ع نماد عزت و اقتدار است به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابانقلاب اسلامی ایران از قیام عاشورای امام حسین (ع) سرچشمه گرفت -
حجت الاسلام رضوی انقلاب اسلامی ایران از قیام عاشورای امام حسین ع سرچشمه گرفت بستان آباد – خبرگزاری مهر امام جمعه شهرستان بستان آباد گفت انقلاب اسلامی ایران از نهضت عاشورای امام حسین ع سرچشمه گرفت به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید رضا رضوی عصر امروز در خطبه های نماز جماتحاد و انسجام مسلمانان ایران برای صیانت از انقلاب اسلامی ضروری است
امام جمعه سنندج اتحاد و انسجام مسلمانان ایران برای صیانت از انقلاب اسلامی ضروری است سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت جمهوری اسلامی ایران اولین حکومت الهی پایه گذاری شده در جهان است در همین راستا اتحاد و انسجام مسلمانان ایران برای صیانت و پایداری از این دین الهی ضروری است بهامام جمعه سنندج: اتحاد ملت ایران برای صیانت از انقلاب اسلامی ضروری است
امام جمعه سنندج اتحاد ملت ایران برای صیانت از انقلاب اسلامی ضروری است سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت جمهوری اسلامی ایران حکومتی الهی بر پایه اسلام است و در این راستا اتحاد و انسجام مسلمانان ایران برای صیانت از آن ضروری است به گزارش ایرنا ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها